Skocz do zawartości

Uzbrojenie w X3 TC


Jagoda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałabym w tym temacie przedstawić uzbrojenie jakie jest dostępne w grze. Mam tez nadzieję że wam się ten temat przyda. W chwili obecnej jest to spis rakiet, ale spis uzbrojenia pokładowego już mam prawie ukończony. Zamieszczę go na dniach.

Pomocne w wyszukiwaniu rakiet jest kliknięcie na zakładkę Edycja w lewym górnym oknie przeglądarki internetowej a następnie Znajdź na tej stronie i w tym okienku wpisujemy interesująca nasz Nazwę rakiety.

Cierń

Prędkość: 158,6 m/s

Przyśpieszenie: 320 m/s

Uszkodzenie: 15000

Zasięg Eksplozji: 200000

Żywotność: 112,1 s

szybkostrzelność: 60 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 13476

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

Ta rakieta wybucha w pobliżu celu, charakteryzując się dużą siłą i polem rażenia. Jest bardzo skuteczna przeciwko wszystkim statkom. Używają jej wyłącznie statki flagowe Kha'ak. Unikać za wszelką cenę!

Igła

Prędkość: 174,3 m/s

Przyśpieszenie: 360 m/s

Uszkodzenie: 7450

Zasięg Eksplozji: 100000

Żywotność: 153 s

szybkostrzelność: 120 min

Rozmiar : Małe kontenery S

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

Ta rakieta wybucha w pobliżu celu i może go unieruchomić. Charakteryzuje się znakomitą skutecznością w walce z wszelkimi myśliwcami. Jest używana przeważnie przez myśliwce Kha'ak.

Kapsuła Abordażowa

Prędkość: 480 m/s

Przyśpieszenie: 40 m/s

Uszkodzenie: 5

Zasięg Eksplozji: -

Żywotność: 160 s

szybkostrzelność: 15 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 80856

Kapsuły abordażowe służą do transportowania oddziałów uderzeniowych na krótkie odległości, pomiędzy okrętem, z którego kapsuła jest wystrzeliwana, a jednostką nieprzyjaciela.

Pocisk Destrukcyjny

Prędkość: 514,8 m/s

Przyśpieszenie: 260 m/s

Uszkodzenie: 6000

Zasięg Eksplozji: 300

Żywotność: 77,7 s

szybkostrzelność: 80 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 3369

Pocisk destrukcyjny, inaczej destruktor, to wynalazek pirackiego ugrupowania Yaki. Pocisk ten wykorzystuje wzmocnione cząstki jonowe do zakłócania działania elektroniki i silników trafionego statku, bez naruszania kadłuba i innych urządzeń.

Rakieta Aurora

Prędkość: 589 m/s

Przyśpieszenie: 240 m/s

Uszkodzenie: 8000

Zasięg Eksplozji: 100000

Żywotność: 31,8 s

szybkostrzelność: 20 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 2021

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Ręczna Detonacja

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

[x] Unguided

Aurora to rakietowy detonator synaptyczny. Zastosowana w niej rewolucyjna technologia umożliwia pilotowi dokładne wybranie chwili detonacji. Pilot najpierw odpala rakietę, a następnie w odpowiednim momencie po raz drugi naciska spust rakietowy, by zdetonować ładunek, zanim rakieta nie ulegnie samodestrukcji.

Rakieta Bieługa

Prędkość: 211,6 m/s

Przyśpieszenie: 40 m/s

Uszkodzenie: 100000

Zasięg Eksplozji: 20000

Żywotność: 425,3 s

szybkostrzelność: 60 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 26952

Bieługa to ziemski pocisk kosmiczny, od lat wyznaczający standardy skuteczności myśliwców Ziemskiej Floty Kosmicznej.

Rakieta Burza

Prędkość: 195 m/s

Przyśpieszenie: 80 m/s

Uszkodzenie: 60000

Zasięg Eksplozji: 10000

Żywotność: 320 s

szybkostrzelność: 30 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 13476

[x] Nie wymaga namierzania

Po wystrzeleniu Burza skanuje przestrzeń w poszukiwaniu wrogich celów i nadaje im priorytety w oparciu o dane komputera pokładowego statku, z którego została wystrzelona. Dzięki temu w przypadku zgubienia głównego celu namierza następny - aż do wyczerpania paliwa lub zestrzelenia.

Rakieta Cierń

Prędkość: 245 m/s

Przyśpieszenie: 137 m/s

Uszkodzenie: 755000

Zasięg Eksplozji: 81000

Żywotność: 330 s

szybkostrzelność: 15 min

Rozmiar : Duże kontenery L

Cena : ~ 53342

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

[x] Odłamki

Jest to terrański odpowiednik ciężkiej torpedy Młot. Pocisk został przystosowany do wystrzeliwania salwami z pokładu okrętów liniowych. Rakieta jest wyposażona w zapalnik zbliżeniowy, co oznacza, że głowica wybuchnie, nawet jeśli nie trafi bezpośrednio w cel.

Rakieta Cyklon

Prędkość: 148,9 m/s

Przyśpieszenie: 24 m/s

Uszkodzenie: 23000

Zasięg Eksplozji: 10000

Żywotność: 403 s

szybkostrzelność: 40 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 20314

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

Podobnie jak Grad, rakieta Cyklon umożliwia ostrzelanie wielu celów jedną rakietą. Jest słabsza od rakiet jednogłowicowych, jednak po wystrzeleniu dzieli się na wiele pojedynczych pocisków, które dzięki systemom rozpoznawania wroga przystępują każdy z osobna do śledzenia odrębnych celów.

Rakieta Fantom

Prędkość: 212 m/s

Przyśpieszenie: 111 m/s

Uszkodzenie: 650000

Zasięg Eksplozji: 50000

Żywotność: 250 s

szybkostrzelność: 18,8 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 22460

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

Pocisk jest uzbrojony w głowicę z antymaterią podobną do tej, którą stosuje się w wyrzutni materii/antymaterii. Ponadto pocisk jest wyposażony w zapalnik zbliżeniowy oraz silnik o stosunkowo dużej mocy, dzięki czemu jednostki terrańskie mogą szybko wyeliminować dowolny okręt liniowy przeciwnika.

Rakieta Ghoul

Prędkość: 450 m/s

Przyśpieszenie: 275 m/s

Uszkodzenie: 6500

Zasięg Eksplozji: 7500

Żywotność: 125 s

szybkostrzelność: 25 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 33690

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

[x] Odłamki

Przy konstrukcji tego pocisku zastosowano podobną technologię, jak w rakietach Poltergeist. Jest on uzbrojony w wiele głowic. Posiada zapalnik zbliżeniowy. Można go wystrzeliwać salwami z pokładu specjalnie wyposażonych okrętów.

Rakieta Huragan

Prędkość: 471,3 m/s

Przyśpieszenie: 240 m/s

Uszkodzenie: 6000

Zasięg Eksplozji: 100000

Żywotność: 63,7 s

szybkostrzelność: 60 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 4042

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

O prototypie rakiety Huragan mówiono, że jest latającą wersją min miażdżących - nieetycznej broni, zakazanej w niektórych sektorach. Obecnie pocisk ten jest obecny w każdym arsenale, jako idealna broń do zwalczania dużej ilości małych celów. Znakomicie nadaje się do niszczenia klasterów Kha'ak, jak i pirackich jednostek abordażowych.

Rakieta Jedwabnik

Prędkość: 190 m/s

Przyśpieszenie: 70 m/s

Uszkodzenie: 19000

Zasięg Eksplozji: 10000

Żywotność: 149,6 s

szybkostrzelność: 60 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 5053

Rakieta Jedwabnik łączy w sobie zaawansowaną technologię kwantową i potężną głowicę zdolną do zniszczenia nawet ciężko opancerzonych jednostek.
Rakieta ta jest używana głównie do ataków na ciężkie myśliwce i statki transportowe.

Rakieta Kafar

Prędkość: 172 m/s

Przyśpieszenie: 16 m/s

Uszkodzenie: 1250000

Zasięg Eksplozji: 600000

Żywotność: 500 s

szybkostrzelność: 20 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 80856

Kafar to ziemska rakieta silnego rażenia, używana powszechnie przez jednostki flagowe Ziemskiej Floty Kosmicznej.

Rakieta łowca

Prędkość: 179,1 m/s

Przyśpieszenie: 90 m/s

Uszkodzenie: 30000

Zasięg Eksplozji: 20000

Żywotność: 124,1 s

szybkostrzelność: 60 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 6738

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Ręczna Detonacja

[x] Unguided

Brak opisu tej rakiety w pokładowej bazie danych.

