Skocz do zawartości

S.E.T.A.


Lizard
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po raz kolejny kilka z moich myśliwców zadokowanych na M7 Deimos (30sztuk) uległo zniszczeniu. Zajrzałem do dziennika informacji i jak zwykle okazało się że nie zostały zniszczone przez przeciwnika tylko jak zwykle o coś "wychaczyły". Często było tak że siedząc na ogonie czy zachodząc od flanki niszczyły przeciwnika bez większego problemu zwłaszcza że to był M5. Mimo tego że M5 maja słabe tarcze to są niewiarygodnie szybkie i manewrowe. Ale gdy zawsze włączałem SETA to moim piloci zaczęli latać i strzelać ułomnie, a rakiety jakoś nie potrafiły odszukać celu i tym samym eksplodowały w czeluściach kosmosu. Zazwyczaj miałem ustawienia SETA na <<<10>>>.

Porobiłem kilka testów i okazało się że jak miałem SETA ustawione na <<<4>>> to okazało się że piloci szybko i bezproblemowo likwidowali swoich oponentów i nie roztrzaskiwali się o fabryki, statki i asteroidy, a rakiety też bez problemu potrafiły wytropić i zniszczyć swój cel.

Ogólnie rzecz ujmując im mniejsze jest SETA tym AI zręczniej radzi sobie z obliczaniem wszelkich wektorów nie doprowadzając do różnych "kolizji" i naszego bólu głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pierwsze słysze by ktoś walczył z włączonym s.e.t.a...

A co w tym złego lub dziwnego ?

Siedzę sobie na moim lotniskowcu M7 Deimos i gdy pojawią się wrogowie statek wysyła samoistnie myśliwce. Na przykładowo jednego L trzy moje myśliwce startują z hangaru. Po żeby uzbrojone w rakiety Widmo i Poltergeist + 6x Elektromagnetyczne działko plazmowe przy prędkości 353 m/s nie mam się czego bać. I słusznie rąbią aż nity lecą. Na moje eskadry nie ma bata. problem polega na tym że dostaje komunikat że mój M3SE zginął, wiec zaglądam do dziennika a tam ..... M3 SE został zniszczony przez .... asteridę. Bo porostu AI nie potrafi sobie poradzić z S.E.T.A.

Więc co za problem grać i walczyć na S.E.T.A. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wina AI tylko silnika gry. SETA nie została stworzona z myślą o walce. Gdy jest włączona to uproszczona zostaje większość algorytmów i rakiety nie trafiają w cel, statki prawie nie strzelają tylko rozbijają się o przeszkody, itd itp... Im niższe ustawienie tym jest z tym lepiej, ale całkiem wyeliminować tego się nie da. Jeśli już ktoś koniecznie chce jej używać w czasie potyczek to najsensowniejsze jest robienie tego OOS, czyli np. siedzimy sobie w pustym sektorze z włączoną SETA, a nasze statki walczą gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tym

Cytat

SETA nie została stworzona z myślą o walce.

Dlatego właśnie np. SETA jest wyłączna automatycznie, gdy jakiś statek odpali w Twoją stronę rakietę. SETA jest po to by skrócić czas lotu z punktu A do punktu B. I tylko. Używanie jej podczas walk to jak oglądanie ulubionych scen filmu na podglądzie. 🙁 Chyba że ktoś ma przyspieszona percepcję, ale wtedy niech się pochwali gdzie zdobył to zioło 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że przy S.E.T.A NPC "ciula" do moich statków a moje statki nie. O to mi się rozchodzi. Filmy tylko oglądam w kinie, a tam nie można przewijać filmów 😁 A tak serio to jak wcześniej napisałem przy ustawieniach S.E.T.A. <<<4>>> moje myśliwce dobrze sobie radzą w trakcie walki z myśliwcami NPC. Czyli nie całkiem ok jest z tym co jest napisane że

Cytat

SETA nie została stworzona z myślą o walce.

ponieważ moje myśliwce zachowują się prawidłowo. Na 10 potyczek nawet w polu asteroidów tylko 1 myśliwiec roztrzaskał się o nią. Moim zdaniem AI nie radzi sobie z obliczaniem różnych wektorów na ustawieniach S.E.T.A <<<10>>>. Większość moich osobistych kolizji było właśnie spowodowanych tym że lecąc swoim statkiem włączałem S.E.T.A. na 10 i .... klops, wiedziałem co czują muszki roztrzaskując się o szybę auta 😀

A nie wiem jak byś mnie przypalał na ruszcie, albo na jak długo zagnał w dyby to nie zdradzę ci skąd biorę zioło 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Z tym że przy S.E.T.A NPC "ciula" do moich statków a moje statki nie. O to mi się rozchodzi. Filmy tylko oglądam w kinie, a tam nie można przewijać filmów 😁 A tak serio to jak wcześniej napisałem przy ustawieniach S.E.T.A. <<<4>>> moje myśliwce dobrze sobie radzą w trakcie walki z myśliwcami NPC. Czyli nie całkiem ok jest z tym co jest napisane że

Cytat

SETA nie została stworzona z myślą o walce.

ponieważ moje myśliwce zachowują się prawidłowo. Na 10 potyczek nawet w polu asteroidów tylko 1 myśliwiec roztrzaskał się o nią. Moim zdaniem AI nie radzi sobie z obliczaniem różnych wektorów na ustawieniach S.E.T.A <<<10>>>. Większość moich osobistych kolizji było właśnie spowodowanych tym że lecąc swoim statkiem włączałem S.E.T.A. na 10 i .... klops, wiedziałem co czują muszki roztrzaskując się o szybę auta 😀

A nie wiem jak byś mnie przypalał na ruszcie, albo na jak długo zagnał w dyby to nie zdradzę ci skąd biorę zioło 🙁

Toć pisałem:

Cytat

Im niższe ustawienie tym jest z tym lepiej, ale całkiem wyeliminować tego się nie da.

