Skocz do zawartości

Jak dodać Nowy Statek X3:TC


Griszko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Jestem nowy i zielony 😛 Pomijając fakt, że jestem fanem BSG, SG itp. To korci mnie o dodanie statku z SG do X3:TC. Znalazłem odpowiednie pliki na http://cycrow.thexuniverse.us/ (dokładniej XSP Ships > BC303 Daedalus - M1 - By Balogt i F302 - M3 - By Balogt)

Problem polega na mojej znikomej wiedzy w tych "plikach". Z tego co wyczytałem plik XSP jest z poprzedniej wersji X3R i nie można go użyć w X3:TR, ale podobno da się go zmienić/rozpakować na odpowiedni.

Efekt jaki pozyskałem to rozpakowanie owych 2 plików XSP... Ale nie wiem co dalej 😀

Z "dedala" uzyskałem 1 plik dedalus.pbd i 5 a.pbb aft_shield.pbb black.bpp engin1.bpp windows.bpp

Z F302 podobnie f302.pbd f302.pbb

Przekopałem się przez masę stron/for/tematów i nie wiem co dalej... Prosiłbym o pomoc i wyrozumiałość jeśli temat jest w złym dziale itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można było, ponieważ starsza wersja Plugin Managera Lite nie obsługiwała formatu .xsp.

Od wersji 1.2 już obsługuje i można instalować statki zapisane w formacie .xsp.

Jak to robić jest opisane w FAQ#10 i zlinkowanych w nim tematach, ale uwaga, instalujesz na własna odpowiedzialność i świadomością ewentualnych problemów z plikami sav po instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba statki działają i mają się dobrze, gra nie wywala 😛 Dziękuje Yacku za pomoc 😀

Może taka jedna uwaga dla wszystkich na przyszłość... Statek w formacie .xspktóry ściągniemy można edytować w Plugin Manager - Ship Creator, tam ustalamy w jakich stoczniach będzie. Trzeba też ustalić jakie uzbrojenie ma "obsługiwać" to wykonujemy za pomocą XSPConverter z Xplugin Manager.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby cię pocieszyć, powiem jedno: nie wiem jak TC, bo nie używam teraz statków w formacie .xsp, wole nowe statki dodawane przez mody, ale w X3R gra czasem odmawiała posłuszeństwa nawet po dwóch tygodniach spokojnej zabawy. Ni z tego, ni owego, przy ładowaniu pliku sav pojawiał się komunikat "save corupted" i nie pozostawało nic innego jak zaczynać nową grę. To mnie kompletnie zraziło do wszelkich statków w formacie .xsp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A jako dokładnie działa ta instalacja statków w formacie xsp? Poczytałem trochę na ten temat w dziale TOTT i z postów Ycka wynika, że PM tworzy sobie moda z nimi. Wie ktoś, który to plik, bo żadne nowe pliki dat/cat się nie pojawiły. Znalazłem ciekawy programik do łączenia modów http://www.sbmod.co.uk/ModMerger.php i zastanawiam się, czy zainstalowanych statków xsp nie dałoby się połączyć z modem AMT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano dziś, 15:03

A jako dokładnie działa ta instalacja statków w formacie xsp? Poczytałem trochę na ten temat w dziale TOTT i z postów Ycka wynika, że PM tworzy sobie moda z nimi. Wie ktoś, który to plik, bo żadne nowe pliki dat/cat się nie pojawiły. Znalazłem ciekawy programik do łączenia modów http://www.sbmod.co.uk/ModMerger.php i zastanawiam się, czy zainstalowanych statków xsp nie dałoby się połączyć z modem AMT.

@Update:

Chyba udało mi się scalić statek w formacie xsp z modem.W sumie to zrobiłem to samo, co robi PM tylko wewnątrz plików dat/cat moda. PM przy instalacji statków poprostu wypakowuje je do głównego katalogu gry, w folderze types tworzy plik tships i dopisuje do niego statek. Przez to mogą być problemy, bo przy mieszaniu moda z xsp mamy 2 pliki tships. Zabiore statek na jazdę próbną, żeby sprawdzić, czy na pewno wszysko jest ok, bronie pasują itp. W razie gdyby wszystko było ok to czy mam opisać całą procedurę, czy raczej nikogo to nie interesuje i tylko ja mam takie chore zachcianki 😀 .

