ComradeJacob Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Witajcie Ostatnio chciałem pobawić się co nieco w modyfikację statystyk różnych statków. Jako że obsługa X3 Editor 2 nie sprawiła mi najmniejszego problemu, to natychmiast przystąpiłem do dzieła.Postanowiłem zmienić statystyki argońskiego Mamuta. Zwiększyłem pojemność ładowni z 60 do 76 tysięcy jednostek. Zmniejszyłem prędkość do 35m/s i przyspieszenie, ale nie pamiętam już o ile. I wszystko fajnie, pięknie. Zapisuję plik, włączam grę... i nic. Jak było, tak jest. Mamut dalej lata niecałe 90m/s i mieści 60k jednostek ładunku. Rozpoczynałem nową grę i to też nic nie dało. Nawet specjalnie użyłem cheatów i chciałem władować mu 76 tysięcy ogniw energetycznych, ale weszło tylko 60 tysięcy. Czy ktoś z Was wie, co robię źle? Albo czego nie robię, a powinienem? Pozdrowienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 A plik TShips gdzie wrzuciłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComradeJacob Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Nadpisałem w tym samym miejscu, gdzie był. Przed chwilą odpaliłem plik jeszcze raz i zobaczyłem, że moje modyfikacje pozostały nienaruszone. Ale w grze dalej kicha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Znaczy edytowałeś plik cat/dat?Jaki? O jakim numerze?Masz jakieś mody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComradeJacob Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Edytowałem plik cat05 (plik TShips.pck) za pomocą "T File Editor"Mody - Combat Mod 4, podmiana tła w grze, wojna Argon-Boron vs Paranid-Split, MARS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 A dlaczego plik 05 cat/dat?Zawsze należy edytować najnowszy TShips, czyli ten, który znajduje się w plikach cat/dat o najwyższym numerze lub w plikach znajdujących się w katalogu mods (jeśli mamy jakiegoś moda zainstalowanego jako base mod).Jeśli nie masz innych modów instalowanych jako fake patch (modów dodających statki oczywiście) to najwyższy numer plików cat/dat masz 13 (jeśli masz patcha 3.1) i od niego powinieneś zacząć przeszukiwać pliki w poszukiwaniu TShips, bo w nim jest najnowszy TShips, używany przez grę. To ten plik powinieneś edytować.Choć ja bym polecał wyeksportować w plików cat/dat TShips, wyedytować i sam plik TShips wrzucić do katalogu "types" - jeśli nie masz takiego, to założyć.Dlaczego?Będziesz miał pewność że gra użyje tego pliku TShips, a w razie, gdyby ci się znudziły zmiany, wystarczy, że go usuniesz, nie będziesz musiał przeinstalowywać gry lub patcha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComradeJacob Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Rzeczywiście, zapomniałem o tym.Dziękuję bardzo Yacku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComradeJacob Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Problem rozwiązany. Musiałem edytować z cat17 plik TShips w katalogu types.Temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 W dniu 13.07.2011 o 18:47, ComradeJacob napisał:Temat do zamknięcia.Jeżeli w temacie nie doszło do naruszenia regulaminu forum, nie będzie on zamykany. Każdy będzie mógł kontynuować wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henryk5pio Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Mam pytanie co do edytowania statystyk okrętów w X3:TC. Kolega ComradeJacob pisał, że:"Musiałem edytować z cat17 plik TShips w katalogu types."Ja natomiast w: "D:\Program Files\EGOSOFT\X3 Terran Conflict\types"mam tylko plik: TWareT.pckCo mam więc zrobić aby móc edytować statystyki Xenon J i K?? Bo planuję dodać im po 21 szybkości oraz zwiększyć J-otce generator laser z 42500 do 85000. Chcę potem przez abordaż zdobyć sobie już taką zmodyfikowaną J-otkę (oczywiście modyfikacja dotyczyłaby wszystkich jednostek tego typu w grze). Uprzedzając pytania... Nie, nie uważam, abym takie zmiany były niemoralne etc., gdyż najpierw i tak muszę zdobyć ten statek abordażem, a po tych zmianach na pewno to nie będzie proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 W dniu 21.07.2011 o 23:51, henryk5pio napisał:Ja natomiast w: "D:\Program Files\EGOSOFT\X3 Terran Conflict\types"mam tylko plik: TWareT.pckA wyeksportowałeś go sobie? Pewnie nie. Kilka postów wcześniej piszę o tym: http://xudb.pl/index.php?/topic/1940-problem-z-plikiem-tships/page__view__findpost__p__29858 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henryk5pio Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Ok, udało mi się w końcu otworzyć ten plik TShips z 13.cat Trochę pokombinowałem i jest:)Niestety jak próbuję edytować "Max speed" wtedy wyskakuje mi to: http://imageshack.us/f/685/errorpd.png/Czy to znaczy, iż maksymalna prędkość jest ustawione "na sztywno" i nic z nią nie można zrobić ?? Bo "Speed (base)" z edytować już się da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Nie. To oznacza że możesz tylko przeglądać dane.Edytować dane możesz w opcji TDebuger. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rygar Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 max speed jest tylko do odczytu bo jest wyliczana na podstawie base speed + tunings Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henryk5pio Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Już wiem Edytując TShips.pck w T File Editor wartość "Speed (base)" automatycznie wzrasta mi wartość "Max speed" Ale numer... Dopiero teraz zmieniając wartość "Speed (base) zauważyłem to, wcześniej tylko klikałem aby zmienić, ale tego nie robiłem... No dobra, edytuję i zapisuję zmiany w pliku 13.cat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
