Skocz do zawartości

Skrypt Military Base Response revamp


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich!

Mam mały i chyba z tego co czytam w tym temacie to dość odosobniony i nietypowy problem. Zainstalowałem ów ciekawie zapowiadający się skrypt (mam wszystkie wymagane do działania rzeczy - CCM, BBS 2.0, ECS i JSON parser). Wszystko ładnie i cudnie, gra uruchamia się normalnie, ale kiedy próbuję skonfigurować skrypt poprzez wejście do CCMa, to po kliknięciu go, okno konfiguracji znika a gra się zawiesza (lub zacina - ścieżka dźwiękowa się zapętla). Miał ktoś tak z tym skryptem, albo może się domyślać w czym tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rany, Yacku, zapomniałem podziękować za pomoc. Więc - dziękuję i przepraszam za brak odzewu. Fakt, problem leżał w bibliotece JSON, otóż z rozmachu pobrałem jej dwie wersje - 1.1 i 1.2 (nie wiem czemu to zrobiłem). Jak wiadomo, w obecnej wersji skryptu MIlitary Base Response wymaga biblioteki w wersji 1.2, ja zaś zainstalowałem wersję 1.1. Sami się domyślacie - klapa. Teraz już jest dobrze. Dzięki Yacku za naprowadzenie na problem!

@LeWaR - nie, nie posiadam XRMa 😀

Przy okazji, skoro już piszę ten post - zadam pytanie. Pobrałem z xtp1.com skrypt Conflicts (tak w ogóle - zdaje się, że nie jest spolszczony, na Mamucie też nie ma owego skryptu. Jeśli chcecie, mogę go spolszczyć i wrzucić tutaj). Skrypt ten, tak samo jak Military Base Response daje nam w TC zaczepki międzyrasowe. I tu jest moje pytanie - czy MBR i Conflicts mogą się gryźć między sobą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak informacji o konfliktach z MBRR, ale nie znaczy też że działa OK.

Raczej nie polecały instalowania dwóch skryptów działających mniej więcej w ten sam sposób, ze względu na wydajność. Dwa skrypty tworzące floty inwazyjne, które będą się zapamiętale tłukły, to może być problem.

Jeśli chcesz, przetestuj, opisz skrypt na forum, a spolszczenie wrzuci się na Mamuta (jak zrobisz daj znać na PM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam drobny problem, może podobny do tego co wyżej, ale nie dałem rady go rozwiązać tamtym sposobem.

Instaluje sobie nową kopię gry z na nowo instalowanymi skryptami i po włączeniu gry chciałem sprawdzić, czy wszystko gra tak jak powinno i nie działą tylko MBRR. Mianowicie chodzi o to, że nie mam możliwości konfiguracji tego skryptu. Inne na CPC działają normalnie i tylko ten skrypt nie działa. Gdy chcę wejść w menu jego konfiguracji wracam do okna głównego CPC. Nie mogę z tym nic zrobić.

Przeinstalowałem wszystkie skrypty wymagane do tego moda i dalej nic? Ma ktoś może jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale chyba MBRR pozwalał się konfigurować dopiero po osiągnięciu odpowiedniej reputacji bojowej. Po starcie nowej gry grasz na ustawieniach domyślnych skryptu, potem dopiero możesz go sobie konfigurować.

EDIT: nie masz zainstalowanej, wymaganej przez skrypt MBRR biblioteki JSON, zobacz do pierwszego postu. Problem kilka razy opisywany w tym temacie, wystarczyło przeczytać choćby ostatnie dwie strony tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No okej, teraz ja się natknąłem na problem, który kiedyś mi przeleciał przed oczami tutaj:

http://xudb.pl/topic/2056-mod-x3-rebalance-mod-xrm-total-conversion/page__view__findpost__p__33825

Gra: XRM + MBRR. Nie mam żadnych innych skryptów "inwazyjnych".

A problem dotyczy się tylko zenonów.

Misje patrolowe - dokładnie ten efekt, o którym wspominał w swoim poście zlomi - statki pojawiają się i dosłownie po 0,5 sekundy znikają. I nie ma to nic wspólnego z rakietami, bo na OOS też się tak dzieje. I cogorsza xenki znikają mi nie tylko w czasie misji patrolowych ale też wycinani są wszyscy pojawiający się przy misjach fabularnych. Wczoraj w czasie robienia misjo z polowania na skarby - sektor Akeelas Beacon, podlatywanie do boi nawigacyjnych - pojawia się zapowiadana ochrona ksenków - i od razu znika.

Przejąłem ostatnio przez STO sektor ksenoński 101. Co parę minut w tym sektorze pojawia się jakaś flota ksenków - i znika (to akurat dobrze bo w ogóle nie powinni się tam już respić).

