Skocz do zawartości

Problem z wydajnością


kszksz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam duże kłopoty z wydajnością w grze, w ogóle nie da się grać, cały czas przycina. Zpatchowałem grę do najnowszej wersji, ściągnąłem najnowsze stery do grafy i dalej to samo.

Jedynie jak gram 1 postacią od Terran to gra "chodzi" normalnie, ale jak tylko wylecę poza sektor od razu gra się tnie.

Raczej to nie wina sprzętu bo mam GF7300GT, 4gb ddr2, AMD Athlon64 3800+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W mojej ocenie SP3 niewiele tu pomoże (jeżeli nie pogorszy sprawy). Problemem jest bardzo słaba karta graficzna. Jak sądzę dopiero zaczynasz grę więc w ramach informacji napiszę Ci, że później będzie gorzej. W ramach rozwoju gry (budowa kolejnych stacji) będzie przybywać detali. Niektóre sektory już na początku są nieźle "obłożone" w różne szczegóły graficzne i to będzie niezłe obciążenie dla karty graficznej. Mi udało się "spalić" moją kartę graficzną (GF 7900 GS wersja laptopowa) podejrzewam właśnie przez X3 TC. Przyznaję, że dałem jej trochę popalić grając w rozddzielczości full HD na średnich detalach. W ramach testu możesz ściągnąć sobie demo TC do przetestowania Twojej konfiguracji (w tym wątku zamieszczone są również wyniki testów paru innych sprzętów). Wątek poświęcony demo TC znajdziesz tutaj: http://xudb.pl/topic/381-demo-tc/. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic już z tego nie rozumiem...

to z dema:

--------------------------
   X3 - Terran Conflict
--------------------------
Game Version: 1.2.0.0

Operating System:	Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Dodatek Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_rtm.040803-215B)
DirectX Version:	DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Graphics Card Info:	NVIDIA GeForce 7300 GT  [256 MB]    Driver: 6.14.0011.8250
CPU Info:		AMD Athlon(tm) 64 Processor 3800+,  MMX,  3DNow, ~2.4GHz
Usable System Memory:	2048 MB


Video Settings During Benchmark:
	Screen Resolution:	1280 x 1024 * [32], fullscreen
	Using Shader Profile:	1.1
	Antialias Mode:		NONE
	Anisotropic Mode:	NONE

Graphics & Shader Settings:
	Texture Quality:	high
	Shader Quality:		low
	High Quality Bumpmaps:	disabled
	Environment Mapping:	disabled
	Glow Filter:		disabled
	Ship Color Variations:	disabled
	More Dynamic Lights:	disabled
	Used Vertexsize:	40 bytes

Framerates
--------------------------------------------------------------------------------
  Scene "Trade"	 22.6 average fps	 5.0 minimum fps	 45.0 maximum fps
  Scene "Fight"	 42.5 average fps	 13.0 minimum fps	 104.0 maximum fps
  Scene "Build"	 45.0 average fps	 26.0 minimum fps	 79.0 maximum fps
  Scene "Think"	 18.1 average fps	 12.0 minimum fps	 35.0 maximum fps

Overall average framerate: 32.1 fps


(c)2008 EGOSOFT
For more information visit http://www.egosoft.com 

Na dokładnie takich samych ustawieniach gra się tnie, mam około 3-8 fps. W dodatku musiałem wyjąć 2 kości ramu, czyli 2gb mniej niż wczoraj. Nic się nie zmieniło. Spróbuje sformatować kompa.

..........

Pokusiłem się o jeszcze jeden test, tym razem wszystko na full. Nie jest to może rewelacja, ale sam się zdziwiłem.

--------------------------
   X3 - Terran Conflict
--------------------------
Game Version: 1.2.0.0

Operating System:	Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Dodatek Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_rtm.040803-215B)
DirectX Version:	DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Graphics Card Info:	NVIDIA GeForce 7300 GT  [256 MB]    Driver: 6.14.0011.8250
CPU Info:		AMD Athlon(tm) 64 Processor 3800+,  MMX,  3DNow, ~2.4GHz
Usable System Memory:	2048 MB


Video Settings During Benchmark:
	Screen Resolution:	1280 x 1024 * [32], fullscreen
	Using Shader Profile:	3.0
	Antialias Mode:		4x
	Anisotropic Mode:	16x

Graphics & Shader Settings:
	Texture Quality:	high
	Shader Quality:		high
	High Quality Bumpmaps:	enabled
	Environment Mapping:	enabled
	Glow Filter:		enabled
	Ship Color Variations:	enabled
	More Dynamic Lights:	enabled
	Used Vertexsize:	40 bytes

