Skocz do zawartości


- - - - -

Poradnik stoczniowca amatora - czyli zrób sobie statek


52 odpowiedzi w tym temacie

#51 dlugiogon666

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 23 lipiec 2012 - 13:41

A udało się komuś wrzucić dodatkowy statek do X3 TC z modem TOOT lub XMR ?
W TC nie ma problemu, w TOOT - komunikat w stoczni "handel niemozliwy" choc kasa znika to statku nie dostajesz, w XMR - problem polega na tym że nie możesz dokować do stacji z wyjatkiem Stoczni, Placówek handlowych i tz.baz obronnych, - nie dość ze handel odpada to co gorsze nie dostaniesz zgody na wjazd do Doku Zaopatrzrniowego i problem z zakupami do statków. (to dotyczy wszystkich posiadanych statków)
wrzucałem w plikach .xsp - z cat/dat hmm nie bawiłem się bo nie wiem czy je się ładuje do katalody MODS czy gdzieś indziej.
Tak, latadeł tam pełno, ale mi się zachciało na M3 z Privatera latać i... :(
XSP z PlugiMenagera raczej odpada - może dodanie przed instalacją moda, nie próbowałem
Jakiś inny pomysł macie ?

#52 housik

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaJaworzno
  • Rasa: Khaak
  • Gram w: X3: Albion Prelude, X: Rebirth

Napisano 06 marzec 2013 - 16:05

Projektując sobie statek, lub modyfikując istniejący, chciałbym osiągnąć jak najlepszy stosunek wyglądu zewnętrznego do mocy obliczeniowej potrzebnej do jego wyświetlenia. Wiadomo że obcinając ilość wielokątów zmniejszamy zapotrzebowanie na moc obliczeniową, a poprawę wyglądu po tej operacji, można uzyskać przez odpowiednio podniesioną szczegółowość tektur. Tylko czy w tym przypadku nie okaże się że przekroczymy ilość pamięci karty graficznej i podejrzewam że gra zwolni?. Czy jest w 3DSie (niestety nie znam go, siedziałem na cinema4d) lub w którejś z tych aplikacji używanych przy edycji opcja potrafiąca pokazać ilość wielokątów + ilość zajętej pamięci, przy wczytanym całym obiekcie ?. Wielokąty pewnie będą łatwe do sprawdzenia, teoretycznie można by sprawdzić ile ma sama tekstura w pliku, ale to nie do końca będzie to samo. Może jest jakiś darmowy tester obiektów ? pokazujący np. wielokąty, zajęty ram, obciążenie grafiki itp. Wiem że masło maślane, ale zastanawiam się jak najlepiej kontrolować obiekt w czasie projektowania.

#53 LeWaR

    Admirał

  • Admiralicja
  • 1920 postów
  • Rasa: Teladi
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude, X: Rebirth

Napisano 06 marzec 2013 - 17:55

TC obsługuje tysiące wielokątów w statku. Zbytnio się nie przejmuj szczegółami tylko coś fajnego zrób. Potem się zobaczy.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych