Skocz do zawartości

zasięg skanera dupleksowego i tripleksowego


LOGOS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie spotkalem sie ze skryptami zmieniajacymi zasieg skanerow, sa zas skrypty ktore dodaja jakies nowe funkcje (skanowanie ladunkow, rangi pilotow etc), ale nie zmieniaja zasiegu tych istniejących skanerow.

Z kolei w modzie Ship Rebalance skanery maja zmienione zasiegi. Dupleksowy jest dla malych statkow i ma zwiekszony zasieg, zas tripleksowy jest tylko dla duzych statkow i swym zasiegiem ogarnia znaczna czesc mapy, aczkolwiek ten mod jest czyms wiekszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co mi wiadomo to skaner tripleksowy ma zasięg do 30km. Można ten zasięg podwoić do 60 km za pomocą skryptu CODEA. Myśliwce zwiadowcze wyposażone w skaner tripleksowy utworzą formacje, za pomocą której nasza flota, lub lotniskowiec widzi do 60km. Może nie całkiem o to ci chodziło, ale to jedyny sposób, jaki na dzień dzisiejszy znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa:

Należy przy pomocy Mod Managera lub X3 Editor 2 odszukać i wypakować z plików .cat/.dat plik Globals.pck.

Plik ten znajduje się też w plikach .cat/.dat moda 500km comm range i jesli ktoś używa tego moda to powinien wypakować plik z niego.

Można go otworzyć bezpośrednio w programie X3 Editor 2 lub po wypakowaniu otworzyć plik Globals.xml w edytorze tekstowym (najlepiej w Notepad++).

Linie:

SG_SCANNER_RANGE_SHIP;5000000;
SG_SCANNER_RANGE_SHIP_UPGRADE2;10000000;
SG_SCANNER_RANGE_SHIP_UPGRADE3;15000000;

Odpowiadają w kolejności za zasięg bez skanerów, zasięg ze skanerem dupleksowym, zasięg ze skanerem tripleksowym. Zmian wartości (np. podwojenie ich) spowoduje zwiększenie zasięgów skanerów.

Plik Globals.xml po zapisaniu zmian najlepiej przekopiować bezpośrednio do katalogu types w katalogu głównym gry, jeśli nie mamy takiego katalogu to należy go utworzyć i wkleić do niego ten plik. Dlaczego? Bo zawarte tam pliki mają zawsze najwyższy priorytet i instalacja jakiegoś nowego moda zmieniającego Globals.xml nie zmieni nam zasięgów (oczywiście może to być problematyczne, jeśli mod będzie zmieniał inne parametry z tego pliku, bo tych zmian nie będziemy mieć w grze). Ale jeśli nam się znudzi duży zasięg, lub będziemy chcieli mieć zmienione inne parametry zmieniane przez zainstalowany ostatnio mod, to wystarczy tylko usunąć plik Globals.xml z katalogu types i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość, to czemu nie można tego zmienić. Są tacy co używają Cheat-a. I co?

A czasem mody zmieniają nie tylko tła sektorów, ale również ich rozmiary. Wtedy zasięg skanera tripleksowego wygląda jak byśmy nie mieli żadnego skanera. Jeśli ktoś nie umie, nie zna możliwości Oprogramowania Eksploracja i polecenia Mapa Sektora to chcąc odkryć wszystkie stacje w sektorze taka modyfikacja mu się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi w tym temacie, szkoda tylko że tak mało czasu ostatnio miałem ze dopiero teraz mogłem coś z tym pokombinować. Szczególnie przydał mi się post Yaceka za którego bardzo dziękuje. A co do wypowiedzi Lizarda zgadzam się z nim w 100% pod warunkiem ze ktoś w ogóle nie używa skryptów i modów bo tak jak powiedział Yacek w poście na temat wielkości sektorów mody i skrypty wiele zmieniają w grze, w moim przypadku dzięki modowi 500km comm range oraz modowi no frog widzę dużo dalej przez co skaner o zasięgu 30 km to trochę tak jakbym latał prawie tylko na wzrok, najpierw kieruje się na cel bo go widzę a dopiero potem skaner mi mówi ze tam ten cel jest, z mojej perspektywy powinno być odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...