Skocz do zawartości

Tworzenie statków w X3 - co potrzebne


randal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na tym forum.

Pogrywam sobie w x3 i prawdę powiedziawszy chciałbym wprowadzić do gry trochę własnej produkcji statków.

Poprzednio grałem w x2 i dzięki uprzejmości i cierpliwości Rafio który sporo mi pomógł poznałem tajniki tworzenia i programowania własny okrętów.

Niestety w x3 to już inna bajka .

Zapytuje więc co powinienem wiedzieć i jakie programy posiadać aby tworzyć własne statki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już pytał o to na forum Ego, tu masz link: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=205336

Ale nie wiem czy ktoś Ci pomoże, znasz jakiś statek do X3 zrobiony przez polaka?

Jeśli jednak będziesz uparty to życzę powodzenie i czekam na pierwszy statek, fajnie byłoby polatać jakimś choćby M3 o naprawdę swojskiej nazwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rafio napisał giedyś tutorial jak zrobić własny statek ale to było do X2 o ile dobrze pamiętam."

Zgadza się przeczytałem ten tutorial dziesiątki razy ale traktuje on jak przedmówca zauważył o x2, a mnie chodzi

o x3. W x2 miałem kilka własnych statków, wiem jak się je tworzy i programuje.

Wiem że jest też spore podobieństwo między x2 a x3 . Jednak programy są zapewne inne.

Vrihedd będę ci wdzięczny za wszelkie wskazówki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogooglowałem troche i oto co znalazłem(sorry jestem zbyt zmęczony by przetłumaczyć):

Cytat

Well its a little complicated but lets get on with it.

You will need: X3 ModManager, X2 BOD Compiler(X2BC) and DBOX2(for DBOX2 you will need GMax or 3DS Max(note that with GMax you can't export any files))(you can find them here) oh...and you will need the game of course

The next step is to open the .CAT files with X3 ModManager then export them into a folder. Now convert them with X2BC, go to "start"(WINDOWS users) and select "run", type "cmd" and press "ok" and for converting see this. And now inporting the model into 3DS Max/GMax: Open 3DS Max/GMax go to "customize" a window will apear and select "Tollbars" search the list till you find DBOX2, create a new button selecting new and then drag DBOX2 into the button, press the button and now I think you know how to import/export the model.

Oraz wideo tutorial dotyczący samego budowania nie obejrzałem go ale pewnie jest bardzo pomocny:

http://www.thexuniverse.com/forum/showt ... hp?t=10676

Niewiem mi coś nie działają te linki ale może Tobie zadziałają.

edit:

I to: http://www.xwiki.chaos.net.nz/index.php ... _tutorials

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że spróbuję dokończyć ten stateczek, nad którym pracuję. Zdobyta przy tym wiedza pozwoli mi napisać mini tutorial dla początkujących. Model jest w zasadzie na końcowym etapie produkcji - już lata i strzela - ale nie mogę sobie poradzić z dwoma problemami. Kiedy je wyeliminuję będzie gotów do testów.

Co do zapotrzebowania polecam programy, które cytował O$$I. Dodatkowo bardzo pomocny jest plugin manager, który zawiera wbudowany moduł "ship creator". Dzięki niemu dysponując gotowym modelem i wstępnie określonymi parametrami statku możemy w dość wygodny sposób skonfigurować całą resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statek skończony. Oto on w wersji próbnej (nazwałem go Dionizos - pierwotnie miała być Baryła ale nie chcą mi wchodzić polskie znaki więc ciąg skojarzeń doprowadził mnie do Dionizosa):

Być może niektórzy rozpoznają kształt, na którym oparłem model.

Statek jest szybkim transportowcem (prędkość 169,75) przeznaczonym przede wszystkim do zbiórki złomu - posiada ładownię 3000 max + 4 porty do dokowania myśliwców m5-m3+. Pewnie niektórzy uznają go za nieco przegięty ale jest to mój pierwszy model (nie udało mi się pokonać wszystkich trudności w tworzeniu i nie ma paru wodotrysków, które chciałem zrobić) i pozwoliłem sobie poszaleć. A żeby nie był zbyt łatwo dostępny to trzeba mieć 100 tys. reputacji u Argonów i kosztuje ok 7 mln. (co to jest wobec ceny SCS 🙁 ). Poza tym jak komuś coś nie będzie pasować to zawsze może pogrzebać w parametrach.


Pomóżcie i powiedzcie gdzie i jak opublikować plik statku do pobrania.

Przy okazji napiszcie jak robić screena bez wszystkich wskaźników, sam obraz.

P.S. Zabieram się do pisania tutoriala dla początkujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie jestem grafikiem (a już w żadnym wypadku 3D) więc stworzenie jakiegokolwiek modelu od podstaw to dla mnie nie lada wyzwanie 🙁 .

Cytat

Nie wiem czy dobrze trafiłem, ale mnie się kojarzy z Funky Kovalem?

Trafiony zatopiony 😉

I własnie z samego sentymentu go dodam do gry. Tym bardziej że bardzo udanie Ci wyszedł i problemów z rozpoznaniem go nie było żadnych. Jak na pierwszy polski statek to strzał w dziesiątkę za to nawiązanie. 😉

Gratulacje. 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

HIHIHI nie wiem 😀 jak wam ? ale mnie sie podoba taki sobie fajowski gozalkowoz hihihi sciagne go sobie i bede nim wodeczke przewozic napewno sie nie pomyle jak go spotkam w przestrzeni co to jest i co toto wozi hihihihi .

wielkie brawa dla autora tego statku , nie wielu ludzi odwarza sie wystawiac swoje pierwsze stateczki bezwzgledu na jego wyglad i finkcjonalnosc . popieram ten pomysl i gwarantuje ze bede go testowac i opinia moja bedzie obszerna jak i plusy tak i minusy wylowione beda 🤔

ale nie zalamuj sie to tylko pierwszy statek nastepne ( jak beda ) beda owiele ładniejsze i napewno uda ci sie podpiac te kilka bayerow ale o wodotrtzsku nie zapomnij no i ja chce jeszcze akwarium 😀

Z pozdrowieniami Joanna z zimnej DESZCZOWEJ Szwecji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...