Skocz do zawartości

Problem z dużą ilością M5 w Final Fury


mimo2005
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Utknąłem na misji dla Argonów. Gram z profilu Terrańskiego, ten wątek mam już ukończony, gonerski również. Mam Vidara, M6 z Aldrin, Słonia, Spitfire i pomniejsze zabawki.

W Final Fury zrobiłem misje patrolowe, ochrony konwoju i niszczenia wszystkiego w sektorze (stacje też zniszczyłem - Vidarem). Teraz mam "Zatrzymaj zbliżającą się Flotę" w Khackim systemie. No i tu mam duży problem, a raczej dłuuugi problem. Nie wiem jak długo robię tą misję ale mam nastukane ichnich statków za 17 mln. I ciągle są nowe. Latają tam za mną 3 Korwety, ekran M3, i 25 ekranów M4 i M5 (ekran - lista statków w systemie - PG Down, to następny ekran i tak 25 razy (1600x1200 px)). Problemem jest oczywiście ta drobnica, która powoduje pokaz slajdów.

Moja dotychczasowa technika: Spitfire - rozciągam stawkę, zwrot i niszczę kilka M5 zanim osłony spadną do zera, zwrot, rozciągam stawkę i ponownie. Jak odlecę na około 500 km od ich bazy, każę skakać Słoniowi i Springblossomowi (M6 z Aldrin) do tego sektora i sam robię to również. Przesiadam się do M6, Słoń uzbrojony we Flak Artillery Array i Pulsed Beam Emitter z komendą "Zniszcz wszystkich wrogów" rozpoczyna eksterminację M5 i M4. A ja, siedząc w M6 po brzuchem Słonia wypatruje M3. Jak już cały konwój z Korwetami wróci odsyłam duże jednostki, przesiadam się do Spitfire i rozpoczynam wszystko od nowa.

Mam już tego mocno dość. Nie wiem czy gra się zapętliła, ale ich jest ciągle około 20 ekranów. Nie mam kasy na Panterę (na koncie jakieś 4 mln). Nie mam jeszcze reputacji u Ziemian na zakup Prot' Starburst Shockwave Cannon, bo bym zamontował z przodu na Wiosennym Kwiatku z przeleciał sobie tam i z powrotem po tej chmurze M5 (tak to sobie, przynajmniej, wyobrażam, jak myślę o tej broni).

Nie czytałem wcześniej nic na temat X3TC, bo granie w Reunion zepsułem sobie wcześniejszym poznaniem ważniejszych problemów w grze i później było nudno. TC przechodzę sam od początku i dawało mi sporo frajdy. No ale teraz utknąłem i nie wiem, czy siedzieć tam i tłuc to dalej czy natknąłem się na błąd w grze.

Bardzo proszę Was, zatem, o poradę. Może jakiś skrypt usuwający M5 z sektora? Mam czystą wersję X3TC + spolszczenie i patche do 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy.

W sumie to ilość nieprzyjacielskich statków i ich klasy zależy od naszej reputacji bojowej i od naszych jednostek. Ja kiedyś miałam misje w FF i na koncie miałam ponad 50 mil a misja trwała dalej 🤪 Nie wiem czy jest jakiś mod/skrypt który by rozwiązał twój problem. W sumie M5 to "szybki" kaszel ja bym się tam cieszyła, ponieważ to łatwa kasa. Zresztą fabuł w grze nie masz za wiele, więc po co się śpieszyć ?

Ale muszę przyznać się że masz dziwną taktykę. Ja po prostu siedziałam w statku i "sprzątała". Po upływie paru, kilkunastu minut misja była zakończona. Może dlatego że ty ciągle się tak przesiadasz pomiędzy swoimi jednostkami powoduje nieustanne generowanie nowych jednostek?

