Skocz do zawarto艣ci

Piloci !!!


Phalantax
 Udost臋pnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pilot贸w 馃 ze wzgl臋du na nasz "Zaw贸d" kt贸ry kochamy chcia艂bym si臋 z wami podzieli膰 dwoma 艣wietnymi linkami:

http://www.kaila.pl/humor/piloci.htm

Oraz tym:

Zapis autentycznej rozmowy radiowej przeprowadzonej mi臋dzy ameryka艅skim okretami a Kanadyjczykami. Mia艂a ona miejsce w pa藕dzierniku 1995r. u wybrze偶y Nowej Funlandii. Zosta艂a ujawniona przez szefa operacji morskich US Navy.

Kanadyjczycy:

- Prosz臋 o zmian臋 kursu o 15 stopni na po艂udnie w celu unikni臋cia kolizji.

Amerykanie:

- Radzimy wam zmieni膰 kurs o 15 stopni na p贸艂noc, aby unikn膮膰 kolizji.

Kanadyjczycy

: - To niemo偶liwe. To wy b臋dziecie musieli zmieni膰 kurs o 15 stopni na po艂udnie, aby unikn膮膰 kolizji.

Amerykanie:

- M贸wi kapitan okr臋tu wojennego Stan贸w Zjednoczonych. Powtarzam ponownie: wy zmie艅cie kurs.

Kanadyjczycy:

- Nie. Powtarzam: zmie艅cie kurs, aby unikn膮膰 kolizji.

Amerykanie:

- M贸wi kapitan lotniskowca USS "Lincoln" - drugiego pod wzgl臋dem wielko艣ci okr臋tu bojowego ameryka艅skiej marynarki wojennej floty atlantyckiej. Towarzysz膮 nam trzy niszczyciele, trzy kr膮偶owniki i wiele innych okr臋t贸w wspomagania. Domagam si臋, aby艣cie to wy zmienili kurs o 15 stopni na p贸艂noc. W innym przypadku podejmiemy kontrdzia艂ania w celu obrony grupy!

Kanadyjczycy: - M贸wi latarnia morska: wasz wyb贸r!

----------------------------------------------------------------------------------------

Po ka偶dym locie, piloci linii lotniczych s膮 zobowi膮zani do wype艂nienia kwestionariusza na temat problem贸w technicznych, napotkanych podczas lotu. Formularz jest nast臋pnie przekazywany mechanikom w celu dokonania odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechanik贸w s膮 wpisywane w dolnej cz臋艣ci kwestionariusza, by umo偶liwi膰 pilotom zapoznanie si臋 z nimi przed nast臋pnym lotem. Nikt nigdy nie twierdzi艂, 偶e za艂ogi naziemne i mechanicy s膮 pozbawieni poczucia humoru. Poni偶ej zamieszczono kilka autentycznych przyk艂ad贸w podanych przez pilot贸w linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone warto zauwa偶y膰, 偶e QUANTAS jest jedyn膮 z wielkich linii lotniczych, kt贸ra nigdy nie mia艂a powa偶nego wypadku...

P = problem zg艂oszony przez pilota

O = Odpowied藕 mechanik贸w

P: Lewa wewn臋trzna opona podwozia g艂贸wnego niemal wymaga wymiany.

O: Niemal wymieniono lew膮 wewn臋trzn膮 opon臋 podwozia g艂贸wnego.

P: Przebieg lotu pr贸bnego OK. Jedynie uk艂ad automatycznego l膮dowania przyziemia bardzo twardo.

O: W tej maszynie nie zainstalowano uk艂adu automatycznego l膮dowania.

P: Co艣 si臋 obluzowa艂o w kokpicie.

O: Co艣 umocowano w kokpicie.

P: Martwe owady na wiatrochronie.

O: Zam贸wiono 偶ywe.

P: Autopilot w trybie ''utrzymaj wysoko艣膰'' obni偶a lot 200 st贸p/minut臋.

O: Problem nie do odtworzenia na ziemi.

P: 艢lady przeciek贸w na prawym podwoziu g艂贸wnym.

O: 艢lady zatarto.

P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki.

O: Obni偶ono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu.

P: Zaciski blokuj膮ce powoduj膮 unieruchomienie d藕wigni przepustnic.

O: W艂a艣nie po to s膮.

P: Uk艂ad IFF nie dzia艂a.

O: Uk艂ad IFF zawsze nie dzia艂a, kiedy jest wy艂膮czony.

P: Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest p臋kni臋ta.

O: Przypuszczalnie jest to prawda.

P: Brak silnika nr 3.

O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po kr贸tkich poszukiwaniach.

P: Samolot 艣miesznie reaguje na stery.

O: Samolot upomniano by przesta艂, lata艂 prosto i zachowywa艂 si臋 powa偶nie.

P: Radar mruczy.

O: Przeprogramowano radar by m贸wi艂.

P: Mysz w kokpicie.

O: Zainstalowano kota.

P: Po wy艂膮czeniu silnika s艂ycha膰 j臋cz膮cy odg艂os.

O: Usuni臋to pilota z samolotu.

P: Zegar pilota nie dzia艂a.

O: Nakr臋cono zegar.

