Skocz do zawartości

Kilka problemów z wydajnością.


fieryangel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1.Czy da się uruchomić X3 w 16 bitach?

Do wyboru mam tylko dwie opcje, tj. 1024x768 x32 i 1152x864 x32, ta druga to maksymalna jaką mój monitor wyciska. Gdzieś ktoś pisał, że nie da się zejść poniżej tej pierwszej rozdzielczości, co znacznie by poprawiło wydajność, więc pytam o bity, bo także niesamowicie poprawiło by wydajność.

Mam

-Athlona 2600+ (typ mobile ale w PC),

-1GBRAM 333MHz,

-Radeon 9600xt 256MB (sterowniki chyba omegi jakieś, nie pamiętam, bo strasznie ciężko było mi znaleźć nowsze od oryginalnych, ale takie które działały by dobrze w każdej grze, tzn nie powodowały by jakiś "cudów" na ekranie),

-Win XP SP2

i gra chodzi dobrze w średnich detalach bez Filtrowania i AA (z tego co zauważyłem to te opcje mają stosunkowo mały wpływ na wydajność - przynajmniej u mnie) w sektorach gdzie jest bardzo mało stacji i statków, natomiast w takim np, Seizwell, zaczyna się mały pokaz slajdów (po zainstalowaniu patcha 2.5 gra chodzi dużo lepiej niż wcześniej, nawet XTM zainstalowałem:)). W sektorze xenońskim byłem raz, podczas jakiejś misji z fabułą i miałem ok. 1 klatki na 10 sekund:), ale to jeszcze przed paczem 2.5 teraz nie próbowałem, ale patrząc na to co mam w Seizwell to dalej będzie masakra w xenonskich sektorach.

Jak grałem bez 2.5 i XTM miałem kompleks z chyba dwoma elektrowniami w Argon Prime i zanim go zbudowałem to się dało latać bez większych problemów, ale gdy przybyło moich budynków i statków (koło 8 stacji i 4 statki) to wolałem się trzymać jak najdalej od tego sektora, chociaż to i tak trochę spowalniało grę gdziekolwiek bym nie był.

2. I tu kolejne pytanie, czy wam też tak to idzie (tym z podobnym sprzętem)?

Wymagania które są na jakiejś stronie o grach spełniam na styk, a te podane w #25 FAQ tym bardziej, a to znaczy, że przynajmniej na średnich powinno to jakoś chodzić.

Głównym problemem, z tego co zauważyłem, nie jest zresztą jakość grafiki tylko ilość statków, obiektów i stacji, z którymi sobie mój komp nie radzi - nie wiem czemu... procesor, ram? W innych grach też mam taki problem: w strategiach przy dużej ilości jednostek na ekranie zaczyna się pokaz slajdów mimo, że gra ma małe wymagania; w Battlefield, który również ma w miare małe wymagania (gram na średnich bez AA i obraz idzie bardzo płynnie) ale przy ponad 32 osobach na serwerze zaczynają się dziać dziwne rzeczy (do 32 luz).

Zauważyłem także, że sektory mi się znacznie dłużej ładują, ale to może przez XTM'a, bo wcześniej (z pół roku temu jak grałem ostatnio) go nie miałem.

Nie mogę zainstalować NoCivilian Moda (podanego w FAQ), bo podczas wczytywania gry wywala mi komunikat, że sejw może być uszkodzony i wychodzi do windy, a od nowa grać nie zamierzam. Moda ze skałami nie próbowałem, bo jakoś nie podoba mi się to żeby poznikały asteroidy... nadają klimat tym sektorom, ale mogę się skusić o ile to zadziała i coś pomoże.

Gram z fabułą X3+2.5+XTM+Kokpit.

Jeśli ma ktoś jakieś odpowiedzi, rady, sugestie czy spostrzeżenia to proszę piszcie.

Tylko z sensem, a nie w stylu "sformatuj C i postaw na nowo wina to pomoże" 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz troche o tym mowilem ale podstawa to: zapodac Removerocks. Nastepnie wylaczyc antywira i tu po kliknieciu skrotu do X3 (zeby pokazalo sie to menu startowe gry) dajemy alt+ctrl+del i wylaczamy z procesu - explorer. Zawsze to cos daje. Co do remove rocks to masz do wyboru rozne opcje, ale nie przypominam sobie by byla opcja usuwania WSZYSTKICH asteroidow 😆

