ed971 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Zacząłeś grę jako nie ziemianin. Polatałeś tu i ówdzie po wszechświecie zrobiłeś parę misji, zaopatrzyłeś się w trochę wyposażenia w tym w napęd skokowy. Jednym słowem poznałeś już trochę świat X3TC. Wreszcie nadeszła pora aby odprowadzić dyplomatów ziemskich i pobaraszkować trochę po terytorium ziemian. Wlatujesz sobie do pierwszego sektora ziemian potem następnego i jeszcze jednego itd. Nagle zdajesz sobie sprawę, że chyba coś przegapiłeś na drugim końcu strefy wpływów ziemian. Nic trudnego uruchamiasz jak zwykle napęd skokowy a tu kicha. Napęd skokowy nie działa. Zaglądasz pod maskę a tam wszystko ok. Dla testu skaczesz poza sektory ziemian i wszystko działa jak należy. Nie musisz szukać dalej powodu tej niespodzianki. Wszystko jest w jak najlepszym porządeczku. To tylko twoje przyzwyczajenia cię zaskoczyły. Jak to można z historii X3 wyczytać, ziemianie w wyniku konfliktu z rasą terraformenów (Xenonów) postanowili uniemożliwić im kolejną inwazję na swoje terytorium i poważnie przerzedzili bramy skokowe. Po demolce stwierdzili, że przydała by im się jednak jakaś możliwość podróżowania między swoimi sektorami. Ponieważ bramy stworzyła dawno już nieżyjąca rasa nie było kogo się poradzić i musieli sami coś wymyślić. Stworzyli więc Akceleratory Trans-Orbitalne (w angielskim T-OA). Nie były one niestety tak doskonałe jak pierwowzór ale miały jedną zaletę: nie obsługiwały napędu skokowego. Zaletę? Dla ziemian tak bo nie można było dopaść któregoś z ich sektorów bezpośrednio nie przelatując przez obrzeża ich terytorium. Nie możliwy był więc atak przez zaskoczenie na centralne sektory. No cóż od tamtej pory klasyczny napęd skokowy nie funkcjonuje na terytorium twórców terraformenów. Czasami da się słyszeć legendy o tym, że nie wszystkie kolonie zostały podłączone do nowej sieci trans sektorowej. No cóż najwyraźniej zabrakło ich w oficjalnym spisie kolonialnym, a wiadomo jak czegoś nie ma na papierze to dla biurokraty nie istnieje. Po co więc budować tak kosztowne urządzenia tam gdzie niczego nie ma. „Dosyć tej teorii przejdźmy do praktyki.”Ja również przeżyłem zaskoczenie i uważam, że ze strony Egosoft jest to niedoróbka. Jeżeli już , historycznie rzecz biorąc, napęd skokowy ma nie działać to powinno być dostępny dla niego jakiś ekwiwalent (np. zależny od rangi). Fakt jest faktem napęd skokowy w standardowej wersji gry nie ma prawa na terytorium ziemian funkcjonować. Egosoft nie zamierza tej sytuacji zmienić. Przeglądając forum znalazłem pewne obejścia tego problemu (natura graczy nie lubi pustki). Gra standardowa (bez modów):Stwórz skrzydło statkiem/ami którym będziesz skakał. Wydaj komendę powstałemu skrzydłu skoku przez bramę w dowolnym sektorze ziemskim.Może być problematyczne przy rozbudowanej flocie. Ilość skrzydeł ograniczona. Inna przykra wiadomość. Ta możliwość jest chyba przeoczeniem Egosoft i będzie najprawdopodobniej „skorygowana” w wersji gry 2.0.Gra niestandardowa (zmodowana):Tu jest już całkiem spore pole do popisu. Jest dostępnych parę skryptów które ignorują to ograniczenie lub nawet przekształcają „ziemskie niedoróbki” na pełnowartościowe bramy gwiezdne.http://xudb.pl/topic/417-skrypt-convert-trans-orbital-accelerators-to-jump-gates/Jeżeli ktoś zna jeszcze jakieś inne możliwości proszę zamieszczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Dar Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 jak powiedział tak uczynił Gratulacje chęci i wytrwałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WoyTass Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Ukończenie misji aldrinowskich (2.0) dodaje jedną „normalną” bramę na Neptunie. Może nie jest to dużo ale zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Dar Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 A ty skąd posiadasz takie informacje skoro 2.0 jeszcze niezostał opublikowany (chyba że coś mnie mineło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Info to zmianach w patchu 2.0 jest dostępne na forum Ego, można też mając odpowiedni lvl pobrać demo patcha 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WoyTass Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 CytatA ty skąd posiadasz takie informacje skoro 2.0 jeszcze niezostał opublikowany (chyba że coś mnie mineło) Chyba Cię ominęło :http://www.egosoft.com/x/xnews/200902_1 ... tml#story1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Dar Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Wiecie co, czytałem to ale kurna musiało mi to umknąć ....Cofam podejrzenia o niedyskrecję Edit:Przeczytałem od dechy do dechy nie ma nic na temat extra bramy. Wiec info musi być z Dema... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiu23 Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Witam, czytam to forum od czasu kiedy przesiadłem się na X3, czyli tydzień. Wiem wiem, nieładnie jest czytać a nie przywitać się. Wiec robię to teraz. Witam Wiec tak, forum bardzo mi pomogło w grze, zacząłem jako handlarz i jestem już za fabuła terran. I tu moje małe pytanko:Czy również u was nie można skakać po systemach Ziemian ? Wydawało mi się, ze w przed ostatniej misji mogłem sobie napędem skokowym wskoczyć np do marsa lub na księżyc (wcześniej oczywiście też nie można było). Niestety po fabule dalej nie da rady skakać, mogę sobie latać swobodnie ale preferuje napęd skokowy. Wleciałem przez przypadek korwetą na jakaś pochwę ( z której pilot przeniósł się na tamten świat) no i czy za to się obrazili i teraz muszę na "piechotę" latać po ich systemach ?Jeśli istnieje takie pytanie w innym temacie, to przepraszam za zaśmiecanie. Użyłem opcji szukaj ale nic mi to nie dało. Mam grę na patchu 2,6 bez żadnych modów jak na razie.Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Ahoi Odpowiedź masz w FAQ. A skoro zaczynasz to polecam przeczytanie całego FAQ dotyczącego X3 Tc (uważaj, niektóre pytania dotyczą X3R lub XTM'a). Obok pytania masz napisane, jakiej gry się ono tyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiu23 Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 No faktycznie, zbyt szybko przeleciałem wcześniej listę i nie zauważyłem pozycji 68 Głupio mi. Temat do kasacji, dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.