Skocz do zawartości

Problem z plikiem TShips


ComradeJacob
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie 😛

Ostatnio chciałem pobawić się co nieco w modyfikację statystyk różnych statków. Jako że obsługa X3 Editor 2 nie sprawiła mi najmniejszego problemu, to natychmiast przystąpiłem do dzieła.

Postanowiłem zmienić statystyki argońskiego Mamuta. Zwiększyłem pojemność ładowni z 60 do 76 tysięcy jednostek. Zmniejszyłem prędkość do 35m/s i przyspieszenie, ale nie pamiętam już o ile.

I wszystko fajnie, pięknie. Zapisuję plik, włączam grę... i nic. Jak było, tak jest. Mamut dalej lata niecałe 90m/s i mieści 60k jednostek ładunku. Rozpoczynałem nową grę i to też nic nie dało.

Nawet specjalnie użyłem cheatów i chciałem władować mu 76 tysięcy ogniw energetycznych, ale weszło tylko 60 tysięcy.

Czy ktoś z Was wie, co robię źle? Albo czego nie robię, a powinienem?

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego plik 05 cat/dat?

Zawsze należy edytować najnowszy TShips, czyli ten, który znajduje się w plikach cat/dat o najwyższym numerze lub w plikach znajdujących się w katalogu mods (jeśli mamy jakiegoś moda zainstalowanego jako base mod).

Jeśli nie masz innych modów instalowanych jako fake patch (modów dodających statki oczywiście) to najwyższy numer plików cat/dat masz 13 (jeśli masz patcha 3.1) i od niego powinieneś zacząć przeszukiwać pliki w poszukiwaniu TShips, bo w nim jest najnowszy TShips, używany przez grę. To ten plik powinieneś edytować.

Choć ja bym polecał wyeksportować w plików cat/dat TShips, wyedytować i sam plik TShips wrzucić do katalogu "types" - jeśli nie masz takiego, to założyć.

Dlaczego?

Będziesz miał pewność że gra użyje tego pliku TShips, a w razie, gdyby ci się znudziły zmiany, wystarczy, że go usuniesz, nie będziesz musiał przeinstalowywać gry lub patcha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie co do edytowania statystyk okrętów w X3:TC.

Kolega ComradeJacob pisał, że:

"Musiałem edytować z cat17 plik TShips w katalogu types."

Ja natomiast w: "D:\Program Files\EGOSOFT\X3 Terran Conflict\types"

mam tylko plik: TWareT.pck

Co mam więc zrobić aby móc edytować statystyki Xenon J i K?? Bo planuję dodać im po 21 szybkości oraz zwiększyć J-otce generator laser z 42500 do 85000. Chcę potem przez abordaż zdobyć sobie już taką zmodyfikowaną J-otkę (oczywiście modyfikacja dotyczyłaby wszystkich jednostek tego typu w grze).

Uprzedzając pytania... Nie, nie uważam, abym takie zmiany były niemoralne etc., gdyż najpierw i tak muszę zdobyć ten statek abordażem, a po tych zmianach na pewno to nie będzie proste 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2011 o 23:51, henryk5pio napisał:

Ja natomiast w: "D:\Program Files\EGOSOFT\X3 Terran Conflict\types"

mam tylko plik: TWareT.pck

A wyeksportowałeś go sobie? Pewnie nie. Kilka postów wcześniej piszę o tym: http://xudb.pl/index.php?/topic/1940-problem-z-plikiem-tships/page__view__findpost__p__29858

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, udało mi się w końcu otworzyć ten plik TShips z 13.cat 😛 Trochę pokombinowałem i jest:)

Niestety jak próbuję edytować "Max speed" wtedy wyskakuje mi to: http://imageshack.us/f/685/errorpd.png/

Czy to znaczy, iż maksymalna prędkość jest ustawione "na sztywno" i nic z nią nie można zrobić ?? Bo "Speed (base)" z edytować już się da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem 😛 Edytując TShips.pck w T File Editor wartość "Speed (base)" automatycznie wzrasta mi wartość "Max speed" 😀 Ale numer... 😀 😀 😀 Dopiero teraz zmieniając wartość "Speed (base) zauważyłem to, wcześniej tylko klikałem aby zmienić, ale tego nie robiłem... No dobra, edytuję i zapisuję zmiany w pliku 13.cat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam zapisane wszystkie zmiany i wartości pierwotne w pliku tekstowym. Jak coś, to po prostu go odpalam i przepisuję je do edytora X3 😀

Nie bawiłem się w żadne wyodrębnianie plików z cat/dat.

