Skocz do zawartości

Własny TL


ftomekk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdobyłem abordażem TL-a.

Jako ,iż do tego czasu ,TL zawsze wynajmowałem ,teraz moge juz sam przewozić duże obiekty ,mam kilka pytań:

1.Czy statki TL używają napędu skokowego czy tylko bram? Gdy wynajmowałem ststek to leciał on przez bramy.

Teraz mój TL ,wydaje mi się ,iz uzywa napędu skokowego.

2,Jak ulepszyc TL predkośc ,ładowność i zwrotność skoro nie można nim zadokować do stacji handlowej.

3,NAJWAŻNIEJSZE -jak wydaTL polecenie wyrzucenia mojego ładunku w przestrzeń? Niby jest polecenie zbuduj,ale podświetlone na szaro.

Proszę o szybka pomoc /TL stoi i sie nudzi 😀/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zdobyłem abordażem TL-a.

Jako ,iż do tego czasu ,TL zawsze wynajmowałem ,teraz moge juz sam przewozić duże obiekty ,mam kilka pytań:

1.Czy statki TL używają napędu skokowego czy tylko bram? Gdy wynajmowałem ststek to leciał on przez bramy.

Teraz mój TL ,wydaje mi się ,iz uzywa napędu skokowego.

2,Jak ulepszyc TL predkośc ,ładowność i zwrotność skoro nie można nim zadokować do stacji handlowej.

3,NAJWAŻNIEJSZE -jak wydaTL polecenie wyrzucenia mojego ładunku w przestrzeń? Niby jest polecenie zbuduj,ale podświetlone na szaro.

Proszę o szybka pomoc /TL stoi i sie nudzi 😀/

1. Wynajete tluka sie przez cala trase. Na swoj wsadz naped skokowy

2. W doku zaopatrzeniowym, zadokowac i ulepszac do woli

3. Wchodzisz statek,ladownia i klikasz na towarze i dajesz wyrzuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

3,NAJWAŻNIEJSZE -jak wydaTL polecenie wyrzucenia mojego ładunku w przestrzeń? Niby jest polecenie zbuduj,ale podświetlone na szaro.

Proszę o szybka pomoc /TL stoi i sie nudzi 😀/

Polecenie budowy dostępne w rozkazach specjalnych będzie aktywne, gdy w ładowni statku będzie jakaś fabryka. Skoro TL jest pusty to co ma budować? 😀

TL się nudzi? Chyba ty się nudziłeś, trzeba było nim polatać i samemu spróbować wszystkich opcji 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Polecenie budowy dostępne w rozkazach specjalnych będzie aktywne, gdy w ładowni statku będzie jakaś fabryka. Skoro TL jest pusty to co ma budować?

TL ma na pokładzie 2x destylarnie wódki .

Polecenie "buduj" jest na szaro . Gdy wchodzę w ładownie statku ,również nie mogę wydać polecenia "wyrzuć"

Wychodzi na to ,że musze własnoręcznie pilotować statke TL aby przewozić towar??

Pytam się ,ponieważ siedzę w Boreasie kilka ładnych sektorów od mojego TL'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może to banalne pytanie ale do czego można(warto) jeszcze wykorzystać TL-a po za rozstawianiem fabryk ??? opłaca się w niego wstawić handlowca wszechświatowego i wysłać by zarabiał ??, czasami można spotkać lecącego TL z obstawą z TS i myśliwców, jak taką "ekipę" zorganizować ??? potrzebne są jakieś specjalne skrypty ??

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Witam, może to banalne pytanie ale do czego można(warto) jeszcze wykorzystać TL-a po za rozstawianiem fabryk ??? opłaca się w niego wstawić handlowca wszechświatowego i wysłać by zarabiał ??, czasami można spotkać lecącego TL z obstawą z TS i myśliwców, jak taką "ekipę" zorganizować ??? potrzebne są jakieś specjalne skrypty ??

pozdr

TL jest to duzy statek, ktory warto miec w swojej flocie juz jak najszybciej. Handlowych polecen w nim nie zastosujesz, to jest pewne. Mozna go uzywac jako: statku magazynu, taniego lotniskowca (Zwlaszcza Spl.Slon) oraz do zbierania mineralow do czego sie kapitalne nadaje dzieki wielkiej budowie.

Do formacji nie potrzebujesz skryptow, w poleceniach bojowych mysliwcow dajesz 'chron' i wybierasz cel. Beda za nim podazac. Mozesz tez zorganizowac mysliwce i zarzadzac wszystkimi jako skrzydlo.

