Skocz do zawartości

Skrypt Frontier Wars


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skrypt Frontier Wars może być stosowany w grze bez dodatkowych sektorów, ale jego prawdziwa przydatność ujawnia się w grze ze skryptem Random Sectors Management. Skrypt jest kompatybilny ze skryptem STO.

Instalacja

Skrypt dostępny jest w w dwóch wersjach:

.spk - instalacja poprzez PM Lite.

.zip - instalacja ręczna poprzez wypakowanie plików do odpowiednich katalogów w katalogu głównym gry.

Konfiguracja

Skrypt po instalacji i uruchomieniu należy włączyć w Rozgrywka/Ustawienia Sztucznej Inteligencji.

Należy też w Sterowanie/Interfejs przypisać skrót do tego menu tego skryptu. Uwaga, menu będzie po angielsku nawet po poprawnym dodaniu spolszczenia, ponieważ tekst do niego brany jest bezpośrednio z plików skryptu, a nie pliku tekstowego.

Menu pozwala nam na odświeżenie statków i sektorów, oraz na usuwanie statków tworzonych przez ten skrypt i przywracanie własności przejętych sektorów. Można też przeglądać listę statków Zwiadowców z informacja w jakim sektorze się znajdują i do jakiego lecą, oraz listę przejętych przez rasy sektorów.

Opis

Skrypt tworzy dla każdej rasy Wspólnoty oraz Terran statki zwiadowcze (w przypadku ras Wspólnoty będą to statki wszystkich klas od M6 do M1, dla Terran tylko M6 Springblossom).

Statki te (nazwa ich będzie wyglądała tak: <rasa> Zwiadowca), będą przemierzały wszechświat w poszukiwaniu sektorów nie będących czyjąś własnością (Nieznanych).

Jeśli statek Zwiadowca znajdzie się w takim sektorze (oczywiście z kilkoma wyjątkami, aby nie było problemów z fabułami TC) i w sektorze nie będzie stacji innych ras ani gracza, sektor zostanie przejęty na własność rasy, której był statek Zwiadowca i w sektorze pojawi się flota tej rasy w celu obrony własności.

Gdy sektor będzie własnością rasy będącej w dobrych relacjach z rasą, której jest statek Zwiadowca, lub w sektorze będzie stacja gracza, a on będzie miał dobre relacje z rasą której jest statek Zwiadowca to w sektorze pojawi się niewielka flota, aby pomóc bronić tego sektora.

Gdy sektor będzie własnością rasy będącej w złych relacjach z rasą, której jest statek Zwiadowca, lub w sektorze będzie stacja gracza, a on będzie miał złe relacje z rasą której jest statek Zwiadowca to w sektorze pojawi się wielka flota, która będzie atakowała sektor w celu przejęcia go.

Gdy sektor był już przejęty, a wszystkie statki rasy, która była jego właścicielem zostaną zniszczone, sektor znów stanie się sektorem Nieznanym bez określonej własności.

Gdy statek Zwiadowca znajdzie się w sektorze Xenonów / Kha'ak, duża flota zostanie wykorzystana do zaatakowania tego sektora, ale własność sektora nie zostanie zmieniona, nawet po zniszczeniu wrogiej floty (Xenonów / Kha'ak). To samo dotyczy piratów.

Spolszczenie skryptu dostępne jak zwykle na Mamucie, link w temacie o spolszczeniach skryptów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że spolszczyłeś kolejny skrypt 🤔 Ale ja osobiście uważam, że rasy wspólnoty mają już wystarczająco dużo sektorów na własność. Ostatnio Yacek napisałeś mi - Nie mów, że kolejny raz robisz fabułę - No cóż, przyznam się, że fabuła HUB odgrywa znacząca rolę w mojej strategii. Tak więc staram się ją wykonać jak najszybciej.

Gdy Hub przejdzie pod moje władanie, mogę podłączyć do sektora Hub aż 6 innych sektorów, a do tych 6 nieznanych sektorów mogę połączyć inne pozostałe nieznane sektory, które z czasem przechodzą pod moje władanie. Generalnie rzecz ujmując, buduje własne imperium.

Gracz ma ograniczone pole manewru jeżeli chodzi o przejmowanie sektorów, a jak już do tego dochodzi, to odbywa się to żmudnym i długotrwałym procesem. Tak więc uważam że taki skrypt może odebrać graczowi satysfakcje z przejmowania na własność sektorów. Bo aby przejąć sektor musimy postawić Dok, Stacje Handlową, HQ lub inną większą konstrukcję. A taka konstrukcja sporo kosztuje.

