Skocz do zawartości

CODEA Weapon System


Konrad162
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to skrypt który z pewnością ułatwi nam dowodzenie naszym lotniskowcem. Skrypt posiada ogromne możliwości nad którymi nie będzie się teraz rozwodził.

Wszystko macie w tym temacie CODEA.

Co potrzeba do działania skryptu:

0. Sam skrypt

1. Biblioteki

I opcjonalnie:

2. MEFOS Weapon System - który w sam w sobie jest też bardzo ciekawym i według mnie przydatnym skryptem.

Aby jeszcze wszystko działało przydałyby się pliki językowe. Póki co nie ma jeszcze spolszczenia.

Pliki językowe

PS póki co nie zauważyłem jeszcze konfliktu z innymi skryptami np. MARS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Póki co to wolałbym bez takiego spolszczenia 🤪

😁

Cytat

No i inna sprawa: czy ktoś tak naprawdę potrzebuje floty myśliwców na Lotniskowcu, skoro i tak wszystko załatwia swoim jednym statkiem?

Yyy no tak w sumie tak można sie pobawić, ale jeśli ktoś ma lotniskowiec tak jak ja - i to jest w sumie mój ulubiony statek (np. taki Tokio) to czemu nie dodać mu "realistycznego" zarządzania hangarem. przesiadam się z lotniksowca do jakiegoś myśliwca to wole się nie martwić że lotniskowiec odwali mi zaraz jakiś cyrk czyli zaraz od razu zginie i se sam nie poradzi.

Po prostu jest to realistyczny sposób organizacji i w ogóle ogarnięcia lotniskowca. Do tego gdzie szkoli sie pilotów myśliwców itp... Jak ktoś lubi się męczyć i sam kliknięciami zarządzać 50 myśliwcami zamiast porządnie podzielić je w grupy no to przecie ja nic nie poradzę ^^ to niech nie instaluje też tego skryptu.

Yacek a z takiego podejścia to wiesz można zapytać to po co lotniskowce w X3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Yacek a z takiego podejścia to wiesz można zapytać to po co lotniskowce w X3?

Można. I będzie to jak najbardziej rozsądne pytanie. A odpowiedź jak to mi się narzuca: do niczego, po za możliwością naprawiania na nim uszkodzonych statków. Bo do czego innego? Aby przetransportował flotę statków, które będą więcej przeszkadzały niż pomagały nam w walce. Niestety, ale właśnie to jest w X3 nie dopracowane i jak dla mnie bez sensu. A szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

...

no widzisz Ty nie widzisz sensu, a ja widzę :-) przynajmniej z lotniskowca mogę albo zostać na nim albo wraz "kumplami" z oddziału zniszczyć myśliwcami np. khaackie myśliwce... tak jest ciekawiej a nie tak jednym statkiem. Jednym statkiem to można se polatać i pohandlować w tej grze a nie kurna lecieć i atakować np. inwazje khaak.... Z tego co widziałem własnie dzięki takim skryptom myśliwce potrafią się organizować już nie lecą 1 na 1 na pałę... No ale każdy ma swój styl gry... Jeśli twierdzisz że to nie potrzebne to skasuj temat....

PS spróbuj takim np. jednym Hyperionem albo nawet Tyrem zmieść z 100 albo więcej myśliwców khaak.... Tak to sie można bawić z piratami gdzie jest ich max 10 na sektor... a jak masz 100 przeciwników no to jeśli rozwalisz ich hyperionem czy Tyrem to torche mało realna ta Twoja gra w tym momencie ^^ bo całkiem niedawno khaak wpadli do sektora było ich tylu że gre na chwile ścieło.... nie było tam niszcyzcieli nawet korwet nie było sama drobnica kto obronił sektor? Eklipsy + Thory w znaczniej liczbie...

Idę dalej testować skrypt. Wiem że dowodzenie lotniskowcem i jego statkami jest do dupy zrobione w X3 i wiem że szkoda to też szukam skryptu który to poprawi bo bardzo lubie gre zespołową nawet z komputerem.... świat X3 jest za duży żeby bawić się w nim samemu 🤪 Ciekawe czy CODEA dorówna Anakins Carrier Command. Ide sprawdzić 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

No i inna sprawa: czy ktoś tak naprawdę potrzebuje floty myśliwców na Lotniskowcu, skoro i tak wszystko załatwia swoim jednym statkiem?

