cybernauta Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 WitamCzy istniej skrypt do opcji jwt. ?Chodzi o tą, która jest dostępna w konsoli rozkazów każdego statku i wież laserowych (na dole, pod usatwieniami relacji z rasami).Rozbudowałem trochę flotę, mam sporo wież laserowych a co jakiś czas gdzieś spada mi reputacja. Doszedłem już do tego, że to przez ww. opcję zaznaczoną domyślnie na "TAK" w którymś ze statków lub wież. Nie zawsze bowiem podczas zakupu jednoski fruwającej pamiętam by przestawić na "NIE".Gdy spada mi reputacja, muszę odnalezc w dość obszernej liście "zbuntowaną" jednostkę, a trwa to dość długo. Pół biedy gdy pojawia sie komunikat o ataku - wtedy wiem gdzie szukać winowajcy. Najczęściej jednak dowiaduję się dopiero z komunikatu pt. "twoja reputacja spadła", że coś jest nie halo.Po tym nieco przydługim wywodzie podsumowujące pytanie przmi: czy jest na to jakaś rada? Skrypt ustawiajcy od ręki wsystkie moje jednostki na "NIE" w opcji "uznaj za wroga, jeśli ma wrogie zamiary"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZERO Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Osobiście nie spotkałem się z takim skryptem.Wydaje mi się, że powinieneś przestawiać tę opcję tylko w jednostkach, które służą Ci jako handlarze. Tylko one mogą być przyłapane na niekontrolowanej kontrabandzie. Dodatkowo uważaj na przejęte statki, czy nie mają nielegalnych towarów i czy mają prawidłowe ustawienie opcji "przyjaciel/wróg".Wieże laserowe i jednostki wojskowe (np. patrole) nie powinny zaatakować sojuszników, więc nic tu nie musisz zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybernauta Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Własnie nie znam przyczyny na 100% ale wydaje mi się, że to przez moje patrole, które atakują przelatujących Piratów, Xenków i Khak ale przy okazji być może trafiają też zaprzyjaźnione rasy. Zdarza się to rzadko ale jednak. Wtedy taki przypadkowo ostrzelany "przejaciel" oddaje i nie daj Bóg gdy któryś z moich ma ustawione to nieszczęsne "TAK" w opcji o której piszę. Nie dość że reputa spada to na dodatek patrzę, a tu na moim statku który wziął udział w awanturze ostrzalana sojusznicza rasa przestawiła się na "wróg".I tak robi się bigos Cóż, pozostaje mi chyba tylko uważniejsze ustawianie opcji nowo zakupywanych/zdobycznych statków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mani Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Hmm, ważna sprawa, jeżeli ustawiłeś te patrole, lub jakiekolwiek inne statki, by se latały automatycznie gdzieś we wszechświecie, i Ty nie jesteś w tym sektorze obecny, to, komputer liczy wszelkie konflikty automatycznie, tj. nie uznaje przypadkowych kolizji, które mogą się zdarzyć w sektorze, w którym Ty przebywasz, a nawiązanie do Twojego pytania, nie uznaje "friendly fire". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybernauta Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Czyli jeśli dobrze zrozumiałem tam gdzie mnie nie ma, komputer autonomicznie podejmuje działania w przypadku kolizji czy przypadkowych konfliktów i stąd możliwe problemy z przstawianiem się na "wróg" wobec przyjaznej nacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mani Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Hmm, nie ma kolizji jako takowych w sektorach, w których nie przebywasz. To, że komputer, wcześniej z Tobą zaprzyjaźniony, atakuje Twoją flotę, oznaczać może, że albo, Twój statek miał źle ustawione parametry wróg/przyjaciel i sam prosił się o zaczepkę, albo, miał na pokładzie coś nielegalnego, co w danym sektorze jest tępione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZERO Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Dokładnie to Mani opisał. Jeśli Cię nie ma w sektorze, to nie ma kolizji pomiędzy jednostkami i nie istnieje możliwość przypadkowego ostrzelania przyjacielskich ras. Nawet obrażenia w czasie walki są liczone zupełnie inaczej. Gra nie śledzi toru pocisków, bo w rzeczywistości ich nie ma - silnik gry liczy jedynie obrażenia na podstawie algorytmu i uwidacznia to w postaci uszkodzeń tarcz i kadłuba.Wiemy natomiast, że statki handlowe mogą być poddane kontroli na okoliczność kontrabandy nawet wtedy, kiedy jesteś poza sektorem. Był już wątek o tym i potwierdziło to kilku graczy niezależnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.