Framerates
--------------------------------------------------------------------------------
  Scene "Trade"	 18.2 average fps	 4.0 minimum fps	 39.0 maximum fps
  Scene "Fight"	 27.5 average fps	 11.0 minimum fps	 48.0 maximum fps
  Scene "Build"	 20.9 average fps	 13.0 minimum fps	 32.0 maximum fps
  Scene "Think"	 8.8 average fps	 5.0 minimum fps	 17.0 maximum fps

Overall average framerate: 18.9 fps


(c)2008 EGOSOFT
For more information visit http://www.egosoft.com 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz ?? ja nie mam super kompa ani jakies tam grafy wypasionej ale mnie gania na wysokich i nie tnie sie zabardzoczasami przy walkach z khakami czy IL ale tak to musi byc naprawde zawalony sektor jakimic dzikimi statkami by sie cielo 😉.

ale mam DX 10 przystosowany pod ( co oprawda inna gre ale dziala i daje niezlego kopa grafie ) . sprawdzone i zato recze . DX 10 pod XP dziala gwarancja zapewniona ze nie popsuje systemu a moze pogonic grafe. kto chce to zgloszenia do soboty przyjmuje na PW ja dopiero w sobote wieczorkiem moge przeslac przez skype :)ofiarowywalam plik na forum ale mnie wysmiali 😉 nie mam pojecia dlaczego ???sa ludzie co tez cios potrafia i wlasnie z takiego zrudla mam ten plik 😀

kto chce sprubowac to zapraszam 😀

z powazaniem Joanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na angielskim forum znalazłem wątek o podobnym problemie:

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=244988

A tu jeszcze pare innych linków dotyczących problemów z szybkością gry:

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=244439

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=242775

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=244893

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=243294

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=243100

to chyba najciekawsze. Najczęściej problemy wynikają z zainstalowanych kodeków lub przestarzałych sterowników. Przejrzyj to może coś Ci się przyda. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grafa wcale nie jest najlepsza, ale sami widzicie wyniki w demie....

W sektorach terranskich gra chodzi dobrze, nie przycina, ale wystarczyło tylko opuścić Heretic's End i fps spadło do 1-2.

próbowałem powyłączać kodeki jak w tematach co ed podał ale nic to nie dało.

Dam sobie spokój tą grą, nie mam zamiaru wydawać pare stów na grafe i procka nowego dla tej gry.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce precz od GF 7300 GT! Mam tą kartę, a dokładnie Palit GF 7300 GT Sonic i sprawuje się doskonale. Nawet TC na niej śmiga. Fakt ogranicza ją procek (Sempron 2800+ - lipa) ale i tak daje radę, i nie mówię tu o benchmarkach tylko o praktycznych kilkumiesięcznych testach na różnyc grach (od Stalkera począwszy, przez Tomb Raider Underworld na TC skończywszy). Oczywiście nie twierdzę, że to jakaś super grafika, ale wasze gromy na tą kartę są nieuzasadnione.

TC tak samo jak Reunion wymaga nie tyle wypasionej grafy, co mocnego procka. Athlon 64 3800+ może i szału nie robi ale razem z w/w grafą do gry na średnich (w najgorszym wypadku na niskich) detalach powinien wystarczyć. Może to głupie, ale całkiem prawdopodobne, że... zapora windows lub antywirus blokuje grę. Jeśli gra o Terran chodzi płynnie a w pozostałych sektorach "skacze" to raczej nie jest to wina sprzętu lecz softu. Być może podczas próby odczytania jakiegoś skryptu z dysky zapora, lub monitor antywirusowy blokuje grę.

Wyłącz całe zbędne badziewie pracujące w tle podczas gry i jeszcze przeskanuj system pod kątem wirusów, robaków etc. (może coś Ci się zalęgło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem jak ktos moze powiedziec odpuszcze jak nie wyprobowal wszystkich dostepnych opcji , to jest takie jak przyszedlem zobaczylem i ....ucieklem 😉.

moja rada to poczytaj dobrze watek i poszukaj w necie czy przypadkiem czegos nie przeoczyles ??

a na odpuszczenie zawsze masz czas kto nie kombinuje ten nie ma .

z powarzaniem Joanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem problem z X3 TC

Moje graty to:

GPU Q2D E4500

CPU GF GB 9800GTX+512

DDR2 3X512 KINGSTON 667MHz

Do wczoraj, właśnie miałem kłopoty z TC , gra cieła się jak cholera , Dokupiłem 2Gb Kinston 800 Mzh, ustawiłem grę na max detale.