Ech, tyle razy to już było wałkowane. Nawet niedawno dyskutowaliśmy o takim podejściu w temacie o bombowcach i myślałem, że udało się to wyjaśnić 🤪

Oczywiście, że można wszystko załatwić jednym Boreasem ale co to za frajda ? Dla mnie osobiście żadna. Po to mamy w grze tyle typów statków i uzbrojenia oraz możliwości ich użycia żeby z tego korzystać na różne sposoby i niektórzy gracze właśnie to robią. To dla nich tworzone są takie mody i skrypty usprawniające działanie skrzydeł i większych formacji jednostek. Jeśli ktoś gra inaczej to niech omija takie tematy albo chociaż powstrzyma się od komentarzy i uszanuje to, że inna osoba woli odmienny styl gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowler, źle mnie zrozumiałeś. Też chciałbym mieć sporą flotę, używać jej itp. Ale właśnie niestety nie widzę takiego sensu. I nawet skrypty do obsługi takiej floty temu nie zaradzą. Niestety.

Gdyby właśnie nie było takiej przewagi statku gracza (nie ważne jakiego) nad innymi, gdybym MUSIAŁ do walki z flotą przeciwnika wystawiać własną flotę, to byłoby właśnie to.

Choć może co do tego skryptu się mylę, może jednak oprócz kilku rozkazów dla pilotów myśliwców i Lotniskowca da on jeszcze coś. Czekam na relację z działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałem. Z mojego punktu widzenia jest ok tak jak jest. Trzeba pamiętać o spadkach wydajności jakie funduje nam duża ilość statków walczących w sektorze i o kłopotach z obsługą tego wszystkiego, nawet gdyby interfejs był bardziej przyjazny. Sam kiedyś mówiłeś, że X3 to symulator, a nie strategia 🤪 Gdyby gracz MUSIAŁ za każdym razem wystawić do walki całą flotę to zapewne spora część by zrezygnowała z gry. W obecnej sytuacji mamy kompromis i twórcy poszczególnym graczom zostawiają wybór jak grać żeby "wygrać"- jeśli ktoś chce może latać jednym statkiem ale jeśli ktoś inny ma ochotę się pobawić w admirała to mnogość statków i uzbrojenia daje mu taką możliwość, a skrypty typu CODEA to w pewnym stopniu ułatwiają i dają poczucie większego realizmu.

Chodzi po prostu o styl gry jaki nam odpowiada i o radość jaką z niej czerpiemy. Ty nie widzisz w tym sensu ale komuś innemu właśnie coś takiego sprawia największą frajdę. Do celu można dotrzeć na różne sposoby- jeden wybierze najprostszą drogę, a inny bardziej zawiłą i (przynajmniej dla niego) ciekawszą. Dobrze, że gra NIE ZMUSZA nas do wyboru którejś z nich, każdy może znaleźć swoją własną i nie ma sensu mówić, że ta jest dobra, a inne be.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie.

Owszem zgadzam się nadal że X3 to symulator i ma większy nacisk właśnie na statek gracza.

Ale również mnie marzy się epicka walka wielkich flot, w tym mojej.

I właśnie żal mi tego że NIE MUSZĘ budować floty. Bo po co mi wielka flota, skoro statek M2 rozwalę osobiście zwykłym M3? Gdyby właśnie takie coś było niemożliwe, gdybym do walki z M2 musiał albo posiadać własny M2, lub wielką ilość myśliwców z torpedami (jedna torpeda na każdym, atak powiedzmy 20-30 myśliwców miałby szanse zniszczenia M2), byłoby bardziej realistycznie.

A czy zniechęciłoby to graczy do grania? Trudno powiedzieć.

I jeszcze raz: nie mówię, ten skrypt jest be. Jestem ciekaw jak zmieni on rozgrywkę.

Szkoda mi właśnie tylko tego, że budowanie wielkiej floty jest mało ekonomiczne zarówno ze względu na jej sensowną przydatność, jak i wydajność komputerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

I jeszcze raz: nie mówię, ten skrypt jest be. Jestem ciekaw jak zmieni on rozgrywkę.

Chodziło mi Twoją wypowiedź dotyczącą użycia floty, czyli stylu gry, a nie o sam skrypt. Skrypt zmienia tylko tyle, że statki wykonują część zadań automatycznie i są odrobinę bardziej "inteligentne". Dalej można w jednym M2 zawojować wszechświat.