Rakieta Morgensztern

Prędkość: 486 m/s

Przyśpieszenie: 260 m/s

Uszkodzenie: 5000

Zasięg Eksplozji: 5000

Żywotność: 120 s

szybkostrzelność: 30 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 33690

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Odłamki

Pierwsze prototypy pocisków wystrzeliwanych z pokładu fregaty rakietowej były podatne na ataki myśliwców. Aby rozwiązać ten problem, zaprojektowano pociski typu Morgensztern, w których wykorzystano zarówno wiele głowic, jak i zaawansowaną technologię naprowadzania na cel. Pociski tego typu są niezwykle groźne dla znajdujących się w pobliżu myśliwców nieprzyjaciela.

Rakieta Moskit

Prędkość: 590 m/s

Przyśpieszenie: 240 m/s

Uszkodzenie: 200

Zasięg Eksplozji: 1

Żywotność: 24,9 s

szybkostrzelność: 240 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 168

Rakieta Moskit jest lekkim pociskiem najczęściej obecnie stosowanym w walce.
Jego głównym przeznaczeniem jest rakietowe działanie defensywne, szczególnie w przypadku statków nie posiadających tylnej wieżyczki strzelniczej. Sprawdza się też doskonale w niszczeniu droidów bojowych i odciąganiu uwagi słabiej opancerzonych wrogich statków zwiadowczych. Z tego powodu większość statków kosmicznych chętnie używa tych rakiet.

Rakieta Ognista Lanca

Prędkość: 500,1 m/s

Przyśpieszenie: 240 m/s

Uszkodzenie: 4500

Zasięg Eksplozji: 75000

Żywotność: 100 s

szybkostrzelność: 120 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 2695

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

[x] Unguided

Ognista Lanca została skonstruowana przez armię Paranidian, ale wycofano ją już ze służby. Po demobilizacji nie można było się doliczyć części zapasów, które jak dotąd nie zostały odnalezione.

Rakieta Osa

Prędkość: 560 m/s

Przyśpieszenie: 130 m/s

Uszkodzenie: 1000

Zasięg Eksplozji: 1200

Żywotność: 32,4 s

szybkostrzelność: 80 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 1347

[x] Odłamki

Rakieta Osa posiada dużą moc, jednak wciąż znajduje się wśród rakiet lekkich. Osa wybierana jest przez pilotów małych statków myśliwskich na pierwsze ich uzbrojenie rakietowe..
Jest szybka i niszczycielska, dokładnie obiera cel i utrzymuje go przez długi czas. Po zalokowaniu głowicy na celu niełatwo jest ją zgubić. Reputacja śmiercionośnej przysłużyła się jej, gdyż nawet niektóre niszczyciele zostały wyposażone w Osy. Jeśli wystrzeliwana w rojach, dzięki dużej prędkości jest prawie niemożliwe zestrzelenie wszystkich rakiet przez systemy obronne statków.

Piorun

Prędkość: 195 m/s

Przyśpieszenie: 100 m/s

Uszkodzenie: 75000

Zasięg Eksplozji: 10000

Żywotność: 400 s

szybkostrzelność: 40 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 8422

[x] Czujnik Ciepła

Rakieta Piorun jest tropicielem śladów cieplnych, obserwowanych w zakresie widzialnym i w podczerwieni. Taki tryb działania umożliwia rakiecie tropienie celów w warunkach uniemożliwiających inne naprowadzanie. Rakiet tego typu używa się zwykle do ostrzału z dużej odległości, choć doświadczeni piloci wypracowali też bardziej subtelne zastosowania.

Rakieta Poltergeist

Prędkość: 250 m/s

Przyśpieszenie: 120 m/s

Uszkodzenie: 1500

Zasięg Eksplozji: 2500

Żywotność: 50 s

szybkostrzelność: 40 min

Rozmiar : Małe kontenery S

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Odłamki

Pociski Poltergeist mogą być wykorzystywane przez większość okrętów USC. Są wystrzeliwane masowo i automatycznie naprowadzane na cel.

Rakieta Rapier

Prędkość: 657,5 m/s

Przyśpieszenie: 220 m/s

Uszkodzenie: 1000

Zasięg Eksplozji: 4000

Żywotność: 152,1 s

szybkostrzelność: 240 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 1347

Brak opisu tej rakiety w pokładowej bazie danych.

Rakieta Strzyga

Prędkość: 153,1 m/s

Przyśpieszenie: 160 m/s

Uszkodzenie: 74000

Zasięg Eksplozji: 50000

Żywotność: 96,7 s

szybkostrzelność: 60 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 13476

Brak opisu tej rakiety w pokładowej bazie danych.

Rakieta Szerszeń

Prędkość: 186 m/s

Przyśpieszenie: 50 m/s

Uszkodzenie: 200000

Zasięg Eksplozji: 50000

Żywotność: 167,9 s

szybkostrzelność: 40 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 10107

Rakieta Szerszeń jest jedną z najpotężniejszych broni rakietowych znanych obecnie. Gigantyczne środki potrzebne do budowy tego potwora powodują, że jest on bardzo kosztowny. Zasada działania polega na ustawianiu niewielkiego ładunku nuklearnego wywołującego reakcję pomiędzy trzema różnymi elementami tak, aby po połączeniu podczas zderzenia elementy te tworzyły potężną eksplozję. Jej siła rażenia jest tak wielka, że może uszkodzić nawet najmocniejsze osłony statków lub je całkowicie zniszczyć.

Rakieta Świetlik

Prędkość: 576 m/s

Przyśpieszenie: 240 m/s

Uszkodzenie: 1500

Zasięg Eksplozji: 2000

Żywotność: 43,4 s

szybkostrzelność: 240 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 224

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

[x] Unguided

Biorąc pod uwagę, że walkę w przestrzeni coraz częściej toczy się na niewielką odległość, argońscy wojskowi postanowili skonstruować prostszy typ pocisku, który nie wymagałby zaawansowanych systemów naprowadzających. W ten sposób powstał Świetlik - mała i niezwykle szybka rakieta bojowa. Z uwagi na bardzo dużą prędkość startową i prostoliniową trajektorię, jest to broń typu "jeden strzał - jedna szansa na trafienie".

Rakieta Tajfun

Prędkość: 195 m/s

Przyśpieszenie: 50 m/s

Uszkodzenie: 30000

Zasięg Eksplozji: 10000

Żywotność: 384 s

szybkostrzelność: 30 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 33690

[x] Odłamki

Rakieta Tajfun znacznie przewyższa celnością Świetlika. Co więcej, można odpalać serię takich rakiet w kierunku jednego celu. Ponieważ taki rój korzysta z systemu rozpoznawania wroga, prawdopodobieństwo trafienia wzrosło kilkakrotnie. Pilot może wystrzeliwać takie rakiety w grupach lub kolejno i nie musi przejmować się dokładnym celowaniem.

Rakieta Tomahawk

Prędkość: 196 m/s

Przyśpieszenie: 100 m/s

Uszkodzenie: 625000

Zasięg Eksplozji: 37500

Żywotność: 220 s

szybkostrzelność: 15 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 22460

[x] Nie wymaga namierzania

Ten ciężki pocisk został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu w bombowcach nowej klasy. Pociski są wystrzeliwane salwami przez jeden lub więcej bombowców w stosunkowo niewielkiej odległości od nieprzyjacielskiego okrętu liniowego.

Rakieta Tornado

Prędkość: 312,5 m/s

Przyśpieszenie: 240 m/s

Uszkodzenie: 50000

Zasięg Eksplozji: 20000

Żywotność: 80 s

szybkostrzelność: 30 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 16845

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

[x] Odłamki

[x] Unguided

Rakieta Tornado to znacznie ulepszona wersja Świetlika, działającego na zasadzie "jeden wystrzał, jedna szansa na trafienie". Rój tych rakiet nie potrafi sam odszukać wroga, lecz dobrze wycelowany zasypuje go serią niszczycielskich pocisków. Rakiety Tornado można odpalać w grupach lub jedną po drugiej, co umożliwia skuteczny, zmasowany atak.

Rakieta Upiór

Prędkość: 170 m/s

Przyśpieszenie: 5 m/s

Uszkodzenie: 125000

Zasięg Eksplozji: 375000

Żywotność: 300 s

szybkostrzelność: 10 min

Rozmiar : Duże kontenery L

Cena : ~ 33690

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

[x] Odłamki

[x] Czujnik Ciepła

[x] Firestorm

Rakieta typu Upiór jest pociskiem naprowadzanym termicznie, uzbrojonym w wiele głowic oraz zapalnik zbliżeniowy. Jest wykorzystywana przez średnie i duże jednostki USC do atakowania okrętów liniowych.

