Skocz do zawartości

Problem z budową kompleksów


lookastychy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, być może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i zna rozwiązanie... Przynajmniej mam taką nadzieje.

Nie mogę połączyć fabryk w kompleks. Nie wiem co jest grane, gdy stawiam fabryki koło siebie, a następnie chcę postawić rurę, na mapie gdy wybiera się łączone obiekty, nie widać żadnej fabryki. Nie jestem nowicjuszem, robiłem to wiele razy do tej pory więc proszę nie pytajcie "czy fabryki są wystarczająco blisko siebie" itd.

Muszę powiedzieć, że problem pojawił się już we wcześniejszej grze (którą to sobie skopałem skryptem RRF, więc zacząłem od początku). Zbudowałem niewielki kompleks, a gdy po jakimś czasie chciałem go rozbudować, po wybraniu opcji postawienia zestawu budowy kompleksu, nie mogłem wybrać żadnej stacji. Teraz mam ten sam problem i przyznam szczerze, że jeśli będę musiał zacząć grę od początku to chyba poczekam na XTC.

Nie sądze, żeby była to wina jakiegoś skryptu, bo wcześniej budowałem normalnie na tych samych skryptach i wszystko działało jak ta lala. Ostatnio dodałem tylko: CODEA, MEFOS, Personel Transport no i po zauważeniu mojego problemu próbowałem się ratować skryptem FCC plus(niestety bez skutku).

Jutro spróbuje przeinstalować grę, być może to zadziała. Mimo wszystko proszę o sugestie, co wg Was może powodować mój problem. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, co sam pisałeś. Czy stacje są w odpowiedniej odległości.

Ale konkretnie: masz kompleks z kilkoma fabrykami, kompleks ma punkt dokowania, to ten punkt jest na mapie sektora zaznaczany jak najedziesz na liście stacji Swój kompleks.

Jeśli stawiasz dodatkową fabrykę, to musi ona być w bliskiej odległości tego właśnie punktu dokowania, a nie jakiejkolwiek fabryki składającej się na kompleks. Może postawiłeś nową fabrykę sugerując się odległością od innych fabryk kompleksu, a nie od punktu montowania i w tym problem.

Dla testów spróbowałbym postawić dwie fabryki obok siebie i połączyć je kompleks. Jak się da połączyć, to wszystko OK. Jak nie, to reinstal. Ale czy nowa gra nie będzie konieczna, to też nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś... Opisałem dwie sytuacje. Zaraz po zakupie gry zacząłem grać, dorobiłem się m1, m2 myśliwców i kilku małych kompleksów. Niestety schrzaniłem sobie grę jednym skryptem, i postanowiłem zagrać od nowa. W tej chwili chciałem postawić swój pierwszy kompleks, niestety nie mogę. Dwa rancza hodowlane stoją koło siebie, ale nie można ich połączyć. Po portu nie ma żadnej ze stacji na liście. Sprawdziłem to w różnych sektorach. Wszędzie to samo :/

BTW. mały update, zapomniałem o tym, że dzisiaj z ciekawości dodałem sobie skrypt PSCO1_CockpitMod_v1.26b. To chyba nie powinno się kłócić ze sobą... prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mamy nie pytać o podstawy to nie będę opisywał jak się łączy fabryki, krok po kroku ani pytał o odległości między stacjami czy między nimi, a węzłem który próbujesz postawić.

Próbowałeś załadować jakieś starsze save albo zacząć nową grę i wtedy sprawdzić ? Gdyby w nich było to samo to spróbuj wyrzucać po kolei podejrzane skrypty/mody i sprawdzać za każdym razem w zupełnie nowej grze czy są jest poprawa. Jeśli nie to zostaje jedynie reinstalacja gry i ostrożne dogrywanie wszelkich dodatków.

Co do zaczynania gry od nowa, dla większości graczy to jest właśnie najciekawszy etap, więc nie bardzo rozumiem dlaczego tak ostro stawiasz sprawę. Teraz jest to jeszcze dodatkowo ułatwione dzięki profilom z wykonanymi już fabułami- jeśli nie chcesz robić jeszcze raz tych wszystkich misji to odpalasz grę na jednym z nich i możesz budować takie imperium jakie tylko przyjdzie do głowy. Na pierwszy rzut oka wszechświat za każdym razem wygląda tak samo ale sama gra zwykle układa się zupełnie inaczej, zwłaszcza gdy dorzucisz do tego trochę własnej inwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Co do zaczynania gry od nowa, dla większości graczy to jest właśnie najciekawszy etap, więc nie bardzo rozumiem dlaczego tak ostro stawiasz sprawę. Teraz jest to jeszcze dodatkowo ułatwione dzięki profilom z wykonanymi już fabułami- jeśli nie chcesz robić jeszcze raz tych wszystkich misji to odpalasz grę na jednym z nich i możesz budować takie imperium jakie tylko przyjdzie do głowy. Na pierwszy rzut oka wszechświat za każdym razem wygląda tak samo ale sama gra zwykle układa się zupełnie inaczej, zwłaszcza gdy dorzucisz do tego trochę własnej inwencji.

