Skocz do zawartości

Litcube's Universe


Aldaran
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukalem jakichs wzmianek odnosnie tego moda,ale nic nie znalazlem na tutejszym forum.

Czy ktos moglby sie wypowiedziec na ten temat,kto gral w ta modyfikacje, i ocenic ja ?

Chcialbym zaczac gre od nowa ale zastanawiam sie nad starym , dobrym XRM (nie aktualizowanym juz od pol roku) a LU.

Na stronie http://code.google.com/p/litcubesuniverse/wiki/Index jest kilka informacji ale zadnych screenow.

A zanim zaczne sciagac ponad 3 GB , to chcialbym sie upewnic czy warto.

Faktycznie mod ma ponad 2 GB (chinski błąd,z mojej strony) .

Oczywiscie nie spodziewalem sie szczegolowego opisu tego moda,jedynie wrzucilem temat w eter,a moze z tego

"urodzi" sie cos interesujacego i wartego uwagi graczy 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2014 o 19:46, Aldaran napisał:

Witam

(.... )Szukalem nic nie znalazłem na tutejszym forum.

....zacznę sciagac ponad 3 GB.

Tue, 22. Apr 14,

Litcube's Universe Released Mod

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Patch

Version 1.0.0

May, 11, 2014

  1. Release

Version 1.1.6

June 6, 2014

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Po 2 msc od narodzin spodziewasz się , że wszyscy już o TYM słyszeli, grali i mają wyrobiony pogląd ??!

Gratuluję optymizmu.

/ ponad 3 GB ? mnie pokazało 2.2 GB 😀 /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodałem moda i przeczytałem faq Litcube i powiem szczerze; bardzo ciekawa alternatywa dla istniejących modów. Gra wykorzystuje niektóre modele statków z xtc, tott, xrm dodaje nowe korporacje (jestem w trakcie rozgryzania tematu). Dodaje Drenoty i sprawia że capitala juz nie rozwali m6. Warto przeczytac na zapodanym linku w 1 poscie założenia moda.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Yacek zapoda sobie moda to jest jakaś szansa na spolszczenie 😁 . Dodam że autor osiągnął fajną rzecz; zmniejszył rate of fire każdej broni ale przyspieszył sam pocisk walki stały się dłuższe i ciekawsze dodał nową korporacje która rozwija się w zależności od poczynań gracza i wirus ocv który ma przejmować statki innych ras ale za mało grałem żeby to zauważyć. Zwiększył liczbę towaru w cyklu produkcyjnym i praktycznie nie potrzeba używać "sztuczki z kopiowaniem" piratów też sporo się szwenda 😁 a Yackowi trzeba jakąś dobrą szkocką wysłać 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modzik wygląda fajnie.

Pierwsze wzmianki jego aktywności zaczynają się pojawiać po 4h gry (phanon corporation), a po następnych 30min następuje pierwsze uderzenie OCV.

Bardzo ciekawe ułatwienia dają te hotkeye

  1. QLaser config get I: Saves config including installed lasers and turret commands to slot 1.
  2. QLaser config get II: Saves config including installed lasers and turret commands to slot 2.
  3. QLaser config set I: Sets the saved config slot 1.
  4. QLaser config set II: Sets the saved config slot 2.
  5. Target nearest enemy: Does what it says, instantly.
  6. Target nearest flying ware: Does what it says. However, if you hit it again while you still have the nearest ware targeted, and you have a transporter device, you'll transport the ware to your cargohold
  7. Target nearest unclaimed ship: Does what it says. As long as it's within player property scanner range.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2014 o 20:38, piotr111 napisał:

Jak Yacek zapoda sobie moda to jest jakaś szansa na spolszczenie 😁 .

Nie ma szansy. Ten mod mnie nie interesuje.

Po pierwsze, mało ostatnio gram, a na to co gram XRM w zupełności mi wystarcza.

Po drugie, nie podoba mi się w nim to: https://code.google.com/p/litcubesuniverse/wiki/Feature_GUI mało czytelne. Oczywiście, to subiektywna opinia, ale ma ona dla mnie kluczowe znaczenie.