P: Ig艂a ADF nr 2 szaleje.

O: Z艂apano i uspokojono ig艂臋 ADF nr 2.

P: Samolot si臋 wznosi jak zm臋czony.

O: Samolot wypocz膮艂 przez noc. Testy naziemne OK.

P:3 karaluchy w kuchni.

O:1 karaluch zabity, 1 ranny, 1 uciek艂.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Skoro si臋 podoba艂o to ja dorzuc臋 kolejne.

Uwaga mog膮 si臋 powt贸rzy膰, nie sprawdza艂em przed Ctrl+C, Ctrl+V

Rozmowy pilot贸w z wie偶膮:

Wie偶a: 呕eby unikn膮膰 ha艂asu, odchylcie kurs o 45 stopni w prawo.

Pilot: Jaki ha艂as mo偶emy zrobi膰 na wys. 35000 stop?

Wie偶a: Taki kiedy wasz 707 uderzy w tego 727, kt贸rego macie przed sob膮...

Wie偶a: Jeste艣cie Airbus 320 czy 340?

Pilot: Oczywi艣cie, ze Airbus 340.

Wie偶a: W taki razie niech pan b臋dzie 艂askaw w艂膮czy膰 przed startem pozosta艂e dwa silniki.

Pilot: Dzie艅 dobry Bratys艂awo.

Wie偶a: Dzie艅 dobry. Dla informacji - m贸wi Wiede艅.

Pilot: Wiede艅?

Wie偶a: Tak.

Pilot: Ale dlaczego, my chcieli艣my do Bratys艂awy.

Wie偶a: OK w takim razie przerwijcie l膮dowanie i skr臋膰cie w lewo...

Pilot Alitalia, kt贸remu piorun wy艂膮czy艂 p贸艂 kokpitu: "Skoro wszystko wysiad艂o, nic ju偶 nie dzia艂a, wysoko艣ciomierz nic nie pokazuje...."

Po pi臋ciu minutach nadawania odzywa si臋 pilot innego samoloty: "Zamknij si臋, umieraj jak m臋偶czyzna"

Pilot: Mamy ma艂o paliwa. Pilnie prosimy o instrukcje...

Wie偶a: Jaka jest wasza pozycja. Nie ma was na radarze.

Pilot: Stoimy na pasie nr 2 i ju偶 cala wieczno艣膰 czekamy na cystern臋.

Pilot: Prosimy o pozwolenie na start.

Wie偶a: Sorry, ale nie mamy waszego planu lotu, dok膮d lecicie?

Pilot: Do Saltzburga, jak w ka偶dy poniedzia艂ek...

Wie偶a: DZISIAJ JEST WTOREK

Pilot: No to super, czyli mamy wolne...

Wie偶a: Wasza wysoko艣膰 i pozycja?

Pilot: Mam 180 cm wzrostu i siedz臋 z przodu po lewej...

Wie偶a: Macie do艣膰 paliw czy nie?

Pilot: Tak.

Wie偶a: Tak, co?

Pilot: Tak, prosz臋 pana.

Wie偶a: Podajcie oczekiwany czas przylotu.

Pilot: Wtorek by pasowa艂....

Pilot: "No ludzie, w艂a艣nie wznie艣li艣my si臋 na poziom lotu, wi臋c wy艂膮czam znak nakazu zapi臋cia pas贸w. Mo偶ecie swobodnie porusza膰 si臋 po kabinie pasa偶erskiej, ale prosz臋 zosta艅cie w samolocie a偶 do wyl膮dowania... na zewn膮trz jest raczej ch艂odno, a je偶eli przejdziecie na skrzyd艂a, to mo偶e to wp艂yn膮膰 na spos贸b lotu".

Po wyl膮dowaniu: "Dzi臋kujemy za wybranie Delta Business Express. Mamy nadziej臋, 偶e jeste艣cie tak samo zadowoleni z do艂o偶enia do naszego biznesu, jak my jeste艣my zadowoleni z zabrania was na przeja偶d偶k臋."

Gdy samolot wyl膮dowa艂 i w艂a艣nie hamowa艂 na lotnisku Washington National, pojedynczy g艂os zawo艂a艂 przez g艂o艣niki: Prrr! kurde, prrr!

Po wyj膮tkowo twardym l膮dowaniu podczas burzy z piorunami w Memphis, steward linii Northwest zaanonsowa艂: "Bardzo prosz臋 uwa偶a膰, kiedy b臋dziecie Pa艅stwo otwierali skrytki na baga偶 podr臋czny, bo po takim l膮dowaniu, tam si臋 wszystko w choler臋 przetasowa艂o."

