Skocz do zawartości

Crew chatter ambience


Sorkvild
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to 'ulepszona' wersja wczesniejszego moda o tej samej nazwie autorstwa ulfius'a. Dodaje on oglosy komunikacji radiowej dla wiekszych statkow wlacznie z M8 i M6. Po wlaczeniu F2 czy przelatywaniu obok slyszymy buczenie silnika oraz wyzej wspominane odglosy zalogi. Calkiem klimatowe, zwlaszcza gdy gramy na sluchawkach badz z poglosnionymi efektami dzwiekowymi. Polecam, aplikujemy jako fake fatch, czyli numerek wyzej od ostatniego pliku 😀

Link na forum Ego:

http://www.egosoft.com/admin/forum/view ... c&start=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deja vu mam wrażenie jak bym wcześniej pisała w tym temacie posty 😀.

Więc tak, mam zainstalowany tem skrypt i.... Nawet jest fajnie tylko że ja to musiałam zmniejszyć głośność poniżej 50 % ale.... było warto. Faktycznie skrypt nadaje pewnego smaczku, a raczej atmosferki, chętniej i częściej leci się na widoku F2 lub na przełączeniu stanowisk bojowych, czyli domyślnie klawisz F1.

Nie wiem czy mam pisać dalej.... ale raz kozie wio 😀 Na zdobycznym M6M Ciężki Smok efekty dźwiękowa wyglądają całkiem przyzwoicie jak już pisałam wcześniej. Ale tak się zastanawiam czy może dało by się zrobić jakąś większą paczuszkę z odpowiednimi, klimatycznymi dźwiękami? Przykładowo pamiętacie motyw gdy załoga Nostromo przebudziła się przedwcześnie gdyż statek odebrał akustyczny dźwięk niby SOS gdzie załodze niebawem przyszło się przekonać ze to było ostrzeżenie? Replay starała się nawiązać łączność. Tak wspominam ponieważ to też było klimatyczne i można by zwiększyć takową paczuszkę, bo słuchanie kilku sekundowych utworków szybko się nam może znudzić.

Czy jest jakiś program do przechwytywania dźwięków z filmów, które potem można by było zastosować w tej że właśnie paczuszce? Kolega raz mi wspominał że gdy grał w X3R i gdy wleciał do sektora ziemskiego tam tez były rozmowy i muzyczka która nadawała klimatycznego nastroju. Wiecie o czym mówię ? Bo ja nie, nie grałam w x3R.

Więc jakie jest wasze zdanie? bo co do tej paczuszki to faktycznie warto ją mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=dBgyUV3L9mM

Pierwsze sekundy filmiku czy dało by się to jakoś wyciąć jakimś programem gdy Replay stara się nawiązać kontakt ? Następnie można by ścieżkę dźwiękowa przedłużyć i gotowe.

Znalazłam w necie rozmowy które można by było wkleić w całe to pipkanie dało by to zdecydowanie lepszy dźwięk

http://www.youtube.com/watch?v=C9runNgtTb0&feature=fvw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nagral dzwiek z filmu programem np Audacity (record z what you hear), aczkolwiek ten z filmu Obcy jest za krotki. Podklad musialby byc nieco dluzszy np 20 sek. Potem mozna to pomnozyc do 3 minut. Majac juz jakis kawalek mozna na to nalozyc transmisje radiowa np. zywa transmisja Nasa ze stacji kosmicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak zakończyłam testy tego cudnego "skryptu" i wiecie co ? jest czadowy.

W pliku znajdują się 4 pliki wav o ile dobrze pamiętam i tak ( piszę z głowy ) każdy z nich jest odpowiedzialny za następujące 4 nowe dźwięki jakie występują w grze :

Pierwszy - jest odpowiedzialny za dodatkowe odgłosy pipkania, buczenia i rozmów załogi w trakcie oglądania naszego statku (F2)

Drugi - jest odpowiedzialny za to gdy mijamy większą jednostkę słyszymy jej odgłosy przez radio ( pipkanie buczenie , silniki i rozmowy załogi ). Mało tego gdy nasza jednostka stoi w miejscu a inna większa jednostka przybliża się do nas to głos tych efektów również się przybliża.

Trzeci - gdy pojawiamy się w sektorze gdzie są większe konstrukcje ( Elektrownie Słoneczna XL ) i ją mijamy również słyszymy odgłosy z odległości pewnego dystansu.

Czwarty - gdy wlecimy do sektora w którym znajduje się stocznia słyszymy odgłosy wiercenia , stukania młotami , czasem nawet ludzkim lub obcym krzykiem 😀. Ten dźwięk jest odtwarzany bez względu na to w jakiej odległości znajdujemy się od stoczni.