Cytat

I właśnie żal mi tego że NIE MUSZĘ budować floty. Bo po co mi wielka flota, skoro statek M2 rozwalę osobiście zwykłym M3? Gdyby właśnie takie coś było niemożliwe, gdybym do walki z M2 musiał albo posiadać własny M2, lub wielką ilość myśliwców z torpedami (jedna torpeda na każdym, atak powiedzmy 20-30 myśliwców miałby szanse zniszczenia M2), byłoby bardziej realistycznie.

A czy zniechęciłoby to graczy do grania? Trudno powiedzieć.

Szkoda mi właśnie tylko tego, że budowanie wielkiej floty jest mało ekonomiczne zarówno ze względu na jej sensowną przydatność, jak i wydajność komputerów.

Znowu kwestia podejścia. Nie musisz przecież robić tego co jest ekonomiczne i najbardziej opłacalne. TC jest zrobione tak, że daje nam szerokie pole popisu, bo tak kasa jak i reputacja lecą bardzo szybko. Można więc pobawić się jak tylko chcemy.

Podsumowując: na tym polega urok X'ów, że MOŻEMY coś zrobić, a nie MUSIMY i to również w tej kwestii się obajawia. To czy wykorzystamy każdy aspekt gry zależy tylko od nas samych. Koniec. Kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że Konrad i Prowler mogą mieć swoją opinię. Pierwszy Twój post Yacku naprawdę wydał się negatywny i negujący istnienie tego tematu, tak go odebrałem. Jak ktoś myśli inaczej, a szczególnie, jeżeli czerpie z tego radość, to nie ma co zabraniać/negować.

Można dyskutować, ale pamiętając o poszanowaniu praw do posiadania swojego zdania 🤪.

Peace!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie muszę, ale chciałbym aby to miało sens. A jaki sens ma wielka flota, skoro marny M3 wystarcza?.

Mnie tam M3 nie wystarcza żeby rozbić M2 nie wiem jak Wy to robicie 🤪

W każdym razie wrócę do opisu skryptu

Według mnie skrypt CODEA działa topornie... W sumie bardzo fajnie i w ogóle że ma multum opcji do ustawienia że piloci mogą awansować... ale działa jakoś do bani. Nawet tego opisać nie potrafię wcześniej do ogarnięcia lotniskowców używałem ADS i tam nie było tak, jak w CODEA. W CODEA statki nie wyleciały z lotniskowca, tylko zostały z niego wyplute tak jakby teleportować je na zewnątrz. Pomijam fakt że później rzuciły sie jak powalone na wroga zostawiając lotniskowiec sobie ho ho z tyłu.... Gdy już ustawiłem je na "ochronę" lotniskowca faktycznie myśliwce znów zostały wyplute żeby tym razem chronić lotniskowiec (wróg podleciał za blisko) ale nie połączyły się w grupy i w sumie każdy latał sobie - pomijam fakt że walce towarzyszył dźwięk jakby statek obijał się o statek najprawdopodobniej część samolotów podczas uruchamiania "obrony" została teleportowana do lotniskowca lub w jego pobliże (nikt nie atakował a jemu spadały osłony). Albo ja może coś nie ustawiłem - może przeoczyłem opcje (w końcu jest ich dość sporo). Ale z tego co przegrzebałem się przez opcje to nie było nic tam w sumie takiego ciekawego... oprócz jednej rzeczy - dało się ustawić jakie statki mają być atakowane przez myśliwce (na zasadzie duże/średnie/małe).

Do dużej liczby opcji należy też dodać ogromną liczbę Hotkey'ów które można przypisać. Jeden czy 2 są przydatne - nie trzeba za każdym razem wchodzić w panel rozkazów bojowych i naciskać CODEA tylko od razu wchodzi w panel CODEA. Ale na co reszta? nie mam pojęcia chyba z 12 opcji do hotkey'sów (nie wiem jak to powinno być napisane 😁 )

Bardzo mi przykro, ale na razie mojego małego, krótkiego testu ten skrypt nie zdał.