Pracownik linii Southwest Airlines: "Witamy na pok艂adzie lotu linii Southwest z X do Y. Aby zapi膮膰 pasy, prosz臋 wsun膮膰 metalow膮 cz臋艣膰 do sprz膮czki i mocno zacisn膮膰. Ten pas bezpiecze艅stwa dzia艂a jak ka偶dy inny, a je偶eli nie wiecie jak si臋 zak艂ada pas bezpiecze艅stwa, nie powinni艣cie wychodzi膰 z domu bez opieki. W wypadku nag艂ej utraty hermetyczno艣ci, maski tlenowe zsun膮 si臋 z sufitu. Wtedy prosz臋 przesta膰 krzycze膰, z艂apa膰 mask臋, na艂o偶y膰 na twarz. Je偶eli podr贸偶ujecie z ma艂ym dzieckiem, najpierw na艂贸偶cie swoj膮 mask臋, a dopiero potem na艂贸偶cie mask臋 dziecku. Je偶eli podr贸偶ujecie z dwojgiem dzieci, zdecydujcie, kt贸re kochacie bardziej."

"Wasze fotele mog膮 by膰 u偶yte jako podr臋czne pontony, i w przypadku awaryjnego l膮dowania w morzu prosimy je sobie zabra膰 z najlepszymi 偶yczeniami."

"Przed wyj艣ciem z samolotu prosimy sprawdzi膰, czy zabrali Pa艅stwo baga偶. To, czego Pa艅stwo zapomn膮, zostanie rozdzielone po r贸wno po艣r贸d za艂ogi. Prosimy nie zostawia膰 dzieci ani ma艂偶onk贸w."

"Ostatni wychodz膮cy sprz膮ta samolot!"

Pilot akurat w tym rejsie wyl膮dowa艂 wyj膮tkowo twardo, uderzaj膮c samolotem jak m艂otem o pod艂o偶e. Ta linia lotnicza wymaga艂a, aby pierwszy oficer sta艂 w drzwiach i 偶egna艂 pasa偶er贸w u艣miechem i s艂owami: "Dzi臋kujemy za lot liniami XYZ". Ci臋偶ko mu by艂o patrze膰 w oczy pasa偶er贸w chwil臋 po tym kiepskim l膮dowaniu, zastanawiaj膮c si臋 kt贸ry z go艣ci wyskoczy z jakim艣 z艂o艣liwym komentarzem. W ko艅cu wszyscy wyszli za wyj膮tkiem starszej pani, wspieraj膮cej si臋 na lasce. Powiedzia艂a: "Synku, czy mog臋 zada膰 pytanie?". "Ale偶 oczywi艣cie" odpowiedzia艂 pilot "o co chodzi"" Starsza pani na to: "My wyl膮dowali艣my czy zostali艣my zestrzeleni?"

ROZMOWY WIE呕A 鈥 PILOT:

DC-1- mia艂 bardzo dalek膮 drog臋 hamowania po wyl膮dowaniu z powodu nieco za du偶ej pr臋dko艣ci przy podej艣ciu.

Wie偶a: San Jose: "American 751 skr臋膰 w prawo na ko艅cu pasa, je艣li si臋 uda. Je艣li nie, znajd藕 wyjazd "Guadeloupe" na autostrad臋 nr 101 i skr臋膰 na 艣wiat艂ach w prawo, 偶eby zawr贸ci膰 na lotnisko.

American 702: Wie偶a, American 702 prze艂膮czamy si臋 na Odloty. Jeszcze jedno: po tym, jak si臋 podnie艣li艣my widzieli艣my jakie艣 martwe zwierz臋 na ko艅cu pasa.?

Wie偶a: Continental 635, macie pozwolenie na start, przejd藕cie na Odloty na 124,7. S艂yszeli艣cie co m贸wi艂 American 702??

Continental 635: "Continental 635, pozwolenie na start, odebrane, i tak, s艂yszeli艣my American 702 i ju偶 zawiadomili艣my nasz膮 firm臋 cateringow膮?

Wie偶a: Halo, lot 56, je偶eli mnie s艂yszysz, zamachaj skrzyd艂ami..

Pilot: OK, wie偶a, je偶eli mnie s艂yszysz, zamachaj wie偶膮!?

Maj膮cy wyj膮tkowo du偶o pracy kontroler skierowa艂 727 z wiatrem do zrobienia okr膮偶enia nad lotniskiem.

727 zaoponowa艂: Czy ty wiesz, 偶e zrobienie okr膮偶enia tym samolotem kosztuje nas dwa tysi膮ce dolar贸w??

kontroler odpowiedzia艂 bez zastanowienia: Zrozumia艂em i poprosz臋 za cztery tysi膮ce!?

Niemieccy kontrolerzy lotu na lotnisku we Frankfurcie nale偶膮 do niecierpliwych. Nie tylko oczekuj膮, 偶e b臋dziesz wiedzia艂, gdzie jest twoja bramka, ale r贸wnie偶, jak tam dojecha膰, bez 偶adnej pomocy z ich strony. Tak wi臋c z pewnym rozbawieniem s艂uchali艣my (my w Pan Am 747) poni偶szej wymiany zda艅 mi臋dzy kontrol膮 naziemn膮 lotniska frankfurckiego a samolotem British Airways 747 Speedbird 206.

Speedbird 206: "Dzie艅 dobry, Frankfurt, Speedbird 206 wyjecha艂 z pasa l膮dowania.

Ground: Guten Morgen. Podjed藕 do swojej bramki."

Wielki British Airways 747 wjecha艂 na g艂贸wny podjazd i zatrzyma艂 si臋.

Kontrola naziemna: Speedbird, wiesz gdzie masz jecha膰?"

