Skocz do zawartości

X3XTM obrona stoczni


lucas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z ukończeniem misji z obroną stoczni przed Sohnenami.

wysyłam w jej okolice kilka T2 sam dolatuję tygrysem

otrzymuje wiadomość z prośbą o pomoc, akceptuje ją, rozwalam to co się pojawiło i koniec. z tego co wiem powinna się pojawić kolejna fala Sohnenów, jednak u mnie niestety nie przylatują. Ma ktoś może jakiś pomysł ?? grę już przeinstalowałem, niestety nic to nie zmieniło.

x3 - 2.5 xtm - 075

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj kolejnie podejscie.

w okolice wysyłam K uzbrojonego w PDF gamma aby trochę osłabić osłony przeciwnika, dolatuje seth'em uzbrojonym po zęby, rozwalam wszystko i nic 😉 bez zmian. Kolejna fala sie nie pojawia. BSE wyłączone, nic nie wyskoczyło.

może ktoś opisać jak swoją historię przejścia tej misji ?? Czy używaliście jakiegoś wsparcia, czy może solo ??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Moja desperacja w przejściu tej misji osiągnęła szczytu. Dzisiaj testowo przywróciłem oryginalne pliki językowe XTM'a, wczytałem sejwa tuż przed dokowaniem do stoczni Gonerów, otrzymałem informacje o sektorze i stacji do obrony w j. angielskim, skok, ściągnięcie wsparcia i .... misja poszła dalej. Wniosek - moim zdaniem jest coś skopanego w tłumaczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie ma się do tego jak pięść do nosa. Skrypt jeśli nie znajdzie tekstu o odpowiednim ID w plikach tekstowych musi działać dalej poprawnie, najwyżej dostałbyś pustą wiadomość, albo wiadomość z readtextem.

Jeśli jednak chcesz koniecznie to mogę sprawdzić, podaj mi początek wiadomości w j.angielskim, poszukam, porównam z tłumaczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że tłumaczenie nie powinno mieć tu znaczenia, analizowałem wszystkie teksty i skrypt. zatrzymuje się on na etapie sprawdzenia istnienia stacji.

i teraz tak:

wersja pl: sejw juz po otrzymaniu wiadomości w stoczni gonerów (jestem już w sektorze gdzie dzieje sie akcja) dolatuje, pojawia sie info, rozwalam pierwsza fale, cisza

wersja pl sejw przed dokowaniem do stoczni gonerów: zachowanie jak wyżej.

wersja en sejw po orzymaniu wiadomości w stoczni gonerów (w sektorze ze stacją) na mapie nazwa stacji po polsku, dolatuje pojawia się info po angielsku, pierwsza fala idzie w piach, cisza

wersja en sejw przed dokowaniem do stoczni gonerów: otrzymuje info(en) w stoczni, skaczę,dolatuję, pojawia się info z prośbą o wsparcie (en) na mapie stacja ma nazwę angielską, kolejne fale sonenów pojawiają się.

prawdopodobnie skrypt nieprawidłowo rozpoznaje stacje, ale nie miałem czasu wczoraj już tego sprawdzać.

walczę z tą misją już paręnaście dni w rożnych kombinacjach i tylko po przywróceniu plików językowych poszło, ale w momencie gdy stacja którą należy bronić miała angielską nazwę. Takie jest moje pierwsze wrażenie jednak mogę być w błędzie nie znam się na tyle aby stwierdzić to w 100%

czy ktoś kończył tę misję w wersji pl ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W Takim przypadku wygląda na to że stacja jest tworzona przez skrypt po otrzymaniu wiadomości i skrypt szuka jej po nazwie. Podaj nazwę stacji PL i nazwę stacji EN.

Jak najbardziej Yacku. Sprawdzałem parę razy, przed otrzymaniem wiadomości stacja nie istnieje. Najwyraźniej kolega lucas ma coś zamieszane w skryptach. Pliki tłumaczenia nie mają tu nic do rzeczy. Skrypt odnajduje stacje po nazwie tylko, że to nie jest ani angielska, ani polska nazwa 😉 Ta nazwa tak jak i wszystko inne w grze ma postać SS_FAC_A_SHIP (stocznia Argonów w czystej grze) lub SS_FAC_XTM_TER_BEMP (ziemska fabryka EDP Beta w XTM). Polskie, angielskie czy nawet koreańskie nazwy służą jedynie graczowi, żeby wiedział co jest co zaś sama gra ich nie potrzebuje. Lucas gdybyś miał coś z plikami tłumaczenia to otrzymałbyś wiadomość w postaci read tekstu. Twój przypadek to ewidentnie wina skryptu.