W sektorze Danna's Chance kiedy dostałem info, że pojawili się tam ksenoni z fabuły (#cafee czy jak tam) to statek ksenków był tam sam - bo jego myśliwska osłona zniknęła.

Nie ma problemu, jeśli ksenki wlatją przez bramę. Biorę sobie misję obrony placówki wojskowej, ksenki sobie wlatują przez bramę - jest ok. Ale cokolwiek mi się od nich chce zrespić w sektorze - od razu znika.

Problem nie dotyczy innych ras - kiedy cokolwiek ma się zrespić to sie respi i zostaje (piraci, droidy bojowe z misji poszukiwacza skarbów w ksenońskim 347). Tylko ksenki znikają.

Kompletnie od dawna nic nie grzebałem w skryptach - więc nawet nie mam punktu zaczepienia. W MBRR nic nie przestawiałem. Przez długi czas było wszstko ok - od któregoś momentu przestało być.

Tak naprawdę nie widzę innej opcji, że to MBRR coś namieszał i teraz się zastanawiam co z tym zrobić - czy jakieś ustawienia ktokolwiek kojarzy, które mogą na to wpłynąć czy może odinstalowanie/reinstal skryptu pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że miałem tylko takie problemy z patrolami, gdzie czasem(nie zawsze) wcinało mi siły xenonów i nie pojawiały się przez cały czas trwania patrolu. Podobno jest to jakiś błąd skryptu, którego twórca skryptu nie naprawił, a potem zniknął i nie dało się go naprawić. Nie było to jednak bardzo przeszkadzające, zwłaszcza, że przy włączonych bazach militarnych xenonów nie trudno było znaleźć ich całe floty inwazyjne, w których skład wchodziło po kilka dużych okrętów. Idealnie było złapać patrol w takim systemie( a zwłaszcza obronę) i rozwalać sobie xenonków doliczając ich do wynagrodzenia za misję.

Problem chyba polega w tym, że skrypt kontroluje siły inwazyjne xenonów i takie nieplanowane, które generował skrypt misji patrolu były wyrzucane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem na razie mały test - początki wyglądaja obiecująco. Odpaliłem jeszcze raz instalację/uaktualnienie w opcjach skryptu.

Po pierwsze wcześniejsze statki wygenerowane przez ten skrypt się obudziły - miałem przykład w Elenas Fortune, gdzie dwa argońskie kolosy stały ciągle w miejscu bez ruchu od dawna. Jedyne co to wypuszczały myśliwce jak się zagrożenie pojawiało. Po uaktualnieniu wreszcie ożyły i się zaczęły ruszać.

Po drugie od razu z placówek wojskowych wyleciały nowe - i w końcu coś więcej, chociażby Dedale, Atlasy itp, których wcześniej uświadczyć się nie dało.

A po trzecie i najważniejsze jak po uaktualnieniu skoczyłem do Ventures Sentienel i wziałem tam misje patrolową to się pojawiły ksenońskie Z i pare innych i... nie zniknęły.

Wygląda na to, że co jakiś czas trzeba takie uaktualnienie strzelić - ale to na razie wstępna obserwacja. Zobaczę co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, tak zapomniałem o tym. U mnie też skrypt był dość pasywny, aż któregoś razu po aktualizacji XRM-a pomyślałem, że warto by w opcjach uaktualnić MBRR. Wtedy xenoni zaczęli szaleć xD

Miło wspominam grę na MBRR. Gdy będę miał więcej czasu będę kombinował z ustawieniami skryptów IR 2.0 i MBRR, może uda mi się znaleźć jakieś dobre połączenie dla obu skryptów. Tym bardziej, że mam nadzieję, że MBRR będzie resetował przejmowane sektorów, bo IR pod tym względem narobił sporo głupot.

Jeżeli chcesz przejmować sektory, bez męczenia się z wybijaniem posiadacza polecam odpalenie baz xenonów, poczekanie aż ci spustoszą kilka sektorów, po czym obstawić je wieżami laserowymi i OWP i możesz zajmować sektor xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IR 2.0 bardziej mi laguje niż MBRR, zwłaszcza, że powstają z nim masakryczne ilości myśliwców, a sił są czasem nieproporcjonalne do sił atakujących. Kilkanaście myśliwców, kilka korwet i 4 fregaty i jednego K xenonów spowodowały, że do obrony BSH po za standartowymi siłami doszło 3 liniowce, z czego 2 lotniskowca z ~90 myśliwcami na pokładzie + myśliwce bez baz i kilka korwet.