Co do korporacji jakie dodaje ten mod, to dostępny od dawna jest skrypt tego samego autora: http://xudb.pl/topic/1264-skrypt-litcubes-phanon-corporation/#entry18895

Nie wiem czy w modzie skrypt ten jest poprawiony, rozwinięty, ale sam skrypt rewelacją nie był. Zagościł u mnie w grze stosunkowo krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

No cóż troche czasu mineło od ostatniego posta w temacie ale co tam - napiszę bo gram juz w niego jakiś czas.

Mod jest ciągle rozwijany.

Najważniejsze założenie to znaleść powód do gry dla graczy którzy sie już dorobili (człowiek się dorabiał paru M2 i często tracił zainteresowanie) Jest to realizowane poprzez dodanie rozwijajacej się równolegle do nas korporacji oraz obcej rasy zajmójącej kolejne systemy którym musimy sie opierać. Żeby mozna było to robić trzeba mieć możliwoaść prowadzenia walk z udziałem wielkich flot. Aby to było mozliwe zmieniono bradzo wiele rzeczy pod kątem zwiększenia szybkości działania gry kosztem widowiskowości. Działa strzelają rzadziej, efekty strzałów mniej widowiskowe itd. rozwinięte zarządzanie wielkimi flotami, wprowadzone rozwiązanie dla wielkich nieobciazających silnika kompleksów - wiadomo jak było - człowiek postawił pareset fabryk, poustawiał paredziesiąt UT i stawało się cięzko.😀

Mod równomierni rozwija stronę handlową jak i walki (odwrotnie niz XRM)

Generalnie zmieniono chyba wszystko, statystyki statków, rakiet dział, nowe statki, masę uleprzeń i usprawnień, Nowe ceny i statystyki chyba wszystkigo - wszsytko zbalansowane.

Uleprzone zarządzanie handlem i produkcją.

Sporo rzeczy zmienionych nie wiem po co np nowy układ sektorów nowy interfejs (parę do wyboru)

Mod robi wrażenie nie na początku ale im dłużej się w niego gra. Mniej widowiskowy niz XRM i mniej rodzajów statków ale w zamian wielkie bitwy, wielkie imperium handlowe i długotrwały cel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to zachecam do tego moda. Ja zamierzam sporo pograć to będzie się mozna trochę powymieniac spostrzeżeniami.

https://code.google.com/p/litcubesuniverse/wiki/Index

Jestem na etapie kupowania pierwszego kiepskiego M2. Te lepsze widziałem kosztuja po 600 mln. Wogóle statki są sporo droższe. Dobry M6 ok 30 mln a dobry czysty TS - 6 mln, bardzo dobry TS nawet - ok 20 - 30 mln. Do zarzadzania flotą są specjalne stacje tez nie tanie, gdzie predefiniuje sie zachowanie statków, uzupełnienia itd. Generalnie jest na co zbierać.

Statki strzelają rzadziej ale energie traca szybciej. Nie można naładować największych dział i z głowy.

Duże statki strzelaja rzadzej wiec ciężej maja walczyć z małymi. Bardziej potrzebuja asysty. Walki są dłuzsze. M6 maja duzo osłon co sprawa ze sa w stanie sporo wytrzymać w konfrontacji z dużymi. Przynajmnie z M7.

Rakiety są skuteczniejsze ale bardzo drogie. Żeby nie łatwo konfigurowalne samowystarczające kompleksy Saturn Complex Hub cięzko by było ich używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy grający w LU powinni zapoznać się ze skryptem XMR - X Missions Reloaded: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=368692&start=0

Skrypt kompletnie przebudowuje misje dostępne w grze grupując je, tworząc własne poziomy trudności, nagrody, punkty reputacji. Dodaje dwie mini fabuły, nowe stacje, nowe opcje startowe, pozwala na własną konfigurację itp.

Został on specjalnie stworzony do współpracy z modem LU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XMR - X Missions Reloaded to ciekawa alternatywa bo wiele oferuje (sporo zmienionych i nowych misji) ale zmienia sposób rozgrywki. Klasycznie wlatujesz do sektora i rozglądasz się za misjami a tu wciskasz klawisz i masz wyświetlone misje. To jakieś takie monotonne na dłuższą mete - trochę psuje klimat. Wszystkie stare misje skasowano. Stawiania fabryk nie ma. Zapytałem o to twórcę a on powiedział ze nowe fabryki zasmiecają grę i nie są zbalansowane. Twórca też mocno namawia do dodatku całkowicie likwidującego bailing - to juz przesada.

Sam Litcube twierdzi że może jeszcze ruszy temat misji to może będzie na przyszłość alternatywa.

Co do LU to choć fajne i wiele uleprzeń to statki niestety dalej na siebie wpadają choć może nie tak ci a zarządzanie duża ilością statków jest może dobre ale dopiero jak się kupi specjalną drogą stację -trzeba być już dorobionym. No cóż nic nie jest idealne a zalety jednak przewazają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Szukając nowych wyzwań w X-ach zainstalowałem sobie omawiany mod. Na pewno jest to jena z ciekawszych alternatyw dla AP+XRM. Pewnie wynika to z innego podejścia do wizualizacji menu i podania gry w innych opcjach. Pewnie każdy będzie miał swoją opinie na ten temat.

Ale do rzeczy. Dla mnie osobiście ten mod choć " bardzo szybki" wydaje się taki na maksa wyjałowiony z tego co w X najciekawsze.

A wiec trzeba go spróbować "oskryptować". Byłem ciekaw co zadziała a co nie.

I tak :

Mapa - działa.

SCS Suite - działa, tylko w stacjach urządzenie pokazuje się jako nieznane.

CPC - konfigurator skryptów działa.

NPC - dałem w starszej wersji - działa.( myślę ze w nowej tez nie będzie problemu)

Custom Start - działa.

Improved Races - nie wiem. CPC go nie widzi. albo coś pomieszałem.

i na koniec

XRM MSP - zainstalował się ok. statki są ale ich nazwy to np. ReadText17 - 300002. zobaczyłem je w Custom Start. Tylko czy będą się same generować w grze - nie wiem. za krótko gram.

Ważne - odpalam grę w j. angielskim.

To tyle z pola walki 😉 nad uzbrajaniem moda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod XRM MSP jak sama nazwa wskazuje, jest modem dla XRM i instalowanie go wraz z innym modem jest nie wskazane. Nawet jeśli ten mod (LU) nie dodaje własnych statków. Problemem nie są same readtexty w grze. Jeśli ktoś nie zna się na łączeniu różnych skryptów w jednej grze, lepiej nie instalować czegoś co potem będzie powodowało problemy z grą.

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do moda po kilku patchach przerwy, zainstalowałem następujące skrypty:

Custom start

SCS suite

Capital Ship Energy Cells Generator (zainstalowany ręcznie nie przez PM)

i Scorp Map

Póki co działa.

EDIT: Ok po kilku godzinach gry i przetestowaniu kilku skryptów, wiem że większość z nich nie jest kompatybilna z LU, a oto ich lista:

1. Autosave- skrypt z którym wiązałem wielkie nadzieje, z początku wydawało się że działa, ale najprawdopodobniej blokuje odblokowanie giełdy i rozwala system Export/Import.

2. Hephaistos Corp. Station building service- co tu dużo mówić, bardzo wygodny skrypt z którego namiętnie korzystałem w XRM, niestety po wydaniu 4kk kredytów i odczekaniu około pół godziny stacja nie została zbudowana.

3. Capital Ship energy cell Generator (CSesG)- kolejny fajny skrypt, który na pierwszy rzut oka działa sprawnie, niestety po dłuższej chwili w mojej ładowni nie przybyło ogniw.

4. SCS Suite- Nie działają wszystkie opcje a reszta w większości działa niepoprawnie.

5. Custom Start- skrypt najważniejszy pozwalający odtworzyć własne imperium,. Na forum ego przeczytałem że może tworzyć problemy, jednak ja go nadal testuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO błędne podejście do LU.