Nie za bardzo też zrozumiałam o jaki konwój korwet Ci chodzi ? O korwety krzaków ? Jak tak to je też musisz zniszczyć nie tylko M5 czy M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Mały problem ale jak jest ich kilkaset, to nie dość, że widzę slajdy, procesor nie zalicza moich strzałów, bo nie nadąża z obliczeniami, to jeszcze ich małe działeczka x 800 M5 potrafią na prawdę dużo. Wleciałem tam Springbloosomem - Khackie Korwety spokojnie niszczyłem ale na M5 jest za mało zwrotny. Spitfire jest za słaby na Korwety. Nic lepszego nie mam, bo Vidar za wolny.

Poza tym dziś spróbowałem podejść Springbloosomem do tych 3 Korwet; za pierwszym razem nie przeleciałem przez eskortę. Za drugim zaatakowałem konwój z boku, doleciałem do pierwszej Korwety, ustawiłem ją w środku celownika i już od 3 km waliłem z 8 dziobowych dział (zasięg około 2 km). Normalnie (jak jest ich mniej) jak dolatywałem do takiej Korwety, to miała już połowę tarcz, a teraz, zabrałem JEDNĄ kreskę. Po nawrocie, sam miałem napis Koniec Gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak napisałem na mamucie; wyskoczenie z sektora powoduje, że misja jest nieudana.

Jeżeli nie ma jakiegoś skryptu usuwającego drobnicę z sektora, to będę musiał zostawić X3TC i wrócić do Reunion z XTM. W sumie, to nie wiem dlaczego X3TC działa dużo gorzej niż Reunion z XTM. Nie zauważyłem graficznych fajerwerków, które spowodowały drastyczny spadek wydajności komputera. Gram 1600x1200 wszystko na full w obie gry. No ale w TC przy dużej ilości statków, to nawet zmniejszenie wszystkich opcji graficznych nie wiele zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam, to po pewnym czasie dostaniesz kolejna misję.

Co do wydajności, to taki urok TC. Masz temat, gdzie podane są sposoby (skrypty, mody) radzenia sobie z wydajnością. Ja gram w TC+DDTC, a dzięki kilku dodatkowym skryptom i modom z tamtego tematu TC śmiga lepiej niż czyste TC, a może nawet lepiej niż X3R+XTM.

Możesz też ściągnąć skrypt KillAllShips, jego uruchomienie powoduje że znikają wszystkie statki, oprócz statków gracza. Misja zostanie zaliczona, statki NPC (handlowe, wojskowe itp) respawnują się w ciągu kilku minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tak, jak napisałem na mamucie; wyskoczenie z sektora powoduje, że misja jest nieudana.

Jeżeli nie ma jakiegoś skryptu usuwającego drobnicę z sektora, to będę musiał zostawić X3TC i wrócić do Reunion z XTM. W sumie, to nie wiem dlaczego X3TC działa dużo gorzej niż Reunion z XTM. Nie zauważyłem graficznych fajerwerków, które spowodowały drastyczny spadek wydajności komputera. Gram 1600x1200 wszystko na full w obie gry. No ale w TC przy dużej ilości statków, to nawet zmniejszenie wszystkich opcji graficznych nie wiele zmienia.

Skryptu usuwającego 'x' statków nie ma (poza tym o którym pisał Yacek ale on usuwa wszystkie statki npc we wszechświecie, co często ma pewne konsekwencje dla gospodarki we wszechświecie, więc nadaje się raczej do użycia w ostatecznej ostateczności) ale możesz wykorzystać paczkę cheatów by LV. Można sobie w niej ustawić odpowiedni klawisz powodujący natychmiastowe zniszczenie celu. Miałbyś trochę zabawy z zaznaczaniem i klikaniem ale na pewno lepsze to niż walka z kolejną falą.