Efekty antylising x4

AFTx8

Jakość tekstur-wysoka

Jakość shadera-wysoka

To chyba pierwsza gra ktora wzmaga 3 DDR 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać co komputer to inne osiągi.

Ja mam:

starego semprona 3200

GeForce 8600 GT 256 MB

4 GB ramu (667 MHz)

i Vistę 😉

wyłączyłem antialiasing i resztę dodatkowych efektów;

shader i tekstury na max;

Czasem jak jest większy ruch to gra się trochę przycina a poza tym działa dość płynnie.

Wywaliłem z gry cywili i małe kamienie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

chialem zapytac na jakim sprzecie gracie aby to mialo jakis sens moj jest moze tylko ciut lepszy do wymagan minimalnych(ALTHON 64 3200+ 1GB RAM GF 8500GT 512 MB) jednak walka z udzialem kilkunastu statkow nie ma juz sensu nie da sie sterowac sensownie statkiem i to po wylaczeniu wszystkich funkcji i zmniejszemniu jakosci teksrur na niska zostawilem tylko max rozdzielczosc ekranu czy zwiekszenie samej pamnieci cos pomoze czy trzeba pomyslec o wiekszej modernizacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że sprzęt mam bardzo podobny do Ciebie. Też miałem giga RAM'u i kupiłem sobie jeszcze giga ale jakiejś ogromnej różnicy nie widzę. Przed zakupem i teraz przy większej ilości statków mam slajdy wiec myślę że tu trzeba już większych modernizacji a najlepiej w naszych przypadkach kupić nową jednostkę...ale niech się wypowiedzą także posiadacze lepszych komputerów...ciekawe jak to u nich się ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to już niestety jest w serii X: im więcej statków jest we wszechświecie/ sektorze tym bardziej gra zwalnia.

Im większy kawał mapy odkryjemy, tym badziej gra zwalnia.

Im więcej skryptów i modów załadujemy, tym bardziej gra zwalnia.

Poza oczywistym skręcaniem ustawień grafiki można wypróbować pare modów zwiększających płynność gry. Jest ich dużo chociażby w dziale "Nasze skrypty i mody"

Osobiście polecam też Complex Cleaner, który nieporównywalnie zwiększa wydajnośg gry w sektorach "z kompleksami" Usuwa łączenia między modułami, a wszystkie fabryki pakuje do wielkiego kosmicznego pudła. Może brzmi to głupio (wygląda niestety też), ale FPS wraca do poziomu jaki był przed ustawieniem kompleksu.

Czytałem jeszcze o "patchu", który może troche poprawić płynność gry (nie sprawdzałem) Po więcej informacji odsyłam do tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja teraz coś powiem Co do grafy to spokojnie ten 7300GT wystarczy ta gra wcale aż tak strasznie grafo żerna nie jest a wiem to sam z własnego doświadczenia.

Grałem w tą grę na gf7600GS (wydajność prawie identyczna co 7300GT) na max detalach wyciągało mi w Argon Prime ledwo 24 klatki na procu ATHLON64 3200+ i 2GB ramu po zmianie grafiki na gf 8800GT wydajność podskoczyła o 1 do 2 klatek miałem już prawie 26 klatek.

A jedyne co zamulało to grę to okazało się że procesor bo przy tym samym zestawie ale na procku PII x3 720 wyciągałem już 60 klatek.

Z ciekawości u brata patrzyłem jak gierka chodzi na mojej starej karcie 7600gs na core 2 duo E6300 podkręconym na 3,5ghz Wyciągała w tym samym sektorze i dokładnie tym samym widoku już nie 24 a 40 klatek.

Co jest najśmieszniejsze gra nie potrafi obsłużyć procesorów wielordzeniowych co by ją znacznie przyśpieszyło. Więc nie gadajcie że kolega ma za słabą grafę bo tu akurat procek się liczy.

Niby chodzi na wszystkich 3 rdzeniach ale cały czas korzysta z jednego wątku co skutkuje wykorzystaniem procesora zaledwie w 33% czyli tak jakby gra korzystała z jednego rdzenia.

