Yacek Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Kolejny ciekawy skrypt autorstwa Ketrara - Random Sectors Management.InstalacjaSkrypt dostępny jest w formacie .zip, należy go rozpakować i przekopiować zawarte w nim trzy katalogi (director, script i t) do katalogu głównego gry X3TC. Można również po rozpakowaniu przekopiować z tych katalogów pliki do odpowiednich katalogów w katalogu głównym gry X3TC.Polski plik tekstowy skryptu dostępny jest na Mamucie, link jak zwykle w temacie o spolszczeniach skryptów.OpisSkrypt dodaje nam do mapy galaktyki losowo generowane nowe sektory. Sektorów tych może być aż 141. Nowy sektor (sektory) generowane są co 2-3 godziny czasu gry.Nowe sektory mogą być Nieznane lub Xenońskie.Autor skryptu poleca w celu pełniejszego wykorzystania nowych sektorów uzycie dwóch innych skryptów:Improved RacesSTO by TrickmovOczywiście nie są one wymagane.Jeśli będziemy znajdować w odległości 3-8 sektorów od nowo powstałego sektora, otrzymamy o tym stosowną informację, jednak bez szczegółowych danych, więc będziemy musieli sami znaleźć bramę do nowego sektora. Ja polecałbym mapę Scorpa do poszukiwania nowych sektorów.Problemy1. Jeśli gramy z jakimś modem lub skryptem dodającym już nowe sektory (DDTC, NH, Revelation) to raczej odradzałbym ten skrypt. Skrypt jako bazową mapę bierze pod uwagę mapę z Vanilli i może się zdarzyć że po pewnym czasie nowe sektory dodane przez inne mody i skrypty zostaną zastąpione przez sektory dodane przez ten skrypt. Ale będzie to dotyczyło tylko przynależności sektora (np. sektor terrański dodany przez mod DDTC może stać się sektorem Xenońskim, choć stocznia terran nadal w nim pozostanie). Jaki to będzie miało wpływ na rozgrywkę to raczej nie chciałbym sprawdzać 2. Wraz ze wzrostem ilości sektorów można liczyć się ze spadkiem wydajności. Można zastopować pojawianie się kolejnych nowych sektorów poprzez usunięcie wszystkich plików tego skryptu. Dodane nowe sektory pozostaną w grze do czasu rozpoczęcia nowej gry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Fajny pomysł Wreszcie będzie można rozwijać swoje imperium o nowe sektory bez zbytniego psucia relacji z poszczególnymi rasami. Zaraz zainstaluję i zobaczę z czym się to je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Też macie rozbieżności pomiędzy tym co jest napisane w komunikacie o pojawieniu się nowego sektora, a jego rzeczywistym położeniem ? Na przykład dostałem wiadomość, że sektor pojawił się w okolicy Kingdom's End, a tak naprawdę ulokowany jest obok Mists of Elysium. Za każdym razem te informacje są błędne.Dla wszystkich, którzy się wahają- do tej pory u mnie pojawiło się ok. 10 nowych sektorów i nie zauważyłem żadnego spadku wydajności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Tak, również miałem takie dziwne, nie powiązane informacje. Teoretycznie info powinno być o pojawieniu się nowego sektora w odległości max 8 sektorów od tego podanego w wiadomości.Ja miałem ze cztery razy więcej sektorów i spadku wydajności nie miałem.Jest jednak pewien problem z tym skryptem. Jak wiadomo część sektorów ma połączenia z odległymi sektorami (np. Interworlds z Sacred relict). Skrypt może stworzyć nowy sektor np. na wschód od Sacred Relict i połączyć go z nim bramą zachodnią z wschodnią bramą w sektorze Sacred Relict. W tym ostatnim powstanie więc druga brama wschodnia i połączenie z Interworld przestanie działać. Problem zgłoszony autorowi, ale jak na razie nie ma nowej, poprawionej wersji.Póki co polecam robić jak najczęściej save i mapę Scorpa do sprawdzania nowych sektorów. Jeśli pojawi się jakiś w złym miejscu i stworzy błędne połączenie, wczytać grę z sav. Jeśli wczytamy sprzed utworzenia tego złego sektora, jego ponowne pojawienie się jest znikome. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Dzięki za informację, nie wiedziałem o tym. Szkoda, że nie ma możliwości sprawdzenia ile czasu pozostało do pojawienia się kolejnego sektora, wiadomo byłoby kiedy zrobić save. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phantom Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 CytatJest jednak pewien problem z tym skryptem. Jak wiadomo część sektorów ma połączenia z odległymi sektorami (np. Interworlds z Sacred relict). Skrypt może stworzyć nowy sektor np. na wschód od Sacred Relict i połączyć go z nim bramą zachodnią z wschodnią bramą w sektorze Sacred Relict. W tym ostatnim powstanie więc druga brama wschodnia i połączenie z Interworld przestanie działać. Problem zgłoszony autorowi, ale jak na razie nie ma nowej, poprawionej wersji.Póki co polecam robić jak najczęściej save i mapę Scorpa do sprawdzania nowych sektorów. Jeśli pojawi się jakiś w złym miejscu i stworzy błędne połączenie, wczytać grę z sav. Jeśli wczytamy sprzed utworzenia tego złego sektora, jego ponowne pojawienie się jest znikome.Jest chyba jeszcze skrypt Jumpgate Construcion Technology, nim chyba dało by się naprawidź błędy w Jumpgate Network. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 CytatJest chyba jeszcze skrypt Jumpgate Construcion Technology, nim chyba dało by się naprawidź błędy w Jumpgate Network.Nie da rady. Tym skryptem możesz tylko dodać nowe bramy skokowe, nie usuniesz nim błędnych bram. Więc nie poradzisz na sytuacje gdy w sektorze pojawią Ci się dwie zachodnie (lub inne) bramy. Do tego JCT też ma ograniczenia, tworzy dwie takie same bramy (dwie np. zachodnie), więc używając go też trzeba uważać.PS. Gdyby ktoś miał problemy z RSM i stworzył mu on połączenie, które zastąpi połączenie z Vanilli, może napisać, podając nazwy sektorów i lokalizację na mapie nowe sektora, oraz jakie bramy mu dodał. Mogę spróbować napisać prosty kod MD, który naprawi ten błąd. Oczywiście 100% gwarancji nie daję, ale po kilku próbach powinno zadziałać.Edit: Prowler, z tego co zaobserwowałem, to skrypt lubi tworzyć nowe sektory gdy przeskakujemy przez bramy skokowe, wiadomo odświeżanie galaktyki wtedy następuje, więc polecałbym robić save przed każdą zmianą sektora.EDIT2: Można otworzyć sobie w edytorze txt plik RSM_SecMag.xml, na samym dole odszukać takie wiersze:<timing> <time min="1h" max="2h"/> </timing>i zmienić czas pojawiania się nowych sektorów ujednolicając podane tam czasy (np. min="2h" max="2h") i skrypt będzie dodawał (teoretycznie) nowy sektor co dwie godziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Wiem wiem, staram się robić save regularnie, ale czasem się człowiek zapomni w ferworze walki, a w ogóle w grze tyle się dzieje, że czasem wczytanie save nawet sprzed 5 minut to ładnych kilka minut ponownego klikania, ustawiania rozkazów, itd.Czy u Ciebie z nowych sektorów Xenków wylatują większe patrole ? U siebie mam ich 4 nowe sektory, w tym jeden ze stocznią sąsiadujący z Barren Shores i tylko w jego przypadku raz widziałem pojedynczego Q, który wpadł z wizytą do Boronów. Pech chciał, że akurat przelatywał tamtędy mój zdobyczny Pleco z myśliwcami w hangarze, jakieś 5 mil kredytów w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Wiem, strata 5 minut czasem może mocno zaboleć, bo naklikałeś się przez ten czas ustawiając masę rzeczy.Jak pisałem dziś, dopiero co zacząłem nową grę, znam tylko kilka sektorów, żaden nie sąsiaduje z nowym sektorem Xenoński, więc nie wiem.Z tego co jest w pliku, to w sektorach Xenków tworzą się statki (max 20), ale tylko M5, M4 i M3, więc ten Q to chyba dlatego że była tam stocznia, bo stocznie Xenonów "produkują" statki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phantom Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Mi skrypt utworzył xenoński sektor na południe od marsa. Czuje że Zimianie będą mnieli z nim niezłą jazde ] . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phantom Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Przepraszm za post pod postem, ale ten jest na inny temat:CytatCytatJest chyba jeszcze skrypt Jumpgate Construcion Technology, nim chyba dało by się naprawidź błędy w Jumpgate Network.Nie da rady. Tym skryptem możesz tylko dodać nowe bramy skokowe, nie usuniesz nim błędnych bram. Więc nie poradzisz na sytuacje gdy w sektorze pojawią Ci się dwie zachodnie (lub inne) bramy. Do tego JCT też ma ograniczenia, tworzy dwie takie same bramy (dwie np. zachodnie), więc używając go też trzeba uważać.Istnieje jeszcze Cheat Package. Za jego pomocą da się to naprawić:-wybieramy brame stworzoną przez skrypt-wchodzimy w cheat menu(przypisujemy mu klawisz w sterowaniu, lub wchodzimy przez rozkazy)-wybieramy opcje Destroy(w przypadku opcji Kill by You może ci polecieć ostro rebutacja u rasy)-jeżeli chcemy połączyć nieznany/xenoński sektor z powrotem ze znanym wszechświatem to używamy JCT, ale robimy to ostrożnie tworząc np. północną brame w Kindom End lub w byle jakim tak, aby brama była w miejscu w którym nie utworzy się żadna inna brama(sprawdze czy z pomocą CP też można tworzyć bramy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berengar Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.