Skocz do zawartości

Skrypt Military Base Response revamp


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dopiero jak się upewnie że wszystki śmiga to uruchomię MBRR.

Edit.

No i na razie śmiga. Ale przy okazji pojawiła się mała ciekawostka. Otóż przed odinstalowaniem udało mi się wreszcie przechwycić dżeja w Black Hole Sun. Wydałem mu rozkaz dokowania do stoczni w Omicron Lyrae a sam poleciałem do systemu obok, gdzie nie było żadnych jednostek z RRFa i zacząłem odinstalowywanie obu skryptów, bo jak je odinstalowywałem będąc w systemie gdzie było dużo jednostek z RRFa i MBRR to gra się tak w to zaangażowała, że aż sama sobie z wrażenia wyszła do windowsa.

Ok, skrypty poleciały, patrzę na mapie do Black Hole Sun czy mój J został, został, leci twardo ale uwaga - z północnej bramy wyleciało statdo ksenońskich myśliwców. Sobie myśle, że jak go przyatakują to trza będzie skakać i bronić sierote. Ale myśliwce się zleciały szumnie wokół niego i nic. Po kolejnych paru minutach obserwacji na podglądzie już miałem pewność - te myśliwce (w sumie ponad 20) twardo eskortowały mojego J 😉

Zmieniłem mu rozkaz, żeby leciał do Elysium of Light - myśliwce twardo podążały za nim z taką samą prędkością. W końcu kiedy J dotarł do Elysium, wskoczyłem tam, żeby się z nimi rozprawić, wtedy dopiero zaczęła się wymiana ognia ale tylko między J a LXami, któe w wieżyczkach miały ustawione "atakować wszystkich wrogów". Reszta latała dalej tak jak przedtem wokół i eskortowała. Nie reagowały na moją obecność, dopóki któregoś nie naruszyłem, LXy się powykańczały od ognia z J. A co najdizwniejsze, wyczyściłem te myśliwce to z sektora ksenonków wyleciała kolejna partia i dawaj znowu do Elysium eskortować. Doszło do tego, że jak w Elysium pojawiło się czterech piratów i przyatakowali mojego dżeja to dostali łomot od jego xenońskiej eskorty 😀

W tej chwili J leci do Omicron Lyrae zadokować do stoczni, ciekaw jestem co zrobi jego eskorta jak zadokuje a tym bardziej co zrobi jak go sprzedam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bywa tak, stawiałbym na IR, ale nie wiem czy masz. Ja gram z IR i MBRR i też miałem kilka takich dziwnych przypadków.

Gdyby nie to że pojawiały się kolejne eskadry broniące J, to powiedziałbym że ta pierwsza mogła mieć J ustawioną jako bazę.

PS. od wczoraj jest dostępna nowa wersja MBRR 2.1, poprawiono w niej błędy wersji 2.0 i 2.01, jeśli nie wiedziałeś to polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam IR. I mam 2.1, w sumie nawet nie zauważyłem, że zassałem 2.1 a nie 2.01. A i tak musiałem przeinstalowywać, bo po wywaleniu RRF i MBRR i zainstalowaniu tego drugiego kompletnie nic się nie działo. Xenki sobie hasały gdzie chciały i nikt się nie kwapił, żeby temu zapobiec, żadnych wiadomości o inwazjach, nic. Wywaliłem MBRR, potem ręcznie wszystkie pliki z gry, odpaliłem grę, poczekałem trochę i zainstalowałem na nowo. i zaskoczyło.

LeWaR - no właśnie się tak zastanawiałem - sądząc po tym, z jaką łatwością z tego J wyskoczyli "piloci" albo inne oprogramowanie to doszedłem do wniosku, że miał na pokładzie Millenium. A ta cała drobnica to pewnie systemowe usługi. Na szczęście jeden Kafar powyłączał większość tych usług, zostało tylko kilka najbardziej upierdliwych, nie wiem czy to ze zmęczenia ale wydawało mi się, że pilot jednego LXa nazywał się IE, ale nie zdążyłem tego sprawdzić do końca zanim go zniszczyłem.

Edit.

