Skocz do zawartości

Problem z cenami w kompleksie


zamek9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko i w sumie to nie wiem czy dobrze znowu pisze, ale gram w XRM to chyba dobrze 😀

Wybudowałem sobie kompleks i w fabrykach które połączyłem nie mogę ustawić cen sprzedaży, tylko mogę ceny kupna... mogę ustawic cene sprzedaży moich produktów ale ogniwa juz nie sa w moim kompleksie produktami tylko surowcami,przed połączeniem np. elekktrowni słonecznej mogłem ustawić za ile chcę sprzedawać ogniwa bo były to produkty, gdy ją połączyłem w kompleks nic takiego nie zauważyłem, jest tylko "ustaw cenę kupna"(bo są surowcami)...

może mi ktoś pomóc gdzie widać za ile ja sprzedaję ogniwa jako surowce w moim "kompleksie ?"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2012 o 14:27, Yacek napisał:

Pytanie nie ma nic wspólnego z XRM.

Takie są reguły łączenia fabryk w kompleksy, sprzedajesz z nich produkt finalny, pozostałe produkty są traktowane jako surowce.

http://xudb.pl/topic/36-faq-x3-xtm-tc-komentarze/page__st__70__p__15544#entry15544

Dobrze, są tak traktowane, ale przecież mogę sprzedawać też w kompleksie surowce oprocz produktow, wiec jak zobaczyc za ile sprzedaje te surowce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak mogę, tylko jesli chodzi o produkty to sprzedaz ustawiam a jesli chodzi o surowce to kupno ustawiam, i z tego co czytam to chyba to samo. Bo jak ustawiam surowcom cene kupna to tez ustawiam im cene sprzedazy. Dziwne to trochę ale inaczej tego nie rozumiem.

Więc powiedzmy, że ogniwa to moje surowce, ustawiam im "średnią cene kupna" na 15, średnia jak to średnia wiec moj Merkury wylatuje z bazy i kupuje ją za 16, wraca do bazy uzupelnia zapasy, po pewnym czasie przylatuje powiedzmy Arg Transport energii i kupuje mi ja za 14 kr ? No średnia 15 więc niby może się tak zdażyć,

Nie chodzi mi tu o handlarzy sektorowych wszechświatowych czy kup taniej i sprzedaj drożej itp. chodzi mi statek ktoremu jest przypisana pewna baza(dokladniej kompleks) i wlaczony normalny handel w tej bazie, a do tego jeszcze włączone by mogl komputer z baza tez handlować.

Czy to może jest tak, że jak ustawiam średnia cenę surowca 15, to moj Merkury probuje ja kupic za mniej jak 15, a gdy przyleci np ATE moze ja zakupic tylko za wiecej jak 15 ? Sorry ale tego nie rozumiem, skąd wiedzieć ustalając jedna wartość(bo wiecej nie mozna) że moj Merkury kupuje taniej ogniwa niz przylatujacy transport Arg. do mnie i kupujacy te ogniwa.

Mam nadzieję, że nie pogmatwałem za bardzo : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2012 o 18:24, zamek9 napisał:

No tak mogę, tylko jesli chodzi o produkty to sprzedaz ustawiam a jesli chodzi o surowce to kupno ustawiam, i z tego co czytam to chyba to samo. Bo jak ustawiam surowcom cene kupna to tez ustawiam im cene sprzedazy. Dziwne to trochę ale inaczej tego nie rozumiem....

W ustawieniach kompleksu możesz zdecydować o kilku wariantach. Oczywiście ustawiasz cenę sprzedaży produktu finalnego (to może się zmienić, tak pewnie było w Twoim przypadku, bo na początku ogniwa były produktem końcowym, a po przyłączeniu kilku innych fabryk do kompleksu ogniwa zostały "zdegradowane" do roli surowca). Możesz zdecydować, czy ten produkt będzie kupowany tylko przez Twoje statki, czy też będzie dostępny dla innych. Jeśli chodzi o Twoje surowce, to tu również możesz zdecydować, czy chcesz: 1) kupować i sprzedawać, 2)tylko kupować, 3) tylko sprzedawać, 4) w ogóle nimi nie handlować. Odpowiednie ustawienie tych opcji powinno rozwiązać Twój problem (piszę z pamięci, nie grałem od kilku tygodni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wszystko to rozumiem i jest tak jak piszesz, tylko nie za bardzo mi o to chodzi... bo chodzi mi właśnie, że tym ogniwom które stały się teraz półproduktem(moge zrobić je produktem ale nie o to chodzi) ustawiam jedna cene sprzedazy np 15, ustawiam też, że może sprzedawać mój statek te ogniwa jak i kupować komputer w moim kompleksie te ogniwa i po prostu nie rozumiem za ile sprzedaje je moj statek a za ile kupuje u mnie je komputer(jesli ustawiam im "jedną" cenę)

cena zakupu=cena sprzedazy - więc co za tyle samo on ode mnie kupuje co ja je sprzedaje ? to jaki w tym sens