Dzieki skryptom mozesz dodac mozliwosc dokowania TS TP do TL i M1, co jest bardzo przydatne. Skrypt nazywa sie 'dock ts' autorstwa LV. Jest jeszcze jeden bardzo ciekawy skrypt majacy szersze mozliwosci jesli chodzi o dokowanie do statkow Bomber and Shuttle Docking v1.1 by Alkeena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego TL możesz też użyć jako lotniskowca kieszonkowego za pomocą skryptu CODEA. Normalnie możesz nim latać i handlować za pomocą skryptu Bulk Transporter Upgrade lub Transfer Freight via Drones MK II, lub wykorzystać go jak pisał Prowler jako magazyn lub zaopatrzeniowiec twojej floty, a stacjonujące myśliwce będą osłaniały twojego TL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezuuuno ciężko się myśli z wielkim bólem głowy 😀

A co do TL jako lotniskowca to tak masz rację bez CODEA też pójdzie. Auto bez silnika też zjedzie ci z górki 😀 Ale z CODEA statek sam będzie wysyłał bombowce, myśliwce. Mało tego gdy mamy kapitana, admirała sam statek dokonuje napraw i temu podobne. Tak więc jest spora różnica pomiędzy lotniskowcem a lotniskowcem z funkcją CODEA 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory nie uzywalem zadnego codea i TL w roli lotniskowca zawsze spisywal sie wysmienicie od czasow X2. Wszystko na nim przeprowadzalem osobiscie wlacznie z naprawami, uzbrojeniem i rozkazem. Nie byl mi potrzebny zaden kapitan, bo sam nim bylem, co mnie sie bardzo podobalo. Skrypt testowalem, ale mi on nie przypasil ostatecznie i go usunalem zastepujac poprzez ADS autorstwa Serial Kicked, ktory spelnia moje oczekiwania co do tej materii (Nie wspominajac o wspolpracy z PG3). Podobnie w X3R tam rowniez uzywalem skryptu Anarkis Carrier Cmds, ktory jest poprzednikiem ADS-u.

Jesli poczatkujacy gracz zadaje podst. pytanie wiec starajmy sie mu udzielic odpowiedzi bazowanej na podstawowej grze celem zrozumienia fundamentow. Skrypty sa jedynie urozmaiceniem, i to niekoniecznym aby w cieszyc sie z gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 100% zgadzam się z Sorkvildem. W pierwszej mojej grze w X3R (bez żadnych skryptów) używałem Albatrosa jako mini lotniskowca. Byłem bardzo zadowolony z niego.

Teraz zaś używam ADS, z tych samych powodów co Sorkvild, czyli współpracy z PG3. Skrypt sprawdza się. Statki naprawiam innym skryptem (SLAM), choć ADS też to potrafi. A co do CODEA, nie bawi mnie zabawa żołnierzykami, może dla jednych będzie to niezłe urozmaicenie gry, dla mnie jest to zbędny balast, który tylko niepotrzebnie obciąża grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dodatkowy personel któremu przyznajemy promocje, dzięki któremu nasze jednostki same wykonują rozkazy i to w zasadzie w tedy gdy możemy być najbardziej zajęci, nie jest zbędnym balastem. Jest to dobrze dopracowany skrypt który bardzo urozmaica rozgrywkę. Mnie nie przeraża nadmierna liczba okienek w których dokonujemy ustawień, które mogą się wydawać nie do ogarnięcia. Ja osobiście jestem zadowolona z CODEA i moje TL ustawiam jako lotniskowce kieszonkowe, a raczej zwykłe transportowce które są wręcz nadziane myśliwcami i eskadrą bombowców. TL z 8 myśliwcami i 4 bombowcami może naprawdę zagrozić jak nie budzić trwogę nawet w statkach klasy M1 lub M2. Moje TL potrafią się same bronić, same podejmować decyzję ( za pomocą ustawień ) dokonywać wyboru co atakować, kiedy atakować. ADS tez używam ale to już tylko do obrony moich włości 😀 Mój kompleks produkcyjny bezustannie tłoczy myśliwce M3 Verdandi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię panować nad tym co robią moje jednostki. Nie po to uruchamiam grę, aby patrzeć tylko jak sterowane przez AI moje statki latają tam i nazad. Takie skrypty, które robią wszystko za gracza, są dla ludzi, którzy nie radzą sobie z X-ami sami. Chodzi mi o planowanie taktyczne i strategiczne. Ja to lubię sam załatwiać, sam dobierać odpowiednie statki w odpowiedniej ilości, do odpowiedniej akcji. A nie wysłać Lotniskowiec i patrzeć z daleka jak wysyła falę myśliwców za falą.

A zbędny balast w postaci kapitanów itp. dodatkowo obciąża procesor, co przy wymaganiach TC jest nie do pominięcia.