W LU zmienione jest prawie wszystko ale przewaznie w taki sposób ze trudno to od razu zauważyć. Co za tym idzie prawie zaden mod nie jest w pełni kompatybilny. Na strone widać że ludzie próbują ale sam Litcube nie wspiera (w LU jest wystarczająco duzo zmian i co za tym idzie wystarczajaco duzo błędów , ciagle są nowe wersje i nowe błedy które zresztą są szybko poprawiane.)

Trzeba czytac https://code.google.com/p/litcubesuniverse/wiki/Index

Polecam to zamiast kombinować z modami bo LU to taka zamknięta całość wyrażenie pewnej koncepcji i jak to człowiek przyjmie to dopiero ma największą i długotrwałą radochę 😀 Nie trzeba wszystkiego robić tak jak się przyzwyczailiśmy.

w podanym wyżej wiki dopiero można sie zorietowac co w LU jest dodane i jak dzała. Przewaznie sa to rzeczy które wiele zmienaja przy wielkim imperium i wielkiej mamonie (dużej ilosci statków) ale nie tylko

LU jest tak zbalansowane żeby było gorzej sie dorobic (drogie statki itd, drogie rakiety więc jest sens ich używać dopero jak sie człowiek dorobi i pare milionów nie ma znaczenia.)

Jakby ktoś miał jednak duże parcie na dodatkowe skrypty i równocześnie trudności z poruszaniem sie po tym wrogim forum to podaje linka:

Litcube's Universe - Addon/Script Compatibility Thread

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=367414

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden lubi nowości jakie daje mod. Inny jest przyzwyczajony do używanych skryptów. Kwestia gustu. Ja mam zestaw takich skryptów, które zawsze instaluje. Nie mniej jednak, zawsze zaczynając nowa gre, w nowym modzie, zaczynalem na wersji tylko z samym modem. W ten sposób można poznać dobrze mod, sprawdzić jak wygląda w nim gra, dopiero po jakimś czasie gry, szukać informacji o kompatybilnych z mim skryptach i instalować te potwierdzone przez twórców moda lub innych graczy.

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi. W LU wiele zmian trudno jest dostrzec na pierwszy rzut oka a jak człowiek zainstaluje mody to juz nie będzie mu się chciało szukać.

Równocześnie przestrzegam bo w LU zrobiono tak wiele zmian że te dodatkowe mody wydaja się kompatybilne ale błędy wyłażą po dłuzszym czasie. A LU niejako przeznaczony jest do długiej rozgrywki - wtedy dopiero pokazuje swoje zalety. Więc stabilność to podstawa.

W XRM bardzo lubie parę rzeczy których w LU niestety nie ma. Ale za to sa inne. A do XRM zawsze można sobie na chwilę "odskoczyć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Próbowałem się wciągnąć, ale UI mnie dobija. Nie wiem, może zbyt długo grałem 'po staremu' i to nowe zupełnie mi nie pasuje do X'ów i psuje całe wrażenie z gry. Pewnie zrobię jeszcze jedno podejście, bo same założenia moda wyglądają obiecująco, ale jak na razie wróciłem do zabawy w XRM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W tym roku raczej słabo było u mnie w grą w iksy. Wiadomo życie oraz inne gry tfu... sandboxy. Na początku roku łoiłem trochę w XTC, ale z uwagi na ślimaczy progres odpuściłem temat. Z kolei na LU wpadłem, gdzieś we wrześniu i grałem jakiś czas. Miałem bardzo pozytywne odczucia co do tego moda. Na plus jest kompaktowa instalacja i brak kompatybilności z wieloma skryptami. Dzięki temu człowiek ładuje po sobie trzy instalatory baza+patch+soundtrack i można zaczynać.

