Skocz do zawartości

Informacje o parametrach statku


FSEbola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM pponownie

prosilbym tak lopatologicznie o wyjasnienie o czym nas informuja zaznaczone na ponizszym screenie przeze mnie wartosci:

moc osłon ...?? - jak to sie przeklada w grze.?? jaka jest istota tego parametru..?

energia laserów ...?? - jak to sie przeklada w grze do montowanych laserów, jaka jest istota tego parametru ..??

ladowanie laserów ...?? - jak to sie przekłada czasowo w grze, co ocnacza ze ladowanie laserów = 1679, jaka jest istota tego parametru ..??

wiezyczki ...??? - o czym informuje nas ta pozycja, co to za wiezyczki, jaka jest istota tego parametru .?

pytanie jeszcze takie mam..:

wartosc kadłuba w jakich jednostkach to mozna wyrazic..?? np. 9600000 [czego.?]

oczywiscie darujmy sobie wyjasnienia ze im wieksze wartosci tym lepiej 😉 ...... prosilbym o bardziej lopatologiczne i szczegolowe wyjasnienia..

Post wydzielony do osobnego tematu. Nie dotyczy XRM, a czystej gry, bo wszystko o co pytasz jest w czystej grze, jest również w modach, niezależnie jakich, jedynie te parametry mogą się w nich zmieniać.

Yacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc osłon- ten parametr wyraża moc z jaką nasze tarcze są ładowane.

energia laserów - ten z kolei mówi nam jaką moc mają nasze lasery(czyli to 100% w widoku głównym = podana tutaj wartość)

ladowanie laserów - to podobne do tego pierwszego, lecz mówi o tym z jaką mocą jest ładowana moc do broni(do granicy maksymalnej podanej wyżej)

wiezyczki - najprostsze. Mówi nam o ilości wieżyczek na statku. Masz laser główny, wyświetlany na ekranie głównym jak i wieżyczki. Osobiście kontrolujesz tylko jedną pozycję na raz, czyli Główne, bądź którąś z wieżyczek.

UWAGA: Nie ma laserów głównych w liniowcach (M1, M2) Jak sterujesz statkiem to nie wieżyczkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne pytanie, przecież "koń jaki jest, każdy widzi". W tym przypadku wszystko widać jak na dłoni. I oczywiście im więcej tym lepiej. 😀

Moc osłon - maksymalna energia osłon, im statek ma więcej, tym wolniej osłony będą "schodziły" pod ostrzałem tej samej broni.

Energia laserów - maksymalna energia laserów, im statek ma więcej, tym wolniej energia laserów będzie "schodziła" przy strzelaniu z tej samej broni. Czyli dłużej będziesz mógł grzać do wrogich statków używając tej samej broni.

Ładowanie laserów - wartość energii jaką generator podaje do broni. Jeśli zużyjesz energię broni do zera, to im wyższą masz tu wartość, tym szybciej się ona ponownie naładuje do 100%.

Wieżyczki - ilość wieżyczek - są one wyszczególnione poniżej, każda wieżyczka może mieć różną ilość slotów uzbrojenia, ta ilość jest również widoczna poniżej przy opisie każdej wieżyczki.

Wartość kadłuba - parametr określający pancerz statku. Czy to ważne w jakich jednostkach? Każdy wrogi ostrzał (po zdjęciu osłon) uszkadza pewną określoną ilość tych jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc oslon .... - jak narazie to maslo maslane.... -a moc oslon jak ma sie do parametru max.moc oslon wyrazona np. 2x 3GJ .?? czy to w jakis sposob jest ze soba powiazane ...jak tak to jak ..??

wiezyczki - juz kumam cyfra 6 mowi nam ze mamy 1x przednia+ 1x prawa + 1x lewa + 1x tyl + 1x gora +1x dol = 6

zas 1x przednia mozna zamontowac w tym przypadku 4 lasery ---OK

energia laserów - jest wartosc, ale 84000MJ to duzo czy mało .?? oczywiscie moge porownac wszystkie statki i wywnioskowac ze 84000 to tak znacznie powyzej sredniej dla M7 wiec OK

ladowanie laserów - czyli zeby energia laserów przykladowego M7 Kruk naladowala sie od 0% do 100% potrzebuje 50s rzeczywistego czasu .?? dobrze mysle .???

kadlub - Yacek , ja sie nie pytam czy to wazne czy nie w jakich jednostkach bedzie....--- pytam sie tylko grzecznie w jakich jednostkach moznaby ta wartosc wyrazic 🤨 (tworze szczegolowy zestaw statków w XRM)

Yacek --- kupujac konia nalezy zajrzec mu w zeby - nie znasz tego powiedzenia .?? 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2013 o 14:46, FSEbola napisał:

moc oslon .... - jak narazie to maslo maslane.... -a moc oslon jak ma sie do parametru max.moc oslon wyrazona np. 2x 3GJ .?? czy to w jakis sposob jest ze soba powiazane ...jak tak to jak ..??