Dodam że ja jakoś cały czas gram w "wolną grę" bez profili i za każdym razem gra zaczyna się inaczej... mimo że 5 min na początku jest taki samo (pogromca + 1000 kasy)

Przedwczoraj jak grałem to po paru godzinach miałem już Phytona (taki wyciągnięty ze śmietnika) i szukałem przeciwników... Wczoraj zacząłem nową grę (reinstalacja skryptów mnie zmusiła do tego) to teraz po dużo dłuższym okresie czasu ledwo co mam M6 nie uzbrojone i to ja uciekam przed przeciwnikami... to taki mały off top pokazujący że w tej grze możemy dużo razy pod żad odpalać nowe gry i wyjdzie nam zupełnie co innego 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, jeśli udało Wam się osiągnąć wszystko co planowaliście to zgadzam się, że nowa gra jest interesującą opcją. Ja jednak nigdy nie miałem więcej niż kilka kompleksów 2 niszczyciele 1 lotniskowiec + trochę drobnicy. Chciałbym dojść do etapu gdzie będę obrzydliwie bogaty, a moja flota będzie stale patrolować i niszczyć wszystko co ma jakikolwiek związek z Xenonami. Do tego kilkudziesięciu handlowców,a może nawet jakaś wojenka z którąś z ras 😀

Ale koniec off-topa, troszkę się rozmarzyłem ^^ Odnośnie do tematu, reinstal gry i skryptów dał zamierzone skutki jednak nie bez problemów... Kompleks już stoi i produkuje, na razie nie duży - 9 fabryk. Jednak po reinstalu wszystkiego pojawiły mi się readtexty w niektórych miejscach. Np:

-dwa zdobyte, niestandardowe statki Arg. Apache i ATF Vakyrie którym nie zmieniłem wcześniej nazwy teraz widniały jako "readtext" i "readtext strażnik".

-niektóre fabryki widnieją jako "<invalid> alfa", a ich produkty i półprodukty wyświetlane są również jako "readtext".

czego to może być kwestia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłeś wszystkie skrypty i mody wraz z odpowiednimi plikami tekstowymi ?

Ważne jest też żeby pliki cat/dat były w takiej kolejności jak wcześniej. Z tego co zauważyłem zmiana numerków tych plików może w niektórych przypadkach powodować właśnie takie problemy przy ładowaniu poprzednich save.

/offtop

Co do osiągnięć, gdy już zaczyna brakować wyzwań pojawia się rutyna i nuda, dlatego właśnie te początkowe etapy są najfajniejsze. Są pewnie osoby, które ciągną daną rozgrywkę jak najdłużej się da. Na forum Ego widziałem posty ludzi, którzy grają jednymi save od momentu wydania TC i dalej czerpią z tego jakąś przyjemność. Ja osobiście wolę żeby ciągle się coś działo w grze, nie używam seta, staram się maksymalnie wykorzystać czas i możliwości. Gdy już zaczyna pojawiać się rutyna to zaczynam kolejną rozgrywkę, na innym profilu, z trochę innymi zasadami. Za każdym razem wygląda ona inaczej i często poznaję dzięki temu takie aspekty z którymi wcześniej nie miałem do czynienia 😀

Już kończę truć 😀 Mam szczerą nadzieję, że uda Ci się rozwiązać do końca te problemy ale szkoda byłoby żebyś rezygnował z gry gdyby nie wyszło. Teraz masz już pewnie stały zestaw sprawdzonych skryptów i przy kolejnej rozgrywce taka sytuacja pewnie już się nie powtórzy. Ewentualne odrobienie takich strat i dotarcie do poziomu na jakim jesteś w tej grze to kwestia paru dni, a może tym razem być nawet ciekawiej niż ostatnio 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

:

-dwa zdobyte, niestandardowe statki Arg. Apache i ATF Vakyrie którym nie zmieniłem wcześniej nazwy teraz widniały jako "readtext" i "readtext strażnik".

-niektóre fabryki widnieją jako "<invalid> alfa", a ich produkty i półprodukty wyświetlane są również jako "readtext".

czego to może być kwestia?

Mod DDTC - Apache z niego właśnie jest - zainstaluj spolszczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...