Moskit Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 No to co Panowie. Wracamy do chwalenia się swoimi potworami? Dzisiaj odkryłem coś takiego jak Nvidia DSR, czyli możliwość odpalenia rozdziałki 4K (3840 × 2160) na monitorach 1080p. Wcześniej było już coś takiego możliwe przy pomocy odpowiedniego grzebania w opcjach karty graficznej, ale np. w moim przypadku możliwe było maksymalnie odpalanie gier w 4K(2560 x 1440) i to nie we wszystkich.Nvidia DSR to praktycznie sprzętowe wsparcie odtwarzania wyższych rozdzielczości, niż nam nasz monitor pozwala. Jasne, nadal widzimy 1080p, tylko że zeskalowane z wyzszych rozdzielczości, ale nadal jakość obrazu jest wyższa. No i możemy jeszcze dodatkowe filtry i wygładzenia ekranu włączyć. Odpaliłem dzisiaj sobie benchmark X2: The Threat w 4K i... łał, ale ta gra się dobrze zestarzała. Oczywiście nie wszystko wygląda dobrze, ale niektóre elementy robią wrażenie nawet dzisiaj. Jak chociażby światła od silników, smugi jakie pozostawiają oraz efekty działania broni. Chyba sobie wkrótce przypomnę ten tytuł, bo w sumie nie mam teraz zbytnio siły na molochy pokroju X3AP i XR, już nie wspominając o ogromniastych modyfikacjach do AP i TC. X2 - The Threat Executeable compiled Mon Jun 25 06:22:45 2007 Video Settings during test: Screen Resolution: 3840*2160*32 Bumpmapping: On Realtime Shadows: On System specific video settings: Adapter name: NVIDIA GeForce GTX 780 [NVIDIA GeForce GTX 780] Vertex Shader: Hardware, version 1 Framerates Scene 00 163.566 fps Scene 01 331.516 fps Scene 02 176.536 fps Scene 03 159.789 fps Scene 04 98.930 fps Scene 05 99.272 fps Scene 06 139.164 fps Scene 07 231.453 fps Scene 08 275.990 fps Scene 09 140.931 fps Scene 10 147.869 fps Scene 11 136.930 fps Scene 12 142.942 fpsŚrednio 177 fsów czyli nawet taki staruszek potrafi nie tyle zagiąć, co zmusić do wytężonej pracy GTX780 i i7 4770K w odpowiedniej rozdzielczości. Więcej fotekUPDATE #1:Cholera, okazuje się że benchmark działa w miarę prawidłowo, ale w samej grze mam problem z dźwiękiem. Jak tylko gra próbuje wydać jakiś odgłos, to od razu mam mega szumy. Sic!Zastanawiam się czy to wina gry, niestandardowej rozdzielczości czy czegokolwiek innego, ponieważ gdy odpalam w 1080p to nadal szumi. O_oMuszę zbadać ten problem.UPDATE #2:Włączyłem 'Zgodność z Windows XP i wygląda na to, że śmiga bez problemów dźwiękowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Faktycznie gra dziś wygląda świetnie ja na taka leciwą. Niedawno ja skończyłem, koncentrując się głownie na ukończeniu fabuły. We znaki jedynie się daje mało udoskonalony interfejs, ale nie jest on jakoś bardzo dokuczliwy. Nawet niezła liczba klatek, ale pokusiłbym się o włączenie antyalisingu, bo na screenach widać nieco ostre krawędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moskit Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 @SorkvildAntyaliasing był włączony, ale ten bezpośrednio w grze. Można byłoby pokombinować z wygładzeniem za pośrednictwem sterowników, ale nie wiem czy to gra warta świeczki. Na moim 27 calowym monitorze 1080p wszystko wygląda niesamowicie gładko i raczej nie mam powodów do narzekań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 u mnie na tej sztucznej rozdzielczości się wywala w trakcie (w trybach zgodności w ogóle nie odpala) - win 8 - oczywiście problem tylko w 4K - więc na zastępstwo wrzucam wyniki z X3R i X3 TC w 4K Spoiler-------------------------- X3 - Terran Conflict--------------------------Game Version: 1.2.0.0Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)DirectX Version: DirectX 11Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333CPU Info: Intel® Core™ i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHzUsable System Memory: 8192 MBVideo Settings During Benchmark: Screen Resolution: 3200 x 1800 * [32], fullscreen Using Shader Profile: 3.0 Antialias Mode: 4x Anisotropic Mode: 16xGraphics & Shader Settings: Texture Quality: high Shader Quality: high High Quality Bumpmaps: enabled Environment Mapping: enabled Glow Filter: enabled Ship Color Variations: disabled More Dynamic Lights: enabled Used Vertexsize: 28 bytesFramerates-------------------------------------------------------------------------------- Scene "Trade" 53.8 average fps 23.0 minimum fps 119.0 maximum fps Scene "Fight" 124.5 average fps 48.0 minimum fps 286.0 maximum fps Scene "Build" 155.2 average fps 89.0 minimum fps 285.0 maximum fps Scene "Think" 78.1 average fps 43.0 minimum fps 149.0 maximum fpsOverall average framerate: 102.9 fps©2008 EGOSOFTFor more information visit http://www.egosoft.comSpoiler-------------------------- X3 - Terran Conflict--------------------------Game Version: 1.2.0.0Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)DirectX Version: DirectX 11Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333CPU Info: Intel® Core™ i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHzUsable System Memory: 8192 MBVideo Settings During Benchmark: Screen Resolution: 1920 x 1080 * [32], fullscreen Using Shader Profile: 3.0 Antialias Mode: 4x Anisotropic Mode: 16xGraphics & Shader Settings: Texture Quality: high