Mod jest absolutnie kompletny i nie trzeba do niego dokładać niczego. Można od razu zacząć bez tracenia czasu i grzebania na to jaki skrypt i mod dodać. Aczkolwiek zmienione zostało dosłownie wszystko jeśli chodzi o rozgrywkę i należy trochę czasu poświęcić na ogarnięcie wiki, gdzie auto opisuje działanie poszczególnych funkcji https://code.google.com/p/litcubesuniverse/wiki/04_Features

Mimo, to sam miałem wielki problem jak należycie odpalić przypisanego do stacji handlarza, ale jak się udało to było TO! Żadne tam cagi, sragi. Prosty algorytm sprawdzający dostępność towarów, odpalany na każdym traderze, dzięki czemu mądrzę wybierają stacje zamiast gnać na hurra do pierwszej lepszej stacji. Sporo jest tu właśnie funkcji, których widzimy działanie mówiąc... no nareszcie. Ja miałem duży problem z przestawianiem się z XRM na nowe parametry statków oraz broni. Również walki wyglądają tu zupełnie inaczej... i trzeba uważać.

Świetna sprawą są też dwa niezależnie się rozwijające byty jak korporacja Phanon oraz Xenoni. Trzeba działać, budowac swą własną flotę by powalczyć coś z Xenonami, ktorych NARESZCIE można pokonać (wybić do nogi i zająć sektor). W momencie, gdy zarówno Phanon i Xenoni staja sie uciążliwi, nic nie stoi na przeszkodzie by zrestartowac plugina by sobie zaczęli od zera. Słowa uznania za programowanie tego Ai, nigdy wcześniej nie widziałem podobnego zachowania się Ai, gdy w XRM czy innym modzie wrogowie byli bezmyślnie spawnowani a ludzie się dziwili dlaczego nie da się ich zniszczyć doszczętnie.

Na plus też jest spora optymalizacja wydajności oraz mnóstwo nowej klimatycznej muzy. Praktycznie każdy sektor ma swój utwór, a slotów na bitewne melodie jest chyba 50! Co do tego UI na które są narzekania... Faktycznie, jakieś takie to archaicznie wygląda w por. z innymi dostępnymi ui na forum, aczkolwiek można obecnie wybierać jakieś wersje kolorystyczne tego, przez co nie rzuca się tak w oczy i bardziej skupić się na rozgrywce.

Ostatecznie rozgrywkę w LU zarzuciłem z uwagi na nowego kompa oraz między innymi, to że skaszaniłem dodawanie patcha który zepsuł mi sejwa :/ Z tego co widzę poprawiono aktualizowanie, bo przed wersja 1.4.0 było to trochę zawiłe i bez pytania na forum się nie mogło obyć.

Póki co po ponad roku, a może więcej ciągnie mnie do XRM i właśnie robię instalkę. XRM oferuje wiele (aczkolwiek jeśli chodzi o wiele spraw to są one po staremu), ale jeśli ktoś szuka perfekcji to LU może być tym czymś. Pogram sobie na razie w stare dobre XRM AP na dedykowanym profilu startowym 😉 z dodatkiem fabuł TC, a potem myślę wrócić do LU bo jest tego wart.

Jeśli ktoś ma pytania odnośnie LU, to w miarę postaram się odpowiedzieć i rozwiać wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam

Po dłuższej przerwie z x3 postanowiłem wrócić do tego wspaniałego uniwersum, przeglądając mody trafiłem na właśnie Litcube Universe więc wybrałem jako super alternatywa do dłuższego grania.

Problem pojawił się w zasadzie zaraz po instalacji którą wykonałem krok po kroku w/g instrukcji.

Ale niestety przy uruchomienie gry wyskakuje mi okno z informacją że mam nieprawidłowy plik exe.

Co nie może być prawdą ponieważ instaluję wersję z Gog.

Szukałem rozwiązania problemu ale wszystko odnosi się do wersji steam i pliku no steam.

Co prawda gra się odpala i działa ale wydaje się że jest jakoś wykastrowana z jakiś rzeczy.

I jeszcze pytanie czy w tej wersji jest fabuła odblokowująca giełdę i tym podobne sprawy?

Z góry dziękuję za pomoc

I pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień nazwę oryginalnego pliku z AP.exe na AP_n.exe, po instalacji odpalasz jakimkolwiek tylko instalacja wymaga wersji nosteam, tak jak nazwa wskazuje. Nic nie jest wycięte. Fabuły chyba były usunięte i dodane jakieś od Litcube jeśli się nie mylę

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...