Rakieta Ważka

Prędkość: 250 m/s

Przyśpieszenie: 220 m/s

Uszkodzenie: 5000

Zasięg Eksplozji: 10000

Żywotność: 75 s

szybkostrzelność: 120 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 1010

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

Rakieta Ważka jest pociskiem średniej mocy, zazwyczaj stosowanym do ataków na statki bojowe i inne cele średnie i ciężkie.

Rakieta Widmo

Prędkość: 190 m/s

Przyśpieszenie: 10 m/s

Uszkodzenie: 260000

Zasięg Eksplozji: 10000

Żywotność: 130 s

szybkostrzelność: 30 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 7861

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

[x] Czujnik Ciepła

Rakieta Widmo jest pociskiem naprowadzanym termicznie z zapalnikiem zbliżeniowym. Jest wykorzystywana przez M3 i większe okręty USC do atakowania jednostek średniej wielkości.

Rakieta Żar

Prędkość: 246,6 m/s

Przyśpieszenie: 160 m/s

Uszkodzenie: 15000

Zasięg Eksplozji: 10000

Żywotność: 135,2 s

szybkostrzelność: 80 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 3369

[x] Nie wymaga namierzania

Żar to prototypowa rakieta, skonstruowana przez Industritech Corporation przed atakami Kha'ak. Niestety, nie weszła jeszcze do masowej produkcji. Część partii prototypowej zaginęła, aczkolwiek oficjalne źródła zaprzeczają tej informacji.

Sterowana Głowica Bojowa

Prędkość: 142,7 m/s

Przyśpieszenie: 40 m/s

Uszkodzenie: 100000

Zasięg Eksplozji: 50000

Żywotność: 560,4 s

szybkostrzelność: 15 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 26952

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Zdalnie Sterowana

Sterowalna głowica bojowa przypomina konstrukcją pocisk rakietowy, a funkcjonalnością zdalnie sterowanego droida. Odpala się ją w tradycyjny sposób, jednak po wystrzeleniu pilot może zdalnie przejąć kontrolę nad głowicą i sterować nią aż do osiągnięcia i zniszczenia celu.

Torpeda Młot

Prędkość: 253 m/s

Przyśpieszenie: 132 m/s

Uszkodzenie: 300000

Zasięg Eksplozji: 75000

Żywotność: 300 s

szybkostrzelność: 48 min

Rozmiar : Duże kontenery L

Cena : ~ 50535

[x] Nie wymaga namierzania

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

Zaprojektowana jako duża torpeda do niszczenia okrętów liniowych. Może być wystrzeliwana salwami, szczególnie przez odpowiednio przystosowane fregaty rakietowe. Torpeda Młot jest uzbrojona w dużą głowicę. Charakteryzuje się znaczną prędkością i zwrotnością - cechy te osiągnięto dzięki zastosowaniu specjalnych wyrzutni.

Torpeda Pożoga

Prędkość: 165 m/s

Przyśpieszenie: 10 m/s

Uszkodzenie: 1000000

Zasięg Eksplozji: 500000

Żywotność: 600 s

szybkostrzelność: 12 min

Rozmiar : Średnie kontenery M

Cena : ~ 80856

[x] Firestorm

Torpeda Pożoga jest najwolniejszą i najpotężniejszą bronią rakietową w znanym wszechświecie. Jej olbrzymia siła niszcząca została okupiona redukcją szybkości i zwrotności. Pożogę można łatwo zestrzelić. Jeśli jednak trafi w cel, jej eksplozja jest w stanie zadać stacji krytyczne uszkodzenia, a gdy pójdzie za nią kolejna - całkowicie ją zniszczyć. W walce z dużymi okrętami torpeda jest niezwykle skuteczna, jeśli odpala ją się w niewielkiej odległości od celu.

Żądło

Prędkość: 257,2 m/s

Przyśpieszenie: 400 m/s

Uszkodzenie: 4000

Zasięg Eksplozji: 100000

Żywotność: 155,5 s

szybkostrzelność: 240 min

Rozmiar : Małe kontenery S

Cena : ~ 3369

[x] Zapalnik Zbliżeniowy

To szybka rakieta, wybuchająca w pobliżu celu. Jest śmiertelnie skuteczna w walce z wszelkimi lekkimi myśliwcami. Najczęściej używają jej statki zwiadowcze Kha'ak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

Dzisiaj chciałabym przedstawić wam broń pokładową jaka występuje w grze X3 TC. Dane dotyczą czystej gry, czyli przykładowo bez Cmod3. Na dniach zaktualizuję dane pod Cmod3.

Prosiłabym również Administratora lub Moderatora o umieszczenie tego postu zaraz pod postem z rakietami. Dziękuje ślicznie za pozytywne rozpatrzenie mojej prośby.

Emiter Promienia Impulsowego

Zniszczenia kadłuba: 50

Zniszczenia osłon: 250

Zasięg: 1800 m

Szybkostrzelność: 400 /min

Prędkość: 1000

Maksymalna energia: 450

Zużycie energii : 2

Cena : ~ 5049 kr

Jest to podstawowa broń laserowa używana w słabszych systemach uzbrojenia na pokładach mniejszych statków.
Odznacza się niezwykłą szybkostrzelnością, jest lekka, a także sprawdza się znakomicie w wieżyczkach obronnych jako broń antyrakietowa. Laserowe działko impulsowe jest jedną z najstarszych dostępnych broni energetycznych. Nie wymaga zbyt wielu zasobów energii do oddania strzału i zazwyczaj dysponuje całkiem dużą szybkostrzelnością.
Obecnie próżno by szukać istoty znającej datę wynalezienia tej broni.

Działo Akceleratorowe

Zniszczenia kadłuba: 150

Zniszczenia osłon: 1000

Zasięg: 2100 m

Szybkostrzelność: 200 /min

Prędkość: 700 m/s

Maksymalna energia: 900

Zużycie energii : 10

Cena : ~ 38.956 kr

Broń instalowana w średnich i dużych myśliwcach. Z klasy akceleratorów cząsteczkowych pierwsze typy zostały wynalezione przez Paranidian i Argonów. Cząsteczki są przyspieszane do prędkości znacznie przewyższającej prędkość maksymalną prawie wszystkich znanych obecnie statków kosmicznych. Następnie cząsteczki te są polaryzowane i skupiane w pulsacyjnie wystrzeliwane promienie energii.
Broń ta dostępna jest od czasów Konfliktu Xenońskiego.

Miotacz Materii

Zniszczenia kadłuba: 60

Zniszczenia osłon: -

Zasięg: 1500 m

Szybkostrzelność: 150/min

Prędkość: 1000 m/s

Maksymalna energia: 400

Zużycie energii : -

Cena : ~ 116.864 kr

[x]Wymaga amunicji

[x]Ignoruje tarcze

Ta broń jest wyjątkowa głównie z tego powodu, że jako jedyna nie-energetyczna broń bazuje na konwencjonalnych pociskach. Jest to wielolufowe szybkostrzelne działko, zdolne do wystrzeliwania wielkiej ilości pocisków w krótkim odstępie czasu.
Uszkodzenia przez tę broń powodowane nie pochodzą od mocy pojedynczych pocisków, lecz od ich dużej liczby penetrującej cel niemal jednocześnie. Z powodu unikalnych własności amunicji do tej broni, nie wywiera ona prawie żadnego wpływu na osłony statków, natomiast powoduje duże zniszczenia kadłuba. Jako że nie wymaga dużych zasobów energetycznych, pobiera jedynie szczątkową ilość energii z systemów zasilania. Obecnie uzbrojenie to może być montowane jedynie na statkach Argonów i Splitów, głównie dlatego, iż jedynie ich jednostki są dostosowane do podawania amunicji tego typu. Prawdziwa moc tej broni pochodzi od jej amunicji.

Fazowe Działo Samopowtarzalne

Zniszczenia kadłuba: 250

Zniszczenia osłon: 1500

Zasięg: 2000 m

Szybkostrzelność: 160/min

Prędkość: 800 m/s

Maksymalna energia: 1000

Zużycie energii : 25

Cena : ~ 149.584 kr

Broń instalowana w średnich i dużych myśliwcach. Zaprojektowane jako broń dla myśliwców M3, jest lżejszą i szybciej strzelającą wersją HEPT. Wykorzystywane również jako ciężka broń w M4. Fazowe działo samopowtarzalne strzela szybkimi seriami 3 pocisków. Jest to znakomita broń do niszczenia szybko poruszających się i trudnych do trafienia myśliwców nieprzyjaciela.

