Skocz do zawarto┼Ťci

X2: The Threat w 4K!


Moskit
 Udost─Öpnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to co Panowie. Wracamy do chwalenia si─Ö swoimi potworami? ­čśü

Dzisiaj odkry┼éem co┼Ť takiego jak Nvidia DSR, czyli mo┼╝liwo┼Ť─ç odpalenia rozdzia┼éki 4K (3840 ├Ś 2160) na monitorach 1080p. Wcze┼Ťniej by┼éo ju┼╝ co┼Ť takiego mo┼╝liwe przy pomocy odpowiedniego grzebania w opcjach karty graficznej, ale np. w moim przypadku mo┼╝liwe by┼éo maksymalnie odpalanie gier w 4K(2560 x 1440) i to nie we wszystkich.

Nvidia DSR to praktycznie sprz─Ötowe wsparcie odtwarzania wy┼╝szych rozdzielczo┼Ťci, ni┼╝ nam nasz monitor pozwala. Jasne, nadal widzimy 1080p, tylko ┼╝e zeskalowane z wyzszych rozdzielczo┼Ťci, ale nadal jako┼Ť─ç obrazu jest wy┼╝sza. No i mo┼╝emy jeszcze dodatkowe filtry i wyg┼éadzenia ekranu w┼é─ůczy─ç. ­čśë

Odpali┼éem dzisiaj sobie benchmark X2: The Threat w 4K i... ┼éa┼é, ale ta gra si─Ö dobrze zestarza┼éa. Oczywi┼Ťcie nie wszystko wygl─ůda dobrze, ale niekt├│re elementy robi─ů wra┼╝enie nawet dzisiaj. Jak chocia┼╝by ┼Ťwiat┼éa od silnik├│w, smugi jakie pozostawiaj─ů oraz efekty dzia┼éania broni. Chyba sobie wkr├│tce przypomn─Ö ten tytu┼é, bo w sumie nie mam teraz zbytnio si┼éy na molochy pokroju X3AP i XR, ju┼╝ nie wspominaj─ůc o ogromniastych modyfikacjach do AP i TC.

X2 - The Threat

Executeable compiled Mon Jun 25 06:22:45 2007

Video Settings during test:
  Screen Resolution: 3840*2160*32
  Bumpmapping: On
  Realtime Shadows: On

System specific video settings:
  Adapter name: NVIDIA GeForce GTX 780 [NVIDIA GeForce GTX 780]
  Vertex Shader: Hardware, version 1

Framerates
  Scene	 00	 163.566 fps
  Scene	 01	 331.516 fps
  Scene	 02	 176.536 fps
  Scene	 03	 159.789 fps
  Scene	 04	 98.930 fps
  Scene	 05	 99.272 fps
  Scene	 06	 139.164 fps
  Scene	 07	 231.453 fps
  Scene	 08	 275.990 fps
  Scene	 09	 140.931 fps
  Scene	 10	 147.869 fps
  Scene	 11	 136.930 fps
  Scene	 12	 142.942 fps

┼Ürednio 177 fs├│w czyli nawet taki staruszek potrafi nie tyle zagi─ů─ç, co zmusi─ç do wyt─Ö┼╝onej pracy GTX780 i i7 4770K w odpowiedniej rozdzielczo┼Ťci. ­čśë

Wi─Öcej fotek

UPDATE #1:

Cholera, okazuje si─Ö ┼╝e benchmark dzia┼éa w miar─Ö prawid┼éowo, ale w samej grze mam problem z d┼║wi─Ökiem. Jak tylko gra pr├│buje wyda─ç jaki┼Ť odg┼éos, to od razu mam mega szumy. Sic!

Zastanawiam si─Ö czy to wina gry, niestandardowej rozdzielczo┼Ťci czy czegokolwiek innego, poniewa┼╝ gdy odpalam w 1080p to nadal szumi. O_o

Musz─Ö zbada─ç ten problem.

UPDATE #2:

W┼é─ůczy┼éem 'Zgodno┼Ť─ç z Windows XP i wygl─ůda na to, ┼╝e ┼Ťmiga bez problem├│w d┼║wi─Ökowych. ­čśë

Odno┼Ťnik do komentarza
Udost─Öpnij na innych stronach

Faktycznie gra dzi┼Ť wygl─ůda ┼Ťwietnie ja na taka leciw─ů. Niedawno ja sko┼äczy┼éem, koncentruj─ůc si─Ö g┼éownie na uko┼äczeniu fabu┼éy. We znaki jedynie si─Ö daje ma┼éo udoskonalony interfejs, ale nie jest on jako┼Ť bardzo dokuczliwy. Nawet niez┼éa liczba klatek, ale pokusi┼ébym si─Ö o w┼é─ůczenie antyalisingu, bo na screenach wida─ç nieco ostre kraw─Ödzie.