Co do XTM to nie powiem aby chodzil gorzej niz X3! Wrecz powiedzilbym ze lepiej. Jak sobie przypomne sekotry w podstawce jak Seizewell czy A.Prime to szlag mnie trafial przez te wszystkie cywilne loty. W modzie zostalo to zredukowane. Ostatecznym krokiem bedzie w twoim wypadku zmniejszenie detali tekstur na niskie. Gdzies czytalem na forum ego ze jest tez skrypt zmniejszajacy zasieg widocznosci i rysowania obiektow, ale niestety nie udalo mnie sie do niego dotrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Removerocks spróbuje dopiero w ostateczności, tzn. gdy będę miał na tyle dużo fabryk i statków, że nie będzie się dało w ogóle polatać. Poza tym sektorów ze skałami nie jest wiele, a jak są to puste lub pustsze - zawsze też można je ominąć, albo zacisnąć zęby i przelecieć, a wspomniany problem tyczy się także sektorów bez asteroidów np. Argon Prime.

Co do explorera, to nie sądzę aby to było warte zachodu (zużycie CPU-0, zużycie pamięci zaledwie 6mb).

Btw, da się go w ogóle wyłączyć? O ile mi sie dobrze wydaje to komp się przeloguje i włączy go na nowo. W 98 chyba się resetował 😆

Antywira nie mam, a gdybym miał to na pewno bym wyłączył, gdyż wyłączam wszystko z traya jak gram w iksa.

X3 z XTM chodził mi znacznie gorzej! Nie będę się kłócił bo ja to widziałem na własne oczy i nie zamierzam nikomu tego wmawiać, czy udowadniać 😆 Jakieś pół roku temu zainstalowałem go po raz pierwszy i pojawiły się zrywy podczas latania, cięgle w krótkich odstępach czasu, więc go usunąłem. Teraz gdy znów zainstalowałem X3 +patch2.5 (bo wcześniej nie było), to X3+XTM chodzi lepiej niż wcześniej za wyjątkiem długiego ładowania sektorów (z tym da się żyć).

Zmniejszenie na niskie to faktycznie będzie ostatni krok, wraz z Removerocks. Na średnich wyglądają jak w XBTF, a co dopiero na niskim 😆

Mod zmniejszający zasięg widoczności i rysowania obiektów mam. Jest on wbudowany w coś - XTMA albo Patcha 2.5. (może temu teraz lepiej mi chodzi z XTM...)

Wiem wiem wygląda to tak jakbym chciał mieć problem z głowy i jednocześnie wszystko na najwyższych detalach, ale po prostu niektóre rozwiązania mi nie za bardzo pasują, a inne znam, gdyż czytałem już sporo na ten temat w necie. X3 nie wciąga tak jak X2, a usuwając/dodając niektóre rzeczy, czy drastycznie zmniejszając detale nie chce psuć sobie przyjemności z gry.

Najlepszą opcją byłoby zmienienie z 32 na 16 bitów. To zawsze bardzo przyspiesza działanie każdej gry (pomijam, że różnicy w wyglądzie nie ma). ale znając "speców" z Ego$oft to nie będzie to możliwe...

Ale zobaczymy może, ktoś coś wymyśli 😆

Oczywiście dziękuje za wszystkie rady Sorkvild. Jak to mówią "wszystkie rady należy przyjmować" 😆

...Zawsze się muszę rozpisać, omg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

😆 😆 😆 yyy... gdzie to ?

Nie wiem, nie znam się na tym od strony technicznej. Fakt jest taki, że mam zainstalowanego X3+XTM+patch 2.5+CockpiMod+SalvageClaimSoftware i nic więcej nie instalowałem i obiekty pojawiają się dopiero kilka kilometrów (z 30km może, nie pamiętam) ode mnie. Wcale to nie przeszkadza, zwłaszcza jak popatrzeć na oryginalne mgławice, w których nie widać nic na 3km, a w oddali sterczy ogromna planeta, księżyc i słońce 😆 Egosoft rulez...

A i jeszcze Bonus packa któregoś mam, ale nie wiem jakiego.

Nie mówię, że na pewno tak jest, bo grę instalowałem z pół roku temu jak nic i może wtedy znalazłem tego patcha i go wrzuciłem... nie pamiętam naprawdę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zmniejszyć kolory ekranu z poziomu sterownika karty graficznej, potem odpal grę i zobacz co się stanie - są dwie opcje: albo gra ruszy w 16 bitach, albo wymusi przełączenie w tryb 32bit...