Logiczne że im wyższe SETA tym silnik gry gorzej sobie radzi z obliczaniem wszystkich algorytmów i dlatego częściej są takie wpadki.

Co do tych myśliwców, zauważ, że podlatują one do celu, otwierają ogień gdy znajduje się on w zasięgu ich broni, a potem wykonują manewr żeby uniknąć zderzenia. Teraz sobie wyobraź cały proces wykonywany 10 razy szybciej. Po prostu komp wtedy nie wyrabia się z liczeniem tego wszystkiego, lepiej sobie radzi z wieżyczkami dużych statków z bronią o dalekim zasięgu i dlatego one jeszcze czasem wtedy strzelają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Siedzę sobie na moim lotniskowcu M7 Deimos

ekhem. Uściślijmy. Deimos to nie lotniskowiec, tylko fregata. Poza tym jakim cudem dokujesz na nim 30 myśliwców?? Mod?

Też latam Deimosem. Całkiem niezły statek. Ale żeby trzy myśliwce do jednego L? Raz walniesz z głównego i już go nie ma 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden mod, własnoręcznie edytowałem plik TShip i zmieniłem hangar z 7 myśliwców na 30 zwiększyłem o 15prędkość, zmniejszyłem odrobinę przyśpieszenie i sterowność i podniosłem mu prawie o 10 mil cenę zakupu.

A dlaczego Lotniskowiec? Za pomocą CODEA został przekwalifikowany na Lotniskowiec, co prawda nie ma tak silnych osłon jak M1, ale jak dla mnie to mi w zupełności wystarcza. Obecnie przestałem latać już M1 i M2 ponieważ dla mnie są to za duże jednostki i w starciu z innymi M1 lub M2 za łatwo je niszczę i gra robi się nudna. W chwili obecnej mając M7 z 30 myśliwcami daje mi więcej satysfakcji z niszczenia M1 lub M2 jak i towarzyszącej im eskorcie myśliwców i fregat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Muszę spróbować.

A wracając do tematu; bugi związane z nie trafiającymi w cel rakietami można wykorzystać dla własnej korzyści: kiedy widać że statek w którego odpaliłeś rakietę ma wyraźny zamiar, żeby ją zestrzelić, włącz SETA - strzały ominą rakietę, ona przeleci przez statek, wyłącz SETA, rakieta zawraca i rozpirza wroga w drobny mak 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca tak jest. Przynajmniej u mnie.

Gdy wystrzelę rakietę, powiedzmy Pioruna w Xenońskiego M3, a ten ustawi się na kurs kolizyjny z rakietą, coby ją zestrzelić, to nawet po włączeniu SETA w nią trafi. Tak samo jest z okrętami, no chyba, że AI nie ma ustawionej obrony przeciwrakietowej (która często włącza się po pierwszym trafieniu). Ja to wykorzystuję używając Firestormów przeciwko Xenońskim Q. Ustawiam się do takiego delikwenta frontalnie, zatrzymuję się i hop. Odpalam dwie torpedy, po kilku sekundach maks. prędkość i dobijam go z dział. Oczywiście trzeba uważać, żeby samemu nie zestrzelić własnych pocisków : D

A tak bardziej w temacie. SETA bardzo mi się przydaje przy obracaniu statkami M2/M1. Wciskam Shift+N, potem np. klikam na lewy koniec ekranu, przytrzymuję i wciskam J. I tak, zamiast czekać minutę na wykonanie pełnego obrotu, wystarczy 5 sekund 🙁.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tak samo, gdy zaczną strzelać do celu i włączysz SETĘ, to po chwili przestają prowadzić ogień. Dopiero gdy ją wyłączysz, ponownie atakują cel. 🙁

No nie wiem. U mnie tak się tylko dzieje gdy pilotuje lotniskowiec lub niszczyciel. A pilotując mniejsze jednostki dajmy na to M6 jest w porządku. Może jest tak tylko u mnie ale to ciekawe 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zawsze ustawiony mnożnik 10x. I fakt, to ma wpływ.

Wieżyczki Centaura atakujące stację strzelały u mnie cały czas przy mnożniku bodajże 6, a przy 10 po chwili przestawały prowadzić ogień.

Teraz latam głównie statkami M1/M2 i gdy zbliżam się w zasięg strzału na SECIE, wieżyczki nie zaczną strzelać, dopóki jej nie wyłączę. Tak samo, gdy działka atakują wroga, a ja włączę akcelerator, to puszczą salwę, powiedzmy 30 kulek 🙁 PPC, i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...