Jedyne co mnie zastanawia - w którym pliku edytować ceny statków/fabryk etc? W "TWares"?

W spoilerku podaję moje zmienione dane dla teladiańskiego, borońskiego, paranidiańskiego, pirackiego i splickiego TL'a:

Spoiler

Teladi Albatross - Basic cargo: 43000 Updated to: 80 000

Basic speed: 58,7 Updated to: 40

Basic acceleration: 3,1 Updated to: 2,6

Basic shields: 6x200MJ Updated to: 8x200MJ

Boron Orca - Basic cargo: 50 000 Updated to: 71250

Basic speed: 73,9 Updated to: 47,5

Basic acceleration: 4,3 Updated to: 3,5

Basic shields: 5x200MJ Updated to: 7x200MJ

Paranid Hercules - Basic cargo: 40 000 Updated to: 55 000

Basic speed: 64,4 Updated to: 59

Basic acceleration: 3,2 Updated to: 4,8

Basic shields: 6x200MJ Updated to: 7x200MJ

Pirate Mobile Base Hauler - Basic cargo: 60 000 Updated to: 53 000

Basic speed: 58,4 Updated to: 60

Basic acceleration: 2,7 Updated to: 4,9

Basic shields: 5x200MJ Updated to: 1x1GJ

Split Elephant - Basic cargo: 34 000 Updated to: 30 000

Basic speed: 88 Updated to: 79

Basic acceleration: 6,2 Updated to: 6,6

Baisc shields: 5x200MJ Updated to: 4x200MJ

Argonom nie zmieniałem nic. Albatrosowi znacznie zwiększyłem, gdyż podstawowe 40k było dla mnie śmieszne i wbrew zasadzie, o której słyszymy w grze praktycznie na każdym kroku. Mianowicie - Teladianie ładują w ładownie na statkach kosztem innych rzeczy. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2011 o 09:03, henryk5pio napisał:

Ale nie mogłem wydobyć pliku TShips z 13.cat. Lecz i tak zmiany zaszły, w encyklopedii się zmieniło od razu:) Więc chyba mi się udało:)

1. Otwierasz cat/dat w X3 Editor 2.

2. Wybierasz plik TShips

3. Na pasku narzędzi na górze masz "Extract files". Podajesz katalog docelowy i po krzyku.

Można też użyć do eksportu innego programu X3Modmanager.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cytat

Uprzedzając pytania... Nie, nie uważam, abym takie zmiany były niemoralne etc., gdyż najpierw i tak muszę zdobyć ten statek abordażem, a po tych zmianach na pewno to nie będzie proste

kolego, podkręciłeś sobie kiedyś USC Osaka do 200m/s [minimalna prędkość], generatorki na 2.900.000, miejsca osłon na 6* 2GJ i ładowność 60.000 jedn.? Ja przejąłem jeden ziemski sektor, to mi 2 takie przyleciały. Miałem tam 6 stacji produkujących zaopatrzenie dla sektora teladi [zbudowałem 2. bramy, 1.-teladi, 1. argon], 6 niszczycieli splickich w HQ i 3 pełne lotniskowce z moda cadiusa klasy anaconda do tego 12 M6 Nemesis i 5 Xenońskich M7 Q i na patrolu 3 skrzydła po 13 M8. Wszystko w drzazgach, a mój nowiusieńki Odyseusz ledwo uszedł z życiem [ wlatując po naprawie miałem 100%, uciekając (dokonując taktycznego odwrotu) miałem 5% wlatując dziobem w bramę do Legends Home]. I tak miałem szczęście, bo waliły seriami z generatoków czarnej dziurki, we wszystkie stacje i moc im się powoli koczyła. Rozumiesz? Chciałem podkręcić Ozjasza, a podkręciłem Osake. Nie dla mnie X3 Editor 2.

Wg. mnie: można to zrobić niemoralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Ponieważ nadal nie mam dostępu do kompa to nie mogę sprawdzić osobiście. Pomożecie mi? Proszę. Co się stanie jeżeli zmienię parametry jakiegoś statku, kupię go i stwierdzę, że mi to nie odpowiada i przywrócę poprzednie parametry tego statku (oczywiście w edytorze). Czy po zakupie będą stare/poprzednie parametry, a w tym kupionym ze zmodyfikowanymi pozostaną zmodyfikowane i będzie sobie/mi latał jako "dziwoląg"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...