Co do 'legalnych' sposobów, przy Twoich zasobach jedyna sensowna możliwość jaką widzę to zakup jak największej ilości wież laserowych i umieszczenie ich w jednym punkcie. Powinny one sobie poradzić nawet z większą ilością statków, a po akcji możesz je zebrać słoniem i użyć gdzieś ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem nieco podobna sytuacje. Z pomoca przyszly Sokoly Tragarz z miotaczami plazmy (PBG), te statki maja na tyle mocne tarcze, wiec w we wlasnym ogniu sa w stanie przetrwac duza nawalnice ognia z przyjacielskich jednostek. Ilosc khaakow topniala mi w oka mgnieniu 🤪

Problem moze byc z zakupem wiekszej ilosci tejze broni, bo jest produkowana w stacjach pirackich. Dobrym pomyslem jest tez zakup tej fabryki i samemu produkowac miotacze, z tym ze ta fabryke mozna tylko nabyc w stoczni Marauder (skrypt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorkvild dzięki za podpowiedź z Sokołami; nie zauważyłem tej broni wcześniej.

Sposób Prowlera z wieżami, genialny w swojej prostocie, wypróbuję.

Rzeczywiście użycie kilku skryptów polecanych przez Yacka powinno rozwiązać sprawę. Na razie utknąłem na instalacji PM. Nie znalazłem nigdzie wersji 2.20 Beta 6. Ze strony Cycrowa ściągnąłem jedynie 2.12. Po zainstalowaniu Community Plugin Configuration przypisany klawisz nie otwiera Plugin Configurations. Na razie dam sobie spokój. Jak znajdę trochę więcej ochoty na granie, to wczytam się dokładnie w temat - pewnie coś źle zrobiłem.

Generalnie, po Reunion, nie instaluję żadnych skryptów. Po prostu nie lubię nielogiczności, zarówno w życiu, jak i wirtualu, czy książkach. A w Reunion po instalacji np. Gildii najemników, kiedyś w obronie jakiejś ziemskiej stacji wyleciało na mnie kilkanaście Pytonów niby Yaki - nosz kurde, tyle Pytonów to wszyscy Splici chyba nie mają. Poza tym wyskakiwanie załogi z wielkich statków, przy ogólniej dostępności Polis Ubezpieczeniowych jest totalnym idiotyzmem; wyobraźcie sobie sytuację, jak po wyskoczeniu z dajmy na to Osaki (za kilkaset milionów), kapitan z załogą tłumaczą się przed dowództwem, "że się wystraszyli"? Czego? Przecież odrodzą się z Polis! Poza tym weź se człowieku wyskocz ze statku gdzieś na zadupiu - albo złapią cię piraci i zrobią niewolnikiem albo potrąci cię jakiś lecący na seta wojownik.

No się rozpisałem. 🤪

Ze skryptów polepszających wydajność skorzystam. Jak tylko rozgryzę instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Rzeczywiście użycie kilku skryptów polecanych przez Yacka powinno rozwiązać sprawę. Na razie utknąłem na instalacji PM. Nie znalazłem nigdzie wersji 2.20 Beta 6. Ze strony Cycrowa ściągnąłem jedynie 2.12.

Wersja 2.12 jest dla X3R, nie używaj w TC. Wersja 2.20 już nie jest rozwijana, jest teraz nowy PM Lite, ale ja bym polecał ręczna instalację, wszak .spk to zwykłe archiwa, które należy wypakować (PM) i pliki w nich zawarte przekopiować zgodnie z drzewkiem katalogów do katalogu gry.

Co do skryptów, każdy ma własne zdanie, dla mnie gra bez nich jest jak jedzenie bez soli i pieprzu, można, ale smaku nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z tym zadaniem może mieć całkiem paskudne podłoże. Otóż skrypty mają to do siebie że lubią sie zablokować gdy nie zostanie spełniony jakiś warunek ( jaki to czasami nie wie sam ich stwórca ;p), w efekcie czego mamy w grach Żołnierzy biegnących w miejscu albo ogromne ilości wrogów w X3, które zazwyczaj kończą się gdy skrypt postanowi się odwiesić. A tak dla przykładu 🤪 Bill Gates podczas prezentacji Windowsa 95 (który miał być rzekomo niezawodny) doznał wstrząsu 😉 gdyż wyskoczyło mu Niebieskie oko śmierci (Blue Screen) co zaś było spowodowane według jednej z wersji zacięciem się skryptu odpowiadającego za uruchomienie jednego z podsystemów 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...