Odno┼Ťnik do komentarza
Udost─Öpnij na innych stronach

@Sorkvild

Antyaliasing by┼é w┼é─ůczony, ale ten bezpo┼Ťrednio w grze. Mo┼╝na by┼éoby pokombinowa─ç z wyg┼éadzeniem za po┼Ťrednictwem sterownik├│w, ale nie wiem czy to gra warta ┼Ťwieczki. Na moim 27 calowym monitorze 1080p wszystko wygl─ůda niesamowicie g┼éadko i raczej nie mam powod├│w do narzeka┼ä. ­čśë

Odno┼Ťnik do komentarza
Udost─Öpnij na innych stronach

u mnie na tej sztucznej rozdzielczo┼Ťci si─Ö wywala w trakcie (w trybach zgodno┼Ťci w og├│le nie odpala) - win 8 - oczywi┼Ťcie problem tylko w 4K - wi─Öc na zast─Öpstwo wrzucam wyniki z X3R i X3 TC w 4K ­čśë

Spoiler

--------------------------

X3 - Terran Conflict

--------------------------

Game Version: 1.2.0.0

Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel┬« CoreÔäó i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz

Usable System Memory: 8192 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 3200 x 1800 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 4x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 28 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 53.8 average fps 23.0 minimum fps 119.0 maximum fps

Scene "Fight" 124.5 average fps 48.0 minimum fps 286.0 maximum fps

Scene "Build" 155.2 average fps 89.0 minimum fps 285.0 maximum fps

Scene "Think" 78.1 average fps 43.0 minimum fps 149.0 maximum fps

Overall average framerate: 102.9 fps

┬ę2008 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

Spoiler

--------------------------

X3 - Terran Conflict

--------------------------

Game Version: 1.2.0.0

Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel┬« CoreÔäó i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz

Usable System Memory: 8192 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 1920 x 1080 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 4x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 28 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 59.5 average fps 25.0 minimum fps 130.0 maximum fps

Scene "Fight" 129.3 average fps 49.0 minimum fps 288.0 maximum fps

Scene "Build" 173.5 average fps 101.0 minimum fps 384.0 maximum fps

Scene "Think" 80.2 average fps 43.0 minimum fps 148.0 maximum fps

Overall average framerate: 110.6 fps

┬ę2008 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

Spoiler

--------------------------

X3 - Reunion

--------------------------

Game Version: 2.5.0.0

Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel┬« CoreÔäó i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz

Usable System Memory: 8192 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 3200 x 1800 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 8x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 24 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 226.1 average fps 185.0 minimum fps 270.0 maximum fps

Scene "Fight" 112.5 average fps 36.0 minimum fps 243.0 maximum fps

Scene "Build" 271.4 average fps 201.0 minimum fps 349.0 maximum fps

Scene "Think" 254.3 average fps 159.0 minimum fps 472.0 maximum fps

Overall average framerate: 216.1 fps

┬ę2007 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

Spoiler

--------------------------

X3 - Reunion

--------------------------

Game Version: 2.5.0.0

Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel┬« CoreÔäó i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz

Usable System Memory: 8192 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 1920 x 1080 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 8x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 24 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 246.5 average fps 214.0 minimum fps 307.0 maximum fps

Scene "Fight" 115.8 average fps 40.0 minimum fps 244.0 maximum fps

Scene "Build" 286.7 average fps 200.0 minimum fps 362.0 maximum fps

Scene "Think" 262.5 average fps 165.0 minimum fps 473.0 maximum fps

Overall average framerate: 227.9 fps

┬ę2007 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

swoj─ů drog─ů troch─Ö dziwny ten tw├│j wynik - tylko 177 fps? u mnie w Reunion jest o wiele wi─Öcej mimo i┼╝ mam s┼éabszy procesor - swoj─ů drog─ů r├│┼╝nica w fps pomi─Ödzy 4k a 1080p znikoma - zapewne procesor (a konkretnie Ghz bo brak obs┼éugi wielu rdzeni) jest w─ůskim gard┼éem...

Odno┼Ťnik do komentarza
Udost─Öpnij na innych stronach

U siebie mam tylko demo TC, więc wrzucę wyniki z niego, w natywnej rodziałce monitora.

Spoiler

--------------------------

X3 - Terran Conflict

--------------------------

Game Version: 1.2.0.0

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.141211-1742)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz (8 CPUs), ~4.0GHz

Usable System Memory: 16384 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 2560 x 1440 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 8x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 28 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 80.9 average fps 34.0 minimum fps 177.0 maximum fps

Scene "Fight" 171.1 average fps 64.0 minimum fps 351.0 maximum fps

Scene "Build" 220.6 average fps 149.0 minimum fps 303.0 maximum fps

Scene "Think" 99.9 average fps 63.0 minimum fps 176.0 maximum fps

Overall average framerate: 143.2 fps

(c)2008 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

Odno┼Ťnik do komentarza
Udost─Öpnij na innych stronach

Do┼é─ůcz do dyskusji

Mo┼╝esz doda─ç zawarto┼Ť─ç ju┼╝ teraz a zarejestrowa─ç si─Ö p├│┼║niej. Je┼Ťli posiadasz ju┼╝ konto, zaloguj si─Ö aby doda─ç zawarto┼Ť─ç za jego pomoc─ů.

Go┼Ť─ç
Dodaj odpowied┼║ do tematu...

×   Wklejono zawarto┼Ť─ç z formatowaniem.   Usu┼ä formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odno┼Ťnik zosta┼é automatycznie osadzony.   Przywr├│─ç wy┼Ťwietlanie jako odno┼Ťnik

×   Przywr├│cono poprzedni─ů zawarto┼Ť─ç.   Wyczy┼Ť─ç edytor

×   Nie mo┼╝esz bezpo┼Ťrednio wklei─ç grafiki. Dodaj lub za┼é─ůcz grafiki z adresu URL.

 Udost─Öpnij

×
×
  • Dodaj now─ů pozycj─Ö...