LeWaR Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Przeniesione ze starego forum Egosoftu:Autor _RA:Teraz ja przedstawię mój niewielki kompleks ale jak na razie z niego żyje i dobrze mi idzie.Kompleks znajduje się w sektorze Rhonkar’s Fire i składa się z takich fabryk:1x Elektrownia L3x Akwarium Cheltów L3x Rafineria Oleju Raster LA by produkować Olej Raster, który jest wyżywieniem u Splitów wystarczy dowozić kryształy. Niestety nie ma w pobliżu żadnej asteroidy z krzemem, więc nie warto się bawić w produkcję kryształów.Do kompleksu można dołożyć jeszcze po dwa Akwarium Cheltów L i Rafinerii Oleju Raster L aby wykorzystywać maksymalnie Elektrownie, ale nie trzeba w końcu ogniwa nie uciekną a prędzej czy później ogniwa zostaną przerobione na Olej Raster.Jeśli chodzi o zysk, to na Oleju zarabia podobnie jak na krzemie z tym, że transportowce mogą go dużo więcej załadować. Sąsiednie sektory są bogate w fabryki które wymagają tego produktu i dość szybko towar schodzi. Wiem, że w każdej grze handel się inaczej układa, ale już trzeci raz stawiam kompleks w tym sektorze i nie było problemu ze sprzedaniem Oleju.Zarobek wg Kalkulatora to ok. 350 tys. Kredytów na godzinę ale jeśli chodzi o zarobek jaki zauważyłem na własne oko to tak godzina czasu rzeczywistego to na koncie przychodzi mi średnio od 1,5 mln do 2 mln kredytów. Cały kompleks obsługują dwa Kajmany jeden sprzedaje towar drugi zakupuje kryształy. Co jakiś czas sprawdzam magazyn kompleksu i jeśli mam dość kryształów to Kajmana od kupowania ustawiam na sprzedaż Oleju. Od razu odradzam kupowanie transportowców o większej pojemności ponieważ i tak jak Kajman sprzedaje to co w ładowni to jakieś resztki zostają.Polecam wszystkim taki kompleks. --------------------------------------------------------Autor Yacek:Pozwolę sobie dopisać swoje rady i spostrzeżenia. Naszą działalność produkcyjno-handlowa można podzielić na kilka typów:1. Surowce drugorzędne:Większość fabryk może być zaopatrywana w surowce drugorzędne, nie mające wpływu na produkcję. Traderzy sterowani przez komputer praktycznie nie zaopatrują fabryk w te surowce, dzięki temu możemy wykorzystać to dla własnych celów. Jako przykład podam tylko jedną rasę i jeden rodzaj surowca drugorzędnego, resztę pozostawiając wam do odszukania i wykorzystania.Rasa Boroni, fabryki Farma Planktonu i Mieszalnia Stottu mają jako surowiec drugorzędny Pszenicę Delexiańską. Szukamy sektorów, w których jest kilka wymienionych wcześniej fabryk, do tego dobrze aby jeśli nie w tym to chociaż sektor obok były Elektrownie i stawiamy Argońską Farmę Pszenicy. Do Farmy dodajemy jednego TS-a do zaopatrywania w energię i kilka TS-ów do sprzedaży pszenicy. Uwaga, nie zniechęcajcie się początkowymi problemami, jak fabryka się rozkręci, dopasujemy ceny sprzedaży i zakupu odpowiednio to spokojnie możemy o nich zapomnieć i tylko wzrost kasy na koncie będzie świadczył że ktos na nas pracuje.2. Towary nielegalne.Zarówno w X3, jak i w X3+XTM w sektorze Akeela's Beacon postawiłem mały kompleks do produkcji Gwiezdnej Wódki. Kompleks składa się z jednej Farmy pszenicy L i jednej Destylarni GW L. W sektorze znajdują się Elektrownie więc jeden TS wystarcza do zaopatrywania kompleksu w energię. Natomiast zarówno w tym sektorze, jak i w pobliskim (Montalaar) Argońskie Stacje Handlowe skupują GW, więc o zbyt nie musimy się martwić. Sektor w X3 leży na uboczu i rzadko do niego