Energetyczne działko automatyczne

Zniszczenia kadłuba: 200

Zniszczenia osłon: 1100

Zasięg: 3000 m

Szybkostrzelność: 259.7/min

Prędkość: 600 m/s

Maksymalna energia: 900

Zużycie energii : 4

Cena : ~ 151.144 kr

[x]Wymaga amunicji

Ten laser jest wykorzystywany w większych systemach uzbrojenia, a także stanowi wyposażenie małych i średnich myśliwców. Energetyczne działko automatyczne zostało zaprojektowane przez Teladian jako alternatywa dla pochłaniających ogromne ilości energii Miotacza Wysokoenergetycznej Plazmy i Emitera Promienia Pulsacyjnego. Broń wystrzeliwuje pociski skumulowanej energii, które mogą uszkodzić okręt nieprzyjaciela równie skutecznie, jak inna broń energetyczna lub plazmowa, ale w znacznie mniejszym stopniu obciążają generator okrętu. Broń wymaga zastosowania specjalnej amunicji.

Wyrzutnia Bomb Odłamkowych

Zniszczenia kadłuba: 2000

Zniszczenia osłon: 12500

Zasięg: 1200 m

Szybkostrzelność: 40/min

Prędkość: 375 m/s

Maksymalna energia: 900

Zużycie energii : 180

Cena : ~ 202.564 kr

[x]Broń odłamkowa

Broń zazwyczaj spotykana w średnich i większych statkach kosmicznych. Wyrzutnia bomb odłamkowych została stworzona przez Paranidian jako broń do walki z myśliwcami. Wystrzeliwuje pocisk o zmniejszonej stabilności, który po oddaleniu się od okrętu eksploduje, a odłamki trafiają wszystkie jednostki znajdujące się w polu rażenia.

Miotacz Wysokoenergetycznej Plazmy

Zniszczenia kadłuba: 280

Zniszczenia osłon: 1800

Zasięg: 2400 m

Szybkostrzelność: 150/min

Prędkość: 480 m/s

Maksymalna energia: 1200

Zużycie energii : 40

Cena : ~ 140.236 kr

System ofensywny spotykany na pokładach średnich i większych statków kosmicznych. Ze względu na promieniowanie broń była wielokrotnie modyfikowana i dopiero po kilku latach badań i prób pojawiła się w sprzedaży. Problem rozwiązano poprzez zastosowanie specjalnego pochłaniacza, który likwiduje nadmierne promieniowane pomiędzy kolejnymi strzałami.

Działo jonowe

Zniszczenia kadłuba: 50

Zniszczenia osłon: 1600

Zasięg: 1600m

Szybkostrzelność: 100/min

Prędkość: 2000m/s

Maksymalna energia: 1000

Zużycie energii : 78

Cena : ~ 280.472 kr

[x]Unieszkodliwia tarcze

- 15 % czas trwania 1 sekunda

[x]Zyg zag

Jest to jedyna w swoim rodzaju broń ofensywna, wynaleziona przez borońskich naukowców. Wystrzeliwuje ona w kierunku statku mocny strumień cząstek jonowych, a następnie wyzwala ich zapłon. W rezultacie otrzymuje się efekt błyskawicy, działający trwale na systemy i osłony statku, a jednocześnie pozostawiający sam kadłub prawie nietknięty.
Mimo że broń jest relatywnie nowa, przeszła już szereg testów określających jej zgodność z surowymi normami Boronów.

Emiter Promienia Pulsacyjnego

Zniszczenia kadłuba: 75

Zniszczenia osłon: 575

Zasięg: 1600 m

Szybkostrzelność: 400/min

Prędkość: 2000m/s

Energia: 1000

Zużycie energii : 12

Cena : ~ 249.308 kr

Ten laser jest wykorzystywany w większych systemach uzbrojenia, a także stanowi wyposażenie małych i średnich myśliwców. Emiter promienia pulsacyjnego to zaawansowana technologicznie broń o ogromnej sile rażenia, szybko wystrzeliwująca ukierunkowane promienie wzmocnionej energii.

Generator Plazmowy

Zniszczenia kadłuba: 100

Zniszczenia osłon: 300

Zasięg: 800m

Szybkostrzelność: 20/min

Prędkość: 500m/s

Energia: 1400

Zużycie energii : 300

Cena : ~ 128.548 kr

[x]Broń powierzchniowa

Broń zazwyczaj spotykana w średnich i większych statkach kosmicznych. Zbyt drogi dla zwykłych korsarzy, jednak lepiej sytuowani członkowie zorganizowanych gangów często korzystają z tej broni. Generator czerpie energię z silników statku i wystrzeliwuje duży, ognisty strumień plazmy, który ulega szybkiemu rozproszeniu w przestrzeni kosmicznej.

Elektromagnetyczne Działo Plazmowe

Zniszczenia kadłuba: 600

Zniszczenia osłon: 3500

Zasięg: 3000m

Szybkostrzelność: 90/min

Prędkość: 600m/s

Energia: 1500

Zużycie energii : 40

Cena : ~ 322.540 kr

Broń zazwyczaj spotykana w średnich i większych statkach kosmicznych. Potężne i zaawansowane technologicznie elektromagnetyczne działo plazmowe jest często spotykanym uzbrojeniem myśliwców Terran. Działo wykorzystuje generator pola elektromagnetycznego i wystrzeliwuje skupione wiązki plazmy w kierunku jednostek nieprzyjaciela.

Generator impulsu uderzeniowego

Zniszczenia kadłuba: 1600

Zniszczenia osłon: 9000

Zasięg: 4500m

Szybkostrzelność: 40/min

Prędkość: 500m/s

Energia: 2000

Zużycie energii : 225

Cena : ~ 448.752 kr

W generatorze impulsu uderzeniowego jest wykorzystywana zaawansowana technologia, która pozwala na generowanie potężnych fal w podprzestrzeni. Impulsy mogą spowodować przesunięcie obiektów, a duży poziom mocy może uszkodzić tarcze i doprowadzić do zniszczeń strukturalnych.

Pulsacyjny Generator Jonowy

Zniszczenia kadłuba: 500

Zniszczenia osłon: 18000

Zasięg: 2800m

Szybkostrzelność: 25/min

Prędkość: 400m/s

Energia: 2500

Zużycie energii : 400

Cena : ~ 483.032 kr

[x]Redukuje prędkość

- 50 % czas trwania 2 sekundy.

[x]Redukuje jednostki energii

- Uniemożliwia strzelanie -800 jednostek energii.

Broń często znajdująca się na wyposażeniu korwet i fregat. Broń skutecznie niszcząca tarcze. Pociski wystrzeliwane przez generator po osiągnięciu maksymalnego zasięgu emitują silne promieniowanie jonowe. Może to zakłócić działanie silników okrętu, który znajdzie się w pobliżu, co spowoduje ograniczenie jego prędkości.

Jonowe Działo Szynowe

Zniszczenia kadłuba: 250

Zniszczenia osłon: 1000

Zasięg: 2500m

Szybkostrzelność: 80/min

Prędkość: 5000m/s

Energia: 1500

Zużycie energii : 100

Cena : ~ 445.636 kr

Broń często znajdująca się na wyposażeniu korwet i fregat, wykorzystywana do obrony przed myśliwcami. Jonowe działo szynowe powstało w oparciu o proces inżynierii odwrotnej. Broń wystrzeliwuje zjonizowane 'fragmenty' gorącej plazmy, które następnie przyspieszają w polu elektromagnetycznym. Trafienie takim pociskiem może doszczętnie zniszczyć systemy uzbrojenia.

Wyrzutnia materii/antymaterii

Zniszczenia kadłuba: 850

Zniszczenia osłon: 5250

Zasięg: 3600m

Szybkostrzelność: 80/min

Prędkość: 900m/s

Energia: 3000

Zużycie energii : 50

Cena : ~ 451.872 kr

[x]Wymagana amunicja

Broń często znajdująca się na wyposażeniu korwet i fregat. Wyrzutnia materii/antymaterii wystrzeliwuje pocisk przypominający bombę, który zawiera cząsteczkę antymaterii zawieszoną w polu energetycznym. Kiedy pole zniknie na skutek uderzenia pocisku w cel lub po upływie określonego czasu, antymateria połączy się z otaczającą ją materią, co spowoduje wybuch. Ta broń wystrzeliwuje wyłącznie głowice z materią/antymaterią.

