Skocz do zawartości

Mod X3 Rebalance Mod (XRM) - Total conversion -


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zapisują się w tym samym folderze.

Dla TC jest to Moje Dokumenty\Egosoft\X3TC

Dla AP jest to Moje Dokumenty\Egosoft\X3AP

Instalacja modów oraz wielokrotna instalacja TC lub AP nie ma na to wpływu. Nie ważne gdzie i ile razy zainstalowana gra, zawsze korzysta z tych samych katalogów do zapisu stanu gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2012 o 14:33, Gwain napisał:

Yacek to jest oczywiste ale jak instalujesz X3TC i X3TC z modem XRM to będziesz miał jeden katalog chyba że XRM doda nowy np o nazwie X3TCXRM.

Będziesz miał jeden, ten sam wspólny katalog dla plików sav.

Wydawało mi się że jasno to napisałem:

W dniu 1.02.2012 o 14:15, Yacek napisał:

Instalacja modów oraz wielokrotna instalacja TC lub AP nie ma na to wpływu. Nie ważne gdzie i ile razy zainstalowana gra, zawsze korzysta z tych samych katalogów do zapisu stanu gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz czy jak zapiszę w wersji z XRM save01 to nie nadpisze mi oryginalnego z X3TC?

Wydaje mi się Yacku że wyraźnie zapytałem :-) ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Z tego co napisałeś mam rozumieć że każda instalacja gry tworzy oddzielne save? Jja odnoszę wrażenie że nie. I jeżeli zainstaluję 2 wersje X3TC to obie będą korzystały z tych samych save. A ja chce zaisntalować X3TC z XRM i zacząć od nowa. Wtedy najprawdopodobniej utracę obecne save bo zostaną nadpisane przez wersję z XRM. Chyba że się mylę 😀

Oczywiście zawsze istnieje możliwość zgrania save i kopiowania ich w zależności w jaka wersje czysta czy z XRM chce się grać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro używa tego samego katalogu, to chyba logiczne że nadpisze.

Masz do wyboru kilka opcji:

1. Zrobić backup plików sav gdzieś do osobnego katalogu i jeśli będziesz chciał wrócić do czystego TC (do starej gry) przekopiowac je z powrotem.

2. Wyłączyć autozapis na stacjach. Zapisywać grę tylko ręcznie (przy pomocy Polisy Ubezpieczeniowej) na wybranych tylko sav (np. sav04 do sav13)

3. Użyć Savegame Manager

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się kolejna wersja moda o numerze 1.17

Wersja jest kompatybilna z zapisami gry z wersji 1.15 (w przypadku TC+XRM)

Pliki, które uległy zmianie:

XRM Part 1

XRM Part 2

Hull Packs (wszystkie trzy wersje)

STATKI, KTÓRE POWINNO SIĘ SKLONOWAĆ:

Brak

STATKI, KTÓRYCH NIE MOŻE BYĆ W SEKTORZE PODCZAS UPGRADE:

Nagoya

Ariadne

Nexus

Cerberus

Quasar

Sirokos

Należy pobrać i wypakować (zainstalować) wszystkie pliki. Pliki cat/dat moda podmieniamy pamiętając w jakiej kolejności mieliśmy zainstalowane poprzednio. Podmieniamy je na aktualne pliki. Również pliki z katalogu script z archiwum PART 2 należy przekopiować do katalogu script w katalogu gry.

Po zainstalowaniu wszystkich składników moda należy:

1. Uruchomić grę z ostatniego zapisu.

2. Otworzyć Edytor Skryptów. Jak ktoś nie wie, to opisane jest to w FAQ#3

3. W Edytorze Skryptów przeglądnąć listę skryptów i odszukać skrypt o nazwie "temp.xrm.1.16to1.17patch".

4. Uruchomić ten skrypt, poprzez naciśnięciu klawisz r mając ten skrypt podświetlony na liście. Następne okna potwierdzamy enterem. Po uruchomieniu skryptu możemy kontynuować grę. Polecałbym zapisać grę po wykonaniu skryptu.

Skrypt "temp.xrm.1.16to1.17patch" możemy usunąć z katalogu "script", ale nie jest to konieczne.

ZMIANY W WERSJI 1.17:

Fixed - Removed Plutarch HQ in Ore Belt (AP)

Fixed - Removed trading stations that are doubling exchanges in Light of Heart and Lucky Planets (AP)

Fixed - Fighter and Recon drones stats (AP)

Fixed - Repositioned Cerberus turrets

Fixed - Improved Sirokos main gun and turret configuration

Fixed - Improved PSP and M/AM graphic

Fixed - M/AM now fires faster bullets so its more of a "mini-gauss", but remaining a specialist frigate weapon

Fixed - Rebalanced bomber and M7M missiles to account for new AP scripts (AP)

Fixed - Corrected Tau missile damage

Fixed - Vidar and Vidar Sentinel M5 docks

Fixed - Redesigned Earth sector so ships can remain on the sector map (AP)

Fixed - Some TC jobs (xenon and yaki) now use the new job scripts written for XRM:AP (TC)

Fixed - Improved pirate fighter patrol behaviour

Fixed - Various other jobs changes

Fixed - Added stock correction routine to weapons dealer scripts so they will no longer fill up with weapons.