Bo mylisz dwa pojęcia. max. moc osłon to maksymalna ilość osłon o maksymalnej wartości jednej osłony. np. 2x2GJ informuje że maksymalnie statek użyje (nie ważne ile masz w ładowni) dwie osłony o maksymalnej mocy 2GJ. Jeśli w ładowni będziesz miał tylko osłony 200MJ, statek użyje ich, ale również tylko dwóch sztuk.

Natomiast moc osłon wartość energii dostarczana do osłon. Ma wpływ na szybkość "zdejmowania" osłon i późniejszej regeneracji.

W dniu 13.01.2013 o 14:46, FSEbola napisał:

ladowanie laserów - czyli zeby energia laserów przykladowego M7 Kruk naladowala sie od 0% do 100% potrzebuje 50s rzeczywistego czasu .?? dobrze mysle .???

Względnie, zależne od mocy generatora energii i zamontowanych laserów. Im mniej energochłonne lasery, tym szybciej się naładują, również im wyższa energia ładowania, tym szybciej będą ładowane lasery tej samej mocy.

W dniu 13.01.2013 o 14:46, FSEbola napisał:

kadlub - Yacek , ja sie nie pytam czy to wazne czy nie w jakich jednostkach bedzie....--- pytam sie tylko grzecznie w jakich jednostkach moznaby ta wartosc wyrazic 🤨 (tworze szczegolowy zestaw statków w XRM)

W śrubkach. Nie jest to nigdzie określone. Po prostu wartość punktowa.

W dniu 13.01.2013 o 14:46, FSEbola napisał:

Yacek --- kupujac konia nalezy zajrzec mu w zeby - nie znasz tego powiedzenia .?? 😛

O ile cię nie ugryzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - ok..... juz zalapalem...... moc oslon mowi nam jak szybko beda ladowac/regenerowac sie wbudowane w statek moduly oslon (dlatego wartosc wyrazona jest w Watach a moduly oslon w J) i to tez mozna okreslic czasowo ...... nie mylem pojec (czytaj pytania uwzanie) tylko zastanawialem sie jak sa one ze soba powiazane --- DZIEKI Yacek 😉

ciekawe ktory statek z M7 ma najbardziej zrownowazony stosunek mocy montowanych modulow oslony do mocy regeneracji oslon...hmm.... ( zakladajac ze obciazenie oslon jest takie same) przeliczal juz moze to ktos ..???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład:

- moc osłon - 100MW

- moc laserów - 10MW

każdy strzał z działa ma moc 10 MW i tyle zabierze z osłony. Jeśli regeneracja osłon odbywa się z wartością minimum 15-20MW to nigdy nie zdejmiesz grama osłony.

Każdy strzał ma określoną moc uderzenia w osłonę, zabiera ileś tam energi z generatora broni, jak wyczerpiesz generator do 0% to zobaczysz że strzelanie z działa odbywa się z tzw. czkawką. Generator musi podać 10MW do dział i dopiero wtedy działo moze strzelać i znów odejmuje 10MW....

Tak samo z waleniem w osłony: od mocy osłony odejmuje się wartość każdego strzału (mówi się, że osłona przejęła energię strzału) jak dojdzie do 0% to odejmuje się już od pancerza. Przyjmij, że wartość pancerza to w kg podana jest. Czym latasz przy 10% pancerza? Sitkiem do makaronu.... 😀

To nie jest rzeczywistość, to jest gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2013 o 18:06, FSEbola napisał:

ograniczam sie narazie tyko do wersji XRM,....noo...chyba ze dla innych wwersji bedzie mozna zastosowac jakis mnoznik, to sie pomysli 😆

1. Wartości mnożników podane są w pierwszym temacie opisu moda: http://xudb.pl/topic/2056-mod-x3-rebalance-mod-xrm-total-conversion/ pod linkami do różnych wersji Hull.