Artyleria zaporowa

Zniszczenia kadłuba: 750

Zniszczenia osłon: 3000

Zasięg: 2100m

Szybkostrzelność: 60/min

Prędkość: 2100m/s

Energia: 1600

Zużycie energii : 120

Cena : ~ 662.123 kr

[x]Flak

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Artyleria zaporowa wystrzeliwuje wiązki energii, które po pewnym czasie eksplodują, co powoduje powstanie skutecznej bariery obronnej.

Artyleria odłamkowa

Zniszczenia kadłuba: 2000

Zniszczenia osłon: 7000

Zasięg: 2400m

Szybkostrzelność: 30/min

Prędkość: 2000m/s

Energia: 2500

Zużycie energii : 400

Cena : ~ 672.619 kr

[x]Flak

[x]Broń odłamkowa

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Broń powstała w oparciu o artylerię zaporową Teladian. W argońskiej artylerii wprowadzono kilka kompromisowych rozwiązań, co umożliwiło zastosowanie specjalnych pocisków odłamkowych. Pociski podczas wybuchu rozpadają się na mniejsze fragmenty, dzięki czemu pole rażenia tej broni jest znacznie większe.

Fazowe Działko Laserowe

Zniszczenia kadłuba: 300

Zniszczenia osłon: -

Zasięg: 2400m

Szybkostrzelność: 180.2/min

Prędkość: 8000m/s

Energia: 2000

Zużycie energii : 75

Cena : Brak danych

[x]Wiązka laserowa

[x]Ignoruje tarcze

Śmiercionośna broń ofensywna używana przez kapitanów większości korwet, niszczycieli, lotniskowców i megafrachtowców.
Jest to sprzęt przeznaczony także do obrony własnych myśliwców. Fazowe działko laserowe wykorzystuje układ luster o szybkozmiennym ustawieniu, które pozwalają na skupienie energii w skoncentrowaną wiązkę promienia laserowego. Broń może być szybko wycelowana w kierunku kolejnego obiektu, dzięki czemu można jej z powodzeniem używać do walki przeciwko myśliwcom. Niestety, wiąże się to z ograniczeniem siły rażenia w porównaniu z innymi modelami broni promieniowej.

Generator fazowej fali uderzeniowej

Zniszczenia kadłuba: 800

Zniszczenia osłon: 5000

Zasięg: 1800m

Szybkostrzelność: 15/min

Prędkość: 1000m/s

Maksymalna energia: 3000

Zużycie energii : 600

Cena : ~ 623.268 kr

[x]Redukuje prędkość

- 90 % czas trwania 1 sekundy.

[x]Broń powierzchniowa

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Broń PSG, zaprojektowana przez Teladian i Paranidian, jest nieustannie ulepszana i wykorzystywana jako uzbrojenie okrętów liniowych. Sprawdza się znakomicie podczas obrony przed atakiem myśliwców. PSG emituje skompresowany ładunek, który reaguje i rozszerza się, tworząc fale energii fazowej.

Działo fali uderzeniowej

Zniszczenia kadłuba: 2300

Zniszczenia osłon: 12000

Zasięg: 2400m

Szybkostrzelność: 20/min

Prędkość: 2000m/s

Maksymalna energia: 4000

Zużycie energii : 800

Cena : ~ 623.268 kr

[x]Flak

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Działo fali uderzeniowej często stanowi uzbrojenie statków liniowych Zjednoczonego Dowództwa Sił Kosmicznych. To zaawansowana, energetyczna wersja podstawowych broni przeciwlotniczych wykorzystywanych przez inne rasy. Pocisk po wystrzeleniu i osiągnięciu maksymalnego zasięgu zaczyna emitować fale energetyczne o dużej mocy, które uszkadzają znajdujące się w pobliżu jednostki.

Pulsacyjne działo fotonowe

Zniszczenia kadłuba: 4000

Zniszczenia osłon: 30000

Zasięg: 8000m

Szybkostrzelność: 20/min

Prędkość: 500m/s

Energia: 4000

Zużycie energii : 900

Cena : ~ 954.561 kr

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Po raz pierwszy wynalezione przez argońskiego profesora Jo Bydnaha, pulsacyjne działo fotonowe stało się ulubioną bronią używaną przez argońskie siły zbrojne, które odsprzedały później jego oryginalny projekt innym rasom. Ten typ uzbrojenia jest wyjątkowo potężny i może być montowany wyłącznie na dużych okrętach wojennych.
Działanie tej broni polega na przesyłaniu wysoce naładowanego promieniowania fotonowego przez szereg cewek, które zwielokrotniają moc ładunku, tworząc śmiercionośne promieniowanie impulsowe.

Działo jonowe

Zniszczenia kadłuba: 1000

Zniszczenia osłon: 50000

Zasięg: 4500m

Szybkostrzelność: 10/min

Prędkość: 1500m/s

Energia: 4000

Zużycie energii : 1250

Cena : ~ 280.472 kr

[x]Wiązka laserowa

[x]Redukuje prędkość

[x]- 80% czas trwania 2 sekundy

[x]Redukuje jednostki energii

[x]- Uniemożliwia strzelanie - 100 jednostek energii.

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Działo jonowe, zaprojektowane w oparciu o technologię IPG i wykorzystujące ogromne ilości energii, dostępne na okrętach liniowych, stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie broni jonowej tworzonej przez Boronów. Ogromna ilość energii jest kumulowana w pojedynczym pocisku, który po trafieniu w okręt przeciwnika może zakłócić działanie systemów takich jak silniki i uzbrojenie, a także znacząco osłabić tarcze.

Działo Gaussa

Zniszczenia kadłuba: 7000

Zniszczenia osłon: 35000

Zasięg: 9000m

Szybkostrzelność: 10/min

Prędkość: 6000m/s

Energia: 4000

Zużycie energii : 70

Cena : ~ 761.321 kr

[x]Wymagana amunicja

[x]Broń ładowana

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Teladianie zaprojektowali tę nieskomplikowaną technologicznie broń w celu zaoszczędzenia pieniędzy potrzebnych do wyprodukowania drogich generatorów energii okrętów liniowych. W dziale Gaussa jest wykorzystywana cewka magnetyczna służąca do przyspieszania zjonizowanych pocisków metalowych. Wystrzelony pocisk, wprawdzie zbyt duży, by pokonać tarczę statku, zakłóca jej działanie. Broń wykorzystuje specjalny rodzaj amunicji.

Wyrzutnia bomb zapalających

Zniszczenia kadłuba: 2500

Zniszczenia osłon: 16000

Zasięg: 6000m

Szybkostrzelność: 30/min

Prędkość: 600m/s

Energia: 4000

Zużycie energii : 400

Cena : ~ 893.868 kr

[x]Broń ładowana

- Wzmacniacz energetyczny 2 jednostki

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Piraci, którzy nie mają łatwego dostępu do zaawansowanych technologicznie broni, opracowali rozwiązanie alternatywne. Wyrzutnia bomb zapalających generuje dużą kulę płonącej plazmy, która jest wystrzeliwana w kierunku celu.

Projektor Punktu Osobliwości

Zniszczenia kadłuba: 10500

Zniszczenia osłon: 80000

Zasięg: 7200m

Szybkostrzelność: 8/min

Prędkość: 480m/s

Energia: 4000

Zużycie energii : 3000

Cena : ~ 1.029.952 kr

[x]Broń ładowana

- Wzmacniacz energetyczny 2 jednostki

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Projektor punktu osobliwości został niedawno opracowany przez terrańskich naukowców. Urządzenie generuje punktową bramę nadprzestrzenną, która przy użyciu ogromnej ilości energii jest przemieszczana w wybranym kierunku. Następnie punkt osobliwości ulega destabilizacji i zapada się, co powoduje uwolnienie olbrzymiej ilości energii, która gwałtownie rozprzestrzenia się, niszcząc wszystkie znajdujące się w pobliżu jednostki lub stacje kosmiczne.

Działo Plazmowe

Zniszczenia kadłuba: 3000

Zniszczenia osłon: 25000

Zasięg: 7000m

Szybkostrzelność: 30/min

Prędkość: 7000m/s

Energia: 2000

Zużycie energii : 650

Cena : Brak danych

[x]Wiązka laserowa

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Ta broń była początkowo stosowana w wieżach laserowych. Jej wzmocniona i zmodyfikowana wersja - działo plazmowe - jest montowana na okrętach liniowych. Mocą rażenia ustępuje potężniejszym broniom miotającym pociski, ale wystrzeliwany z niej promień osiąga prędkość światła, dzięki czemu charakteryzuje się większą celnością.