zaglądają piraci, W X3+XTM jest to co prawda sektor przelotowy, ale dobrze chroniony i też nie powinno być problemów. Jako statki do sprzedaży GW polecam szybkie M5 (np. Błotniak Zwiadowca). Dużo GW nie weźmie na pokład, ale nadrabia to szybkością, która ze względu na fakt że handlują nielegalnym towarem, ma też inne znaczenie.W X3+XTM w pobliżu powinno być też kilka Habitatów Piratów, więc zbyt nam się powiększy.Podobnie ma się sprawa z Teladihuaną, którą możemy produkować i handlować w sektorach Teladian.3. Kwiaty słoneczne i Majaglit.W początkowej fazie gry, są to jedne z najbardziej dochodowych produktów. Majaglit możemy kupić za 9 kr za sztukę, a sprzedać za 36 kr. Kwiaty słoneczne kupujemy za 5 kr, sprzedajemy za 34 kr. Oczywiście piszę o ręcznym handlu. Traderzy sektorowi raczej odpadają bo w jednym sektorze są fabryki produkujące Kwiaty, a w innym sektorze skupujące Kwiaty. W późniejszej fazie gry kiedy już stać nas na budowę kompleksów możemy np. w jakimś sektorze Paranidów, najlepiej posiadającym Elektrownie, postawić mały kompleks składający się z Farmy ślimaków L i Jubilerni L. Podobnie jak w punkcie 1 dodajemy jednego TS-a do zaopatrywania w energię i flotę szybkich M5 do sprzedaży Majaglitu. Dlaczego M5? Szybkość i fakt że w dokach handlowych ilości Majaglitu brakujące to pełnego stanu są małe, TS-y miałyby duże puste przebiegi, natomiast M5 nie powinny mieć problemów ze zbytem całej zawartości ładowni.Analogicznie można postąpić w przypadku Kwiatów Słonecznych.4. Kompleks Energetyczny.Znalazłem w jednym sektorze złoże Krzemu 61, postawiłem na nim Kopalnie Krzemu L, dołączyłem: 6x Wytwórnię Kryształów M, 2x Ranczo Hodowlane L, 1x Ranczo Hodowlane M, 2x Smażalnie Steków L, 1x Smażalnię Steków M i Elektrownię Słoneczną XL. Produkcja i zbyt Ogniw idzie pełną parą Uwaga końcowa: oprócz dobierania odpowiednich cen sprzedaży/kupna dla naszych fabryk należy zwrócić uwagę na maksymalną ilość skoków, jaką mogą wykonać nasi traderzy obsługujący fabryki. Na początek najlepiej ustawić im jak najmniejszą, ale tak aby w zasięgu były Elektrownie bo inaczej nie będziemy mieć energii do produkcji. Dlaczego jak najmniejszą? Bo traderzy zawsze w pierwszej kolejności będą lecieć do najdalszych stacji i fabryk, a przez to czas osiągnięcia pierwszych zysków z nowo postawionych kompleksów wydłuży się. jeśli ustawimy im max 1-2 skoki to zaczną sprzedawać w najbliższej okolicy naszej fabryki i szybko osiągniemy pierwsze zyski, później w miarę zapełnienia magazynów odbiorców możemy im zwiększyć zasięg i dzięki temu powiększyć grono odbiorców.--------------------------------------------------------Autor euzebiusz3:No jeśli chodzi o handel ... to mam takie małe kompleksy W Home... mam 3 kompleksiki:Kompleks 1 to1 Elektrownia M1 Elektrownia XL11 Farm pszenicy L11 Wytwórnia GW LKompleks 2 to2 wytwórnie osłon 25M2 wytwórnie WMP beta1 wytwórnia promieni holowniczych1 elektrownia XL2 wytwórnie kryształów ... i takie tam pomniejszeKompleks 3 to na razie2 wytwórnie osłon 125M2 wytwórnie osłon 1Mi trochę drobnicy 4 kompleks jest u Boronów na granicy z sektorami Splitów i masowo zapycha okoliczne sektory Teladium do tego parę kopalni Co do floty handlowej to nie jestem wstanie policzyć ... 