Speedbird 206: Chwil臋, Kontrola, szukam mojej bramki."

Kontrola (z aroganck膮 niecierpliwo艣ci膮): "Speedbird 206, co, nigdy nie by艂e艣 we Frankfurcie!?"

Speedbird 206 (z zimnym spokojem): A tak, by艂em, w 1944. W innym Boeingu, ale tylko 偶eby co艣 zrzuci膰. Nie zatrzymywa艂em si臋 tutaj"

Mechanik z Pan Am 727 czekaj膮c na pozwolenie na start w Monachium, us艂ysza艂 co ponizej:

Lufthansa (po niemiecku): Kontrola, podajcie czas pozwolenia na start.

Kontrola (po angielsku): Je偶eli chcesz odpowiedzi, musisz pyta膰 po angielsku.

Lufthansa (po angielsku): Jestem Niemcem, w niemieckim samolocie, w Niemczech. Dlaczego mam m贸wi膰 po angielsku?

Nierozpoznany g艂os (z pi臋knym brytyjskim akcentem): Bo przegrali艣cie t臋 cholern膮 wojn臋!

Pilot do wie偶y: Mog臋 prosi膰 o podanie czasu, tak z grubsza??

Wie偶a: Jest wtorek, prosz臋 pana?

Pilot helikoptera do kontroli podej艣cia: "Tak, jestem 3000 st贸p nad namiarem Cubla."

Drugi g艂os na tej samej cz臋stotliwo艣ci: "NIE! Nie mo偶esz! Ja te偶 jestem na tej samej wysoko艣ci nad tym samym namiarem!"

Kr贸tka przerwa, po czym odzywa si臋 g艂os pierwszego pilota (bardzo g艂o艣no): "Ty idioto! Ty jeste艣 moim drugim pilotem!"

Pilot: Wie偶a, co robi wiatr?

Wie偶a: Wieje. (艣miechy w tle)

Samolot linii SABENA zatrzymuje si臋 za samolotem KLM-u na zat艂oczonej drodze podjazdowej, w oczekiwaniu na start.

SABENA do KLM na cz臋stotliwo艣ci kontroli: "KLM, czwarty w kolejce na start, zg艂o艣 si臋 na 3030"

Po paru minutach SABENA wo艂a znowu: "KLM, trzeci w kolejce na start, zg艂o艣 si臋 na 3030"

Zn贸w brak odpowiedzi, wi臋c SABENA wo艂a kontrol臋: "Wie偶a, powiedzcie maszynie KLM przed SABENA 123, 偶eby si臋 do nas zg艂osili na 3030"

I wtedy w艂膮cza si臋 za艂oga KLM-u: "Wie偶a, powiedz SABENie, 偶e profesjonali艣ci z KLM Holenderskie Linie Lotnicze nie wchodz膮 na prywatne kana艂y, podczas gdy powinni by膰 na nas艂uchu wie偶y."

SABENA odpowiada na to: "Dobra wie偶a, nie ma sprawy, tylko powiedz tym profesjonalistom z KLMu, 偶e nie zdj臋li szpilek blokuj膮cych podwozie."

(chwila ciszy)

KLM: "Wie偶a, KLM 123 prosi o pozwolenie na powr贸t do bramki."

BOAC (m贸wi膮c j臋zykiem angielskim z akcentem z ekskluzywnej szko艂y prywatnej):

Heathrow Centre, tu British Airways Speedbird lot 723

Heathrow Centre: British Airways Speedbird lot 723, tu Heathrow Centre, s艂ucham?

BOAC: Heathrow Centre, British Airways Speedbird lot 723 chce przekaza膰 wiadomo艣膰

HC: British Airways Speedbird lot 723, Heathrow Centre gotowy do przyj臋cia wiadomo艣ci

BOAC: Heathrow Centre, British Airways Speedbird lot 723, podaj臋 wiadomo艣膰: Mayday, Mayday, Mayday...

Wie偶a: "Airline XXX, wygl膮da na to, 偶e macie otwarte drzwi przedzia艂u baga偶owego"

Kapitan (po szybkim sprawdzeniu kontrolek): "A, dzi臋ki wie偶a, ale patrzycie na nasze drzwi od APU*"

Wie偶a: "OK, Airline XXX, macie pozwolenie na start"

Kapitan: "Pozwolenie na start, Airline XXX"

Wie偶a (podczas, gdy samolot ko艂uje do startu): "Airline XXX, eee.... wygl膮da, 偶e twoje APU gubi baga偶."

*APU, czyli Auxiliary Power Unit (jednostka zasilania pomocniczego) - pomocniczy silnik dostarczaj膮cy moc elektryczn膮, hydrauliczn膮 lub/i pneumatyczn膮.

Us艂yszane na cz臋stotliwo艣ci BNA (lotnisko w Nashville, Tennessee):

Cz艂onek za艂ogi: "Zaraz! Dali艣cie nam takie wskazanie altimetru, jakby艣my byli 15 st贸p pod ziemi膮!"

Wie偶a: "No to peryskop do g贸ry i ko艂owa膰 do rampy!"