Działo Trójpromieniowe

Zniszczenia kadłuba: 1000

Zniszczenia osłon: 5000

Zasięg: 5000m

Szybkostrzelność: 90/min

Prędkość: 5000m/s

Energia: 2000

Zużycie energii : 250

Cena : Brak danych

[x]Wiązka laserowa

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Paranidzi opracowali laserowe działo trójpromieniowe. Broń emituje trzy słabsze wiązki promienia, które łączą się w jedną wiązkę o znacznie większej mocy.

Działo Fuzyjne

Zniszczenia kadłuba: 500

Zniszczenia osłon: 3500

Zasięg: 7500m

Szybkostrzelność: 150/min

Prędkość: 3000m/s

Energia: 2000

Zużycie energii : 100

Cena : Brak danych

[x]Wiązka laserowa

[x]Uszkodzenia

Broń o dużej sile rażenia, montowana na fregatach, niszczycielach i lotniskowcach. Działo fuzyjne wykorzystuje zalety potężnych generatorów, które są montowane na okrętach liniowych Terran. Promień po trafieniu w cel rozgrzewa go do temperatury punktu fuzji. Energia uwolniona podczas tego procesu powoduje rozległe uszkodzenia.

Przenośny system wiertniczy

Zniszczenia kadłuba: 12500

Zniszczenia osłon: 2362

Zasięg: 4500m

Szybkostrzelność: 8/min

Prędkość: 150m/s

Energia: 800

Zużycie energii : 400

Cena : ~ 77.908 kr

[x]Ignoruje tarcze

Przenośny system wiertniczy emituje przyspieszone, szybko wirujące i wiercące w skale niewielkie spiralne cząstki, używając przy tym rozsadzającego skały rezonansu ultradźwiękowego. Efektywność urządzenia na innych materiałach, w tym innych statkach, jest bardzo niska.

Na dzień dzisiejszy jest to niekompletny spis, ale ukończę go na dniach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy widziałeś gdzieś w instrukcji tak szczegółowy opis zastosowania rakiet? Bo ja nie, nie wiem może jestem ślepa.

Opis zastosowania jak i "statystyki" daje dużo informacji jak i przeciw czemu zastosować rakietę, jakie ma zastosowania i temu podobne. Tak owszem wiem że jest już taki temat, ale odnosi się on tylko do Rakiet, a ja zamieszczę tutaj całe uzbrojenie występujące w grze X3 TC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rakietach i zastosowaniach jest już temat, podałem linka w pierwszym moim poście w tym temacie. Tam była dyskusja o różnych rakietach i ich zastosowaniach.

Przypominam również że na Mamucie jest plik ze statystykami statków i broni, w tym rakiet i tam są również podane te dane. Do tego dane przedstawione tam są o wiele czytelniejsze, można łatwiej porównać parametry poszczególnych rakiet. Forma prezentacji parametrów w tym temacie jest mało czytelna.

Nie ma sensu robić dziesięć tematów o tym samym, bo jak komuś nie chce się przeglądnąć forum to i tak założy kolejny nowy temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rakiet jest dużo. Niektóre są tylko dla Ziemian inne dla Kha'ak inne nadają się tylko dla bombowców a inne dla M7 rakietowych. Są rakiety rojowe, takie które po zniszczeniu szukają innych celów i takie co tego nie robią.

Niektóre lecą prosto a niektóre jeszcze trzeba "wybuchnąć" ręcznie. Jedne wybuchają blisko inne obejmują spory obszar. Są wreszcie takie co wcale nie wymagają celów. Wolne i szybkie. Niektóre są nawet przydatne a pozostałe kompletnie nie (bo są np ekstremalnie wolne).Silne, słabe, szybkie wolne. Możliwe do budowania w swoich fabrykach i nie, możliwe do kupienia i tylko do znalezienia.

To był wstęp...

A teraz prośba do jakiegoś mocarza o zrobienie spisu który by to wszystko obejmował bo widziałem już parę spisów ale żaden nie obejmował tych wszystkich spraw.

Jagoda jesteś ostatnio tak pięknie aktywna... może...

😎

Generalnie rakiety są za wolne i zbyt łatwo je zestrzelić. Miewałem przypadki wypuszczania roju rakiet z daleka od celu i wszystkie zostawały zniszczone.

IMHO tak należy stosować jedynie rakiety rojowe.

Pozostałe można odpalać w ogniu walki w momencie gdy nic do nas nie strzela.

Rakiety są natomiast zabawne bo czasem jednak zdarza się że trafią - no i dobrze je mieć za darmo kompleksik.

Polecane przeze mnie:

Odganianie się od much - rojowa Wasp (osa) i Hurricane (huragan)

większe cele - rojowa Typhoon (Tajfun)

Można je produkować

W miarę sensowne są też szukające następnych celów ale imho rzadko dolatują

Ale się rozgadałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Ostatnio zakupiłam Tyrka i tak się zastanawiałam, skoro ziemianie dysponują bronią Działo Fuzyjne to gdzie je można zakupić ? jakoś nigdy tego działa w grze nie spotkałam, a mimo to jest na uzbrojeniu ziemian. Żaden statek nie może zostać wyposażony w takowa broń jedynie Tropiciel światła, ale nie jestem co do tego pewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jest kilka rodzajów broni praktycznie niedostępnych w gołej grze, to działo jest jednym z nich.

Podczas fabuły Final Furry można zdobyć 2 sztuki Phased Array Laser Cannon z jakiegoś kontenera. O tym Fuzyjnych nie słyszałem, zostaje chyba tylko stocznia ATF w której można kupić ich fabrykę.

Nie tylko. W DDTC za pierwszą misję MBR z Bractwa dostaje się jedną z unikalnych broni. Można też takie znaleźć czasem dzięki skryptowi SCS Suite, który generuje losowe kontenery z losową zawartością, w tym z unikalną bronią. Ja już mam Pytona uzbrojonego w taką broń (różną), całkiem ładne cacka 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam mam pytanie odnośnie broni Projektora Punktu Osobliwości. Jak zauważyłem po wydaniu polecenia przedniej wieży np at.wszy.wrog strzela ale nie "przeładowywuje" projektora tzn. jak przeniosę się do widoku z wieżyczki po jednym naciśnięciu klawisza strzału projektory starzeją ale jak przytrzymam klawisz następuje coś w rodzaju ładowania ich. Takie strzały mimo że są rzadsze i wolniej lecą zadają na moje oko o połowę większe uszkodzenia.

Broń przenosi Tyr w przedniej wieży i teraz czy jest jakiś sposób albo skrypt aby wieże same dokonywały takiego doładowywania podczas walki??? A najlepiej jak można by było wybrać aby do mniejszych statków strzelał szybciej ale słabiej a do powolnych olbrzymów albo stacji walił wolno ale z maksymalną mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie ma do tego skryptów, osiągnąć to można jedynie samemu obsługując działa. Tą możliwość daje tylko kilka rodzajów broni dla dużych statków, m.in. PPC, IBL i ta o której pisałeś.

To jeden z powodów dla których ludzie tak chętnie używają statków wyposażonych w dziobową baterię dział, a nie wieżyczkę (Tresher i Tiger).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Broń przenosi Tyr w przedniej wieży i teraz czy jest jakiś sposób albo skrypt aby wieże same dokonywały takiego doładowywania podczas walki??? A najlepiej jak można by było wybrać aby do mniejszych statków strzelał szybciej ale słabiej a do powolnych olbrzymów albo stacji walił wolno ale z maksymalną mocą.

po pierwsze nie ma takiej opcji po drugie, po co? rzadziej strzelasz i to jest największym minusem całości... jeden silny pocisk uniknąć nawet takim statkiem jak M1 czy M2 to pestka... i wtedy zadane obrażenia to jest = 0 zmarnowałeś czas energie i szanse na zrobienie cokolwiek przeciwnikowi. Ale jeśli strzelasz częściej trudniej jest ominąć cały deszcz ognia przeciwnikowi. Tak więc to chyba nie miałoby większego sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Broń przenosi Tyr w przedniej wieży i teraz czy jest jakiś sposób albo skrypt aby wieże same dokonywały takiego doładowywania podczas walki??? A najlepiej jak można by było wybrać aby do mniejszych statków strzelał szybciej ale słabiej a do powolnych olbrzymów albo stacji walił wolno ale z maksymalną mocą.

po pierwsze nie ma takiej opcji po drugie, po co? rzadziej strzelasz i to jest największym minusem całości... jeden silny pocisk uniknąć nawet takim statkiem jak M1 czy M2 to pestka... i wtedy zadane obrażenia to jest = 0 zmarnowałeś czas energie i szanse na zrobienie cokolwiek przeciwnikowi. Ale jeśli strzelasz częściej trudniej jest ominąć cały deszcz ognia przeciwnikowi. Tak więc to chyba nie miałoby większego sensu...

