Skocz do zawartości

Skrypt SLAM - Ship Labor and Maintenance, with Repairs


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skrypt SLAM - Ship Labor and Maintenance, with Repairs działa podobnie jak skrypt Marine Repair.

Do działania wymaga zainstalowanego skryptu Community Configuration Menu.

Skrypt podobnie jak Marine Repair powoduje że Marines będą naprawiali nasze statki. Jest jednak w porównaniu do tamtego skryptu bardziej realistyczny, wprowadza bowiem opłaty za naprawy oraz za utrzymanie Marines. Wszystko można odpowiednio sobie skonfigurować.

Koszty za konserwację statku są pobierane raz na godzinę. Raport jest wysyłany do Ciebie o kosztach, zaległych płatności, a także o wszystkich karnych uszkodzeniach.

Karne uszkodzenia są wyrządzona za każde zaległe płatności. Minimum 1% (nie mój wybór).

Mnożnik kosztów konserwacji - koszty konserwacji są wartością pomnożonej przez ten mnożnik opłaty zależnej od klasy statków. Ustawienie na 0 całkowicie zatrzyma utrzymanie.

Minimalne Saldo kredytowe - mod zawsze zostawi na Twoim koncie co najmniej tyle kredytów, kosztem Twoich statków.

Procent uszkodzeń karnych - To ile kadłub Twoich statków zostanie uszkodzony w przypadku braku opłat za konserwację. Jest także używany przez obie funkcje naprawy i konserwacji; nie ustawiaj go na 0.

Koszt bazowy - pomnożony przez mnożnik daje faktyczne koszty. Używane zarówno dla napraw i konserwacji. 0 jest w porządku. Ustawienie powyżej 2500 może spowodować wyliczenie liczb ujemnych.

Mnożnik kosztów napraw - koszty naprawy są wartością pomnożonej przez ten mnożnik opłaty zależnej od klasy statków. Ustawienie na 0 całkowicie zatrzyma utrzymanie.

Maksymalny procent uszkodzeń kadłuba do napraw - Twój statek może być naprawiany bez stoczni tylko do tego procent.

Maksymalna naprawa Procent/Godzina - ustawia czas w jakim możesz naprawić swój statek sam.

Wymagane dokowanie na stacji - Jeśli ta opcja jest ustawiona na 1 swoje statki możesz naprawiać tylko gdy są zadokowane.

Wskazówka:

Spróbuj łącząc różne opcje dla uzyskania różnych efektów: Wymagaj dokowania, ale zwiększ szybkość napraw, podnieś koszty napraw itp.

Spolszczenie jak zwykle na Mamucie, link w temacie o spolszczeniach skryptów.

Uwaga: spolszczenie jest wspólne dla tego skryptu i skryptu CorpsPassiveMarineTrainer.

Ponieważ skrypt nie jest już dostępny w linkach w oryginalnym temacie na forum Egosoftu, dodałem go do Mamuta, pobrać go można tu: http://www.mamuthq.net.pl/pobierz_plik_423_tc-ap-ship-labor-and-maintenance-slam.html

Skrypt dostępny na Mamucie jest w formacie .zip, instalacja polega na rozpakowaniu archiwum i przekopiowaniu zawartych w nim katalogów do katalogu głównego gry (dla TC) lub do katalogu addon (dla AP).

Można też przekopiować wszystkie pliki z katalogu scripts do takiego katalogu w katalogu głównym gry i plik tekstowy 9001-L048.xml do katalogu t.

Skrypt zawiera już w sobie plik polskiego tłumaczenia (9001-L048.xml)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Oczekuję głównie większej kontroli nad tym co ma być naprawiane, a z tego co wyczytałem ten skrypt działa na wszystkie statki. Jedyne co można zmienić to to, czy naprawiane będą tylko te zadokowane na stacjach, czy wszystkie.

Marine repair byłoby ok gdyby praca naszych wojaków coś kosztowała. Mod z laserami naprawczymi jeszcze bardziej trąci cheatem, bo poza sektorem nawet duże statki naprawiane są dosłownie w ciągu paru sekund.

Jak się trochę dorobię w obecnej grze to wypróbuję stacje z moda Cadiusa, może te 40% mniej czasu i 20% mniej surowców w porównaniu do HQ będą ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat też działał na wszystkie statki.

W standardowych ustawieniach skryptu jest naprawianie do 75% kadłuba, więc inaczej mówiąc jeśli masz uszkodzony własny statek z np. 85% to nie będzie naprawiany przez skrypt.

W zasadzie wszystko możesz skonfigurować, czas naprawy, koszty (dla każdej klasy statków osobno).

Mechanicy naprawiający statki (wirtualni, bo ich nie widać) też kosztują. Co godzinę dostajesz raport kosztów obsługi, plus koszty napraw. Jeśli koszty są większe niż stan Twojego konta, karnie zostanie uszkodzony Twój statek (1% kadłuba, ale to też można skonfigurować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, warsztat działał na jednostki zadokowane do stacji/statku który był w niego wyposażony, a nie na wszystkie, które posiadałeś.

Wiem jak to działa Yacku, czytałem temat o tym skrypcie. Jak już pisałem, najbardziej pasowałoby mi coś co daje większą kontrolę nad naprawą, nad tym co w danej chwili jest naprawiane. Fajne byłoby połączenie tego skryptu i marine repairs 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak włączysz wymaganie dokowania statków, to będzie ten sam efekt.

Jak dla mnie ten skrypt jest idealny.

A Marines Repairs przy większej ilości Marines potrafią zarżnąć wydajność gry, dlatego łączenie tych skryptów mi nie odpowiada.