PS. U mnie -chyba- zadziałało, ale mam kartę z innej stajni. Po uruchomieniu gry w 32bitach zwiększ gammę na maxa, zapamiętaj jak wszystko wygląda, a potem uruchom grę tak, jak napisałem powyżej i zrób to samo z gammą. Jeśli będzie wyglądać tak, jak poprzednio to znaczy, że mój sposób nie działa. (najlepiej zrobić screeny i porównać w jakimś programie, który pokaże ci wykorzystaną paletę - 16 lub 32 bity).

PS2. Jednak raczej nic z tego - po przełączeniu sterów w 16bit gra uruchomiła się w pełnym ekranie, ale chyba w 32bitach. W oknie w ogóle nie chciała się odpalić - musiałem przełączyć stery w 32 bity. Pozostaje zaproponować to rozwiązanie: http://xudb.pl/topic/25-re-zdradzam-x-inna-gierka/page__pid__915__st__40#entry915

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam problem co ty fieryangel, i dodam, że kwestia grafiki tutaj ma niewiele wspólnego - moj GF 9600 GT daje sobie radę zarówno z grafiką X3 jak i innych gier. Problemem jest tu najprawdopodobniej procesor (chociaż RAM-u też bym nie wykluczał).

Objawy te same - przy większej ilości obiektów robi się bigos, odpalając opcję startową Szalonego Admirała, z Leviatanem, 2 tytanami i inną drobnicą komputer dostał świra.

Pewnie skończy się to na tym, że pozbędę się skałek i cywili - szkoda, bo te śmieci latające po przestrzeni sektorów dodają nieco klimatu. Najchętniej zmieniłbym całkowicie procesor, ale na to kasy brakuje - marzy mi się jakiś pentium core 2 quad ]😆 z odpowiednio szybką płytą główną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnego sprzęt co ty fieryangel, możesz zobaczyć w temacie o testach wydajności na demie.

Gram (a raczej grałem, bo mam przerwę) na niskich detalach, ale tylko dlatego że zawsze w tle mam uruchomione Skype i FF z kilkoma zakładkami, czasem też mapę Scorpa. Gra chodzi płynnie, choć w sektorze Seizewell lekka zadyszka. No i oczywiście w sektorze 547 pokaz slajdów, ale tam mam ze 150 statków Xenków.

Jedno co mi teraz do głowy, to zobacz jeszcze z ustawieniami EAX. Ja jak zaczynałem grać w X3 też miałem problem z wydajnością. Wyczytałem wtedy gdzieś na forum angielskim Ego że jeśli ma się zintegrowaną kartę dźwiękową to lepiej wyłączyć tę opcję. I faktycznie dało to efekt. Później jak kupiłem Creativa X-Fi, znów mały spadek wydajności. Włączenie EAX i powrót do normalności.

Do tego skoro masz problemy z wydajnością to po co instalujesz Kokpit? Przecież to zawsze dodatkowa grafika na ekranie i nie potrzebne zajmowanie pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeśli chodzi o niewyrabiający procesor, to naprawdę pomoże wam wyłączenie na czas gry wszystkiego, co go obciążą - czyli usług XP. Zrobić to można - jak pisałem wyżej - za pomocą programu AlacrityPC (viewtopic.php?p=962#p962), który wyłącza wybrane wcześniej usługi i programy, uruchamia grę, a po jej zakończeniu przywraca wszystkie wyłączone wcześniej rzeczy. W ten sposób procesor zyskuje do kilkudziesięciu % więcej na wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AlacrityPC będę za niedługo testował. Spodziewam się dobry efektów, bo jak pisało zwiększyło mi o jakieś 30MB pamięć, a zauważyłem, że już o 12MB (Winamp w tle) mniej i gra się tnie niemiłosiernie.

Co do EAX to wyłączyłem i coś tam może sie polepszyło, ale ciężko (jak na razie) zauważyć. W wielu grach zbyt duża jakość dźwięku na lipnej karcie psuje wydajność "graficzną"... gdzieś już się z tym spotkałem, ale nie pamiętam gdzie. Kartę mam zintegrowaną - AC'97.

Cytat

Do tego skoro masz problemy z wydajnością to po co instalujesz Kokpit?

Bez kokpitu bym X3 nie dotknął. Gdy zainstalowałem pierwszy raz X3 i zobaczyłem, jak bardzo można zyebać następce w porównaniu do poprzednika to nie minęło 5 minut jak miałem zainstalowanego CockpitModa 😆 Według mnie w takim symulatorze lata się w statku a nie na statku 😆 Usunięcie kokpitów oraz możliwości dokowania w stacjach (o lądowaniu na planetach jak w BTF nie wspominam) to najgłupsza rzecz jaką Ego mógł zrobić. Takie obciążenie jakie generuje kokpit jestem w stanie znieść, choć wątpię żeby jego usunięcie coś przyspieszyło.

