Skocz do zawartości

Capture Stations


Lizard
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W grze, raczej nie można narzekać na nudę. Osobiście uważam, że gry X dają graczowi bardzo szeroki zakres działań. Najmocniejszą stroną gry jest tworzenie skryptów do tej gry przez samych graczy. Jedne mają większe lub mniejsze zastosowanie, ale na pewno kazdy z nich zasługuje na swoje 5 minut uwagi.

Dzisiaj warto pod lupę wziąć skrypt Capture Stations. Za pomocą tego skryptu możemy przejmować stacje należące do wrogiej nam nacji. Aby dokonać abordażu musimy zaopatrzyć się w statek klasy TP, który przetransportuje piechotę morską na pokład stacji, bazy.

Generalnie do takich manewrów działań dywersyjnych polecam statek stworzony przez Cadiusa Gauntlet Transportowiec Wojskowy, który znajduje się w paczce Mod X-Tra Ship/Station Pack. Statek ten został wyposażony w silne osłony, dzięki czemu w trakcie ataku na wrogą stację ma większe szanse na to, że nie zostanie szybko zniszczony prze wrogie siły, które nie zostały jeszcze spacyfikowane przez nasze jednostki.

Wyszkolenie piechoty nie odgrywa tutaj żadnej istotnej roli, a szkoda. Jedynie na co musimy zwracać uwagę, to na to, by osłony stacji której chcemy przejąć posiadały mniej niż 10% stanu osłon.

Osobiście uważam, że to jest doskonały skrypt dla megalomanów, którzy chcą zniszczyć wrogą nację, lub osób, które powiększają swoje Imperia na zasadzie przejmowania sektorów.

Generalnie, nie jest łatwo przejąć taką stację i raczej będziemy potrzebowali kilku jednostek klasy TP, by przejąć interesującą nas konstrukcje.

Jeżeli mimo to uważacie, że jest za łatwo, to można pogrzebać w pliku. Modyfikacji dokonujemy w plugin.capture.stations.xml .

054   $resistance =  = random value from 50 to 150 - 1
055   $force = $marines * 10

Zmieniamy 150 na 550 i teraz posiadamy 10% szans na to, że przejmiemy wrogą stację. To naprawdę niewiele.

054   $resistance =  = random value from 50 to 550 - 1
055   $force = $marines * 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ze skryptem fajny ale czytałem trochę o nim i radzę podchodzić do niego z pewną dozą ostrożności, bo w pewnych sytuacjach stacje mogą stawać się zupełnie niczyje. Parę osób narzekało też na zbyt niski stopień trudności. Osobiście jeszcze go nie używałem ale może ktoś tutaj go przetestuje i podzieli się swoimi spostrzeżeniami to zobaczymy jak to naprawdę jest 😀

Widać że Jagoda napracowała się przy opisie, a sam pomysł masowego spolszczania skryptów bardzo zacny 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

Czy uważasz że zdobywanie wrogich konstrukcji przychodzi ci aż za nadto łatwo ? Chciałbyś aby twoja piechota morska troszku się napociła ?

Jest to możliwe gdy za pomocą programu edytujesz plik skryptu zmieniając jego wartości .

Oryginalne ustawienie jest:

Cytat

054 $resistance = = random value from 50 to 150 - 1
055 $force = $marines * 10

gdy zmienisz podaną wartość na :

Cytat

054 $resistance = = random value from 50 to 550 - 1
055 $force = $marines * 10

masz 10% szans na to że sukcesywnie przejmiesz wroga stację, nawet przy załodze która jest świetnie wyposażona i wyszkolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

JAGÓDKO bardzo bym prosił abyś opisała instalacją i konfiguracją skryptu Capture Stations v1.0 by Nividium bo u mnie nie działa może coś knocę ale sam nie wiem co. Często jest to tak oczywiste że sami tego nie widzimy. Za pomoc z góry dziękuję. Sam szukałem po postach ale odpowiedzi nie znalazłem. ESZEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

🤔

Ja kiedyś używałem tego skryptu, nawet całkiem, całkiem. O ile dobrze pamiętam, to musisz mieć statek klasy TP na pokładzie którego znajdują się dobrze wyszkoleni komandosi. Gdy zdejmiesz osłony stacji, wydajesz polecenie dla swojego TP z konsoli. O ile dobrze pamiętam, to nie możesz być w tym statku, którym będziesz przeprowadzał abordaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj LIZARD

Widzisz wilka ciągnie do lasu a mnie do X.....

Gram już od Frontiera czy Elity – dokładnie nie pamiętam ( zaczynam, kończę i powracam ).

Zasiadając do nowej gry X.. i tym razem jak zaczynałem grać w X Konflikt Terrański około roku temu to przeszedłem całą fabułę uczciwie a następnie dodałem jakiś mod i kilka skryptów. Znów mam czas, pogoda też sprzyja więc wracam do gry ( mam trochę kłopotów z wykorzystaniem starych sejvów ). W starych czasach grzebałem w sejvach sam by dopisać kasę itp.

Obecnie jestem wdzięczny twórcom modów i skryptów z których mogę korzystać.

Sam nie znam angielskiego i jest to przeszkoda nie do pokonania.

Dziękuję za podpowiedz jutro wypróbuję czy zadziała.

Eszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magiczne imię znam i wiem jak uruchomić ES ale interesuje mnie czy jest możliwość usunięcia niepotrzebnych skryptów a raczej śladów po nich. Ponieważ chcę uratować stare sevy. Mam w nich wysoką rangę oraz trzy własne sektory. Problem jest w tym że mam także dwie stacje Khaak do których nie mogę wlecieć, jedną stocznię Xenonów posiadającą ful statków (po 10 szt. każdego) lecz nie mogę wydać polecenia aby opuściły stocznię oraz dodatkowy węzeł Xenonski gotowy do zmiany bram lecz nieposiadający ich i niezidentyfikowany Obiekt latający którym mogę latać lecz stracił uzbrojenie. Nie pamiętam co wcześniej miałem zainstalowane gdy mi się nudziło a teraz AMBA, raz na jakiś czas wiesza się gra . Chyba dam sobie spokój i zacznę od nowa z modem dla leniwych, szkoda tylko UKOCHANEGO HYPERIONA.

Eszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Lotniskowce posiadają wewnętrzne hangary na myśliwce. To co innego niż kleszcze dokujące.

Dokowałeś kiedyś myśliwcem do stacji handlowej? A dokowałeś do niej większym statkiem (TM, TS, TP, M6)? Jeśli tak, to powinieneś wiedzieć jaka to różnica.

Dokowałem. Z ,,dopalaczem cheat"- prędkość 493m/s, udane próby lądowania- 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Lotniskowce posiadają wewnętrzne hangary na myśliwce. To co innego niż kleszcze dokujące.

Dokowałeś kiedyś myśliwcem do stacji handlowej? A dokowałeś do niej większym statkiem (TM, TS, TP, M6)? Jeśli tak, to powinieneś wiedzieć jaka to różnica.

Dokowałem. Z ,,dopalaczem cheat"- prędkość 493m/s, udane próby lądowania- 3

Ech, aż człowieka skręca.

Nie oto chodziło. Pytałem czy zauważyłeś różnicę między zadokowaniem myśliwcem (dowolnym statkiem klasy M3-M5), a większym statkiem. Różnicę po zadokowaniu. To co wyprawiasz przy dokowaniu nie ma znaczenia, ja np. zawsze dokuję na autopilocie lub używając Automatu dokującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...