Znowu zaczęło się zawieszać. Ech, idę do domu bo się nie nadaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zaczyna się wieszać 😉 Rozpocząłem nową grę z tym skryptem, przez prawie 10 godzin było ok i nagle zonk. Wiesza się za każdym razem w tym samym momencie, ok. 9:52 czasu gry. Nie mam RRF, IR, itd, tylko MBRR 2.1 i trochę innych skryptów raczej w żaden sposób nie związanych z inwazjami. Ech, nie mam pomysłu co by mogło wywoływać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wiem, pewnie MBRR 😉

Swoją drogą chętnie bym jakoś ograniczył ilość tych wszystkich inwazji, za dużo tego aż, człowiek nie mógł się na 5 minut zająć swoimi sprawami bo w jednej chwili w iluś tam układach trwają ciągłe naparzanki. I chyba muszę IR wywalić bo coś za dużo tych xenków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Uruchomiłem jeszcze raz, włączyłem w opcjach debugging i o dziwo jak na razie działa. Zobaczymy jak będzie dalej.

To nie ma nic do rzeczy, ta opcja pokarze ci tylko w nazwach statków jakie skrypty odpowiadają za aktualnie realizowane zadania danego statku. Po włączeniu tej opcji należy wyłączyć grę i włączyć ponownie, wtedy widać co dany statek dodany przez ten skrypt robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

To nie ma nic do rzeczy

Dlatego napisałem "o dziwo"... Nie przedstawiłem przecież tego jako cudowne lekarstwo na zwiechy.

Cytat

ta opcja pokarze ci tylko w nazwach statków jakie skrypty odpowiadają za aktualnie realizowane zadania danego statku. Po włączeniu tej opcji należy wyłączyć grę i włączyć ponownie, wtedy widać co dany statek dodany przez ten skrypt robi.

Dodatkowo po jej włączeniu skrypt zaczyna tworzyć swój własny plik log. Miałem nadzieję, że może z niego uda się dowiedzieć co wywołuje problem. Po to ją aktywowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, wszystko jasne.

A tak wracając do wiadomości o inwazjach to jeśli komuś przeszkadzają to można je w konfiguracji wyłączyć, można zostawić tylko info w pasku dolnym i/lub zapis do dziennika, aby można było sprawdzić jak nie zdąży się zauważyć co pisało na pasku dolnym. Ale o tym chyba wszyscy wiedzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja najpierw w ustawieniach podciąłem zdeka skrzydła ksenkom, bo się momentalnie rozszaleli, efekt był taki, że po jakimś czasie sporo sektorów ksenońskich zostało wyczyszczonych do cna i zaczęły się w nich odbywać niekiepskie orgie, to znaczy wszystkie rasy się tam nieźle zaczęły kotłować. Więc wpuściłem znowu ksenków, dziwny widok zastali, nie powiem.

Przydałoby się jeszcze więcej możliwości konfiguracji. Pewnie to jest spowodowane tym, że ustawiłem sobie, że nie tylko rasy, u których mam licencję wysyłają mi powiadomienia, efekt jest taki, że dostaję też wiadomości od biednych ksenków, któzy proszą mnie o pomoc bo jakieś argony ich jadą. No biedaczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zapodałem nową wersję. Ale cały czas mi brakuje w konfiguracji jakiegoś twardego ustawienia częstotliwości inwazji. Jak dla mnie inwazje powinny być czymś wyjątkowym a nie masowym. To znaczy, że jak dostaję komunikat, że ktoś idzie się lać z kimś, to rzucam wszystko i lecę chociażby oglądać a nie taka masówka jak teraz. Próbowałem wytrzymać zgodnie z tym, co mówił Yacek, że po jakimś czasie ilość inwazji odpada, ale nie wytrzymałem bo to było przegięcie. Cały czas, non stop bez przerwy Paranidianie i Splici atakują terran w pasie asteroid, owszem, fajnie z jednej strony bo dzięki temu dwa Tokio już należą do mnie, ale przegięcie. W dodatku tempo reakcji - mogłyby siły obronne nauczyć się używać skokowych a nie, że jeden ksenoński J zdazy cały układ wyczyścić, zeżreć obiad, przeczytać gazetkę, złowić na wędkę 100 kosmicznych much i dopiero po tym czasie pojawia się jakaś interwencja. Dlatego znowu włączyłem RRF, ale nie ustawiałem mu żadnych inwazji, dyplomacji i tym podobnych pierdół, tylko po to, żeby się znowu pojawiły siły szybkiego reagowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrzuciłeś pliki nowej wersji to po uruchomieniu gry należało skrypt odinstalować (druga opcja od góry) i zainstalować (pierwsza opcja) 😀

Wyczyści to wszystkie statki przypisane do Baz Wojskowych. Reinstalacja utworzy je na nowo, a zanim dolecą do swoich lokalizacji i przyjdzie im do głowy robić inwazje to upłynie sporo czasu.

