Skocz do zawartości

Wydajność gry z TOTT


Xdex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym podzielić się kilkoma spostrzeżeniami odnośnie wydajności gry z TOTT.

Zauważyłem, że im dłużej się gra tym wydajność gry spada diametralnie. Nie pomaga tu (przynajmniej w moim przypadku ale myślę, że nie tylko moim) reinstalacja gry ani inne sposoby na jej zwiększenie takie jak "no fog" czy "remove rock" i zmniejszenie ustawień grafiki a jeśli pomagają to w niewielkim stopniu. Poczytałem sobie na tym forum, forum egsoftu i kilku innych i w zasadzie niczego nowego ani ciekawego się nie dowiedziałem.

W czystym X3TC też można było zauważyć spadek wydajności ale w mniejszym stopniu jak w TOTT. Myślę jednak, że przyczyna jest taka sama w obu wypadkach. Doszedłem też do wniosku, że ilość posiadanej floty czy fabryk ma wpływ na wydajność ale nie jest to główna przyczyna jej spadku.

Dla "eksperymentu" w obecnej rozgrywce sprzedałem prawie wszystkie swoje "dobra" jako że nie miałem żadnych fabryk oprócz HUBa więc było łatwiej 😀 i zostawiłem tylko tyle jednostek w jednym sektorze jak się dostaje po rozpoczęciu nowej gry w profilu Space Veteren. Odpaliłem nową grę w tym profilu i... różnica wydajności była OGROMNA! Nawet zbudowałem kompleks złożony z 8 fabryk żeby imitował HUBa i nie zauważyłem żadnego spadku - gra śmiga aż miło patrzeć. Poleciałem całą flotą do sektora Xenonów żeby zobaczyć jak to się ma do bitwy na dużą skalę - gra trochę zwolniła ale się nie dziwię bo wałczyło jednocześnie z 8 dużych statków i multum drobnicy ale mimo to framerate był akceptowalny.

W obecnej rozgrywce gra w prawie pustym sektorze chodzi mi z taką prędkością jak w nowej grze na SETA x 8 mimo praktycznie takiej samej ilości statków a mapę galaktyki mam w mniejszym stopniu odkrytą niż jest w profilu Space Veteran na samym początku więc pojawia się nurtujące pytanie: co tak bardzo obciąża sprzęt, że wydajność gry tak bardzo spada?

Jeszcze nie udało mi się na nie odpowiedzieć ale zapraszam do dyskusji, może razem ustalimy jakieś konkrety, a może nawet rozwiążemy problem raz na zawsze 😀

Osobiście myślę, że jest to duża ilość nieistotnych dla dalszej gry danych która jest gromadzona w trakcie rozgrywki i zapisywana w plikach save'ów bo wątpię w to że informacje dotyczące ukończonych fabuł itp zajmowały tyle pamięci że aż gra zaczyna zwalniać. Być może są to dane dotyczące wszelkich wykonywanych przez nas operacji w trakcie gry takich jak kupno, sprzedaż itp itd ale nie są to przecież dane tak istotne aby musiały być przechowywane w pamięci operacyjnej... Być może znajdziemy jakiś sposób aby się ich pozbyć lub zmienić ich wartości by zwolnić miejsce dla danych aktualnie niezbędnych i podniesienie tym samym wydajności gry?

Ktoś gdzieś pisał o plikach z moda HTM które miały wpływ na wydajność, zdaję się że były to pliki low i high performance.dat ale jeszcze nie miałem czasu się temu bliżej przyjrzeć, być może w nich kryje się rozwiązanie problemu wydajności również w TOTT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem zainstalować dodatkowo mod "unleashed RC2" zwiększający wydajność gry poprzez usunięcie z niej części statków należących do komputera. Po ponad 2 godzinach gry z tym modem nie zauważyłem poprawy wydajności... ale chyba właśnie w ilości statków komputera i działań jakie podejmują w oss tkwi przyczyna spadku wydajności w miarę postępów w grze... Odnoszę wrażenie, że po prostu procesor nie wyrabia z ich obsługą.