7 kupców wszechświatowych (25 poziom), na Kajmanach po 10.000 ładowności każdy ...Do tego 2 M6 (Centaur i Nemezis), Słonik, 3 M3+ (Argonów, Ksenonów i Paranidian) ... i trochę drobnicy, a i jeszcze 1 M7Podsumowując: najlepiej wychodzi się na GW Very Happy ... oprócz tego przydaje się trochę fabryk robiących dobre uzbrojenie dla własnych potrzeb --------------------------------------------------------Autor Jarostary123:Znalazłem ten temat na forum XTM , jako że w X3 gram ja i mój syn który ma jeszcze problemy z angielskim (chociaż uczy się czego nie mogę powiedzieć o sobie) postanowiłem przetłumaczyć zebrane tam zadania i triki.Tłumaczyłem to za pomocą translatora (dlatego tłumaczenie może nie być zgodne z oryginałem ) a potem tak aby bylo zrozumiale dla mego syna.Jako pierwszy podaje trik na zarobek dla handlowców:Money Spinner TIPTytuł: Handel Olejem RastarowyStreszczenie: dobra trasa dla Handlu Olejem RastarowymTrudność: 1Nagroda: zwykle, z odpowiednim statkiem, możesz zarobić 1 milion kredytów na jednym kursie.Polecany statek: można wykonać to zwykłym Transportowcem (TS) ale najlepszy jest do tego Superfrachtowiec Delfin do nabycia w Kingom End z maksymalną ładownią i napędem skokowym.Skutki uboczne :brakJak Znaleźć: podczas handlu Ogólny zarys:Podstawowy pomysł to kupić Olej Rastarowy od Rafinerii dookoła sektora Family Njy i sprzedać w sektorach Splitów w okolicy Family Pride . W dodatku, by zapewnić stałą produkcje Oleju rastrowego to dostarczamy Mięso czeltów( NPC często dostarczają im Ogniwa energetyczne)....1.nabywamy Superfrachtowiec Delfin w Kingdom End z maksymalną powierzchnią Ładunkową i napędem, dodać napęd skokowy i Oprogramowanie Nawigacyjne MK1 - Potrójny skaner jest też oczywiście przydatny .2. Kupić Ogniwa energetyczne w okolicy Thuruks Beard /Family Pride.3. Bierzesz pełny ładunek (prawie 14,000) Ogniw energetycznych i sprzedajesz Akwariom czeltów blisko Family Njy4. Bierze z tego obszaru jak najwięcej Mięsa czeltów i sprzedajesz w Rafineriach Oleju rastrowego dookoła Thyns Abys , Family Zrt etc.5. Kupujesz Olej Rastarowy i sprzedajesz go w okolicy Thuruks Beard, Family Pride etc.Notatki:Akwarium Czeltów znajdziemy:Family Njy, Tkr’s Depravation, Family Ryk - jest pare w Rhy’s Crusade . Są inni, ale te są najlepsze o ile mają stały dopływ Ogniw energetycznych.Rafinerie Oleju rastarowego są w:Family Tkr, Njy Deception, Thins Abyss i najlepsze w Family Zrt . Są inne, ale te są ogólnie najlepsze - inne ogólnie nie dostają za wielu surowców zanim jacyś kupcy NPC przyjdą i wykupią im wszystko!Koszty tutaj....Handel Jedzeniem Splitów:Ogniwa energetyczne- 12-19cr (Vol 1) = 7 / jednostceMięso czeltów- 50-158cr (Vol2) = 54 / jednostceOlej Rastarowy- 252-716cr (Vol6) = 77 / jednostceZałóżmy że użyto Superfrachtowca Delfina z około 14,000 ładunku jako podstawy..(14,000 * 7) + (14,000 * 54) + (14,000 * 77) = 1.932 MILLION kredytów.Oczywiście, potrzebujesz trochę przestrzeni dla tarcz etc, ale powinieneś być w stanie, zarobić około 1.5 młyna na pojedynczej podróży.Porównajmy to z handlowaniem jedzeniem innych ras...Handel Jedzeniem Paranidian:Ziarno soi- 14-42 (Vol1) = 28 / jednostceTwaróg sojowy- 204-524 (Vol4) = 80 / część (Duży dochód na jednostce).(14,000 * 7) + ( 14,000 * 28 ) + (14,000 * 80) = 1.61 MilionHandel Jedzeniem Boronów:Bogaz- 266-494 (Vol6) = 38 / częśćBofu - 292-394 (Vol5) = 20 / część(14,000 * 7) + ( 14,000 * 38 ) + (14,000 * 20) = 1.02 MilionHandel Jedzeniem Teladian:Kwiaty słoneczne - 5-35(Vol1) = 30 / jednostkaOlej neostropowy- 72-118(Vol3) = 15 / jednostka(14,000 * 7) + ( 14,000 * 30) + (14,000 * 15) = 0.75 MilionHandel Jedzeniem Argonów:Wołowina argnu- 42-166(Vol4) = 31 / jednostkaSteki wolowe- 72-110(Vol4) = 9 / jednostka(14,000 * 7) + ( 14,000 * 31) + (14,000 * 9) = 0.425 Milion----------------------------------------------------------------------To tyle na razie. Może jeszcze ktoś coś dopisze?