Drugie, możesz zmniejszyć ilość żetonów przypisanych do Baz Wojskowych i czas szwendania się statków po wykonaniu zadania. Ja mam 1500 żetonów, regeneracja 500/h i czas 240s.

No i trzecie: zobacz do tematu Wojskowe patrole w cudzych sektorach jedno narzekają że patrole nic nie robią, ty narzekasz że robią. 😀

Nie musisz interweniować za każdym razem, ja nie reaguję na informacje o najazdach, chcą niech się tłuką, pojawią się gdzieś Xenki to lecę, a tak to tylko zysk dla mnie, zawsze po ich potyczkach coś zostaje. No i coś się dzieje, świat gry żyje, a nie symuluje jak bez tego skryptu w czystym TC.

\\EDIT:

No i same wiadomości, tu tez masz pole do popisu. Ja wyłączyłem wszystkie wiadomości o małych najazdach. Co mnie interesuje że w jakimś sektorze pojawił się piracki Elite?

Duże najazdy tylko do paska dolnego i do dziennika, nie dostaje dzięki temu za każdym razem wiadomości co jest denerwujące. Jak w trakcie walki nie zdążę zobaczyć co pisało na pasku dolnym to potem jak mam chwile spokoju sprawdzam w dzienniku i wiem gdzie szukać jakis zdobyczy 😀

Nie masz satelitów w każdym sektorze? Też możesz ograniczyć ilość powiadomień do tych sektorów gdzie masz satelity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie narzekam, że patrole coś robią, z tego się cieszę. Nie cieszę się, że nagle w 20 sektorach na non stopie się każdy tłucze z każdym. Trochę to przegięte po prostu. No i to, że dosłownie w 20 minut ksenki wyczyściły Oceans of Fantasy i te dwa borońskie obok a boroni nawet palcem nie kiwnęli. A wszystko mam ustawione jak trzeba - żetoniki mają przydzielone. Dlatego znów do RRF się uśmiechnałem.

Edit.

Też wyłączyłem małe najazdy a wiadomości o główych tylko pasek i dzienniek bo pierdolca można było dostać od tych wiadomości. Tylko nie wiem teraz który skrypt mi odpowiada za to, że i tak do cholery dostaję wiadomości od baz patrolowych o gigantycznych najazdach typu: 6x mały myśliwiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ale ten efekt to może być połączenie MBRR i IR. Ciekawe jak sam MBRR by się sprawował?

Tak samo. Mam sam MBRR i większość sektorów w odległości 1-3 skoków od terytorium Xenków zostało kompletnie wyczyszczonych. Siły innych ras sobie w ogóle nie radzą z tymi najazdami. Jedynie sektory sąsiadujące z 347 i 101 są w miarę nietknięte. Wiadomości od baz wojskowych rzeczywiście jakby trochę mniej.

Ogólnie skrypt ciekawy ale nie wiem, czy wskazane jest włączanie opcji dla Xenków od samego początku gry, gdy jeszcze nie mamy sił żeby się im przeciwstawić. Z jednej strony ciekawe urozmaicenie 😀 ale jednak taka sytuacja i bezsilność AI trochę denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłem xenkom bazy militarne, ale inwazje wyłączyłem. Co dziwne, paranidianom też wyłączyłem a ciągle uparcie latają do Pasa Asteroid. Zupełnie jakby konfiguracja sobie, skrypt sobie.

Tak, zastanawiam się nad IR teraz, kiedy spostrzegłem, że go nie mam, bo przymierzam się już powoli do przejmowania sektorków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam MBRR i IR. Sektory około sektorów Xenków całe. Z małym wyjątkiem, Zyath's Dominion ucierpiał, ale się podnosi, Grand Exchange też ucierpiał. Tu jest plantacja Konopi ta z fabuły, jest nie do zniszczenia. Xenki zeby sobie na niej łamią i nie mogą.

Natomiast mam wyczyszczone przez Boronów cztery sektory Paranidian na dole mapy. I wyczyszczony przez Paranidian i Splitów Nieznany z HQ Księcia. Tego HQ już nie ma i powstac nie może bo co w sektorze pojawi się flota Księcia to dostaje łupnia na przemian od Paranidian i Splitów. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...