A tak w ogóle u kogoś jeszcze objawia się to w ten sam sposób co u mnie?

Komputer mam w prawdzie nie najnowszy ale powinien spokojnie sobie radzić z tą grą : AMD Athlon 4400+ 2,3 GHz Dual Core, 3GB ramu i GeForce 9600 GT 512 MB

Edit

Sorry za post pod postem ale pierwszego nie dało się edytować 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Próbowałem zainstalować dodatkowo mod "unleashed RC2" zwiększający wydajność gry poprzez usunięcie z niej części statków należących do komputera.

Nie używaj tego moda. Zmienia on dwa pliki Jobs i Jobswings. Działa więc jak NoCiv (podobnie bo nie tylko usuwa statki cywilne, ale również zmniejsza ilość pozostałych statków). Tylko że pliki Jobs i Jobswings w tym modzie pochodzą z czystej gry TC (jest wersja moda kompatybilna z SRM). Natomiast mod TOTT posiada własne pliki Jobs i Jobswings, przystosowane dla niego i dla statków jakie on dodaje. Tak więc użycia moda unleashed RC2 na modzie TOTT zaburzy działanie TOTT.

Co do wydajność, ja nie mam takich problemów, mod działa idealnie, zarówno na początku rozgrywki jak i po dłuższym czasie grania. Jedyne przycinki jakie mam to w inwazjach Xenońskich, ale wtedy po sektorze lata sporo statków Xenonów.

Ja sam zaś latam tylko jednym statkiem, czasem w ramach wsparcia mam 3-4 swoje statki w jednym sektorze. Moja flota ogółem składa się z około 30 statków. Znam prawie wszystkie sektory, w jednej czwartej z nich mam satelity. Żadnych fabryk, tylko HQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie mam pojęcia co jest u mnie nie tak z tą wydajnością. Doszedłem do wniosku, że to na pewno nie jest wina karty graficznej bo jak już pisałem wcześniej po odpaleniu nowej gry bez różnicy na ilość posiadanych statków i fabryk gra działa idealnie a z biegiem czasu i postępów w grze zaczyna stopniowo zwalniać.

Mod odinstalowałem bo wydaje się, że w ogóle nie działa z TOTT mimo, że nie wpływa zupełnie na działanie gry.

Co do ilości własnych statków w najdalszym save jaki mam sprzedałem dosłownie wszystkie statki, zostawiłem tylko 1 w którym siedzę, pozbierałem wszystkie satelity i gra muli się niemiłosiernie, jak pisałem wcześniej działa mniej więcej tak jak by się włączyło SETA x 8...

Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, że odbiera to całą przyjemność z gry dlatego chyba X3 trafi na półkę i będzie czekać aż znajdę przyczynę tego stanu rzeczy 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, że odbiera to całą przyjemność z gry dlatego chyba X3 trafi na półkę i będzie czekać aż znajdę przyczynę tego stanu rzeczy 😀

Zacząłbym od tego:

Cytat

W końcu mi się udało zainstalować skrypty... ale wydajność gry spadła, szczególnie kiedy się przypisze dużo statków do codea.

Usuń CODEA.

Da się bez niego grać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego właśnie zacząłem 😀 Gram od nowa bez żadnych skryptów i niestety jest to samo...

Gdyby mi gra śmigała cały czas jak po rozpoczęciu nowej gry było by świetnie, ale na czystym X3TC mam to samo tyle, że w mniejszym stopniu tzn więcej czasu gry zajmuje spadek wydajności do takiego poziomu jak w TOTT po około 20 godzinach - porównałem sobie z savem z czystej tc.