2. Troszkę wyżej jest link do statystyk statków, są tam wszystkie statystyki statków, zarówno dla AP jak i TC, ze wszystkimi wersjami Hull. http://www.strikingsoftware.com/xrmstats.html

Szkoda, abyś robił drugi raz tę samą robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem .... ogladalem to....te statystyki robie bardziej pod siebie (bardziej czytelne) no i bardziej szczegolowe (jak sie spodobaja to podrzuce na Mamuta) , zbieram wszystkie dane z informacji o statku [klawisz 'u'] i dopelniam z encyklopedi, zauwazylem tez ze poki nie kupisz statku to nie masz podanej nigdzie wartosci kadluba -a to tez dosc istotna wartosc ktora warto znac, wyszczegolniam tez ktory statek ma wiezyczki glowne - tu patrz M7, dalej patrze na hangar - w ktorych moga dokowac M6/M8/TS/TS ...itepe....itede....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo patrzysz. Dla każdego statku, wybranego z mapy sektora, jak naciśniesz i, a potem u, to otwiera się takie samo okno informacji o statku. Wartość kadłuba jest widoczna. Można jeszcze prościej: wybrać statek z mapy sektora lub galaktyki, po prawej stronie okna, tuż pod nazwą sektora będziesz miał klasę wybranego statku, a za nią dwie wartości: K (kadłub) i T (osłony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2013 o 10:04, FSEbola napisał:

tak wiem .... ogladalem to....te statystyki robie bardziej pod siebie (bardziej czytelne) no i bardziej szczegolowe (jak sie spodobaja to podrzuce na Mamuta) , zbieram wszystkie dane z informacji o statku [klawisz 'u'] i dopelniam z encyklopedi, zauwazylem tez ze poki nie kupisz statku to nie masz podanej nigdzie wartosci kadluba -a to tez dosc istotna wartosc ktora warto znac, wyszczegolniam tez ktory statek ma wiezyczki glowne - tu patrz M7, dalej patrze na hangar - w ktorych moga dokowac M6/M8/TS/TS ...itepe....itede....

Odkąd wróciłem do XRM sam myślę o czymś podobnym 😀 Te statystyki na www nie są kompletne, a na dodatek działają dosyć drętwo i ciężko jest je posortować dokładnie tak jakby się chciało. Będziesz robił w xls ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2013 o 17:03, Yacek napisał:

Słabo patrzysz. Dla każdego statku, wybranego z mapy sektora, jak naciśniesz i, a potem u, to otwiera się takie samo okno informacji o statku. Wartość kadłuba jest widoczna. Można jeszcze prościej: wybrać statek z mapy sektora lub galaktyki, po prawej stronie okna, tuż pod nazwą sektora będziesz miał klasę wybranego statku, a za nią dwie wartości: K (kadłub) i T (osłony).

prosciej ..??..hmm... nie wiem co uwazasz za proste ... prosciej jest doleciec do stoczni i kupic co potrzeba a nie uganiac sie po sektorach, poza tym znowu nie czytasz uwaznie moich wypowiedzi.... nie wszsystkie infromacje masz w info statku , reszte trzeba zczytac z encyklopedi

@ Prowler w Open Office robie.... czyli w *.ods

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2013 o 19:50, Peroox napisał:

To gratuluje zakupu Valhalli tylko po to, żeby zobaczyć jakie ma staty xD

Po za tym nie wiem czy musisz latać osobiście. Lepiej wysłać kilka małych myśliwców w zwiedzanie 😉

kupujesz to co cie interesuje ...zbierasz staty i ....

😉 zawsze mozna wczytac gre po zadokowaniu w stoczni 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2013 o 19:45, FSEbola napisał:

prosciej ..??..hmm... nie wiem co uwazasz za proste ... prosciej jest doleciec do stoczni i kupic co potrzeba a nie uganiac sie po sektorach, poza tym znowu nie czytasz uwaznie moich wypowiedzi.... nie wszsystkie infromacje masz w info statku , reszte trzeba zczytac z encyklopedi

Dane jakie możesz oglądnąć w informacjach statku (i oraz u) i dane w encyklopedii , to te same dane. Dokładnie te same. Encyklopedia dodatkowo wyświetla tylko opis statku. A ten, najczęściej jest wyssany z palca. Wiesz ile takich opisów tłumaczyłem? bardzo dużo, wiec wiem co mówię.

Prościej?

Proszę bardzo: z mapy galaktyki wybieramy sektor ze stocznią, wybieramy stocznię, wybieramy opcję "handel", odszukujemy na liście statków interesujący nas statek, naciskamy i, oglądamy jego parametry bez wydawania złamanego kredytu.

A co zrobić, gdy statek nie jest dostępny w żadnej stoczni, albo nie ma takiej stoczni w znanych nam sektorach? Można użyć skryptu SCS Suite. Ma on w swoich rozkazach opcję "ułatwienia i Cheat" w niej "Ship Viewer". Opcja ta otwiera okno wyboru, gdzie pojawia się lista wszystkich statków dostępnych w naszej grze (dane z pliku TShips) po wybraniu dowolnego statku, pojawi się on w tym samym sektorze co my. statek będzie naszą własnością, będziemy mogli oglądnąć go (klawisz F3) ze wszystkich stron, będziemy mogli sprawdzić jego wszystkie dane i parametry. Ale musimy się spieszyć, po 1-2 minutach statek znika. To jest tylko przeglądarka statków, nie dodaje ona ich nam na stałe.