Wie偶a: "... a tak dla informacji, by艂e艣 troch臋 na lewo od linii centralnej podczas podej艣cia."

Speedbird: "Jak najbardziej. A m贸j drugi pilot by艂 troch臋 na prawo."

Lady Radar Controller: "Can I turn you on at 7 miles?"

Airline Captain: "Madam, you can try."

Cessna 152: "M贸j poziom lotu trzy tysi膮ce siedemset*."

Kontroler: "W takim razie skontaktuj si臋 z centrum kosmicznym w Houston."

* 370 tys. st贸p

Pilot-ucze艅: "Zgubi艂em si臋; jestem nad jakim艣 jeziorem i lec臋 na wsch贸d"

Kontroler: "Zr贸b wielokrotnie skr臋t o 90 stopni, to b臋d臋 m贸g艂 ci臋 znale藕膰 na radarze" (kr贸tka przerwa...)

Kontroler: "No dobra. To jezioro to Ocean Atlantycki. Proponuj臋 natychmiast skr臋ci膰 na zach贸d..."

ATC: "N123YZ, say altitude."

N123YZ: "ALTITUDE!"

ATC: "N123YZ, say airspeed."

N123YZ: "AIRSPEED!"

ATC: "N123YZ, say cancel IFR*."

N123YZ: "Eight thousand feet, one hundred fifty knots indicated!"

* odmowa pozwolenia na l膮dowanie z pomoc膮 instrument贸w, czyli trzeba siada膰 "na oko"

Kontrola lot贸w lotniska O'Hare (Chicago): "USA 212, pozwolenie na podej艣cie do 32 lewy, utrzymaj pr臋dko艣膰 250 w臋z艂贸w*"

USA212: "Przyj膮艂em. Jak d艂ugo mam utrzyma膰 t臋 pr臋dko艣膰?"

Kontroler: "Jak potrafisz, to a偶 do r臋kawa"

USA212: "No dobra, ale lepiej uprzed藕 kontrol臋 naziemn膮"

* ok. 463 km/h

Kontroler: "USA353, zg艂o艣 si臋 na cz臋stotliwo艣ci 135,60, Cleveland Center."

przerwa

Kontroler: "USA353, zg艂o艣 si臋 na cz臋stotliwo艣ci 135,60, Cleveland Center!"

przerwa

Kontroler: "USA353 jeste艣 jak moja 偶ona, nigdy nie s艂uchasz!"

Pilot: "Center, tu USA553, mo偶e gdyby艣 nie myli艂 imienia swojej 偶ony, to by lepiej reagowa艂a!"

Wie偶a (w Stuttgarcie): "Lufthansa 5680, zredukuj do 170 w臋z艂贸w"

Pilot: "Jak we Frankfurcie. Jest tylko albo 210, albo 170... no, ale my jeste艣my elastyczni."

Wie偶a: "Lufthansa 5680, my te偶 jeste艣my elastyczni. Zredukuj do 173,5 w臋z艂a."

Wie偶a: "HPO wznie艣 si臋 cztery tysi膮ce do sze艣ciu tysi臋cy i utrzymaj."

Pilot: "HPO wznosi si臋 na poziom 100."

Wie偶a: "HPO, na poziom 60 i utrzymaj!"

Pilot: "No, ale cztery plus sze艣膰 to dziesi臋膰, no nie""

Wie偶a: "Ty nie dodawaj, tylko si臋 wzno艣!"

Pierwszy lot wahad艂owca. Prom kosmiczny Columbus na orbicie nad Hiszpani膮:

Columbus: Wie偶a Saragossa, tu Columbus. Czy mnie s艂yszysz"

Wie偶a Saragossa: S艂ysz臋 was bardzo wyra藕nie. Jaki jest wasz sygna艂 wywo艂awczy"

Columbus: COLUMBUS

Wie偶a Saragossa: .....A na jakiej jeste艣cie wysoko艣ci"

Columbus: jeden zero zero zero zero zero zero zero.....

Wie偶a: Delta 351, obiekt na godzinie 10, odleg艂o艣膰 6 mil!

Delta 351: Podaj to inaczej! Mamy zegarki cyfrowe!

Ta wymiana zda艅 mia艂a miejsce zaraz po wojskowym pokazie lotniczym.

Kotroler do F-117 (my艣liwiec typu stealth): "Przed tob膮 F-16, na godzinie drugiej, 13 mil, w stron臋 po艂udniow膮, wznosi si臋 przez 6000"

Pilot F-117: "Przyj膮艂em, znajd臋."

Kontroler do F-16: "Przed tob膮 F-117, na godzinie drugiej, 12 mil, przeciwny kierunek, poziom 5"

Pilot F-16: "Przyj膮艂em, znajd臋..."

Pilot F-117 (natychmiast i monotonnie): A g贸wno.

Nieznany oficer sygna艂owy do pilota marynarki po jego sz贸stym nieudanym podej艣ciu do l膮dowania na lotniskowcu:

"Tutaj musisz wyl膮dowa膰, synu. Tu jest jedzenie."