Cytat

czy ktoś kończył tę misję w wersji pl ???

Oczywiście, że ją ukończyłem w wersji pl. Yacek i wielu innych użytkowników forum na pewno również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Oczywiście, że ją ukończyłem w wersji pl. Yacek i wielu innych użytkowników forum na pewno również.

Ja nie. Moje doświadczenia z misjami w XTM kończą na pierwszej misji Soneńskiej ze Sfery Dysona (dostarczenie przesyłki do wybranego przez nich sektora), oraz raz podjętej próbie obrony Valhalli. Próbie nieudanej, ale za to zakończonej przejęciem porzuconej Mirandy (Valhalla).

Jakoś nie mam cierpliwości do misji, to tego latania i robienia co mi rozkazują, wolę wolę samemu wytyczać sobie cele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem walczę z ta misją już dosyć długo, poszła dalej dopiero wtedy gdy przywróciłem pliki językowe.

reinstalowałem grę, zachowałem kolejność instalacji, nie pomogło. Jeżeli zaś chodzi o skrypty to mam ich niewiele w sumie może z 6

każdy test przeprowadzałem analogicznie:

1 save z sektora w którym dzieje się akcja

2 save przed dokowaniem do stoczni gonerów

gra zawsze zachowywała się tak samo tzn dolatuje do stoczni, dostaje info, pojawia sie pierwsza fala i koniec.

po przywróceniu oryginalnych plików 1 scenariusz się nie powiódł. Drugi natomiast jak najbardziej.

w edytorze skryptów zapętlają się dwa z nich. Pierwszy (odpowiedzialny za misję) zatrzymuje sie na warunku "czy stacja istnieje"

co jakiś czas odpala się drugi (moim zdaniem to on powinien wywoływać kolejne jednostki, jednak tego nie robi.)

dziwne jest jeszcze to, ze jak dopuszczę do zniszczenia stacji misja kończy się niepowodzeniem.

poza tym jak wytłumaczyć fakt ze misja poszła dalej po przywróceniu plików ?? wiem że w tłumaczeniu są tylko teksty wyświetlane (przeglądałem obydwa skrypty odpowiedzialne za tę misję). Sprawdzałem trzykrotnie, za każdym razem działa. Fakt że jeszcze jej nie ukończyłem, sprawdzałem tylko czy jednostki się respownują.

jeżeli ktoś jest chętny mogę wystawić swoją instalkę jutro na szybkiego ftp w celu sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lista skryptów które mam zainstalowane:

BBS Extras :: Cycrow :: Yes :: 1.61 :: 04/12/2006

Bail Signal Extension :: voxol/xfir01 :: Yes :: 2.1 :: 18/08/2007

Salvage Claim Software :: Cycrow :: Yes :: 1.05 :: 29/06/2006

Salvage Extension Commands :: Szakal :: Yes :: ::

Weapons Changer :: Bunny :: Yes :: 2.50 :: 15/07/2007

Xenon Migration :: Cycrow :: Yes :: 1.40 :: 09/01/2007

Xtended Mod - Shipyard :: The Xtended Team :: Yes :: 1.1 :: 26/06/2007

nazwa stacji w wersji pl: Baza Wywiadu Sił Zbrojnych

wersja en: Coallition Intelligence Facility

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Skrypt odnajduje stacje po nazwie tylko, że to nie jest ani angielska, ani polska nazwa 😉 Ta nazwa tak jak i wszystko inne w grze ma postać SS_FAC_A_SHIP (stocznia Argonów w czystej grze) lub SS_FAC_XTM_TER_BEMP (ziemska fabryka EDP Beta w XTM). Polskie, angielskie czy nawet koreańskie nazwy służą jedynie graczowi, żeby wiedział co jest co zaś sama gra ich nie potrzebuje.

Zgadza się Azakal. Wszak nazwę można sobie dowolnie zmieniać. Dla gry ważny jest ID danej stacji, fabryki czy statku, a nie nazwa pod jaką ją widzi gracz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...