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynszyl Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Witam mam pytanie a nie chce rozpoczynać nowego wątku. Gdzie najlepiej postawić elektrownie XL?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 W dniu 3.09.2011 o 09:11, Szynszyl napisał:Witam mam pytanie a nie chce rozpoczynać nowego wątku. Gdzie najlepiej postawić elektrownie XL??Zobacz do tego tematu: http://xudb.pl/index.php/topic/1952-elektrownia-sloneczna-jest-oplacalna/page__view__findpost__p__30245, odnosi się on do TC i podanych w nim sektorów nie znajdziesz w X3R, ale porady dotyczące lokalizacji przydadzą Ci się w szukaniu odpowiedniego sektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joshi Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Witam i proszę o poradę. Co prawda rzecz tyczy się TC ale myślę że nie ma to dużego znaczenia. Postawiłem elektrownię słoneczną M w Home of Light. Dobrze prosperuje, nie narzekam. Nie mam z tego jakichś ogromnych pieniędzy ale czego się spodziewać? Postanowiłem zamienić swoją elektrownię w mały kompleks- wybór padł na destylarnię gwiezdnej wódki. Podpiąłem pod elektrownię dwie farmy pszenicy M i destylarnię L. Nie zdążył zakończyć się jeden cykl produkcyjny gdy moje fabryki zaatakowały argońskie siły zbrojne. Na szczęście miałem save przygotowany właśnie na takie okoliczności, więc nie jestem stratny. I tu pojawia się moje pytanie: w co zainwestować by wykorzystać elektrownię słoneczną którą już posiadam? Fabryka rakiet Moskit? Coś nie-militarnego? A może po prostu podpiąć pod elektrownię kilka farm pszenicy? Tylko czy wtedy miałbym większy zysk niż z samej elektrowni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 W dniu 24.09.2011 o 11:31, Joshi napisał:Witam i proszę o poradę. Co prawda rzecz tyczy się TC ale myślę że nie ma to dużego znaczenia.Ma znaczenie i to duże. Pisz w odpowiednich działach. W TC lokalizacja początkowa fabryk jest zupełnie inna niż w X3 Reunion. W gwiezdną wódkę co prawda się nigdy nie bawiłem (od razu leciałem w osłony lub Wyrzutnie rakiet), ale w reunion patrole takich fabryk nie atakowały(przynajmniej tych NPC) . W herron's nebula stała sobie zawsze jedna destylarnia, co czasem potrzebowała dostawy ogniw z power circle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 W dniu 24.09.2011 o 11:31, Joshi napisał:Witam i proszę o poradę. Co prawda rzecz tyczy się TC ale myślę że nie ma to dużego znaczenia. Postawiłem elektrownię słoneczną M w Home of Light. Dobrze prosperuje, nie narzekam. Nie mam z tego jakichś ogromnych pieniędzy ale czego się spodziewać? Postanowiłem zamienić swoją elektrownię w mały kompleks- wybór padł na destylarnię gwiezdnej wódki. Podpiąłem pod elektrownię dwie farmy pszenicy M i destylarnię L. Nie zdążył zakończyć się jeden cykl produkcyjny gdy moje fabryki zaatakowały argońskie siły zbrojne. Na szczęście miałem save przygotowany właśnie na takie okoliczności, więc nie jestem stratny. I tu pojawia się moje pytanie: w co zainwestować by wykorzystać elektrownię słoneczną którą już posiadam? Fabryka rakiet