Pamiętaj, że walczysz z AI, a nie ze statkiem pilotowanym przez gracza, który używa napędu bocznego i potrafi sprawnie unikać pocisków. Taki doładowany strzał ma sens głównie jako pierwsza salwa, przy pełnej baterii dział potrafi zdjąć ponad połowę poziomu osłon dużego statku. W przypadku fregaty, która sama nie jest zbyt wytrzymała, a generatory laserów nie pozwalają jej na zbyt długo prowadzony ogień ciągły, jest to nie do pogardzenia. Przy typowej walce burta w burtę trochę traci na znaczeniu, ale mimo wszystko taka opcja byłaby przydatna, coś na wzór przełącznika dla wieżyczek: ogień ciągły- pojedyncze salwy. Mógłbyś jej używać w zależności od sytuacji i przeciwnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pociągnę trochę dalej ten temat bo właśnie kilka dni spędziłem nad nowo zakupioną grą X3:TC a konkretnie nad rozpracowaniem broni dostępnych w tej grze. Niestety jest ich kilkadziesiąt i mają dość zagmatwaną siatkę dostępności. Tak więc może na początek wrzucę spis tych broni w tłumaczeniu na polski bo jak wiadomo gra jest dostępna w wersji dwujęzycznej u nas oraz z popularnie używanymi na necie skrótami - może się to komuś przyda:

Bronie Wspólnoty Planet:

MD - Mass Driver (Miotacz Materii) - Argoni/Splici

FBL - Fragmentation Bomb Launcher (Wyrzutnia Bomb Odłamkowych) - Paradianie

IRE - Impulse Ray Emiters (Emiter Promienia Impulsowego)

PAC - Particle Accelerator Cannon (Działo Akceleratorowe) - Argoni/Paradianie

PBE - Pulsed Beam Emitter (Emiter Promienia Pulsacyjnego) - Paradianie

PRG - Phased Repeater Gun (Fazowe Działko Samopowtarzalne) - Argoni

PBG - Plasma Burst Generator (Generator Plazmowy) - Piraci

HEPT - High Energey Plasma Thrower (Miotacz Wysokoenergetycznej Plazmy)

EBC - Energy Bolt Chaingun (Energetyczne Działo Automatyczne) - Teladianie

FAA - Flak Artillery Array (Artyleria Zaporowa) - Teladianie

CFA - Cluster Flak Array (Artyleria Odłamkowa) - Argoni

CIG - Concussion Impulse Generator (Generator Impulsu Uderzeniowego)

ISR - Ion Shard Railgun (Jonowe Działo Szynowe) - Paranidzi

IPG - Ion Pulse Generator (Pulsacyjny Generator Jonowy) - Boroni

PBG - Plasma Burst Generator (Generator Plazmowy) - Piraci

PBE - Pulsed Beam Emitter (Emiter Promienia Pulsacyjnego)

PSG - Phased Shockwave Generator (Generator Fazowej Fali Uderzeniowej) - Teladianie/Paradianie

ID - Ion Disruptor (Dezintegrator Jonowy) - Boroni

IBL - Incendiary Bomb Launcher (Wyrzutnia Bomb Zapalających) - Piraci

PPC - Photon Pulse Cannon (Pulsacyjne Działo Fotonowe) - Argoni

G-PPC - Gamma Photon Pulse Cannon (Pulsacyjne Działo Fotonowe Gamma) - Argoni

GC - Gauss Cannon (Działo Gaussa) - Teladianie

IC - Ion Cannon (Działo Jonowe) - Boroni

Bronie Ziemian (UFC, AGI):

EMPC - Electromagnetic Plasma Cannon (Elektromagnetyczne Działo Plazmowe)

MAML - Matter/Antimatter Launcher (Wyrzutnia Materii-Antymaterii)

SSC - Straburst Shockwave Cannon (Działo Fali Uderzeniowej)

PSP - Point Singularity Projector (Projektor Punktu Osobliwości)

Bronie Khaaków:

AKE - Alpha Kyon Emitter (Emiter Kionowy Alfa)

BKE - Beta Kyon Emitter (Emiter Kionowy Beta)

GKE - Gamma Kyon Emitter (Emiter Kionowy Gamma)

Bronie Prototypowe/Unikatowe:

PBC - Plasma Beam Cannon (Działo Plazmowe) - Argoni/wieża laserowa

PALC - Phased Array Laser Cannon (Fazowe Działo Laserowe) - Paranidzi

TBC - Three Beam Cannon (Działo Trójpromieniowe)

FBC - Fussion Beam Cannon (Działo Fuzyjne)

"Bronie podwójnego zastosowania":

RL - Repair Laser (Laser Naprawczy)

TB - Tractor Beam (Promień Holowniczy)

MBC - Mobile Drilling System (Przenośny System Wiertniczy)

A teraz do rzeczy! To co ustaliłem w wersji vanilla X3:TC to fakt, że walki capshipów trwają żałośnie krótko a AI sterująca wrogimi okrętami jest bardzo głupia jako, że nie wykorzystuje wielu możliwości jakie ma gracz sterujący swoim statkiem (nie wiem czy odnosi się to także do walk myśliwców bo tego bliżej nie testowałem, okazyjne widziane przeze mnie walki myśliwców z capshipami wyglądają też kiepsko - rzeź myśliwców AI podlatujących jak kamikadze pod działa FAA, CFA, EBC okrętu na bardzo bliską odległość nie wiadomo po co). Cóż, niestety ale według mnie obecnym standardem w grach komputerowych jest to, że AI jest na ogół debilne - ale gorzej gdy takowe gry nie mają trybu multiplayer bo wtedy robi się wtedy nieciekawie. Niestety, X3:TC spełnia te dwa warunki na raz więc jedynym wyjściem jest poszukanie jakichś modów ulepszających tryb walk w kosmosie. Do X3:TC jest cała masa modów ale brak jakiegoś dobrego super-moda bo produkcja X-treme pod tą grę ślimaczy się w nieskończoność. W związku z tym jedyne co znalazłem to mod CMOD3, który akurat skupia się (wraz z modami pomocniczymi) na poprawieniu bojowych aspektów gry. Czytałem na forach anglojęzycznych różne opinie na jego temat ale po zainstalowaniu i przetestowaniu go muszę stwierdzić, że w zdecydowanej większości wypadków eliminuje on śmiesznie krótkie walki lepiej balansując parametry broni i osłon (choć pewnie są tam jakieś niedoróbki, jak wszędzie). Faktycznie przeglądając arkusz Excela z danymi broni dla wersji vanilla i zmordowanej widać, że twórca dość gruntownie przerobił ten aspekt gry. Dodatkowo jest dostępny mod nieco ulepszający AI, który sprawa że wrogie statki są nieco bardziej agresywne i nie czekają biernie aż zarobią kilka torped i eksplodują. Z manewrowaniem jest już nieco gorzej ale nie wymagajmy za dużo od moda. Szkoda tylko, że CMOD3 ver. 1.03 nie jest dalej rozwijany i niewiele na tym polu się od roku dzieje.

Teraz po tym ogólniejszym opisie sytuacji przejdę do tego co mnie frapuje a mianowicie do wariantów uzbrojenia capshipów (dla uproszczenia ograniczę się tylko do jednostek typu M2 pomijając lotniskowce M1 oraz jakieś dziwolągi typu Valhalla i Woden - ni to M1, ni to M2, ni to baza kosmiczna). Otóż po przejrzeniu ich statystyk można stwierdzić, że w niezmodowanej grze niszczyciele należące do Wspólnoty Planet mają przeciętnie możliwość zamontowania 20-24 dział dużego kalibru (wyjątkiem jest tutaj Boreasz zabierający aż 32 takie działa w wariancie maksimum) a jednostki Ziemian 24 (Osaka) i 32 (Tyr) ciężkie działa. Przez "ciężkie działa" rozumiem bronie typu IBL, GC, PPC, IC i PSP. Z drugiej strony jednostki M2 ze Wspólnoty Planet posiadają słabsze osłony z zakresu 6-8 GJ (poza Boreaszem i Feniksem - po 10 GJ) natomiast niszczyciele ziemskie to osłony 12 GJ. Stąd wniosek, że niszczyciele Uniwersum X mogą walczyć w miarę równo pomiędzy sobą ale nie mają wielkich szans w starciu 1:1 z niszczycielami ziemskimi. Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że jedyne ciężka broń Ziemian, to znaczy PSP, jest także najpotężniejszą bronią w grze jeśli chodzi o moc destrukcji osłon i pancerza wrogich statków. Nawet pomijając mniejszą szybkostrzelność to i tak z moich testów wynika, że niszczyciele Universum X nie wytrzymują długo salwy burtowej z 12 PSP. Co prawda nie grałem jeszcze w "główną fabułę" X3:TC ale jeśli jest am coś a la wojna Ziemian z rasami Uniwersum X to niezbyt chyba wybalansowali tą grę panowie z Egosoftu.