Najlepszym przykładem gry która umie korzystać z więcej niz 2 rdzeni jest assasins creed którey potrafi procesor wykorzystać w 95%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ktoś z Was próbował bawić się z koligacjami? Korci mnie aby na jeden rdzeń ustawić w wszystko co działa w kompie oprócz X3TC a na drugi rdzeń tylko grę. Ponieważ jest z tym chwila zabawy, pytam na wszelki wypadek czy ktoś już to przetrenował 😉

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja mam znowu problem 😁 poleciałem do sektora w sumie nie działo się tam wiele parę khaak może z 10 i jakieś statki walczące z nimi... chciałem przyłączyć się do walki... pomijam że podczas walki (w sumie to to była bitewka - tak tyci tyci) miałem od czasu do czasu pokaz slajdów przy gwałtowniejszych manewrach moim M3. To jeszcze od czas do czasu (już wcześniej też się to działo) na chwile, dosłownie nawet nie sekundę, znikał cały panel z ekranu gry (pasek menu itp) i gra się zatrzymywała... oczywiście póżniej dalej można było grać ale co to za gra 😀

Takie mini freezy też ich doświadczyliście?

Yacek wiem że masz troche podobny komputer do mojego instalowałeś skrypty typu remove rocks, low poly asteroids? a może coś po za tym?

Komputer:

C2D E8400

4GB Ram

HD4850 CF

jak na takim kopie ta gra działa tak topornie, to ja sie zastanawiam czy do minimalnych wymagań nie powinny dać przypadkiem Core i7

PS przy rozpoczęciu nowej gry (bez fabuły - czyli pogromca +1000 kasy w sektorze argon prime) nie ruszając statkiem mam około 60 fps 🤪

PSS pomimo zainstalowania X-treme mod'a cywile nadal są w grze... Xtreme mode nie powinien ich eliminować całkowicie?

a nie wspomniałem o jeszcze jednej ważnej rzeczy.... ostatnio użyłem czita (tak, wiem jestem zły) żeby nie odkrywać każdej bramy itd odkryłem sobie wszystkie sektory przez polecenie add satelite to all ... czy coś takiego w każdym razie wrzuciło mi satelitę do każdego sektora oczywiście w części sektorów satelity zostały zniszczone nie mniej jednak może to miało wpływ na wydajność? w końcu widziałem "wszystko"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Takie mini freezy też ich doświadczyliście?

Yacek wiem że masz troche podobny komputer do mojego instalowałeś skrypty typu remove rocks, low poly asteroids? a może coś po za tym?

Komputer:

C2D E8400

4GB Ram

HD4850 CF

Tak mam podobny sprzęt, tyko mniej pamięci 2GB. Takie freezy pojawiają mi się, ale to nie trwa więcej niż sekundę, dwie w maksymalnie napakowanym sektorze i przy wielu skryptach dodających multum statków. W czystej grze praktycznie nie odczuwałem tego.

Cytat

PSS pomimo zainstalowania X-treme mod'a cywile nadal są w grze... Xtreme mode nie powinien ich eliminować całkowicie?

Powinien usuwać wszystkich. Być może masz starszą wersję skryptu, która dobrze działała na wersji gry 1.3, dla wersji >1.4 musi być najnowsza wersja skryptu. Być może też ma na to wpływ wersji 2.5 patcha, nie powiem ci bo nie gram teraz w starą grę ze skryptami i patchem 2.5.

Ściągnij z Mamuta Xtreme+Pirate Patrol i sprawdź.

I jeszcze jedno, czy masz jakieś inne mody, które operują na pliku TShips? Jak nie wiesz jakie mody na nim operują to podaj mi ich nazwy to Ci powiem. Pisałem że nie można łączyć moda z innymi modami z plikiem TShips bo będzie działał tylko jeden z nich, ten, który będzie miał najwyższy numer plików .cat/.dat. Dlatego może Xtreme nie działa Ci poprawnie.

Cytat

Yacek wiem że masz troche podobny komputer do mojego instalowałeś skrypty typu remove rocks, low poly asteroids?

czy coś takiego w każdym razie wrzuciło mi satelitę do każdego sektora oczywiście w części sektorów satelity zostały zniszczone nie mniej jednak może to miało wpływ na wydajność? w końcu widziałem "wszystko"

Zobacz do spisu moich skryptów, pisałem tam że użyłem remove rock.

A to że im więcej sektorów odkrywamy, to bardziej zwalnia gra, to chyba normalne i rozumie się samo przez się. Co prawda komputer od samego początku oblicza wszystkie istniejące statki i stacje w grze, nawet w tych sektorach, których nie odkryliśmy. Widać to np. po statkach do przejęcia pojawiających się dzięki skryptowi NPC Baill we wszystkich sektorach. Ale odkrycie wszystkich sektorów i dodanie do nich satelitów na pewno wymusza zwiększenie obliczeń dla tych jednostek i stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...