Ale zbyt odbiegamy od tematu. Więc koniec dyskusji, odpowiedź na pytanie padła. Temat uważam za wyczerpany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba nie rozumiesz o czym ja piszę 😀 Chodzi mi o to że gdy jesteś na statku M1 czyli lotniskowcu i przykładowo wroga jednostka zbliży się na odległość 15 km to lotniskowiec automatycznie wyda rozkaz twoim myśliwcom by przechwyciły i zniszczyły wrogi cel. A piloci którzy sterują myśliwcami w nagrodę za potwierdzone strącenia dostają od ciebie awans. Wiec o czym ty piszesz dosłownie same jakieś zmyślone pierdoły. A Balast o jakim piszesz typu kapitanowie są przydatni gdy dysponujesz wielką flotą i to bardzo przydatne jest w starciach z większa flotą wroga. Twój lotniskowiec w eskorcie korwet M6 śmiało wkracza do walki przeciwko M1 lub M2. Nie wiem po co się spierasz skoro i tak nigdy nie używałeś CODEA a tylko wydziwiasz i demonizujesz odnośnie innych skryptów.

Nie przesadzaj, nie wydziwiaj. Bo to co teraz piszesz jest totalna i wierutna bzdura. Poczytaj na EGO dokładnie o CODEA i współdziałających z nim skryptami autorstwa Luckie. A jak lubisz pojedynki 1 M6 na 1 M6 no to fajnie, nie używaj CODEA bo to bez sensu 😀

Ja tam wole duże potyczki 2 M1, 1 M1 eskorta z kilku M6 i po 50 myśliwców. Bo jak nam wiadomo Siła wroga zależy od tego czym my dysponujemy i jaka posiadamy rangę. A frajda z bitwy 1 lotniskowcem z 60 myśliwcami tez daje mi sporo satysfakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o różnych podejściach do tematu. Można tak i można tak. To już kwestia gustu, jak ktoś sobie wszystko ustawi, czy woli samodzielnie niwelować nadwyżki "czerwonego koloru", czy też w towarzystwie "kompanii braci".

By jednak pozostać w temacie, TL, jak już zaznaczyli przedmówcy, całkiem fajnie sprawdza się i jako "lotniskowiec kieszonkowy" - byle nie ten dokujący 5 myśliwców 😀 - i jako magazyn, pomoc w handlu, co tam kto sobie wymyśli. No i przecież budowanie poważniejszych kompleksów bez floty TL byłoby dość marudne...

Można obsługiwać go samemu, można przez Anarkisa, Można przez CODEA'Ę. W sumie CODEA nawet mi się zaczęła podobać, niestety, z powodów wymienionych w innym topiku, nie mogłem tego dogłębniej sprawdzić. Chociaż i do niej miałbym parę "ale", ale to chyba z przyzwyczajenia do TerraCorpsFleet z X3R. Tak na przykład uważam za mały minus, że nie da się ingerować w imiona pilotów (w TerraCorpsFleet można było edytować któryś plik i zmienić bazę z imionami). Trochę chyba zmniejszono liczbę stopni bojowych. Uproszczoną wydaje mi się też droga szkolenia pilota, odbywa się to stosunkowo szybko i bezboleśnie... No i to, czego mi najbardziej brakuje - unikalne cechy pilotów. Tam nie każdy mógł zostać Admirałem - tylko ten z cechą "born leader" bodajże. Inni byli lepsi w lataniu, inni w walce, inni - "trouble maker" - przyprawiali dowódców o ból głowy 😀 Oczywiście CODEA ma inne mozliwości, których próżno byłoby szukać w TerraCorpsFleet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

TL ogólnie nie nadaje się do handlu. Można nim dokować tylko na wybranych stacjach (stocznia, dok zaopatrzeniowy i placówka wojskowa), więc przy handlu ręcznym musiałbyś się posiłkować dodatkowymi myśliwcami/dronami lub skryptami umożliwiającymi handel ze stacją bez dokowania. Za dużo z tym zachodu, lepiej zainwestować w duże TS'y, a TL wykorzystywać do budowy stacji lub górnictwa.

Handlarz wszechświatowy nie potrafi korzystać z dron/myśliwców, więc TL zupełnie odpada w tej roli.

P.S.

Podobny temat niedawno został poruszany http://xudb.pl/topic/1207-w-asny-tl/, postaraj się w przyszłości poszperać na forum zanim zadasz pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mam splickiego słonia, kupiłem ot tak jako że posiadam bardzo wpływowe stacje które zapewniają mi spory zysk. Myślałem,ze istnieje jakaś możliwość handlu nim, ale jako że pierwszy raz mam z takim kontakt, nie znalazłem nic podobnego. Pisze, że w odległości od stacji daje rade handlować, ale u mnie to nie działa. Ktoś może mi z tym pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...