ZA艁OGA DO PASA呕ER脫W

Podczas "godzin szczytu" na lotnisku w Houston, jeden z lot贸w by艂 op贸藕niony z powod贸w technicznych. Poniewa偶 bramka by艂o potrzebna dla nast臋pnego wylotu, samolot zosta艂 odholowany i ustawiony tak, aby ekipa techniczna mog艂a przy nim pracowa膰.

Pasa偶erom przekazano numer nowej bramki, kt贸ra okaza艂a si臋 by膰 spory kawa艂ek dalej. Wszyscy przeszli do nowej bramki i tam dowiedzieli si臋, 偶e wyznaczono kolejn膮, trzeci膮 ju偶 bramk臋. Po chwili zamieszania pasa偶erowie weszli na pok艂ad i w艂a艣nie siadali, gdy stewardessa og艂osi艂a przez g艂o艣niki: "Przepraszamy za k艂opoty zwi膮zane ze zmian膮 bramki w ostatniej chwili. Ten lot jest to Waszyngtonu, DC. Je偶eli kto艣 z Pa艅stwa nie zamierza艂 lecie膰 do Waszyngtonu, DC, powinien teraz wysi膮艣膰."

I wtedy bardzo zmieszany i czerwony na twarzy pilot wyszed艂 z kokpitu, ci膮gn膮c za sob膮 swoje torby. "Przepraszam" powiedzia艂 "pomyli艂em samoloty."

Po wyl膮dowaniu nowego Boeinga 777 linii United Airlines w jego locie prezentacyjnym, stewardessa wypowiedzia艂a zwyczajowe: "Prosimy o pozostanie na swoich miejscach z zapi臋tymi pasami bezpiecze艅stwa, a偶 samolot zatrzyma si臋, a kapitan wy艂膮czy nakaz zapi臋cia pas贸w. Jak nam wiadomo, 偶adnemu pasa偶erowi nie uda艂o si臋 jeszcze przegoni膰 samolotu w drodze do bramki, wi臋c naprawd臋 mo偶ecie da膰 sobie spok贸j."

Kapitan przez interkom do pasa偶er贸w: "Prosz臋 Pa艅stwa, nasz start si臋 nieco op贸藕ni. Niestety, maszyna, kt贸ra niszczy Pa艅stwa baga偶e si臋 zepsu艂a i nasza obs艂uga naziemna musi niszczy膰 baga偶 r臋cznie."

Pilot do pasa偶er贸w lotu widokowego po twardym l膮dowaniu: "Wybaczcie to twarde l膮dowanie, ale w艂a艣nie przygotowuj臋 si臋 do pracy w du偶ych liniach lotniczych. Nast臋pnym razem postaram si臋 zgubi膰 wasze baga偶e."

"Panie i Panowie, tu m贸wi kapitan. W imieniu naszej za艂ogi i linii Alaska Airlines chcieli艣my podzi臋kowa膰 Pa艅stwu za dzisiejszy lot. Zbli偶amy si臋 do Los Angeles i prosimy o umieszczenie baga偶y pod fotelem przed Pa艅stwem oraz z艂o偶enie stolik贸w i foteli." " pauza " "A, jeszcze jedno " przypomniano mi, 偶ebym Pa艅stwa poinformowa艂, 偶e kiedy zejdziecie z pok艂adu i przejdziecie do hali odbioru baga偶u, mo偶ecie zauwa偶y膰 tony jemio艂y wisz膮ce przy bramkach naszej konkurencji. Prosz臋 si臋 nie dziwi膰 " jest tam po to, aby przypomnie膰 Pa艅stwu, 偶e korzystaj膮c z us艂ug naszej konkurencji mo偶ecie poca艂owa膰 sw贸j baga偶 na po偶egnanie..."

Kiedy w Anglii wprowadzono Concordy na linie transatlantyckie, wymy艣lono has艂o maj膮ce chwali膰 pr臋dko艣膰 samolotu. Brzmia艂o ono: "Breakfast in London, lunch in New York". Natychmiast w formie graffitti pojawi艂o si臋 uzupe艂nienie: "Luggage in Bangkok."

Op贸藕niony start samolotu VIP'a Ala Gore'a z lotniska ALB w pi膮tkowy wiecz贸r wkurzy艂 ca艂y ruch lotniczy na P贸艂nocnym Zachodzie. Po kolejnej zmianie informacji o oczekiwaniu na l膮dowanie, kontroler zapyta艂:

- "Commuter 5678, wytrzymasz jeszcze jakie艣 p贸艂 godziny?". Na co uzyska艂 odpowied藕:

- "Tak, oczywi艣cie, nie mam problemu z paliwem. Ale musz臋 przestrzec, 偶e ju偶 po艂owa moich pasa偶er贸w przesz艂a do obozu Republikan贸w."

Kontroler lotu: "Cessna G-ABCD podaj zamierzenia?"

Cessna: "Zdoby膰 zawodow膮 licencj臋 pilota i licencj臋 lot贸w na instrumentach."

Kontroler lotu: "Mia艂em na my艣li nast臋pne pi臋膰 minut, nie pi臋膰 lat."