Póki co wracam do skryptu ADS tam nie ma oktyliardów opcji ale przynajmniej działa być może sprawniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie negowałem istnienie tego tematu. Niby dlaczego? W pierwszym poście zadałem tylko pytanie. I właśnie po części dostałem na nie odpowiedź. Bo ktoś lubi latać wielka flotą. To jego sprawa. Chodzi mi o to że chciałbym, aby to nie było tylko zależne od upodobań gracza. Chciałbym, aby gra była choć troszkę bardziej realistyczna i jeśli CHCEMY podejmować się pewnych zadań, wymuszała na nas konieczność posiadania większej floty. Chcę, to latam jednym statkiem i poluję na pojedynczych lub będących w małych grupach wrogów. Chcę zapolować na większą flotę wroga, sam też muszę mieć taką flotę. O to mi chodzi cały czas. Jest wolność wyboru, ale ten wybór wymusza pewne konsekwencje. Teraz mam wybór, ale co mi po nim, skoro do praktycznie każdego zadania wystarczy mi jeden statek. Pod tym względem właśnie gra jest czasami za łatwa.

Czy w końcu ktoś zrozumiał, o co mi chodzi? 🤪 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

...

Heheh ja Cie chyba rozumiem ten sam bół przeżywałem grając w Freelancera... tylko że tu w X można mieć te parę statków a tam we Freelancerze no ni cholery. Niestety nie każda gra jest doskonała 🤪 i po to są mody/skrypty aby ją na każdym kroku udoskonalać. A skrypty podobne do tego nie tyle "umożliwiają" a bardziej starają się umożliwić ogarnięcie większej floty w tym przypadku jest to dowodzenie lotniskowcem i jego małymi podopiecznymi (myśliwcami), a zarazem nie "uszkadzają" gry pojedynczymi jednostkami.

Widzę że trochę odbiegliśmy od głównego tematu "tematu" ale po to jest forum żeby podyskutować na różne tematy 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem całokształt Yacku (chociaż z pewnymi kwestiami bym polemizował 😀 ) i zapewne pozostali również. Też bym chciał żeby w TC było wiele innych rzeczy ale każdy wie jakie obecnie jest, jakie ma ograniczenia i uproszczenia, a rozmawiamy tutaj właśnie o niej, nie o jakiejś zupełnie nowej grze 😀 W TC nigdy nie będziemy mieć tego wszystkiego na porządku dziennym niezależnie od tego jakie pomysły na nowe mody i skrypty ludzie by mieli, bo silnik gry po prostu na to nie pozwoli ale każdy z nas w pewnym stopniu może sobie zafundować takie wrażenia. TC daje nam zupełną swobodę prowadzenia rozgrywki, coś na wzór trybu piaskownicy (sandbox) z innych gier. Możemy robić co nam się żywnie podoba, do niczego nie jesteśmy zmuszani i każdy po swojemu kształtuje własną grę i może ją urealnić w stopniu w jakim mu odpowiada. Ma to swoje zalety i wady ale dzięki temu każdy znajdzie coś dla siebie, często z pomocą skryptów. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia (i wydajność naszej maszyny 😀 ). Wymuszanie nie zgadza się z ideą X'ów ale skoro TC ma być ostatnim z nich to może w kolejnych grach Ego doczekamy się właśnie czegoś takiego i będziesz zadowolony 😀

Pewnie znowu się powtarzałem ale mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodziło. Teraz już serio koniec i kropka 🤪

Cytat
Cytat

Nie muszę, ale chciałbym aby to miało sens. A jaki sens ma wielka flota, skoro marny M3 wystarcza?.

Mnie tam M3 nie wystarcza żeby rozbić M2 nie wiem jak Wy to robicie 😁

W gołej grze mi wystarczał, z CMODem już nie bardzo 😀 Mogę się skichać, a osłon i tak nie zdejmę 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacku, ja Cię rozumiałem od samego początku (przecież znamy się od dawna 😁 ), mnie tylko chodzi o to, że tak jakoś negatywnie dało się odczuć Twoje pierwsze posty w tym temacie. A tu chodzi o to, że są ludzie, co prezentują swój pogląd i dajmy im żyć (wiem, że im dajesz żyć, ale chodzi mi tylko o ton postów 😀)

Mam nadzieję, że mnie też ktoś rozumie 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Mani. Jeśli faktycznie ktoś opacznie zrozumiał moje intencje, to przepraszam.

Nie chciałem krytykować tego skryptu, wszak gdyby nie to że Konrad w końcu wydał mu raczej negatywną opinię, to zapowiadał się ciekawie. Szkoda tylko że tego potencjału wielkiej floty nie można tak naprawdę wykorzystać. O ile ciekawsza byłaby wtedy gra. Ale jak już pisano, nie ma gry bez wad. X3 też je ma, ale ile frajdy sprawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...