Skrypt ma fajne zastosowanie, ale mi więcej frajdy daje budowanie własnego imperium w którym buduje własne statki, ulepszenia do statków i uzbrojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HUB-a mam dzięki Spadkobiercy. Własnych sektorów Nieznanych mam w tej chwili 13, kolejne czekają na przejęcie lub odbicie z rąk innych ras (skrypt RSM), więc jak dla mnie skrypt jest w sam raz. I nie bardzo rozumiem jak on może mi odebrać frajdę z gry, wręcz przeciwnie, dodaje ją. Aby przejąć kolejne sektory Nieznane, muszę albo wyczyścić je z floty która się tam znajduje, albo poczekać na okazję i gdy dwie floty wzajemnie się zniszczą i sektor znów będzie Nieznany, wskoczyć i przejąc go.

Nie wiem też co takiego skomplikowanego wg. Ciebie jest w przejmowaniu sektorów, że piszesz:

Cytat

Gracz ma ograniczone pole manewru jeżeli chodzi o przejmowanie sektorów, a jak już do tego dochodzi, to odbywa się to żmudnym i długotrwałym procesem.

Ja po prostu wlatywałem do tej pory do sektora, stawiałem SH i po sprawie.

Chcesz budować własną flotę? Proszę bardzo, a z kim będziesz walczył? Dzięki temu skryptowi ja przynajmniej mam kolejny powód do stworzenia floty.

No i zyski. Dzięki NPC Bail Addon wygarnąłem już trzy Boreasze, trzy Osaki i pełno mniejszych statków. To wszystko pozostałości po walkach o sektory między rasami.

Nie podoba się, nie ma przymusu instalacji skryptu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacwekk ja wcale nie powiedziałem że mi się nie podoba. Napisałem tylko że ten skrypt mija sie z moim celem gry, a to wielka różnica. Co do mojej floty i jej zastosowania, zawsze znajdzie się ktoś kogo można pobić .Moimi ulubionymi Oponentami są Yaki, Xeni, Kha`ak, Piraci. Ale z tymi Piratami trzeba uważać, o ile mamy skrypt Girate Guild 3. Ponieważ Gildia sukcesywnie niszczy nasze konwoje TSów 🤔

Co do funkcjonalności uważam zę jest fajny, tylko jak wspomniałem wcześniej ja używam innej strategii. Może jak ktoś ma skrypt Random Sectors Management, to tak owszem. Ale ponoć nie działa najlepiej , dlatego nie zainstalowałem sobie Random Sectors Management. Chodzi o to że bez Random Sectors Management nieznanych sektorów jest naprawdę mało, a przejęcie sektora zajmuje wiele czasu i pieniędzy, jak juz zresztą wczesniej wspomniałem.

O ile Random Sectors Management będzie działam doskonale, czyli nie będzie niszczył innych bram to od razu te dwa skrypty Random Sectors Management i Frontier Wars znajdą miejsce w moim TC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo uważam, że nie do końca mija się z Twoim celem gry. Nawet bez RSM można go używać. Sektory nie przechodzą na stałe na czyjąś własność, to jest zmienne, tylko trzeba czasu, aby ktoś inny się nim zainteresował, zniszczył wroga flotę. A wtedy my siup do niego i mamy sektor.

PG3, ja zawsze należę do Gildii, więc nie mam z nimi problemu, a inni owszem. Jeśli w sektorze Nieznanym jest Baza Gildii, to flota przejmująca sektor ma przechlapane, statki Gildii niszczą flotę sukcesywnie.

RSM ma pewne problemy, autor nabrał wody w usta i milczy, pewnie przerosło to jego umiejętności 🤔

Ale z tymi problemami można sobie radzić, jak, pisałem w temacie o tamtym skrypcie.

Zresztą gra z nim jest stabilna mimo że w kilku sektorach mam po dwie bramy np. zachodnie, bo skrypt dublował sektory. Nawet jak osobiście jestem w takim sektorze to nic złego się nie dzieje. Zrobię screena z dwoma bramami i wam pokażę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Witam mam pewien problem z tym skryptem. Wszelkie floty i statki zwiadowcze poszczególnych ras generowane przez ten skrypt są "golusieńkie" tzn nie posiadają żadnych broni ani osłon energetycznych. Co powoduje bardzo dużą liczbę opuszczonych M2 np w sektorach xenońskich. Zdażało się że w takim sektorze było (pierwotnie) po 3 szt M2 poszczególnych ras. Dodatkowo dziwnie sie one zachowują to znaczy latają sobie wokół stacji xenońskiej i jej nie atakują. Bez wspomnianych wcześniej osłon i broni stają się łatwym keskiem dla xenonów albo ulegają zniszczeniu albo sie katapultują(dość często).

Z podobnych skryptów mam zainstalowane:

-ECS

-PG 3

- Yaki Armada

-31 Race Invasion

-58 STO by Trickmov

-91 Wars Argon/Boron-Paranid/Split

-96 Invasion Warnigs

STO dodałem później jakby miało to jakieś znaczenie. Posiadam również mini mod z 4 statkami tzn Killerog 4in1 v0.1 zainstalowany jako fake patch.

Czy któryś z powyższych skryptów/modów powoduje ten błąd czy wina sama w sobie od Frontier War ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...