Ale zobaczymy, może skrypterzy wymyślą jeszcze coś, o czym nawet nam się nie śniło 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby dało się określić konkretne stacje przy których ma to działać to owszem, efekt byłby ten sam, ale niestety się nie da.

Chodziło mi o zasady działania, a nie czyste połączenie dwóch skryptów. Przykładowo- system opłat działałby podobnie jak teraz w SLAM, ale, żeby naprawa była możliwa, na pokładzie danego statku musieliby znajdować się marines, albo statek musiałby być zadokowany do naszej HQ lub (również naszych) doku zaopatrzeniowego/placówki handlowej.

Z marine repairs spadku wydajności na razie nie zauważyłem, pewnie dlatego, że do takich napraw przeznaczam tylko 1 statek z max. 5-10 wojaków (reperuje w swoich dokach mniejsze jednostki) + 'lotna' ekipa w podobnym składzie, którą na czas naprawy przerzucam do większych zdobycznych statków. Wcześniej używałem statków wyposażonych w lasery naprawcze, ale to było zdecydowanie zbyt łatwe i szybkie.

Warsztat idealny nie był, ale łączył prostotę działania z dosyć dobrze zbalansowanym stosunkiem kosztów napraw do wartości samego statku. Był po prostu w sam raz do normalnej gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Gdyby dało się określić konkretne stacje przy których ma to działać to owszem, efekt byłby ten sam, ale niestety się nie da.

Ale to zależy tylko od Ciebie. Nie chcesz by statek był naprawiany, nie dokujesz nim. Jeśli to zdobyty, wysyłasz do stoczni i sprzedajesz zanim zostanie naprawiony.

Cytat

Warsztat idealny nie był, ale łączył prostotę działania z dosyć dobrze zbalansowanym stosunkiem kosztów napraw do wartości samego statku. Był po prostu w sam raz do normalnej gry.

Tu balans kosztów do wartości statków (w klasie statków) sam ustalasz, więc możesz dowolnie nimi manipulować.

post-65-13043681013109_thumb.jpg

Zobacz na konfigurację:

Mnożnik kosztów konserwacji - opłata za każdy statek zgodnie z listą klas statków.

Minimalne saldo - statki naprawiane są tylko powyżej tej wartości na Twoim koncie.

Procent uszkodzeń karnych - procent kadłuba jaki zostanie uszkodzony, gdy nie będzie Cię stać za konserwacje. Przy dużych flotach koszty konserwacji są spore.

Koszty klas statków - małe statki maja 0, ale można zmienić koszt bazowy dla każdej klasy.

Koszty napraw - mnoży przez koszt danej klasy.

Maksymalny procent kadłuba - można ustawić na 100%, można zmniejszyć procent, wtedy resztę napraw i tak trzeba będzie wykonać w stoczni.

Maksymalna naprawa - procent jaki jest naprawiany w ciągu godziny. Jeśli statek ma kadłub 90% to naprawia się do 100% w ciągu 10 godzin gry 😀 można oczywiście zmienić.

Dokowanie do stacji - wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W takim razie wyjaśnij mi proszę pojęcia 'stacja' w tym skrypcie. Z opisu wywnioskowałem, że chodzi o jakąkolwiek stację/fabrykę, także NPC.

Require Docking at Any Station - If this option is set to 1 your ships' can only repair themselves while docked somewhere.

Wszystko jasne?

Czy to jakiś problem dla Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Problem- nie, ale jak pisałem szukam czegoś co da mi większą kontrolę nad tym co i gdzie ma być naprawiane.

Ale to daje taka kontrolę. Statek nie zostanie naprawiony jak tylko zadokuje do dowolnej stacji. Naprawa następuje tylko o pełnej godzinie, czyli raz na 60 minut. Czy trzymasz wszystkie statki cały czas w stacjach? A jeśli nawet jakiś trafi się w stacji w określonym czasie, przy standardowym ustawieniu naprawi mu się 1% kadłuba.

Ale cóż, szukaj, jak znajdziesz coś ciekawego daj znać. Naprawy statków realizuje sporo skryptów, nie tylko SLAM i Marine Repairs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 3.11.2011 o 11:50, m2nster napisał:

oba sciagnalem i zainstalowalem. tylko Slam jest w zakladce "installed scripts" a community plugin configuration w "script Libraries" tak powinno byc?

W czym? W Plugin Managerze? Jeśli tak to nie wiem, nie używam, skrypty ręczne instaluję.

Zobacz do opisu skryptu CCM, przypisz w sterowaniu klawisz skrótu do niego. Będąc w przestrzeni naciśnij przypisany klawisz skrótu, otworzy się okno CCM, a w nim będziesz miał opcje dostępu do konfiguracji skryptu SLAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ponieważ skrypt nie jest już dostępny w linkach w oryginalnym temacie na forum Egosoftu, dodałem go do Mamuta, pobrać go można tu: http://www.mamuthq.net.pl/pobierz_plik_423_tc-ap-ship-labor-and-maintenance-slam.html

Skrypt dostępny na Mamucie jest w formacie .zip, instalacja polega na rozpakowaniu archiwum i przekopiowaniu zawartych w nim katalogów do katalogu głównego gry (dla TC) lub do katalogu addon (dla AP).

Można też przekopiować wszystkie pliki z katalogu scripts do takiego katalogu w katalogu głównym gry i plik tekstowy 9001-L048.xml do katalogu t.

Skrypt zawiera już w sobie plik polskiego tłumaczenia (9001-L048.xml)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...