Kandydat na pilota marynarki lec膮c na instrumentach, zagubiony, sfrustrowany, niechc膮cy w艂膮cza radio zamiast interkomu, kiedy chcia艂 powiedzie膰 swojemu instruktorowi, 偶e jego orientacja w sytuacji opad艂a poni偶ej optimum:

Ucze艅 (nadaj膮c w 艣wiat): "Sir, wszystko mi si臋 popierdoli艂o."

Wie偶a w Whiting: "Samolot u偶ywaj膮cy przekle艅stw, zidentyfikowa膰 si臋."

Instruktor (po kr贸tkiej przerwie): "M贸j ucze艅 powiedzia艂, 偶e mu si臋 popierdoli艂o, a nie, 偶e jest g艂upi."

Kontroler lotu: "Widoczno艣膰 pionowa zero."

Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Wie偶a: "Cessna N1234, uwaga na turbulencj臋 艣ladow膮 za UA 737".

Cessna: "Wie偶a San Jose, Cessna jest przed 737."

(d艂u偶sza przerwa)

Wie偶a: "UA 737, uwaga na turbulencj臋 艣ladow膮 za Cessn膮 172."

Pilot-ucze艅 zgubi艂 si臋 podczas samodzielnego lotu w terenie. Podczas pr贸by zlokalizowania samolotu na radarze kontroler lot贸w zapyta艂:

-"Jaka by艂a twoja ostatnia znana pozycja?"

Pilot-ucze艅 odpowiedzia艂 na to:

-"Kiedy ustawiono mnie do startu..."

Boening 747 linii QANTAS wyl膮dowa艂 na lotnisku de Gaulle'a w Pary偶u po tym, jak Australia pokona艂a Francj臋 w finale Pucharu 艢wiata w rugby. Samolot min膮艂 swoje podej艣cie do stanowiska i musia艂 wykona膰 dodatkowe okr膮偶enie.

Wie偶a: "Qantas 123, macie jakie艣 problemy?"

Qantas 123: "Nie, po prostu wykonuj臋 rund臋 zwyci臋zc贸w!"

PROBLEMY Z TECHNICZN膭 OBS艁UG膭 NAZIEMN膭:

Z (za艂oga): Po wy艂膮czeniu silnika s艂ycha膰 j臋cz膮cy odg艂os.

TON (techniczna obs艂uga naziemna): Usuni臋to pilota z samolotu.

Z: Zegar pilota nie dzia艂a.

TON: Nakr臋cono zegar.

Z: Ig艂a ADF nr 2 szaleje.

TON: Z艂apano i uspokojono ig艂臋 ADF nr 2.

Z: Samolot si臋 wznosi jak zm臋czony.

TON: Samolot wypocz膮艂 przez noc. Testy naziemne OK.

Z: 3 karaluchy w kuchni.

TON: 1 karaluch zabity, 1 ranny, 1 uciek艂.

ROZMOWY WIE呕A 鈥 PILOT:

Samolot: "Radar, jeste艣my szykiem dw贸ch A10, w艂a艣nie nad wami i, eee.. tego.., ...zapomnieli艣my jaki mieli艣my sygna艂 wywo艂awczy."

Radar: "呕aden problem, przydzielimy wam tymczasowe sygna艂y: G艂upek Jeden i G艂upek Dwa."

Wie偶a na Monachium II: "LH 8610 pozwolenie na start."

Pilot (LH 8610): "Ale my jeszcze nie wyl膮dowali艣my!"

Wie偶a: "Dobra, a niby to kto stoi na pasie 26?"

Pilot (LH 8801): "LH 8801."

Wie偶a: "OK, to w takim razie wy macie pozwolenie na start!"

Pilot ma艂ej awionetki: "Hm, kontrola, potwierd藕cie, 偶e chcecie, 偶ebym ko艂owa艂 przed 747."

Kontrola lot贸w: "Taa, b臋dzie dobrze. Nie jest g艂odny..."

Rzecz dzieje si臋 w pi臋kny letni s艂oneczny dzie艅, opodal lotniska Billund, w Danii.

Kontrola Billund: "Szybowce 82 i D5, podajcie pozycj臋 i wysoko艣膰?"

Pilot 82: "Nad jeziorem, 6400 st贸p."

Pilot D5: "Ta sama pozycja, ta sama wysoko艣膰."

Kontrola (zimnym, suchym g艂osem): "To mam wyj膮膰 raport o kolizji?"

Facet, o kt贸rym b臋dzie mowa, by艂 艣wietnym pilotem, ale nie bardzo potrafi艂 uspokoi膰 pasa偶er贸w. Pewnego razu samolot l膮duj膮cy przed nim rozwali艂 sobie opon臋 podczas l膮dowania, a jej gumowe szcz膮tki rozlecia艂y si臋 po ca艂ym pasie. Polecono mu poczeka膰 a偶 pas zostanie sprz膮tni臋ty. A oto jego og艂oszenie do pasa偶er贸w:

"Panie i panowie, obawiam si臋, 偶e b臋dziemy mieli niewielkie op贸藕nienie w przylocie. Na dole zamkni臋to lotnisko do chwili, gdy to, co zosta艂o z ostatniego samolotu, kt贸ry tam wyl膮dowa艂, zostanie usuni臋te."

Kontrola: "Piper N444D, uwaga samolot, na godzinie drugiej, 500 st贸p poni偶ej."