Jeśli dasz mu rozkaz, że ma sprzedawac jak najdrożej a kupować jak najtaniej to wiadomo o co chodzi 15+ i 15-

ale w tym przypadku......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko zaglądnąć do FAQ: http://xudb.pl/topic/36-faq-x3-xtm-tc-komentarze/page__st__70__p__15544#entry15544

i przeczytać:

Cytat

Smażalnia steków sprzedaje je w cenach od 34 do 110 kr. Średnia cena to 72kr. Jeśli masz Stację Handlową ustawiasz w niej cenę na 72kr.Handlowcy z poleceniem kup po najniższej cenie będą szukać SW w cenach z przedziału 34-71kr. Handlowcy z poleceniem sprzedaj po najlepszej cenie, będą szukać fabryk gdzie będą mogli sprzedać SW w cenach z przedziału 73-110kr

Oczywiście to był przykład. Ale odnosi się również do twojego kompleksu i Ogniw Energetycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Handlowcy z poleceniem kup po najniższej cenie będą szukać SW w cenach z przedziału 34-71kr. Handlowcy z poleceniem sprzedaj po najlepszej cenie, będą szukać fabryk gdzie będą mogli sprzedać SW w cenach z przedziału 73-110kr"

- wszystko Yacek przeczytałem i po kilka razy, wydaje mi sie, że też zrozumiałem ale.....

ja włączam "przedstawiciela handlowego"..... to jest całkowicie inna opcja, i przypisując go do określonego kompleksu(baza) nic mu takiego później włączyć nie mogę(chyba że i tak tak samo działa), mogę mu "zatrzymać polecenie" i dać powyższe polecenia ale nie chodzi mi o nie, wtedy wiem, że zrobi jak powyżej piszesz.

Więc rozumiem, że mój Mercury poleci i gdy ustawie cene 72 to bedzie chcial sprzedać za więcej... mimo, że nie dam powyższego polecenia bo to inna opcja, a co jesli mam ustawione jeszcze, że komputer też może do mojego kompleksu przylecieć i je sobie kupić... wtedy on może kupić też tylko za wyższa cene ? : )

Może jakiejś opcji nie znam, ale wydaje mi się, że wszystko "prześledziłem"............ i dalej nie kapuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wydzieliłem posty, bo nie mają one nic wspólnego z XRM.

2. Przedstawiciel Handlowy to nic innego jak handlowiec, tylko zamiast jednego rozkazu (np. Kupuj po najlepszej cenie) realizuje kolejno różne rozkazy (kupuj, Sprzedaj) w zależności od potrzeb kompleksu. To czy kupuje lub sprzedaje zależy od stanu danego towaru na magazynie kompleksu, oraz cen za jakie może kupić lub sprzedać dany towar w swoim zasięgu. Zmieniając cenę tego towaru w kompleksie stymulujesz go do odpowiedniego zachowania. Obniżysz cenę, to więcej będzie sprzedawał, podniesiesz cenę, więcej zakupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie ma problemu

2. Można w dalszych opcjach "przedstawiciela handlowego" włączyć czy ma być handlowcem, sprzedawcą czy kupcem.. i włączając mu tylko "sprzedawca" będzie towary tylko sprzedawał...

Dodatkowo w stacji można włączyć sprzedaż, zakup lub sprzedaż&zakup, i teraz mam pytanko...

Przedstawicielowi handlowemu włączam "sprzedawcę".... w bazie ustawiam sprzedaż, ustawiam stekom na 60, teraz tak..... moj Mercury bierze steki i sprzedaje je (nieważne za ile, jak piszesz cene najwyzsza jaka moze uzyskać) ale w bazie wlaczam też "sprzedaż" więc przylatuje transport Argoński(dobra cena bo srednia 72) chcąc je u mnie kupić... i za ile je kupuje ? bo tego juz nie kapuje właśnie za ile przylatujący Argoński trensport je u mnie kupi... bo powiedzmy że mój Merkury sprzeda je za 65(co i tak jest więcej niz ustawiłem) a AT przyleci i je kupi za 60(tak jak ustawiłem). więc gdzie jest mój zysk : (

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym proponowal Wewnetrzna Logistyke Towarow a nie Handlowca.

Zbyt wiele czynnikow zalezy od tego ile i gdzie sprzedasz.

Z tego co pamietam musisz miec odpowiednio ustawione w opcjach handlowca,ilosc procentowa ladunku na statku,ilosc kiedy ma zaladowac na statek w zaleznosci od tego ile masz w fabryce itd.Do tego dodaj ze inni rowniez moga handlowac z twoja stacja(jesli masz tak w swoim kompleksie ustawione),moga kupic produkt a twoj handlowiec bedzie czekal na odp. ilosc w fabryce/kompleksie by mogl 'sie zaladowac' plus odpowiedni rynek zbytu czyli popyt na ten towar.