Moskit? Coś nie-militarnego? A może po prostu podpiąć pod elektrownię kilka farm pszenicy? Tylko czy wtedy miałbym większy zysk niż z samej elektrowni? W tamtej okolicy świetnie sprzedają się osłony 1MJ. Nie musisz nawet mieć statków do ich sprzedaży, wystarczy ustawić cenę średnią -1, a statki NPC same będą opróżniały magazyny. Skoro masz elektrownię M to możesz dodać np. po 1 fabryce L produkującej żywność (cahoona-> steki) i 5 fabryk osłon 1MJ. Musiałbyś wtedy dostarczać tylko rudę i kryształy. Nadmiar ogniw możesz na razie sprzedawać, a w przyszłości dodać jeszcze kilka fabryk i powiększyć kompleksW TC fabryki nielegalnych towarów wcześniej czy później przyciągają uwagę patroli i zostają zniszczone. Najlepiej jest je stawiać w sektorach nieznanych, Yaki albo piratów, w zależności od tego z kim masz dobre stosunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moskit Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Aktualnie wróciłem do TC, aby odkryć wszystkie zakamarki jeszcze bardzo grywalnego tytułu (AP chwilowo idzie w odstawkę, bo się wkurzyłem na małe gówno ). Wypełniam sobie fabułę, którą jakoś nigdy nie ruszyłem zbytnio oraz inwestuję w handel i faktorię. Aktualnie posiadam mały kompleksik w Antigone Memorial, który zaczyna przynosić niezgorsze profity. Udało mi się w końcu ogarnąć tych przedstawicieli handlowych, którzy zarabiają dla mnie powoli krocie. Teraz takie pytanie - Zostawić ten kompleks w spokoju i zainwestować w coś bardziej dochodowego w lepszym miejscu czy też może dalej w niego inwestować (np. w osłony 1mj)? Aktualnie na koncie mam jakieś 20mln oraz ze trzy UT. Chyba zainwestuję jeszcze w kilka UT, więc mam jeszcze drugie pytanko. W jakich sektorach najlepiej szkolić kilku UT na raz? Tzn. aby się chłopacy nie pozagryzali. ;]PS. Gram w TC bez modów. Jedynie kilka ułatwiających życie skryptów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piteropeter Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Lepiej jednego na sektor, więcej mają do roboty, szybciej levelują, jeden nie zgarnia oferty drugiemu sprzed nosa. Yacuś się obrazi, że FAQ nie czytaleś, punkt #20. Ja używam tylko tych Co do fabryk ja walę tylko w wódzię. Schodzi szybciej niż produkuję Wystarczy tylko Destylarnia i Farma. Ilość fabryk dowolna. Kasa sama leci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Tu kalkulator online. Można podawać linki do swoich kompleksówhttp://www.altanetworks.com/x3/x3tcocc.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczekan Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 W dniu 27.12.2011 o 00:45, Moskit napisał:...Udało mi się w końcu ogarnąć tych przedstawicieli handlowych, którzy zarabiają dla mnie powoli krocie. Tą wiedzą, przydatną również jak sądzę w AP, mógłbyś się szerzej podzielić Prosimy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moskit Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Po prostu przydzielasz ich do jakiejś najlepiej pojedynczej faktorii. Ważne aby mieli możliwość kupowanie dużej ilości surowców, gdyż na pierwszym poziomie doświadczenie więcej nie potrafią. ;P Gdy już osiągną drugi poziom, to leci z górki (na pazurki ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dooh Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 (edytowane) Przede wszystkim chciałbym się przywitać, bo to mój pierwwszy post na tym forum. Świetna Encyklopedia, cała przeczytana, jestem