PS a no tak, nie da się usunąć posta:/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to próbuje osiągnąć, ale póki co statki zaraz po przejęciu robią kaboom. Ale za ro podmiana tekstur zwykłego statku (np. takiego odrywcy), zmiana parametrów, klasy etc. nie wywołuje żadnych problemów. Jeśli nie uda mi się rozwiązać problemu z dodaniem nowych statków to poprostu podmienie te orginalne - bo czy ktoś używa tych TP? 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2013 o 09:56, Cerber napisał:

bo czy ktoś używa tych TP? 😀

Oczywiście.

Sprawdź czy PM tworzac nowy TShips jako bazowy plik użył pliku TShips z moda jaki miałeś dodany, czy z czystej gry. Jeśli użył pliku TShips z czystej gry jako bazowego, to musisz ręcznie skleić pliki TShips (z moda który już miałeś, oraz z TShips stworzonego przez PM). Pamietaj, że plik TShips z moda to statki z czystej gry i dodane statki z moda, nie duplikuj więc statków z czystej gry. Dopisz tylko dane statku, który dodałeś.

Użyj X3 Editor 2 do sprawdzenia pliku TShips, czy nie ma duplikatów, czy numery kolejne statków mają ciągłość itp.

Nie jest to takie łatwe, ale da się zrobić.

Pozostanie jeszcze kilka spraw:

1. PM zapewne dopisał statek do stoczni, w zależności jaką rasę miał przypisaną statek w swojej konfiguracji. Jeśli nie, a chcesz aby statek był do kupienia, to należy napisać kod (najlepiej MD) dodający statek do wybranej(nych) stoczni.

2. Jeśli chcesz, aby statek był używany przez NPC, należy dodać jego zadanie do pliku Jobs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam X3 Editor 2 oraz X3 Mod Menager. PM nadpisuje plik moda (a dokładniej plik tship z plików dat/cat o najwyższej numeracji), ale ja nie kopiuje wszystkich statków, tylko ten jeden, który został zainstalowany. Podejrzewam, że oprócz dodania statku do pliku t'ships trzeba zrobić coś jeszcze (pliki statków oczywiście doklejone). Może coś z nazwą lub ID (nie pokrywają się), bo przy zmianie wszystkich innych danych już istniejącego statku nie ma żadnych kłopotów, więc już sobie darowałem. Teraz poprostu zmieniam dane/parametry już istniejących statków (których jest ponad 500) - jest masa nieużywanych statków, np. na samym początku listy jest 6 sztuk jakiegoś niezidentyfikowanego TL Tragarz bez tekstur (tworzony cheatmodem), do tego chyba trzy, czy 4 modele UFO i masa innego nieużywanego śmiecia, które można przerobić. Ilość statków ogrniczyłem do 10, więc problemu nie ma.

1. Mógłbyś rozwinąć? początkowo zakładałem, że w pewnym momencia poprostu wezmę cheatmoda i dodam tego typu zmodyfikowany statek jako wrogi i go sobie zabordażuje, ale skoro można dodać go do stoczni, to czemu by nie.

2. Wprost przeciwnie, te statki mają być tylko na moją wyłączność. Chociaż gdybym przerobił takiego odkrywce/merkurego na normandię (tylko nie zmieniał klasy) to widok byłky ciekawy 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkryłem przyczynę eksplozji statków, a jak się okazało była to...... kompatybilność z systemami uzbrojenia starożytnych...... 😉 😮 wystarczy usunąć je z listy i po kłopocie... PS. Wybuch powoduje też kompatybilność z grupą laserów SG_LASER_TELADI_LIGHT, do której należą Fly gun 1 oraz Fly gun 2 - cokolwiek to jest (pewnie coś od ToTT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...