starjacker0 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Ja doradzam jak Yacek, aby zapisac to w zewnetrznym folderze, a nie w pliku cat (chyba ze bylby on z jakiegos moda). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henryk5pio Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Ale nie mogłem wydobyć pliku TShips z 13.cat. Lecz i tak zmiany zaszły, w encyklopedii się zmieniło od razu:) Więc chyba mi się udało:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComradeJacob Opublikowano 23 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Ja tam mam zapisane wszystkie zmiany i wartości pierwotne w pliku tekstowym. Jak coś, to po prostu go odpalam i przepisuję je do edytora X3 Nie bawiłem się w żadne wyodrębnianie plików z cat/dat.Jedyne co mnie zastanawia - w którym pliku edytować ceny statków/fabryk etc? W "TWares"?W spoilerku podaję moje zmienione dane dla teladiańskiego, borońskiego, paranidiańskiego, pirackiego i splickiego TL'a:SpoilerTeladi Albatross - Basic cargo: 43000 Updated to: 80 000 Basic speed: 58,7 Updated to: 40 Basic acceleration: 3,1 Updated to: 2,6 Basic shields: 6x200MJ Updated to: 8x200MJBoron Orca - Basic cargo: 50 000 Updated to: 71250 Basic speed: 73,9 Updated to: 47,5 Basic acceleration: 4,3 Updated to: 3,5 Basic shields: 5x200MJ Updated to: 7x200MJParanid Hercules - Basic cargo: 40 000 Updated to: 55 000 Basic speed: 64,4 Updated to: 59 Basic acceleration: 3,2 Updated to: 4,8 Basic shields: 6x200MJ Updated to: 7x200MJPirate Mobile Base Hauler - Basic cargo: 60 000 Updated to: 53 000 Basic speed: 58,4 Updated to: 60 Basic acceleration: 2,7 Updated to: 4,9 Basic shields: 5x200MJ Updated to: 1x1GJSplit Elephant - Basic cargo: 34 000 Updated to: 30 000 Basic speed: 88 Updated to: 79 Basic acceleration: 6,2 Updated to: 6,6 Baisc shields: 5x200MJ Updated to: 4x200MJArgonom nie zmieniałem nic. Albatrosowi znacznie zwiększyłem, gdyż podstawowe 40k było dla mnie śmieszne i wbrew zasadzie, o której słyszymy w grze praktycznie na każdym kroku. Mianowicie - Teladianie ładują w ładownie na statkach kosztem innych rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 W dniu 23.07.2011 o 09:03, henryk5pio napisał:Ale nie mogłem wydobyć pliku TShips z 13.cat. Lecz i tak zmiany zaszły, w encyklopedii się zmieniło od razu:) Więc chyba mi się udało:)1. Otwierasz cat/dat w X3 Editor 2.2. Wybierasz plik TShips3. Na pasku narzędzi na górze masz "Extract files". Podajesz katalog docelowy i po krzyku.Można też użyć do eksportu innego programu X3Modmanager. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rygar Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 chyba Mod Manager? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 W dniu 23.07.2011 o 19:33, rygar napisał:chyba Mod Manager?Jednak X3 Mod Manager: http://x3mm.doubleshadow.wz.cz/No chyba. że chodziło Ci o to że napisałem Modmanager, ale to bez znaczenia dla Google. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arw1 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 CytatUprzedzając pytania... Nie, nie uważam, abym takie zmiany były niemoralne etc., gdyż najpierw i tak muszę zdobyć ten statek abordażem, a po tych zmianach na pewno to nie będzie proste kolego, podkręciłeś sobie kiedyś USC Osaka do 200m/s [minimalna prędkość], generatorki na 2.900.000, miejsca osłon na 6* 2GJ i ładowność 60.000 jedn.? Ja przejąłem jeden ziemski sektor, to mi 2 takie przyleciały. Miałem tam 6 stacji produkujących zaopatrzenie dla sektora teladi [zbudowałem 2. bramy, 1.-teladi, 1. argon], 6 niszczycieli splickich w HQ i 3 pełne lotniskowce z moda cadiusa klasy anaconda do tego 12 M6 Nemesis i 5 Xenońskich M7 Q i na patrolu 3 skrzydła po 13 M8. Wszystko w drzazgach, a mój nowiusieńki Odyseusz ledwo uszedł z życiem [ wlatując po naprawie miałem 100%, uciekając (dokonując taktycznego odwrotu) miałem 5% wlatując dziobem w bramę do Legends Home]. I tak miałem szczęście, bo waliły seriami z generatoków czarnej dziurki, we wszystkie stacje i moc im się powoli koczyła. Rozumiesz? Chciałem podkręcić Ozjasza, a podkręciłem Osake. Nie dla mnie X3 Editor 2.Wg. mnie: można to zrobić niemoralnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KryH Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Ponieważ nadal nie mam dostępu do kompa to nie mogę sprawdzić osobiście. Pomożecie mi? Proszę. Co się stanie jeżeli zmienię parametry jakiegoś statku, kupię go i stwierdzę, że mi to nie odpowiada i przywrócę poprzednie parametry tego statku (oczywiście w edytorze). Czy po zakupie będą stare/poprzednie parametry, a w tym kupionym ze zmodyfikowanymi pozostaną zmodyfikowane i będzie sobie/mi latał jako "dziwoląg"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Będzie latał jako dziwoląg. Aby zmiany parametrów zostały zastosowane należy kupić nowy statek lub istniejący sklonować w skrypcie cheat.Tapalniete z tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KryH Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Czyli wszystko logicznie i konsekwentnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.