Więc tak sprypt podany przez Sorka jest mały nie pozorny, ale ileż może dać frajdy gdy widzimy nasza jednostkę M6 lub większą "pomykającą" bezkresne czeluści kosmosu, którym towarzyszy dźwięk pikania naszych sensorów dalekiego zasięgu, komputerów pokładowych jak i w porywach "dialogi" naszej załogi. Niby nic ale naprawdę cieszy i bardzo gorąco polecam ten "skryptcik" czy jak go nazwać 😀.

Sork pisałeś że ten odgłos z Obcego jest za krótki, to w sumie bez znaczenia ponieważ te odgłosy można tylko dograć do obecnego pliku. Stworzenie nowego mija się z celem ponieważ każdy efekt, widok jest odpowiedzialny za już przypisany plik dźwiękowy jaki występuje w tej paczuszce. Ale uważam że można by było do obecnych ścieżek dźwiękowych dograć konwersacje załogi i temu podobnych dźwiękach by uczynić paczuszkę jeszcze bardziej miodną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze juz sie zabralas za ten plik. Ja go jeszcze nie rozpakowalem, ale dzieki za info. Bynajmniej juz wiem co jest w srodku. Z tego co piszesz wyglada na to ze modyfikacje tego modzika nie powinna stanowic problemu, co z reszta dobrze rokuje;)

Poki co pogram sobie z oryginalna zawartoscia , aczkolwiek nie wykluczam w przyszlosci zabrania sie za to i powiekszenia zawartosci.

Ale jak ktos zauwazyl na forum ego, to ten dzwiek powinien byc tez w jakims stopniu slyszalny w momencie, gdy statek stoi w miejscu i sie nie porusza. Fajnie gdyby rowniez dochodzil do nas dzwiek w czasie gdy jestesmy za sterami duzego statku. Na pewno w polaczeniu z jakims dobrym kokpit modem podnioslo by 'miodnosc' w czasie lotu 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jako że dzisiaj ktoś miał problem z tym skryptem, to pozwolę sobie opisać, co należy uczynić by ten mod działał prawidłowo.

Gdy już przypiszemy nr .cat i .dat musimy w ustawieniach opcji w zakładce Audio ustawić Efekty dźwiękowe tak by nie były zagłuszane przez muzykę i kwestie mówione, czyli głosy. Osobiście polecam następujące ustawienie:

Efekty dźwiękowe: 100%

Muzyka :75%

Głosy: 83%

Teraz możemy podlecieć do M6,M7,M7M,M1,M2,TL i słyszeć w eterze odgłosy rozmów załogi jak i "pipkanie" przeróżnych systemów pokładowych statku.

Mod w ogóle nie wpływa na wydajność gry, ponieważ zastępuje i dodaje efekty dźwiękowe. Natomiast jak wspomniał wcześniej Sorkvild mod bardzo pozytywnie wpływa na otoczenie. Efekty dźwiękowe wraz z zbliżającą się jednostką będą wzrastały, dzięki temu doskonale będziemy wiedzieli czy oby czasem nie leci na nas jakaś wroga jednostka. Czasem to jest przydatne w zgiełku walk większych jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety za szybko chyba się pochwaliłem, że jest ok 😀 Nadal dźwięki mam ledwo słyszalne, te ustawienia głośności, które podał Lizard w ogóle u mnie nie mają zastosowania. Muszę ustawić mniej więcej muzyka 10%, odgłosy około 40 głosy bez znaczenia żeby słyszeć "szum w eterze" i to przy głośności podkręconej na maxa. Nie muszę chyba tłumaczyć jak irytujący może być przy takiej głośności dźwięk silników... Szkoda bo pomysł mi się bardzo podoba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie działa idealnie. Nawet jak jestem w odległości 11 km od stoczni to słyszę jak tam wiertarki i wkrętarki chodzą, młoty stukają i temu podobne. Bo zapomniałem dodać że ten mod wspiera też wielkie stacje jak stocznioe lub doki o ile dobrze pamiętam .

Co do ustawień to podałem ci takie jak u mnei działą idealnie. Może masz coś ze sprzętem lub sterownikami Audio, tak też może być. Kodeki też mogą mieć z tym wiele wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w końcu ogarnąłem o co chodzi. Byc może ktoś jeszcze będzie miał podobny problem z tym więc proponuję zadokować najlepiej do stoczni i dopiero ustawiać poziomy dźwięków. Po zadokowaniu wyłącza się muzyka więc jest dużo łatwiej a stocznia chyba jest najgłośniejsza. Duże statki też dosyć głośno nadają tyle, że u mnie w miarę dobrze słychać z odległości nie większej jak 2 km a stocznie około 6 max ale może przygłuchy jestem 😀 Tak czy inaczej klimatyczny dodatek, dzięki panowie za pomoc i sorrki za marudzenie 😀

Gdyby ktoś robił jakieś modyfikacje tego moda to chętnie przetestuję hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...