Piper N444D: "Hm, widzimy jakie艣 zbli偶aj膮ce si臋 do nas 艣wiate艂ko..."

Kontrola: "Przypatrzcie si臋, za tym 艣wiate艂kiem jest pewnie samolot."

Pilot: "W jakiej jeste艣my odleg艂o艣ci od innego samolotu?"

Kontrola: "Trzy mile."

Pilot: "Nam to nie wygl膮da na trzy mile!"

Kontroler: "Jeste艣cie p贸艂torej mili od niego, a on od was p贸艂torej mili...razem trzy mile."

Pilot ma艂ego samolotu pocztowego mia艂 do艣膰 swobodne podej艣cie do przepisowego s艂ownictwa, prawdopodobnie z powodu znudzenia rutynowymi, nocnymi lotami. Ka偶dego dnia o 2:15 w nocy l膮dowa艂 na ma艂ym lotnisku wywo艂uj膮c je:

- "Dzie艅 dobry lotnisko Jones, zgadnij kto?"

Kontroler lot贸w te偶 by艂 znudzony, ale nalega艂 na zachowanie prawid艂owej terminologii i poucza艂 tego pilota codziennie jak prawid艂owo korzysta膰 z radia. Lekcje nie przynosi艂y rezultatu i pilot kontynuowa艂 swoje codzienne pytania "zgadnij kto?".

Tak by艂o te偶 pewnej nocy, gdy w radiu zabrzmia艂o:

- "Dzie艅 dobry lotnisko Jones, zgadnij kto?"

Kontroler, tym razem dobrze przygotowany, wygasi艂 wszystkie 艣wiat艂a na lotnisku i odpowiedzia艂:

- "Tu lotnisko Jones, zgadnij GDZIE!"

Od tej chwili komunikacja radiowa przebiega艂a najzupe艂niej prawid艂owo...

Podczas d艂ugodystansowego lotu, 艣wie偶o upieczony pilot zacz膮艂 rozgl膮da膰 si臋 za jakim艣 lotniskiem, gdzie m贸g艂by uzupe艂ni膰 paliwo. Poniewa偶 mia艂 go coraz mniej, wkr贸tce zacz膮艂 szuka膰 tak偶e zwyk艂ych stacji benzynowych z mo偶liwo艣ci膮 wyl膮dowania i po pewnym czasie wypatrzy艂 stacj臋 benzynow膮 umiejscowion膮 tu偶 przy prostym odcinku autostrady, bez 偶adnych dodatkowych przeszk贸d na bokach. Gdy podko艂owa艂 do pomp, starszy cz艂owiek okupuj膮cy fotel tu偶 przy drzwiach wygl膮da艂 na zupe艂nie niewzruszonego tym widokiem.

W ko艅cu m艂ody pilot nie wytrzyma艂 i zapyta艂:

- "Jak s膮dz臋, nie miewacie tu wielu samolot贸w, na tej stacji?"

- "Nie" odpowiedzia艂 staruszek, patrz膮c na horyzont podczas pompowania paliwa do baku. "Zak艂adam, 偶e wi臋kszo艣膰 z nich tankuje o tam.." - kontynuowa艂 pokazuj膮c palcem - "na tym lotnisku po drugiej stronie autostrady"...

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

  • 1 rok p贸藕niej...

Witam starych i nowych Przyjaci贸艂. 馃榾

W sumie trafi艂em tu przez przypadek, ale mam ju偶 kolejn膮 pere艂k臋 Egosoftu.馃榾

Jedynie nied艂ugo b臋d臋 musia艂 tylko zmienic skrzynk臋 na "laptoka" i to 3 giga. . ;D

Prowler stary przyjacielu!, jak偶e mi mi艂o zn贸w Ci臋 ujrze膰 na X Universum! ;D

Jestem pod ogromnym wra偶eniem.

Co prawda nasze Deltax si臋 rozsypa艂o wieki temu , ale potem mia艂em wiele swych sojuszy na Ogame.

Obecnie zaprzestalem tam gry od 1 stycznia.2009 roku.馃榾

Ciekaw jestem czy masz moje GG.

I czy wr贸ci艂e艣 z w臋dr贸wki po wyspach. 馃榾 do Polski.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

Centaur037. 馃榾

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Do艂膮cz do dyskusji

Mo偶esz doda膰 zawarto艣膰 ju偶 teraz a zarejestrowa膰 si臋 p贸藕niej. Je艣li posiadasz ju偶 konto, zaloguj si臋 aby doda膰 zawarto艣膰 za jego pomoc膮.

Go艣膰
Dodaj odpowied藕 do tematu...

×   Wklejono zawarto艣膰 z formatowaniem.   Usu艅 formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odno艣nik zosta艂 automatycznie osadzony.   Przywr贸膰 wy艣wietlanie jako odno艣nik

×   Przywr贸cono poprzedni膮 zawarto艣膰.   Wyczy艣膰 edytor

×   Nie mo偶esz bezpo艣rednio wklei膰 grafiki. Dodaj lub za艂膮cz grafiki z adresu URL.

 Udost臋pnij

×
×
  • Dodaj now膮 pozycj臋...