Shader Quality: high High Quality Bumpmaps: enabled Environment Mapping: enabled Glow Filter: enabled Ship Color Variations: disabled More Dynamic Lights: enabled Used Vertexsize: 28 bytesFramerates-------------------------------------------------------------------------------- Scene "Trade" 59.5 average fps 25.0 minimum fps 130.0 maximum fps Scene "Fight" 129.3 average fps 49.0 minimum fps 288.0 maximum fps Scene "Build" 173.5 average fps 101.0 minimum fps 384.0 maximum fps Scene "Think" 80.2 average fps 43.0 minimum fps 148.0 maximum fpsOverall average framerate: 110.6 fps©2008 EGOSOFTFor more information visit http://www.egosoft.comSpoiler-------------------------- X3 - Reunion--------------------------Game Version: 2.5.0.0Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)DirectX Version: DirectX 11Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333CPU Info: Intel® Core™ i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHzUsable System Memory: 8192 MBVideo Settings During Benchmark: Screen Resolution: 3200 x 1800 * [32], fullscreen Using Shader Profile: 3.0 Antialias Mode: 8x Anisotropic Mode: 16xGraphics & Shader Settings: Texture Quality: high Shader Quality: high High Quality Bumpmaps: enabled Environment Mapping: enabled Glow Filter: enabled Ship Color Variations: disabled More Dynamic Lights: enabled Used Vertexsize: 24 bytesFramerates-------------------------------------------------------------------------------- Scene "Trade" 226.1 average fps 185.0 minimum fps 270.0 maximum fps Scene "Fight" 112.5 average fps 36.0 minimum fps 243.0 maximum fps Scene "Build" 271.4 average fps 201.0 minimum fps 349.0 maximum fps Scene "Think" 254.3 average fps 159.0 minimum fps 472.0 maximum fpsOverall average framerate: 216.1 fps©2007 EGOSOFTFor more information visit http://www.egosoft.comSpoiler-------------------------- X3 - Reunion--------------------------Game Version: 2.5.0.0Operating System: Windows 8 Pro 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.141210-1512)DirectX Version: DirectX 11Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333CPU Info: Intel® Core™ i5-3570 CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHzUsable System Memory: 8192 MBVideo Settings During Benchmark: Screen Resolution: 1920 x 1080 * [32], fullscreen Using Shader Profile: 3.0 Antialias Mode: 8x Anisotropic Mode: 16xGraphics & Shader Settings: Texture Quality: high Shader Quality: high High Quality Bumpmaps: enabled Environment Mapping: enabled Glow Filter: enabled Ship Color Variations: disabled More Dynamic Lights: enabled Used Vertexsize: 24 bytesFramerates-------------------------------------------------------------------------------- Scene "Trade" 246.5 average fps 214.0 minimum fps 307.0 maximum fps Scene "Fight" 115.8 average fps 40.0 minimum fps 244.0 maximum fps Scene "Build" 286.7 average fps 200.0 minimum fps 362.0 maximum fps Scene "Think" 262.5 average fps 165.0 minimum fps 473.0 maximum fpsOverall average framerate: 227.9 fps©2007 EGOSOFTFor more information visit http://www.egosoft.comswoją drogą trochę dziwny ten twój wynik - tylko 177 fps? u mnie w Reunion jest o wiele więcej mimo iż mam słabszy procesor - swoją drogą różnica w fps pomiędzy 4k a 1080p znikoma - zapewne procesor (a konkretnie Ghz bo brak obsługi wielu rdzeni) jest wąskim gardłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 U siebie mam tylko demo TC, więc wrzucę wyniki z niego, w natywnej rodziałce monitora.Spoiler-------------------------- X3 - Terran Conflict--------------------------Game Version: 1.2.0.0Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.141211-1742)DirectX Version: DirectX 11Graphics Card Info: AMD Radeon R9 200 Series [4095 MB] Driver: 8.17.0010.1333CPU Info: Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz (8 CPUs), ~4.0GHzUsable System Memory: 16384 MBVideo Settings During Benchmark: Screen Resolution: 2560 x 1440 * [32], fullscreen Using Shader Profile: 3.0 Antialias Mode: 8x Anisotropic Mode: 16xGraphics & Shader Settings: Texture Quality: high Shader Quality: high High Quality Bumpmaps: enabled Environment Mapping: enabled Glow Filter: enabled Ship Color Variations: disabled More Dynamic Lights: enabled Used Vertexsize: 28 bytesFramerates-------------------------------------------------------------------------------- Scene "Trade" 80.9 average fps 34.0 minimum fps 177.0 maximum fps Scene "Fight" 171.1 average fps 64.0 minimum fps 351.0 maximum fps Scene "Build" 220.6 average fps 149.0 minimum fps 303.0 maximum fps Scene "Think" 99.9 average fps 63.0 minimum fps 176.0 maximum fpsOverall average framerate: 143.2 fps(c)2008 EGOSOFTFor more information visit http://www.egosoft.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorkvild Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Trzy monitory w 4k, surround, joy do simów, fotel lotniczy i odlatywałbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeWaR Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 podobną rzecz chcę zbudować do obsługi Elite Dangerous.Szukam fajnych podświetlanych przycisków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.