Cytat

Co do remove rocks to masz do wyboru rozne opcje, ale nie przypominam sobie by byla opcja usuwania WSZYSTKICH asteroidow 😆

Cytat

Opcje do wyboru

1. Zniszczyć wszelkie skaly. Sektor zostanie pozbawiony skalek i asteroidow.

Znalezione tu 😆

http://xudb.pl/topic/20-re-witam-wszystkich/page__pid__1687__st__100#entry1687

Znacie działający link do RemoveRock ? Kilka znalazłem, ale nie działały. I co to jest Script Editor i jak się to triko włącza ?

Czas go zainstalować, bo przybyło trochę fabryk i statków i jak lecę przez Ore Belt to się boje, że roztrzaskam monitor i pogryzę myszkę...

W połączeniu z AlacrityPC myślę, że coś z tego będzie, ale obawiam się, że na tym kompie i tak nigdy nie wezmę udziału w prawdziwej wojnie kosmicznej. Nie zamierzam nawet budować wielkiej floty, kilka porządnych jednostek, oczywiście wykluczając lotniskowce (+ich załoga), no może na jednego się pokuszę (tylko nie na takiego z 450 miejscami na fightery XD), ale to się zobaczy, na razie marzy mi się Tyr/Valhalla 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

I co to jest Script Editor i jak się to triko włącza ?

ale obawiam się, że na tym kompie i tak nigdy nie wezmę udziału w prawdziwej wojnie kosmicznej. Nie zamierzam nawet budować wielkiej floty, kilka porządnych jednostek, oczywiście wykluczając lotniskowce (+ich załoga), no może na jednego się pokuszę (tylko nie na takiego z 450 miejscami na fightery XD), ale to się zobaczy, na razie marzy mi się Tyr/Valhalla 😆

O edytorze skryptów poczytasz w FAQ #3

Prawdziwej wojny to w tej grze nie uświadczysz, więc nie masz się czego obawiać, a i lotniskowców z 450 miejscami też nie znajdziesz.

A co do kokpitu, to jak zobaczyłem jego wygląd to nie minęło pięć minut jak go już nie było. Wole latać na statku niż w czymś takim. 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tak, tyle czasu mnie zajelo znalezienie tego skryptu uzywajac google.

Faktycznie łatwo go (removerocks) było znaleźć, aż się teraz sobie dziwie, że tak sie zamotałem .Zmęczony byłem i może szukałem na stronach kategorii: język polski 😆

Cytat

Prawdziwej wojny to w tej grze nie uświadczysz, więc nie masz się czego obawiać, a i lotniskowców z 450 miejscami też nie znajdziesz.

Miałem na myśli walki z dużą ilością okrętów wszelakiego rodzaju, a gdzieś kiedyś widziałem coś o 450 miejscowym lotniskowcu to mi się tak skojarzyło - oczywiście nie oryginalny 😆

Dziękuję za pomoc.

@@@@

Zrobiłem tak jak pisałem, tzn. mam Removerocks i używam AlacrityPC. Wpadłem dziś nowym Thorem do sektora Xenonów, żeby go przetestować i trochę sie rozczarowałem... ale nie myśliwcem tylko tym jak mi chodzi gra podczas walki...

Były tam 2 Xenon K 1 J i z 10-15 mniejszych (M i L chyba), gra szła dobrze dopóki jeden z niszczycieli nie odpalił salwy ze wszystkich dział (WMP i PDF o ile dobrze widziałem), wtedy z gry zrobił się slideshow, a gdy przestały naparzać było OK.

Zauważyłem także, że gdy mam ustawienia Shaderów na Wysokim to podczas strzelania (w przestrzeń tak po prostu) również gra zaczyna niemiłosiernie skakać. Na średnich idzie bez problemowo. A dziwi mnie to, bo nie widzę żadnej różnicy w wyglądzie pocisków (EDP - te Terrańskie)

Podczas akcji w ww sektorze grałem na Średnich teksturach i Niskich shaderach, reszta powyłączana oczywiście, EAX też.

Czy to normalne na takim sprzęcie jak mój ? Pytam, bo jakoś w to wątpię. Skoro wymagania do X3 podane są takie jakie są to śmiesznym wydaje mi się, żebym nie mógł walczyć z kilkoma statkami naraz (bo wielu to ich nie było). Jak to u Was wygląda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...