A jeszcze prościej, to napisać sobie program który wyciągnie wszystkie potrzebne nam dane z plików gry (Tships), tak jak to zrobił JMan77 przygotowując statystyki statków XRM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Yacek

dzieki za cenne rady . 😉 .... mamy troche inne pojecie definicji - proste

mnie prosciej jest po mojemu 😆 przy okazji zapoznaje sie jeszcze bardziej z gra

JMan77 - zrobil dobra robote, wszystkie podstawowe staty umiescil w swoim zestawieniu......... nie podchodzi mi jednak jego zestawienie ( widze ze i nie tylko mnie) , mam inna koncepcje przedstawienia tego samego - moze bardziej czytelna i napewna z wieksza iloscia danych ----wyczytanych Z ENCYKLOPEDI 😉)) - dlatego 'mechaniczne' zczytywanie danych z pliku Tships nie wchodzi w rachube ;( .......nie o to mi chodzi zeby dupklikowac/kopiowac prace innych

a co do opisow z encyklopedi, to jakie by nie byly czy to wyssane z palca czy konkretnie dopasowane do modelu statku to i tak sa juz powiazane z X3, historii statku nie spisuje do swojego zestawienia 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane są tylko danymi, to jak je przedstawisz, w jakiej formie, to już kwestia gustu. Ważne, że aby te dane mieć.

Jak najszybciej można je uzyskać, pisałem. Wolisz, swój sposób, twoja sprawa, tylko, że w ten sposób będziesz długo zbierał dane. Części statków nie kupisz (statki Kha'ak, Xenoni) więc będziesz miał luki. Zresztą, po co kupować, wydawać kredyty, jak można to samo uzyskać bez ich wydawania.

Ja bym wziął dane jakie są dostępne, przetworzył je na swój, teoretycznie bardziej czytelny sposób, dopisał co brakuje (jeśli uważasz że brakuje jakiś istotnych danych) i już byłoby gotowe.

Zresztą, moim osobistym zdaniem, statystyki to jedno, a osobiste odczucia to drugie. Są pewne statki, które może mają i świetne statystyki, ale nie lubię nimi latać, są też inne, mniej bogate w staty, ale dające mi większą frajdę w grze.

Wszystko jest subiektywne w tym przypadku. Nie ma więc co sugerować się statystykami, aż tak bardzo. Ja rzadko dobieram statki do swojej floty (oraz jako statek gracza) na podstawie statystyk. Mam inne priorytety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacek jak zawsze ma rację. Niektóre statki mimo fajnych statystyk nie są tak dobre jak inne słabsze modele. Czasem chodzi o ustawienie wieżyczek i kąt ostrzału, czasem o wygląd(niektórzy nie lubią wyglądu statków Terran), a nawet sentymentów do danej rasy.

Ja najbardziej lubię statki Terran i Argonów nie z powodu statystyk, ale ich wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostępne obecnie opracowania statystyk (zbiorcze) istnieją, ale ich czytelność w arkuszu jest kłopotliwa. To jest subiektywne uczucie. Excelowska tabelka jest oczywiście pełna przydatnych informacji, ale jej po prostu nie trawię. Ona zabija mi poczucie estetyki, ukształtowane przez grę 😀 Dlatego jak chcę się czegoś dowiedzieć o statku, to albo encyklopedia, albo http://roguey.co.uk/x3ap/ships . Sprawa się komplikuje, jeśli gra się na skryptach/modach. Ja akurat wróciłem do czystej gry.

Napiszę jednak z czym mam kłopot, co chętnie zobaczyłbym w zestawieniu. Chodzi mi o uzbrojenie średnich i dużych statków, i to z uwzględnieniem celów, jakie wyznaczane są dla okrętów. Już mówię o co chodzi. Wyobrażam sobie, że inaczej będzie wyglądać uzbrojenie pojedynczego M2 czy M7, z towarzyszącą mu drobnicą, którego zadaniem będzie patrol sektora i ochrona kompleksów. Inaczej chyba będzie wyglądać uzbrojenie zestawu kilkunastu wielkich okrętów (z osłoną w postaci drobniejszych statków), którego zadaniem będzie totalna pacyfikacja wrogiego sektora, włącznie z destrukcją wrażych stacji.Chętnie bym poczytał o tym, jako że moje doświadczenie bojowe, zwłaszcza na poziomie taktyki, jest w X niewielkie. Podobał mi się bardzo stary już temat, w którym omawiane były zalety Tyra i Boreasza. Statystyki statków to jedno, ale jak wykorzysta się ich potencjał - mam tu na myśli broń, bo przecież z osłonami sprawa jest zupełnie jasna - to już inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...