Fixed - Missiles revert to their vanilla model sizes

Added - New models for Nagoya, Ariadne, Nexus and Quasar

Added - New ship - Medusa Vanguard

Added - Jumpdrive Deployment Kits

Added - Jump Beacons for sale (AP)

Added - Jobs and docks to Earth sector (AP)

Added - Weapon, Space Fuel and Space Weed fabs to pirate Shipyards

Wersja 1.17 jest zarówno dla TC jak i dla AP.

Instalacja moda w grze AP odbywa się w ten sam sposób co w TC, należy tylko pamiętać, że AP jest zainstalowany w folderze Addon i tam należy kopiować wszystkie pliki moda.

WAŻNE:

Gracze TC+XRM uruchamiają tylko skrypt "temp.xrm.1.16to1.17patch".

Gracze AP+XRM muszą uruchomić dwa skrypt. Opis jak i jaki należy uruchomić drugi skrypt znajduje się w temacie o XRM dla AP.

Aktualizacje plików tłumaczenia i plików mini moda będą wkrótce na Mamucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2012 o 16:07, Peroox napisał:

Po zainstalowaniu tego moda mogę cały czas grać na zwykłym X3:TC?

Chętnie bym sprawdził tego moda.

I tak i nie. Jeśli zainstalujesz moda to do czystego TC wrócisz dopiero jak go odinstalujesz. Możesz zainstalować TC jeszcze raz w innym katalogu (zrobić drugą instalkę TC) i tam zainstalować moda, będziesz miał wtedy równocześnie czyste TC i TC z XRM. Pamiętaj jednak o tym, że obie gry będą zapisywały pliki sav w tym samym katalogu i przez pomyłkę możesz sobie nadpisać sav.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak z moją wersją moda. Nie działają tłumaczenia wraz z głosem do nowych tekstów, a także Community Plugin Configuration i BSE. Robiłem wszystko według instrukcji, a potem ściągnąłem tłumaczenie z Mamuta.

Coś nie mam weny na nowy początek w XRM... Najbardziej interesuje mnie walka. Jaki scenariusz na początek? Byle by nie Xenon:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie wypakowałeś z archiwum i pliki przekopiowałeś do katalogu T?

Tak konkretnie to w czym problem z tłumaczeniem?

Usunąłeś plik 00044.pck z katalogu mov?

Co do CCM i NPC Bail Addon ( bo tak nazywa się skrypt powodujący opuszczanie statków przez pilotów, mam nadzieję że to tylko pomyłka w nazwie skryptu, a nie pomyłka w instalacji skryptu z X3R) - skrypt NPC Bail Addon wymaga zainstalowanej odpowiedniej biblioteki, zobacz do tematu o tym skrypcie, tam masz podaną nazwę biblioteki i link do niej. Bez tej biblioteki konfiguracja NPC BA w CCM jest nie możliwa. Kilka razy o tym już było pisane w temacie o NPC BA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodziło mi o BA. Co do 2 dzięki zaraz zobaczę. Byłem pewien, że potrzebuje tylko znaleźć pliki pod XRM.

usunąłem ten plik, ale chyba już po rozpakowaniu XRM.

Rozpakowałem. Chodzi o to, że moja gra jest w pół po polsku, a to co nowe jest po angielsku. Niby nie przeszkadza bo język znam, ale jakoś trochę dziwnie się gra. To, że mój katalog jest przez małe t coś zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi post w tym temacie, odnośnie tłumaczenia:

Cytat

UWAGA - tłumaczenie jest w bardzo wczesnej wersji, przetłumaczone tylko podstawowe teksty, brak przetłumaczonych opisów statków, baz, sektorów itp.

Również przez budowę plików tekstowych można będzie spotkać się z dwujęzycznymi nazwami sektorów, dziwnymi nazwami broni itp.

Oczywiście wszystko będzie poprawiane w kolejnych wersjach tłumaczenia, ale kiedy one będą, nie powiem. Priorytetem teraz jest dla mnie tłumaczenie Encyklopedii.

Czytać, czytać i jeszcze raz czytać

Nazwa katalogu jest poprawna (t - z małej litery). Napisałem z dużej obyś wiedział o jaki katalog chodzi.Nie ma znaczenia kiedy usuniesz plik 00044.mov, usuwasz, odpalasz grę i masz trochę więcej gadki Betty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...