To chyba jakiś dziwny przypadek bo czytając fora na ten temat to jeśli ktoś się skarży na wydajność to od samego początku gry a jeśli już następuje spadek w trakcie to jest on nieznaczny. Chociaż testy w wątku dotyczącym moda unleashed RC2 właśnie obrazują taką sytuację jaka jest u mnie.. Nie mam pojęcia jak to ugryźć, może po prostu mam jakąś skopaną wersję gry.

Btw gdzie znajdują się te pliki jobs.txt bo nie mogłem ich znaleźć? 😀

No nic, będę jeszcze coś kombinował a co z tego wyjdzie to zobaczymy 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pół dnia spędziłem paląc cygara, popijając rubustę i myśląc intensywnie, szukając rozwiązania mojego jakże upierdliwego problemu z wydajnością gry... Nic konstruktywnego z tego nie wyszło więc postanowiłem się poddać na dobre 😀((

Ostatni raz zaczynam nową grę i jeśli znowu zwolni, gra trafia na stałe na półkę a ja wracam do gry w szachy.

Temat można usunąć bo niczego konkretnego nie wnosi i wnioskując po braku zainteresowania problem dotyczy tylko mnie jednego więc pomocny dla nikogo też nie będzie.

Dzięki Yacku, że próbowałeś pomóc.

Trzymajcie się!

Xdex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawa wygląda z grubsza tak:

Czysty TC po około 120 godzinach gry fps ~18; nowa gra fps ~45

TC+TOTT po około 20-30 godzinach jak wyżej czyli fps ~7; nowa gra fps ~ 41

Powyższe wartości to pomiar bez żadnych skryptów i modów - same czyste instalacje na pathu 3,1

Samo TC ze skryptami trochę mniejszy fps ale jeszcze na siłę da się przetrawić, w TOTT nawet nie próbowałem sprawdzać ze skryptami bo i tak jest padaka.

Czyli jak już pisałem im dłużej gram tym bardziej muli. Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje, podejrzewam jedynie, że to przez zbyt dużą ilość statków komputera wytwarzaną podczas rozgrywki.

Dzisiaj trochę grałem i już czuć różnicę w porównaniu ze stanem po rozpoczęciu nowej gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ci to pomoze ale na Reunionie i poprzednim kompie mialem dosc podobna powiedzmy sytuacje, gra z czasem zwalniala, po multum kombinacji wyszlo mi iz: dysk stracil juz na predkosci obrotowej i zwalnial - defragmentacja dosc czesta troche pomagala, na nowym dysku prestalo to byc zauwazalne, na modach i skryptach to sie raczej slabo znam ale moze zobacz hardware kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już i to sprawdzałem ale to nie w tym rzecz. Poczytałem jeszcze forum ego i znalazłem takie wpisy:

kardgar


Joined: 26 Dec 2009
Posts: 41 on topic

	
PostPosted: Sun, 6. Feb 11, 02:46    Post subject: 	Reply with quote Print
Quick review and feedback.

I only got a chance to play about seven or eight hours total of this mod, but it seems very well done. Excluding the lack of voice acting and russion translations, I really enjoyed it.

However I did notice some slow down in gameplay around the 7th hour mark attributed to lag. I went through the job files and it seems reasonable compared to Unleashed modded job files, I had grax' remove all small rocks script running, but the lag was still there.

If there is anyway way to find a way to boost performance that'd be great. For reference I'm running a quad core 3.2, GTX 295, and 8 gigs of ram. My machine should be able to take care of anything on the market these days.
Groundwalker


Joined: 02 Feb 2011

Location: DES Studio

	
PostPosted: Sun, 6. Feb 11, 10:17    Post subject: 	Reply with quote Print
kardgar wrote:
However I did notice some slow down in gameplay around the 7th hour mark attributed to lag.


Yes, we know that such slowdowns are the mod's main problem. Our scripters successfully enhanced the 1.0's perfomance and keep working on it, as some slowdowns are still present.
Thank you for your tests guys: it's a great help.

