Skocz do zawartości

Skrypt LIFE (AP i TC)


Prowler
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dużym skrócie skrypt ubarwia wszechświat i wprowadza do niego trochę życia.

Link

Głównymi elementami skryptu są:

1. GNS - system 'stałych' artykułów na wzór BBS z X2 czy Reunion

2. Dynamiczny system wiadomości w których można znaleźć informacje o atakach, potyczkach, nagrodach, które opisują to co w danym momencie dzieje (lub działo) się we wszechświecie. Dodatkowo pojawiają się tam także inne wiadomości, np, dotyczące uratowanych pilotów, zaginionych statków, działalności GOD czy zgonów z różnych ciekawych przyczyn 😉

3. System nagród, który określa 8 największych wrogów danej rasy oraz wyświetla nam dane o ich miejscu przebywania, typach statków, wartościach nagród i ile jednostek mają na sumieniu. Po zlikwidowaniu delikwenta gracz otrzymuje nagrodę przy kolejnym łączeniu się z siecią informacyjną. Nie gryzie się to z systemem nagród z XRM, a raczej go uzupełnia.

4. Ogólnosektorowy kanał komunikacyjny na którym możemy słuchać komunikatów i rozmów NPCków. Piloci chwalą się po zdobyciu poziomu czy zniszczeniu przeciwnika (rzucając przy tym czasem wyzwiskami), a sytuacjach awaryjnych wołają o pomoc. Autor skryptu wykorzystał przy tym pliki dźwiękowe, które znajdują się, ale nie zostały wykorzystane w grze. Jak dla mnie najfajniejszy element całości 😀 Gdyby ktoś w danej chwili miał dość tego paplania to można użyć odpowiedniego hotkeya i je wyciszyć.

5. Fale uderzeniowe po eksplozji. Wprowadzają efekt trzęsienia się obrazu, uszkodzeń czy odrzucenia statku na pewną odległość od miejsca wybuchu. Można oczywiście ustawić to pod siebie, albo wyłączyć poszczególne efekty czy nawet całość jeśli na tym elemencie nam nie zależy (ja na razie wyłączyłem).

6. System zdobywania poziomów przez NPCki. Statki NPC zdobywają kolejne poziomy po zniszczeniu odpowiedniej ilości przeciwników (można wszystko dokładnie ustawić w opcjach skryptu). W miarę zdobywania poziomów szybkość i zwrotność danego statku są podnoszone do max 50% bonusu przy 10 poziomie pilota, wyżej już nie da rady. Po zdobyciu 5 poziomu statek dostanie max bazowe statystki oraz wyposażenie (działka, tarcze). Po każdym wbiciu poziomu kadłub statku zostaje naprawiony (po 30 sekundach, można to wyłączyć) oraz otrzyma pewną liczbę kompatybilnych rakiet. Będzie się tak działo nawet po 10 poziomie pilota, więc nie ma obawy, że jakiś bohater kolejną potyczkę zacznie np. bez uzbrojenia i z 10% kadłuba po czym z miejsca zaliczy zgon.

Ten system poziomów najbardziej powstrzymywał mnie przed instalacją skryptu. Nie wiedziałem jak to będzie wyglądało w praktyce, czy nie spowoduje to bałaganu czy spadku fpsów, ale jak na razie wszystko jest OK i działa to całkiem fajnie. Dodaje walkom pewnego smaczku, gdy np. po dłuższej walce rozwalamy xenka, który ma na sumieniu setki NPCkowskich istnień 😉

7. System dynamicznych misji. W sytuacjach awaryjnych pilot zaoferuje nam misję polegającą na pomocy mu w zniszczeniu statków, które go atakują. Nagrody opierają się na tym co w danej chwili jego statek ma na pokładzie, więc może być różnie. Udało mi się raz złapać taką misję i nie dostałem nic poza 'dziękuję', ale czasem pewnie można zgarnąć coś fajnego.

8. Piloci małych statków czasem będą je opuszczać (coś na wzór NPC BA i podobnie jak w przypadku tego skryptu można ustawić szansę na opuszczenie statku) i w niektórych przypadkach pojawi nam się dynamiczna misja polegająca na uratowaniu delikwenta w odpowiednim czasie (musimy mieć oczywiście sytem podtrzymywania życia na pokładzie statku). Misja taka nie zawsze się udaje- po zebraniu pilota i dostarczeniu go do odpowiedniej stacji określane są jego szanse na przeżycie (zapewne bazujące na tym jak długo cała akcja nam zajęła). Po paru minutach czekania na wynik badań lekarskich wiemy czy coś zarobimy czy delikwent zszedł 😉 Dodatkowo informacje o udanych (bądź nie) akcjach ratunkowych pojawiają się później w wiadomościach. Od strony technicznej działa to inaczej niż NPC BA (tutaj oparte jest na MD) i nie zauważyłem żeby skrypty się ze sobą gryzły.

9. System wiadomości o stacjach ciągle jest rozwijany. W przyszłości będzie oferował misje polegające np. na obronie danej placówki przed mającym miejsce w danym czasie atakiem wrogiej rasy, uratowaniem załogi stacji, która jest bliska zniszczeniu itd.

Nie wiem czy ktoś z Was miał z tym skryptem już styczność, na forum nie kojarzę żadnej wzmianki. Sam natknąłem się na niego kilka dni temu i jak na razie wrażenia jak najbardziej pozytywne. W pierwszej chwili to wszystko wydaje się trochę chaotyczne, ale po jakimś czasie już wiadomo co i jak i coś czuję, że teraz już by mi brakowało tych wszystkich pogaduch i wyzwisk 😉 Dodatkowo przyjemnie czasem przeczytać wzmiankę o sobie po jakiejś bardziej spektakularnej akcji (są wytłuszczone jasnoniebieskim kolorem, więc łatwo znaleźć).

Skrypt ma własne menu konfiguracyjne, w którym można dostosować praktycznie wszystko do własnych potrzeb,a niektóre zbędne rzeczy wyłączyć całkiem. Z tego co wyczytałem na forum Ego autor skryptu od paru miesięcy boryka się z problemami zdrowotnymi i dlatego na razie brak aktualizacji, ale zapowiada, że planuje dalej rozwijać całość.

Skrypt działa pod AP i TC, więc wrzuciłem do tego działu. Ja używam z AP + XRM i wszystko działa jak należy, ale oczywiście warto zrobić kopię save na wypadek gdyby u Was coś nie grało. Autor przygotował instalator w którym tylko podajemy ścieżkę do X3, określamy jaką wersję gry mamy (X3TC 2.5 / X3AP 3.1 / XAP 3.1 + XRM / X3AP + TC Plots), a on resztę robi już sam. W przypadku innych kombinacji pozostaje instalacja ręczna. Linki do niej i opis po angielsku znajdziecie pod koniec tematu na forum Ego.

Edit:

Podobnie jak w starych BBS tutaj również można sobie kupić reputację za kredyty. 1000 pkt kosztuje 8kk, więc to dosyć droga sprawa, ale w podbramkowych sytuacjach może się przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe, stare GNS było kompatybilne z MBRR(a raczej w drugą stronę) i wszystkie informacje o bitwach, najazdach, a nawet liczebności wroga były podawane w wiadomościach. W skrypcie MBRR ustawiało się po jakim czasie miały dochodzić wiadomości, a w nich były tylko statki wykryte(często nie zawsze wszystkie 😁 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...