Skocz do zawartości


- - - - -

Zwiększenie pojemności HQ

Zwiększenie pojemności HQ pojemność HQ HQ CENTRALA

10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Silverus001

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • Rasa: Boron
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 11 grudzień 2014 - 14:47

witam, czy wie ktoś jak zwiększyć pojemność HQ bez skryptów ?trochę tego przekopałem i nie znalazłem nic ,a przydało by się zwiększyć z 500 k do mln albo nawet 2 ,pomogło by to nie jednemu graczowi który gra w X3 R z góry dzięki za pomoc:) posiadam Wersje X3 Reunion 2,5

#2 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 11 grudzień 2014 - 16:06

Bez skryptów? Proszę bardzo: zadokować do HQ jeden lub więcej TL-i z największą ładownia i używać ich, a raczej ich ładowni jako dodatkowych magazynów dla HQ.

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.



#3 Cerber

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaCerber's Prime
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 11 grudzień 2014 - 16:59

Możesz też spróbować ręcznie wyedytować odpowiednie pliki i zmienić odpowiednie wartości - ale które i jak to nie wiem, w Reunion od wieków nie grałem

#4 Silverus001

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • Rasa: Boron
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 11 grudzień 2014 - 17:00

A wystarczy magazyn 500 tys na zapasy by stworzyć np niszczyciela?bo na stronie x3 wiki pisało że na bardzo duże statki może nie wystarczyć 500tys a stacja nie policzy ładunku TL
Właśnie słyszałem że da się edytować tylko właśnie gdzie i jak?

#5 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 11 grudzień 2014 - 17:21

Edycja jest możliwa, ale będzie to modyfikacja gry, więc zostanie potraktowana jak skrypt, czy znacznik modified.
Jeśli nie zależy ci na tym, to jeśli dobrze pamiętam rozmiar ładowni HQ określa jeden z parametrów w pliku globals.txt lub hq.txt. jeśli chcesz to sprawdzę później.
Inna sprawa, co prawda nigdy nie budowalem w HQ dużych statków, bo uważam to za stratę czasu. Mając dość kasy szybciej wyjdzie kupić statek niż przerabiać go na plany i budować. Z tego co pamiętam czas budowy Hyperiona to kilkanaście godzin, budowa M2 może zająć kilka dni.
Co do wpisu na wiki, to pytanie, czy dotyczy on statków z czystej gry? Nie sadze, aby nie dało się wybudować wszystkich statków z czystej gry, ze wzgledu na zbyt mała ładowność HQ. Jeśli juz, to może ten wpis dotyczyć np. statków z XTM-a.

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.



#6 Silverus001

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • Rasa: Boron
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 11 grudzień 2014 - 17:40

Rozumiem hmm czyli jak bym zmienił z 500 tys np na 2 mln to będzie to odebranie jako skrypt a może to zakłócić prace gry? i gdzie ten znacznik "modified" może być? by to nie utrudniło obsługi np hq,jak najbardziej mi zależy na statkach z czystej wersji gry więc może 500 wystarczy,ale jak by nie zakłócało mógł bym zmienić ,zawsze taniej i pewniej że starczy miejsca jeśli jakiegoś surowca będzie zadużo

#7 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 11 grudzień 2014 - 17:54

Każda modyfikacja gry, instalacja skryptu lub wpisanie "Magicznego imienia" powoduje dodanie znacznika *modified* w grze. Zobaczysz go w swoim menu (na dole).
Co to oznacza? W sumie tylko tyle, że twoje statystyki wysłane z gry nie będą uwzględniane na stronie Egosoftu w porównaniu ze statystykami innych graczy.

Rozmiar magazynu HQ modyfikuje się w pliku HQ.xml (przynajmniej w TC/AP). W X3R pewnie tak samo.

Tak wygląda linia z danymi HQ: <upgrade index="0" typename="SS_DOCK_P_HQ" storage="40000000">
Wartość zmiennej "storage" to wielkość ładowni.
Najlepiej będzie jak wydobędziesz plik HQ.xml z plików cat/dat zmienisz wartość na taką jak cię satysfakcjonuje i plik umieścisz w katalogu types, który utworzysz w katalogu głównym gry.
Jest tylko jeden minus, zmiany zadziałają tylko na nowym HQ, więc z powodu, że w X3R nie można kupić HQ, będziesz musiał zacząć nową grę i zdobyć jeszcze raz HQ w misji.

#8 Silverus001

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • Rasa: Boron
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 11 grudzień 2014 - 17:58

A jeśli nie posiadam HQ i jestem w trakcie robienia misji bala gi to będzie uwzględnione?
i mam także mody typu sector tecower ,rase responce,i mape scorpa i nie pisze mi modified


i też jest problem bo nie mam tego pliku HQ.xml a cat mi gra nie pozwala wejść że jest zabezpieczony

#9 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 11 grudzień 2014 - 18:20

To może zdobadż najpierw HQ i sprawdź czy starczy ładowni na budowę dużych statków,zanim zaczniesz kombinowac.
Zrób sobie backup plików sav, na wypadek gdybyś musiał modyfikować rozmiar HQ, wtedy cofniesz sie tykko do stanu sprzed zdobycia HQ, bez rozpoczynania nowej gry. Choć nie sadze by to było konieczne.

Pliki wyodrębnia się z cat/dat odpowiednim programem: X3Editor lub Modmanager.

Wyskrobane Tapatalkiem na desce do krojenia.



#10 Silverus001

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • Rasa: Boron
  • Gram w: X3: Reunion, X3: Terran Conflict

Napisano 11 grudzień 2014 - 20:22

Dzięki wielkie tak zrobie :) pierw zdobędę hq i sobie zapisy zrobie przed





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych