Skocz do zawartości

X2: The Threat w 4K!


Moskit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to co Panowie. Wracamy do chwalenia się swoimi potworami? 😁

Dzisiaj odkryłem coś takiego jak Nvidia DSR, czyli możliwość odpalenia rozdziałki 4K (3840 × 2160) na monitorach 1080p. Wcześniej było już coś takiego możliwe przy pomocy odpowiedniego grzebania w opcjach karty graficznej, ale np. w moim przypadku możliwe było maksymalnie odpalanie gier w 4K(2560 x 1440) i to nie we wszystkich.

Nvidia DSR to praktycznie sprzętowe wsparcie odtwarzania wyższych rozdzielczości, niż nam nasz monitor pozwala. Jasne, nadal widzimy 1080p, tylko że zeskalowane z wyzszych rozdzielczości, ale nadal jakość obrazu jest wyższa. No i możemy jeszcze dodatkowe filtry i wygładzenia ekranu włączyć. 😉

Odpaliłem dzisiaj sobie benchmark X2: The Threat w 4K i... łał, ale ta gra się dobrze zestarzała. Oczywiście nie wszystko wygląda dobrze, ale niektóre elementy robią wrażenie nawet dzisiaj. Jak chociażby światła od silników, smugi jakie pozostawiają oraz efekty działania broni. Chyba sobie wkrótce przypomnę ten tytuł, bo w sumie nie mam teraz zbytnio siły na molochy pokroju X3AP i XR, już nie wspominając o ogromniastych modyfikacjach do AP i TC.

X2 - The Threat

Executeable compiled Mon Jun 25 06:22:45 2007

Video Settings during test:
  Screen Resolution: 3840*2160*32
  Bumpmapping: On
  Realtime Shadows: On

System specific video settings:
  Adapter name: NVIDIA GeForce GTX 780 [NVIDIA GeForce GTX 780]
  Vertex Shader: Hardware, version 1

Framerates
  Scene	 00	 163.566 fps
  Scene	 01	 331.516 fps
  Scene	 02	 176.536 fps
  Scene	 03	 159.789 fps
  Scene	 04	 98.930 fps
  Scene	 05	 99.272 fps
  Scene	 06	 139.164 fps
  Scene	 07	 231.453 fps
  Scene	 08	 275.990 fps
  Scene	 09	 140.931 fps
  Scene	 10	 147.869 fps
  Scene	 11	 136.930 fps
  Scene	 12	 142.942 fps

Średnio 177 fsów czyli nawet taki staruszek potrafi nie tyle zagiąć, co zmusić do wytężonej pracy GTX780 i i7 4770K w odpowiedniej rozdzielczości. 😉

Więcej fotek

UPDATE #1:

Cholera, okazuje się że benchmark działa w miarę prawidłowo, ale w samej grze mam problem z dźwiękiem. Jak tylko gra próbuje wydać jakiś odgłos, to od razu mam mega szumy. Sic!

Zastanawiam się czy to wina gry, niestandardowej rozdzielczości czy czegokolwiek innego, ponieważ gdy odpalam w 1080p to nadal szumi. O_o

Muszę zbadać ten problem.

UPDATE #2:

Włączyłem 'Zgodność z Windows XP i wygląda na to, że śmiga bez problemów dźwiękowych. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie gra dziś wygląda świetnie ja na taka leciwą. Niedawno ja skończyłem, koncentrując się głownie na ukończeniu fabuły. We znaki jedynie się daje mało udoskonalony interfejs, ale nie jest on jakoś bardzo dokuczliwy. Nawet niezła liczba klatek, ale pokusiłbym się o włączenie antyalisingu, bo na screenach widać nieco ostre krawędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sorkvild

Antyaliasing był włączony, ale ten bezpośrednio w grze. Można byłoby pokombinować z wygładzeniem za pośrednictwem sterowników, ale nie wiem czy to gra warta świeczki. Na moim 27 calowym monitorze 1080p wszystko wygląda niesamowicie gładko i raczej nie mam powodów do narzekań. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na tej sztucznej rozdzielczości się wywala w trakcie (w trybach zgodności w ogóle nie odpala) - win 8 - oczywiście problem tylko w 4K - więc na zastępstwo wrzucam wyniki z X3R i X3 TC w 4K 😉

Spoiler

--------------------------

X3 - Terran Conflict

--------------------------

Game Version: 1.2.0.0

Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel® Core™ i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz

Usable System Memory: 8192 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 3200 x 1800 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 4x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 28 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 53.8 average fps 23.0 minimum fps 119.0 maximum fps

Scene "Fight" 124.5 average fps 48.0 minimum fps 286.0 maximum fps

Scene "Build" 155.2 average fps 89.0 minimum fps 285.0 maximum fps

Scene "Think" 78.1 average fps 43.0 minimum fps 149.0 maximum fps

Overall average framerate: 102.9 fps

©2008 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

Spoiler

--------------------------

X3 - Terran Conflict

--------------------------

Game Version: 1.2.0.0

Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel® Core™ i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz

Usable System Memory: 8192 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 1920 x 1080 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 4x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 28 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 59.5 average fps 25.0 minimum fps 130.0 maximum fps

Scene "Fight" 129.3 average fps 49.0 minimum fps 288.0 maximum fps

Scene "Build" 173.5 average fps 101.0 minimum fps 384.0 maximum fps

Scene "Think" 80.2 average fps 43.0 minimum fps 148.0 maximum fps

Overall average framerate: 110.6 fps

©2008 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

Spoiler

--------------------------

X3 - Reunion

--------------------------

Game Version: 2.5.0.0

Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel® Core™ i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz

Usable System Memory: 8192 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 3200 x 1800 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 8x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 24 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 226.1 average fps 185.0 minimum fps 270.0 maximum fps

Scene "Fight" 112.5 average fps 36.0 minimum fps 243.0 maximum fps

Scene "Build" 271.4 average fps 201.0 minimum fps 349.0 maximum fps

Scene "Think" 254.3 average fps 159.0 minimum fps 472.0 maximum fps

Overall average framerate: 216.1 fps

©2007 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

Spoiler

--------------------------

X3 - Reunion

--------------------------

Game Version: 2.5.0.0

Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel® Core™ i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz

Usable System Memory: 8192 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 1920 x 1080 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 8x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 24 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 246.5 average fps 214.0 minimum fps 307.0 maximum fps

Scene "Fight" 115.8 average fps 40.0 minimum fps 244.0 maximum fps

Scene "Build" 286.7 average fps 200.0 minimum fps 362.0 maximum fps

Scene "Think" 262.5 average fps 165.0 minimum fps 473.0 maximum fps

Overall average framerate: 227.9 fps

©2007 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

swoją drogą trochę dziwny ten twój wynik - tylko 177 fps? u mnie w Reunion jest o wiele więcej mimo iż mam słabszy procesor - swoją drogą różnica w fps pomiędzy 4k a 1080p znikoma - zapewne procesor (a konkretnie Ghz bo brak obsługi wielu rdzeni) jest wąskim gardłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam tylko demo TC, więc wrzucę wyniki z niego, w natywnej rodziałce monitora.

Spoiler

--------------------------

X3 - Terran Conflict

--------------------------

Game Version: 1.2.0.0

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.141211-1742)

DirectX Version: DirectX 11

Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333

CPU Info: Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz (8 CPUs), ~4.0GHz

Usable System Memory: 16384 MB

Video Settings During Benchmark:

Screen Resolution: 2560 x 1440 * [32], fullscreen

Using Shader Profile: 3.0

Antialias Mode: 8x

Anisotropic Mode: 16x

Graphics & Shader Settings:

Texture Quality: high

Shader Quality: high

High Quality Bumpmaps: enabled

Environment Mapping: enabled

Glow Filter: enabled

Ship Color Variations: disabled

More Dynamic Lights: enabled

Used Vertexsize: 28 bytes

Framerates

--------------------------------------------------------------------------------

Scene "Trade" 80.9 average fps 34.0 minimum fps 177.0 maximum fps

Scene "Fight" 171.1 average fps 64.0 minimum fps 351.0 maximum fps

Scene "Build" 220.6 average fps 149.0 minimum fps 303.0 maximum fps

Scene "Think" 99.9 average fps 63.0 minimum fps 176.0 maximum fps

Overall average framerate: 143.2 fps

(c)2008 EGOSOFT

For more information visit http://www.egosoft.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...