Nie tłumaczy to tylko dlaczego u mnie gra zaczyna zwalniać w większym stopniu i krótszym czasie jak u innych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Prawdopodobnie dopiero nowa wersja moda - z numerkiem 1.1 coś pomoże. Zainstalowałem przed chwilą nieoficjalną nową wersję z linku podanego w sąsiednim temacie przez ARTIIego87. Z tego co się doczytałem (przy pomocy znalezionego w sieci translatora) w informacjach o zmianach w modzie, to mamy otrzymać w nowej wersji poprawę wydajności. Niestety trzeba zaczynać grę od nowa ( u mnie przynajmniej nie wczytuje save'ów z moda w wersji 1.0 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2011 o 10:52, Cyberstorm napisał:

Z tego co mogłem zauważyć, to liczba rozstawionych w sektorach satelitów również ma spory wpływ na szybkość gry.

Ma, ale fabuła TOTT znacznie tę ilość redukuje.

Polecam poczekać na oficjalną wersję 1.1, ma być lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobną sytuacje po starcie nowej gry wszystko pięknie , super , bomba.. po 30 godzinach "dramatyczna" zmiana.. 🤔 i o kompa nie chodzi w x3tc grałem na full detalach i po 100h nie miałem czegoś takiego co tu.. trzeba czeka na wersje 1.1.

być może to wina mini modów do TOTT coś źle zainstalowałem, ale wątpię..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2011 o 23:57, "Xenobot" napisał:

być może to wina mini modów do TOTT coś źle zainstalowałem, ale wątpię..

Na pewno nie.

Jeśli już, przeglądając pliki moda, wychodzi na to, że winą jest przeładowany plik Jobs.

Tworzy on (i co jakiś czas odnawia) wielkie floty handlowe, piratów i Yaki, że o Xenkach nie wspomną (kto zaglądnął choć raz do sektora Xenońskiego w tym modzie to wie o czym piszę).

Polecałbym, zanim wyjdzie wersja 1.1 poprawiająca to (mam nadzieję), zainstalować skrypt Wars: Argon/Boron vs Paranid/Split, który wprowadzając walki pomiędzy rasami redukuje w znaczącym stopniu ilość statków NPC 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jeśli wieżyc licznikowi gram ponad dwie doby i załamuję ręce. Zainstalowałem kilka modów zwiększających prędkość, zmiana jest (3/10). Zauważyłem również, że najgorsze są walki z Khaak wtedy gra najbardziej się krzaczy. Wystarczy jedna korweta i ze 3 scouty i mogę iść zaparzyć kawę podczas walki. Natomiast, gdy walczę z Xenonami gra mam lepszą wydajność. Zapewne wina laserów tych pierwszych.

Szkoda trochę, że mod odnawia floty Xenonów, Piratów i Yaki. Być może jeden skuteczny nalot na którąś z tych ras mógłby rozwiązać ten problem gdyby się nie regenerowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2011 o 00:21, Spikex napisał:

Szkoda trochę, że mod odnawia floty Xenonów, Piratów i Yaki. Być może jeden skuteczny nalot na którąś z tych ras mógłby rozwiązać ten problem gdyby się nie regenerowali.

Czy grałeś w czystą grę? Respawny wrogich statków to nie wina moda, tylko silnika gry. W każdej grze, z każdym modem będą się odnawiali. Wszak trzeba kogoś łoić 😛

Mod natomiast jest czuły na obce skrypty i mody. Zamiast biadolić podaj listę skryptów i modów, napisz jaką masz konfigurację moda.

Ja mam więcej czasu gry na liczniku i właśnie w sektorze Skirmish walczyłem M3 z klastrem (resztę Kha'ak rozniosłem wcześniej M7). Było płynnie i bez zacięć.

Ja gram z "NoFog" jako base mode i z opcją "ukryj szczątki" (zobacz do tematu o TOTT 1.1 jak nie wiesz co i jak ustawiać).