MBRR nie spawnował mi nigdy aż tak ogromnych sił tym bardziej, że grałem na zwykłych ustawieniu tokenów i skrypt tak balansuje, aby nie wydać wszystkich na jedno zagrożenie. Siły te zostają co prawda na czas wyznaczony w opcjach skryptu, ale nigdy nie jest ich ogromna ilość.

Na słabszym komputerze nawet gdy Grand Exchange atakowały ogromne siły xenonów (kilkanaście okrętów od niszczycieli do fregat, które dochodziły tam przez kilka godzin gry, jak nie kilkanaście) + trochę drobnicy nie robiło takich lagów, jak 100 myśliwców które spawnuje wraz z lotniskami IR 2.0. Bitwa w Interwords dwóch takich flot była pokazem slajdów.

Mimo to na razie eksperymentuje jeszcze z IR 2.0 ponieważ podobają mi się pojawiające się małe patrole xenonów i kha, które losowo atakują sektory (niszcząc moich handlowców) i to, że ma wbudowane przejmowanie sektorów przez gracza, czego nie ma MBRR(ale ten z kolei ma w skrypcie przywrócenie mapy do stanu wyjściowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po uaktualnieniu MBRR zrobiło się ciekawie. Raz, że wjechały ciekawsze sprzęty a dwa, że zenoni wcale się zbytnio nie rozszaleli bo nie dali rady. Ich dwa sektory zostały mocno zjechane a największą lagozę miałem jak wleciałem do Savage Spur i się natknąłem na Boronów, Argonów, Splitów i Paranidnian w najlepsze w pełnej zgodzie tłukących Yaki.

Natomiast chętnie w jakikolwiek sposób wyłączyłbym albo ograniczył resp Khaaków a zwłaszcza klastrów. Upierdliwie to nie daltego, że jest upierdliwe, tylko przez walki OOS. Niestety gdziekolwiek w moim sektorze pojawi się klaster to nieważne co gdzie własnie robie, muszę się tam kopsnąć, coby nie zeżarły na przykład mojego patrolującego M2.

Chyba też wina tego skryptu jest pewien zdaje się błąd związany ze spawnem piratów. Czasami, nawet dość często, w moim xenońskim sektorze 101 zrespi się jakiś biedny piracki pogromca, którego bazą jest np. Centaur znajdujący sie w danej chwili gdzieś na drugim końcu mapy. I ten pogromca bidny próbuje tam sobie dolecieć, co mu się przeważnie nie udaje. Tylko denerwujące jest to dlatego, że za każdym razem jak dostane info o przeciwniku w tym sektorze to musze sprawdzić kto to - własnie ze względu na potencjalne klastry khaak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No dobra, wracam tutaj bo teraz się połapałem, że czegoś mi tu brakuje.

Mam problem z ECS http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=266284&postdays=0&postorder=asc&start=0 który podobno jest w MBRR wbudowany i umozliwia otwarcie dialogu z placówkami wojskowymi, gdzie można wykorzystac punkty prestiżu, których już w sumie całkiem sporo natrzepałem.

Do wczoraj jak się okaząło nigdzie nie mogłem skonfiguroać klawisza wywołującego okno dialogowe. Mimo, że w MBRR mam powlączane odpowiedzialne za to opcje. Wrzucenie osobno skryptu ECS też nic nie dąlo - owszem, klawisz się pojawił ale i tak nie działa na placówkach wojskowych. Z tegoco ludzie pisali na forum EGO - instalacja ECS dodatkowo nie jest potrzebna bo jest on wbudowany, ja go jednak za cholerę nie miałem.

Spotkał się ktoś z tym może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z ECS, niestety nie pamiętam co zrobiłem, ale zaczął działać. Zaznaczałeś wtedy na cel bazę militarną, wciskałeś klawisz otwierający ECS i wtedy otwierało się okienko, w którym można było już coś robić.

Pamiętam, że reinstalowałem ECS-a, ale to chyba nie wiele, dało potem grzebałem coś w plikach ale nic nie zmieniłem i na koniec grzebałem w edytorze skryptów za czymś od tego, ale chyba też nic nie zrobiłem.

Prawdopodobnie udało się po reinstalacji skryptu z tym, że ściągnąłem z innego źródła niż wcześniej. Przejrzę jeszcze coś i najwyżej napiszę, jeżeli coś ci się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale nie mogę dokopać się do tematu ECS-a, który był kiedyś na tym forum. Tam jak miałem problem pisałem o nim, więc i może coś bym wywnioskował.

Reistalowałem ECS-a tyle powiem, może MBRR-a też ale na zasadzie, jeszcze raz wrzucę te same pliki i w opcjach skryptu aktualizowałem skrypt.

Masz ustawienia Hot Wars, do ustalania relacji między frakcjami? Podobno jakieś funkcje MBRR-a odpalały się dopiero po jakimś czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...