wielkim fanem SW i sądziłem, że żadna inna galaktyka mnie nie wciągnie, jednak się myliłem - odnalazłem się w świecie X..Niestety może to nie uprzejme zachowanie zadawać pytania już od początku pobytu na tym forum, jednak potrzebuje pomocy od bardziej doświadczonych graczy X3 Reunion.Posiadam Statek TS, z pilotem na 11 poziomie. Owy statek handlowy wyposażony jest w (będe używać polskich nazw):Polecenia Nawigacyjne MK1Polecenia Handlowe: MK1, MK2, MK3Polecenia Bojowe: MK1, MK2Polecenia Specjalne MK1Skaner: 2x i 3xNapęd SkokowyItp. mniej istotne w owym przypadkuMój problem polega na tym, iż nie moge ustawić Auto-Skoku w Poleceniach Dodatkowych. Tak wogóle to nie posiadam żadnej możliwej opcji wybrania polecenia dodatkowego. Ustawiam owy statek jako handlarza sektorowego lub też uniwersalnego i jest to samo: żadnej opcji do wyboru (1: Brak). Czy to normalne ? Prosze o pomoc, bo frustrujące jest to, że manualnie moge wykonać skok do określonego sektora, jednak handlarz sam nie potrafi tego zrobić.. Zaznacze, że w ładowni posiadam także dość spory zapas ogniw (500).PozdrawiamEdit: Awww shit, sorry, nie ten dział, miał być X3: Reunion, niestety nie moge usunąć/przenieść... Sorry za kłopot.Post przeniesiony do odpowiedniego działu i tematu. Yacek Edytowane 12 Lutego 2012 przez Yacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Nie jestem pewien, już kilka lat nie gram w X3R, ale opcja autoskoku pojawiła się chyba dopiero w TC.PS. Nie musisz instalować równocześnie dwóch skanerów, wystarczy jeden, jeśli statek może przewozić zaawansowany skaner to instaluj zaawansowany, zwykły skaner tylko na statkach, które nie mogą mieć zaawansowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Z tego, co pamiętam to handlarz wykonuje skoki w miarę wzrostu lvl. U mnie wszechświatowy nigdy nie miał problemów ze skokami. Może to przez skrypty/poprawki. Listę masz w podpisie. Jest tam pozycja "Fix Trader". Być może to ten. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piteropeter Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Handlarz UT od któregoś lvl-a dokupuje czego mu trzeba i zaczyna wykonywać skoki. U mnie UT zaczynały normalnie funkcjonować od bodajże 12 lvl-a. Ustawienia autoskoku nie ma w X3R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajdorf Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Opisze to na podstawie moich kupców z AP, gdyż zawsze zaczynam budowe kompleksów od wyszkolenia 50 handlarzy.Na początku masz handlarzy sektorowych, od 6 poziomu możesz dać im polecenie handlu sektorowego ze zwiększonym zasięgiem. Gdy osiągną 8 lvl w AP to możesz już dać im uniwerslanego. Przy 12 poziomie dostaniesz informacje o zakupie silniejszej tarczy jeśli masz ją poniżej 25 MJ i dopóki tego nie zrobisz kupiec nie bedzie awansował. Z kazdym lvl uniwerslany zwiększa swój zasięg obserwacji. Nie musisz od razu kupować ulepszeń statku, kupiec sam je bedzie stopniowo zwiększał. Ja akurat wolę zakupic wszystko za jednym zamachem: ulepszenia do silnika, ładowni, napęd skokowy. Dlatego niezbyt dokładnie pamiętam poziomy handlarza. Preferuje szybkie statki z ładownoscia ok 7-8tys. Minusem handlarzy jest to ze potrafi im sie ładownia zapchać i sobie taki potem stoi, i czeka az sam go rozładujesz. Przy 50 handlarzach to już sie nie bawie w ręczny handel i często wyrzucam towar z ładowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.