Skocz do zawartości

[Problem] XRM instalacja skryptów NPC i SCS


Trucx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy instaluje skrypty takie jak NPC baling addon (josn libary tez instaluje ) SCS zaczynają się problemy gdyż po włączeniu gry nie ma skryptu NPC lub jest Readtext albo nie ma nic raz udało mi się zrobić tak że wszystkie były ale po kliknięciu żeby przypisać przycisk gra dostawała zadyszki i się zatrzymywała.

Możliwe że problem leży w SCS bo bez niego gra śmiga.

Nie wiem skąd go wziąłem ale plik się nazywa scs407.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCS nie da się instalować przez PM bo plik jest otwierany tekstowo a nie zapisywany i właśnie przy ręcznej instalacji jest taki problem czyli gra przez 10sek,

Read textów nie mam i skrypt uruchamia się w języku polskim chociaż nie instalowałem spolszczenia spróbuje ściągnąć i napisze czy zadziała.

Npc baling rozwiązałem nie miałem zainstalowanego cumunity cofiguration menu .

Właśnie się zastanawiałem gdzie napisać mój problem 😀

Niestety nic nie podziałało włączam gre rozpoczynam wczytuje się 20 sek i freez muzyka dalej leci .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archiwum pobierałem dzisiaj.

Robię to tak otwieram folder z grą otwieram scs407.zip przenoszę pliki do t i scripts potem wgrywam tłumaczenie z mamuta .

Nawet bez wgrania tłumaczenia jest tak samo przez PM nie da się zainstalować SCS ponieważ nie da się pobrać tylko wyskakuje strona z uncode do .spk i jak robię plik .spk to wyskakuje eror

Pobierałem z tond http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=2407180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

To ja wam powiem, że miałem jeszcze lepszy numer. Zainstalowałem X3:TC i zrobiłem update do 3.1. Wgrałem XRM-a ręcznie. Potem PM Lite 1.40 JSONa, NPC BA i Salvage Claim Software. Wchodzę w grę. W sterowaniu ustawiam skrót. Uruchamiam i mam NPC BA ale pod nim dwa readtexty (wrzuciłem prawidłowo pliki spolszczeń do folderu T). Natomaist SCSa nie ma nigdzie w grze. Kolega, który ma te samem ody, mówi mi na SKypie, iż ma w Grand Exchange SCSa do kupna - ja nie mam. No dobra, deinstaluje i wgrywam grę jeszcze raz. Usunąłem PM Lite 1.40 Cycrowa i wgrywam wszystkie skrypty ręcznie. W końcu instaluje PM aby eksportować skrypty z jednego SPK. Wszystko wrzuciłem ręcznie, ale zamiast SCSoftware wgrałem tym razem SCSuite. I teraz tak, SCSuite gra ładnie, po wciśnięciu skrótu. Ale chcąc uruchomić manager aby wejść w NPC BA nic się nie działo. Przypisać przycisk mogłem, ale potem i naście kliknięć nic nie dało. Teraz na nowo instaluje X3:TC i wgram wszystko przez PM Lite 1.40. A SCSuit wgram ręcznie. Ciekawi mnie jednak, czemu się tak dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo może zapomniałeś o CCM. Przed instalacją przeczytaj opis skryptu i jego wymagań. Sama biblioteka JSON to za mało.

Po drugie: instalując przez PM lub używając go do wypakowania, należy pamiętać, że tworzy on swój katalog w katalogu gry, którą mamy wskazaną jako domyślną w PM. W katalogu tym tworzone są pliki cat/cat, które później PM kopiuje jako kolejne pliki cat/dat do katalogu głównego. Pliki te zawierają własne, zmodyfikowane przez PM wersje plików z katalogu types. Mając zainstalowany jakiś mod (np. XRM) możemy spodziewać się problemów. Dlaczego? Bo mod również zmienia pliki z katalogu types. PM powinien więc modyfikować te zmienione przez mod i dopiero umieszczać w swoich plikach cat/dat. Tymczasem jako bazowych plików używa on plików z Vanilli.

Aby zapobiec takim problemom, najlepiej w PM, jeśli używamy go tylko do rozpakowywania plików .spk ustawić jako katalog z grą jakiś pusty katalog z przekopiowanym tam tylko plikiem X3TC.exe, lub po instalacji skryptów przez PM usunąć z katalogu głównego katalog Plugin Manager i dodane przez PM pliki cat/dat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacku, Community Plugin Configuration v1.51 jest już w samym PM Lite 1.40. Więc nie musiałem go wgrywać po raz drugi. A co do reszty, o której piszesz, to dla Mnie czarna magia jest... Ja w katalogu types nie mam nic. W katalogu t mam mnóstwo wersji językowych, zaraz je usuwam, zostawię tylko L048. Zaraz też spr. czy gra już działa poprawnie, tylko skończy się robic obraz płyty podstawowego X3:TC, bo nie chce mi się ciągle wkładać y wyciągać płyty do napędu... Dodatkowo, zrobiłem, dwie kopie katalogu scripts. Pierwsza podstawowe X3:TC a druga po wgraniu XRM-a. Więc jak coś łatwo cofnę zmiany bez deinstalacji (chyba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam również pytanie. Mi XRM działa z tym folderem Plugin Manager i nie widze problemów. Jeszcze sprawdze w katalogu, ale nie pamiętam bym coś usuwał.