Dla mnie osobiscie to zbyt zagmatwane,wiec uzywam Logistyki Towarow MK1 i MK2 jesli trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa prawidłowo. Może łatwiej byłoby prowadzić dyskusję, gdybyś opisał jaki masz cel? Jeżeli chcesz "wyciągać" z tego kompleksu ogniwa po to, aby inna fabryka/kompleks miała zapewnione dostawy ogniw, to wewnętrzna logistyka nadaje się do tego wyśmienicie. Jak to będzie wyglądać po stronie finansowej? Otóż za wyprodukowane w swoim kompleksie ogniwa nie zapłacisz...nic. Po prostu, logistyk podleci, załaduje zdefiniowaną przez Ciebie liczbę ogniw i rozładuje je we wskazanej lokalizacji. Niezależnie od działania logistyka, jeśli poziom produkcji Twoich ogniw jest naprawdę spory, to oczywiście możesz zdecydować, że ogniwa te będą sprzedawane obcym. Po jakimś czasie zobaczysz, że w kompleksie masz sporą sumkę, a ogniw zaczyna ubywać (im niższa cena, tym szybciej ich ubywa z biegiem czasu, a mogą się i wyczerpać).

W X-ach (X3 TC i AP) bawiłem się przede wszystkim ekonomią, i też na początku miałem podobne do Twoich rozterki i pytania. Obecnie, jeśli mam w planie stworzenie własnych kompleksów, w których zamierzam produkować jakieś rzadkie i czasochłonne dobra (typu zaawansowana broń, torpedy, rakiety itp) zawsze zaczynam od rozwoju własnych i darmowych ogniw. Najlepiej robić to w Cho's Defeat, bo można tam połączyć w kompleks dwie kopalnie krzemu >70, ale jeśli grasz na skryptach (a grasz), to jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie zgarnięcie tych asteroidów Splitom za pomoca skryptu asteroid relocator, i przeniesienie ich do Akeelas Beacon (ze względu na super nasłonecznienie i największą dzięki temu wydajność przy produkcji ogniw)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak szczekan napisal - istotne jest to jaki masz cel w tym.

Jesli chcesz handlowac ogniwami to raczej malo oplacalne bo cena jednostkowa jest niska.

Jesli masz kompleks , w tym jesli dobrze rozumiem fabryke krysztalow i elektrownie to nadal masz nadwyzke ogniw ?

Jesli tak to moze rozbuduj kompleks lub sprzedawaj polprodukty ktore napewno dadza Ci wiekszy zysk.

U mnie zawsze gwiazdowka i ziolo schodza 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompleks mam z 8 fabryk produkujących ogniwa, rude, steki, wołowinę, pszenice delexiańska, płótno, amunicja do miotaczy materii i broń o niskiej sile rażenia.... 3 ostatnie to produkty

Jeszcze za mało gram w tą grę by określić o co mi chodzi, w sumie jeszcze nawet sam tego nie wiem co mam na mysli 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akeela's Beacon , ten sektor bym proponowal jesli chodzi o ogniwa,co prawda nie ma tam asteroid ale naslonecznienie jest najwieksze.

Postawilem kompleks na asteroidzie z krzemem i troche zaluje bo nie mam zbyt wiele do wyboru jesli chodzi o fabryki ktore uzywaja plytek krzemowych.

To juz lepiej wykorzystac rude,przynajmniej mozna oslony roznego rodzaju produkowac,a na to zawsze jest zbyt.

Sam mam nadwyzke ogniw w kompleksie ponad 250.000 szt. ale wez tu teraz znajdz nabywcow,dostarcz,ryzykujac przy tym ze jakis pirat czy xenon ustrzeli

ci transportowiec.

W/g mnie gra w ogniwa nie warta swieczki. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ nie ma najmniejszego problemu przy zbyciu ogniw 😀 Po prostu ustawiasz cenę na minimum i po jakimś czasie stacja nie może się opędzić od nadmiaru chętnych do kupna. W Cho's mój kompleks produkował 104 tys ogniw na godzinę, przy pojemności magazynowej ponad 600 tys. Potem dodałem kilka zaawansowanych fabryk (broń) i tym samym pojemność magazynowa dla ogniw powiększyła się do 1,2 mln. Zużycie własne ogniw z tego kompleksu na produkcję broni było praktycznie niewidoczne, bo produkcja szła pełną parą. Kiedy wówczas zdecydowałem o udostępnieniu ogniw każdemu chętnemu, stacja zaczęła zarabiać równie dobrze, co potężny kompleks z wódą albo teladihuaną. Kwestia skali i pewnej cierpliwości, aż zapełnią się składy płytek, kryształów, wołowiny i steków (mimo że splicki sektor, to bazowałem na argońskim żarciu).

Potem grałem nieco inaczej. Ten potężny kompleks w Cho's był moim zagłębiem ogniw, nie handlowałem nimi. Tworząc różne inne kompleksy, rozsiane po wszechświecie, w ogóle nie przejmowałem się już ogniwami, które - co by nie mówić - są podstawą każdej produkcji. Miałem praktycznie nieograniczony, odnawialny zapas ogniw, a sprawę ich dostaw do innych kompleksów załatwiali logistycy w Super Mistralach na odpowiednim szczeblu kariery (tzn aktywnie korzystający ze skoków). W taki sposób tworzyłem np ciągi produkcyjne do kompletu uzbrojenia Boreaszy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...