Przydatny jest też skrypt "Race wars", wprowadzjąc walki między rasami zmniejsza drastycznie ilość statków latających po sektorach, a to znacząco wpływa na płynność gry.

Do tego kilka (bardzo mało, tylko te niezbędne) i gra śmiga aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram na średnich detalach <crysis 2 chodził płynnie na średnich>. Zainstalowałem jako fake patch: No civilians A, Shader enhancement mod, Low Polygon Asteroids, Remove Adsigns, Toned down bullet effects, More performant complex tubes, no fog. Samego moda nie konfigurowałem. Wszystko mam domyślnie ustawione. Może spróbuje z Race Wars. Nie zapominajmy, że różnica może być u nas również w procesorach ja mam AMD TURION II M520 1MB <nie znam się, ale czytałem, że dupy nie urywa>.

A co do odnawiania się wrogów miałem na myśli to, że jakby udało się skosić wszystkie sektory, należące np. do Xenonów to wybija się rasę na Amen i do widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2011 o 08:48, Spikex napisał:

Gram na średnich detalach <crysis 2 chodził płynnie na średnich>. Zainstalowałem jako fake patch: No civilians A,

Bez sensu. NoCiv to modyfikacja pliku Jobs (odpowiedzialnego za pojawianie się w grze statków NPC) w ten sposób że usunięte zostały z niego wszystkie statki cywilne (typu Taxi, usługi wszelakie, reporterzy itp), statki te dodają kolorytu grze, ale też niepotrzebnie zwiększają obciążenie procesora.

Usuń NoCiv, z dwóch powodów:

1. TOTT posiada własny plik Jobs, zmodyfikowany dla niego, więc użycie pliku Jobs z czystej gry (a takim jest NoCiv) mija się z celem i może prowadzić do błędów. Bo skrypty mogą wykorzystywać statki z Jobs, a skoro nie ma tam takich statków jak powinny być, no to "Houston, mamy problem"...

2. Plik Jobs moda TOTT nie zawiera już statków cywilnych.

Nie ma co porównywać TC do innych gier, TC ma swoje wymagania i są one nie małe. Teraz i tak, po kilku patchach poprawiających wydajność gra chodzi o niebo lepiej niż na początku.

W dniu 23.05.2011 o 08:48, Spikex napisał:

Gram na średnich detalach <crysis 2 chodził płynnie na średnich>. Zainstalowałem jako fake patch: No civilians A, Shader enhancement mod, Low Polygon Asteroids, Remove Adsigns, Toned down bullet effects, More performant complex tubes, no fog. Samego moda nie konfigurowałem.

No i kolejny błąd. Zacząć trzeba było od stawień grafiki jakie są dostępne grze (pierwszy ekran "Ustawienia grafiki". Następnie użyć jako base moda "Nofog" dostępnego wraz modem TOTT (opis instalacji i konfiguracji moda się kłania), po co instalować "Nofog" skoro już taki jest w modzie? To też może być powodem problemów. Trzeba było również użyć opcji "usuń szczątki", usuwa ona zbędne śmieci z sektorów i daje grze kopa.

Co do pozostałych modów poprawiających wydajność, to nie wypowiem się, ale jeśli wszystkie dostępne w grze (w modzie TOTT) opcje nie dałyby zadowalającego jeszcze efektu, po instalowałbym po jednym modzie poprawiającym wydajność i sprawdzał, czy to coś dało, a nie wrzucał wszystko jak leci, bo mogłeś sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc.

W dniu 23.05.2011 o 08:48, Spikex napisał:

A co do odnawiania się wrogów miałem na myśli to, że jakby udało się skosić wszystkie sektory, należące np. do Xenonów to wybija się rasę na Amen i do widzenia.

I witaj nudo, bo kogo łoić. Albo trzeba zacząć nową grę, albo odstawić X na półkę. Ja tam wole respawny. 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...