W modzie CMOD3 sprawa wygląda już lepiej bo jego autor pozmieniał też kompozycje wieżyczek i ładowność jednostek M2 i teraz taki Boreasz (chyba najlepiej uzbrojony niszczyciel Uniwersum X choc nie jestem pewien jednostek Decca, Khaak i Yaki) posiada siłę ognia porównywalną z UFC Osaką i AGI Tyrem a nawet lepszą! Boreasz może bowiem mieć 32 PPC i 8 IBL co daje destrukcję osłon równą 385k i kadłuba 53k na sekundę podczas, gdy niszczyciele ziemskie z 24-32 PSP mają te wskaźniki na poziomie odpowiednio 256k/34k i 342k/45k. Oczywiście w takim wariancie Boreasz nie ma lekkiej broni przeciw myśliwcom i rakietom ale nawet ograniczając jego uzbrojenie główne do samych tylko 32 PPC i tak posiada on poziom destrukcji 320k/43k a więc plasujący go pomiędzy Osaką a Tyrem.

Jak więc mi się na chwilę obecną wydaje nawet z tej pobieżnej analizy statystycznej wynika, że walka capshipów w modzie CMOD3 została znacznie ulepszona! Jednakże, ponieważ zbyt doświadczonym graczem w X3 nie jestem, wiec może bardziej obeznani z tą grą forumowicze mogą mnie poprawić? Może walka pomiędzy okrętami niższych klas (fregaty, korwety) jest bardziej zrównoważona?

Inna sprawa to kwestia obecności w tej grze tzw. fregat rakietowych klasy M7M. Nie wiem jak to wygląda w modzie CMOD3 ale w grze niezmodowanej sprawa jest tego rodzaju, że ładujemy na takową fregatę furę rakiet oraz wabi a następnie odpalamy je dużymi salwami z bezpiecznej odległości dziesiątek kilometrów we wrogie capshipy i bazy kosmiczne. W ten sposób możemy w zasadzie bezkarnie zniszczyć wiele takich kluczowych obiektów za jednym zamachem i zwiać skokiem nadprzestrzennym do siebie!

PS1. Dane odnośnie parametrów uzbrojenia w Encyklopedii X3:TC (poziom destrukcji osłon, kadłuba itd.) są podawanie blednie z powoduje złego zakodowania funkcji je przeliczających i prezentujących. Poprawne dane można znaleźć na stronie http://eng.x3tc.ru/ lub w arkuszu Excela do moda CMOD3.

PS2. Odnoszę wrażenie, że jednostki odległości używane w tej grze są kompletnie idiotyczne. O ile mechanika skoków nadprzestrzennych jest standardem w tego typu grach (choć sama kwestia bram skokowych jest już nieco dyskusyjna bo KTOŚ musiał je wcześniej porozstawiać po Galaktyce - ale znów pozostaje pytanie JAK tego dokonał nie mogąc poruszać się szybciej od prędkości światła i wracamy do punktu wyjścia bo jeśli mógł to na co mu takie bramy były potrzebne?) to poruszanie się w normalnej przestrzeni jest już dziwaczne. W sektorach odległości pomiędzy bramami skokowymi wynoszą kilkadziesiąt kilometrów a powinny mieć kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy kilometrów sądząc po rozmiarach planet, na orbitach których często się znajdują. Statki kosmiczne z epoki leżącej tysiąc lat w przyszłości (zgodnie z fabułą gry) latają z prędkościami kilkudziesięciu m/s - tyle co obecnie statki kosmiczne - po prostu kabaret! Przecież programiści Egosoftu mogli użyć rzeczywistych wielkości tych fragmentów kosmosu od wyznaczenia rozmiarów sektorów i dopasować do nich prędkości wszystkich statków tak, aby czas lotu były sensowne. A zamiast tego zafundowali nam wynalazek w postaci SETA...wygląda to jak swoista degeneracja drogi rozwoju technicznego typu szukanie coraz to szybszych zwierząt pociągowych zamiast używania samochodu bo jakiś rydwan zaprzężony w gepardy jest niby szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie to nie nie jest mmo żeby wszystkie statki były idealnie zrównoważone,ziemianie żyli w strachu kilkaset lat toi zbudowali lepsze statki i bronie.Zresztą coś za coś,mają gigantyczne stacje i trudno dostępne są te ich bronie.Co do prędkości po co więcej,starożytni zostawili bramy,pozatym zauważ że ten napęd,mimo że dośc ''słaby'' jak mówisz,nie pobiera żadnego paliwa 😀 M7M takie świetne nie są,skończą się rakiety to okręt jest bezbronny . Dobrze w każdym razie że jest takie zróżnicowanie statków 😀 a nie tylko niszczyciele+myśliwce

A te specjalnie działka co można znależc w final furry to jak z nimi jest?mam patcha 2.7.1 i nigdzie w tej fabule nie było takich kontenerów,ktoś powie konkretnie w której misji można zdobyc te działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- ewidentnie w CMOD3 mogę załadować więcej uzbrojenia na pokład statku niż w czystej grze. Jeśli ten mod nie zmienia parametrów samych statków to wobec tego zmienia gabaryty samych systemów uzbrojenia tak, że można ich zamontować więcej i być może w te miejsca gdzie poprzednio się nie mieściły.

- oczywiście, że super-zrównoważenie wszystkiego jest mało osiągalne - po prostu rzuciła mi się w oczy przewaga capshipów ziemskich nad X-owymi. A tak a propos: po co Ziemianie mają równocześnie dwie różne floty - UFC i AGI - z zupełnie innymi statkami w każdej klasie? To jest dopiero kompletne marnotrawstwo zasobów...

- fregaty rakietowe może i są bezbronne po wykończeniu się ich zapasów rakiet ale sprawdź ile tych rakiet mogą one zabrać! Czy aby nie SETKI pocisków Młot i Morgenstern na jednej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

- ewidentnie w CMOD3 mogę załadować więcej uzbrojenia na pokład statku niż w czystej grze. Jeśli ten mod nie zmienia parametrów samych statków to wobec tego zmienia gabaryty samych systemów uzbrojenia tak, że można ich zamontować więcej i być może w te miejsca gdzie poprzednio się nie mieściły.

Gabaryty broni nie mają nic do ilości slotów na broń jakie ma dany statek. Tego CMOD nie zmienia. Jeśli statek ma 10 slotów głównych i po dwa w dwóch wieżyczkach (łącznie 12 slotów) to po dodaniu CMOD-a nadal będzie miał 12 slotów na broń i więcej broni nie użyjesz na nim, choćbyś miał w ładowni 10 razy więcej uzbrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie! Sprawdziłem w bazie statystyk gry niezmodowanej i nie zauważyłem, że tam też Boreasz jako jedyna z jednostek M2 może w wieżyczkach 5 i 6 (górna i dolna) mieć zamontowane ciężkie uzbrojenie - a mianowicie IBL. Reszta jednostek M2 może tam montować tylko lżejszą broń. A myślałem, że to jest novum z moda CMOD3... 😀

To co mnie zmyliło to fakt, że w CMOD3 gabaryty broni i tarcz są jednak mniejsze niż w vanilli bo na Tyr mogę załadować 6 tarcz 2 GJ wraz 32 PSP i jeszcze jest dość miejsca w "bagażniku". W vanilli nie da się tyle na niego zabrać...

Ponadto z dostępnością jednostek M2 jest trochę dziwnie. Jeśli chodzi o ich zakup to:

Tytan - dostępny

Pyton - dostępny

Odyseusz - dostępny

Ray - dostępny

Feniks - dostępny

Ksenon K - dostępny (??)

Tyr - niedostępny

Osaka - dostępny (??)

Niszczyciel Kha'aków - niedostępny

Boreasz - dostępny

Brygantyna - niedostępny

Akuma - dostępny (??)

Pytanie tylko, czy w X3:TC można coś w ogóle kupić w stoczniach należących do Ziemian, Ksenonów i Jaków??? Jeśli to tylko teoretyczna możliwość (podobnie jak obecność Walhalli w tej grze) to i tak cała zabawa ogranicza się normalnie do wyboru jednego spośród sześciu a nie dwunastu niszczycieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...