Jedyne co zauważyłem to że nowe statki K'hak nie mają nazw.

PS. Wiem że to nie ten temat, ale czy ilość produktów po recyklingu zależy od kosztu statku czy kadłuba. Zawsze mnie to intrygowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog types znajduje się w plikach cat/dat. W jakich to zależy od gry. W vanilli to w prawie każdym pliku cat/dat (01-13). Gra używa plików z najwyższego numeru.

W XRM jest w plikach cat/dat w PART 2.

W czystej grze nie będzie samodzielnego katalogu types, chyba że ktoś zainstaluje jakąś poprawkę lub mini moda, który zmienia jeden z plików z katalogu types.

Polecam ModManagera do zapoznania się z zawartością plików cat/dat, a po wypakowaniu jakieś ze strukturą plików zawartych w cat/dat.

XRM od dość dawna dostępny jest tylko do instalacji manualnej, właśnie po tym jak ludzie skarżyli się na problemy powstałe po instalacji moda XRM i dodatkowych skryptów przez PM.

Podobno najnowsza wersja PM 1.47 już nie powoduje takich błędów, ale mnie to nie interesuje, i tak instaluje wszystko ręcznie.

Brak nazw statków może być spowodowany konfliktem pomiędzy wersją moda, a wersją pliku Jobs (np. tego z moich poprawek do XRM). Sprawdź czy masz najnowsze poprawki do najnowszej wersji moda (1.25), oraz czy masz odpowiednią wersję (dla TC lub AP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacku, a jak instalujesz ręcznie JSON? wypakowujesz z SPK PM Litem? A dokładniej mówią Package Explorerem? Ja mam wszystko PM Lite ver.1.47 (ledwo co sprawdziłem teraz). Właśnie zauważyłem jednak, że NPC BA mam po angielsku... A w folderze "t" mam: 0002.pck, 0002-L048.pck, 0901-L048.pck, 7000-L048.xml, 7074-L048.xml, 7101-L048.xml, 8387-L048.xml, 9609-L048.xml. Czemu więc NPC Bailing Addon mam po angielsku??? Zaraz spr. jak z SCSuite jest...

SCSuite działa jak należy. Pierwsza wiadomość po polsku, reszta też ładnie. Dziwi Mnie tylko, czemu NPC BA mam po angielsku... Ale to żaden problem, znam ten skrypt na pamięć, zresztą jest taaak trudny, że hej 😉 Po prostu dziwi Mnie to i już... A nawet zabawne to jest, bo do tej pory zawsze po wgraniu NPC BA miałem wersję PL a teraz jest ENG 😁

PS

W folderze t po za tymi plikami miałem dwa ich odpowiedniki o końcówkach L044.xml Niestety ich usunięcie nie zmieniło niczego, chociaż wszystko jest już jako L048 to NPC BA nadal jest po angielsku. Ale olać to, ważne, że nie mam ReadText-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2012 o 15:39, henryk5pio napisał:

Yacku, a jak instalujesz ręcznie JSON? wypakowujesz z SPK PM Litem? A dokładniej mówią Package Explorerem?

Przecież kilka razy pisałem, instaluje ręcznie, jeśli skrypt jest w formacie .spk wypakowuję go przed instalacją PM.

W dniu 10.09.2012 o 15:39, henryk5pio napisał:

Właśnie zauważyłem jednak, że NPC BA mam po angielsku... A w folderze "t" mam: 0002.pck, 0002-L048.pck, 0901-L048.pck, 7000-L048.xml, 7074-L048.xml, 7101-L048.xml, 8387-L048.xml, 9609-L048.xml. Czemu więc NPC Bailing Addon mam po angielsku???

Znów wina PM. Określiłeś w nim język na PL, instalując NPC BA PM nie wykrył w instalce pliku 7101-L048.xml więc stworzył go z pliku 7101-L044. zmieniając nazwę i wpis language ID. teksty pozostały po angielsku, bo PM nie ejst na tyle mądry, aby dokonać tłumaczenia.

Ściągnij spolszczenie NPC i dodaj do katalogu t (nadpisz plik).

SCS masz po polsku bo polski plik txt jest już w instalce.

Masz problem z konkretnym skryptem, pisz w temacie skryptu (jeśli w jego temacie nie znajdziesz rozwiązania). Nie twórz kolejnych tematów o tym samym.

Temat uważam za wyczerpany i zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Mam problem z SCS mianowicie latam na XRM najnowszej wersji oraz mam najnowsze TC. Problem polega na tym ze po recznej instalacji scryptu wraz z skryptem ware manager sciagnietym z topicu z ego (chodzi mi o skrypt a nie poprawki do pm) scs nie ma w grze. Instalacja polegala na rozpakowaniu pliku .spk i wklejeniu jego zawartosci do script i t. Gdy ostatnio instalowalem w ten sposob SCS dzialalo ale bylo to kilka miechow temu. W czym tkwi problem?? Liste uzywanych skryptow podam jutro bo teraz pisze na klawiaturze ekranowej myszka :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...