Skocz do zawartości

Okręt przeciwlotniczy ???


mike
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Latając sobie w świecie X Boreaszem zastanawiałem się nad "wybudowaniem" okrętu eskortowego przeznaczonego tylko do walki z małymi i średnimi myśliwcami ??? np rojami krzaczków ??? jak myślicie jaka jednostka najbardziej by sie do tego nadawała i w co byście ją uzbroili ???? Może pantera Split-ów ze względu na ilość wieżyczek oraz hangar myśliwców ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, M7 wydają się być stworzone właśnie do tego celu. Większość z nich nie ma na tyle potężnych dział by poradzić sobie z największymi statkami, ale w większości ich wieżyczek można zamontować broń przeciwko myśliwcom, co w połączeniu z niezłymi osłonami powinno dać dobrą jednostkę eskortową/patrolową.

Z krzakami najlepiej sobie radzą duże statki Paranidian, uzbrajasz je w Generatory Fali Uderzeniowej i patrzysz jak klastry pękają jeden po drugim 😀 Deimos ze swoimi 6GJ osłon spisuje się świetnie w tej roli.

Minusem jest to, że po takiej akcji nie zostaje wiele do przejęcia, no i można sobie narobić wrogów jeśli użyjemy takiej konfiguracji w bardziej uczęszczanym sektorze. W takich sytuacjach można pomyśleć o bardziej typowej konfiguracji. Pantera wyposażona we FLAK'i będzie jak najbardziej ok, Cerber i większość innych M7 też. Jedynie Thresher i Q gorzej się do tego nadają, pierwszy z powodu wielkości, drugi- ilości wieżyczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę wszystko zależy od strategii. Ja posiadając CODEA używam myśliwców i bombowców do rozstrzygania bitwy rzadko mój M1 lub mniejsza jednostka służąca za lotniskowiec bierze udział w starciu. Można by powiedzieć że stosuję taktykę ataku dystansowego, do takich jednostek możemy zaliczyć Pantera (32), Gryf (9), Daimos (6), Cerber (6). Są to dobrze uzbrojone jednostki, posiadające również dobrą osłonę ale tez i możliwość pomieszczenia myśliwców. Ale są też gracze którzy osobiście lubią brać bezpośredni udział w konflikcie i nie przepadają za strategia ataku dystansowego. Ziemski statków nie lubię, bo są przegięte, więc ich nie wymienię. Do takich jednostek śmiało możemy zaliczyć Agamemnona i Q. Natomiast Tygrys i Thresher pomimo małej ilości wieżyczek mogły by nadawaćb się do roli eskortowców ?

Cytat
Cytat

Autor pytał o okręt eskortowy, a co takiego może eskortować jakiś M2 ? Chyba samego siebie 😀

Owszem. 😀

Ale sam powiedź, czy M7 w eskorcie za M2, po to by rozprawić się z klastrem, to nie lekka przesada? Sam M2 sobie poradzi. Już lepiej wygląda kilka myśliwców uzbrojonych w GP, eskortujących M7.

A coś ty tak tego klastera się uczepił? 😀 Trzeba wziąć pod uwagę to że Piraci, Yaki jak i Krzaki lub Xeni mogą pochwalić się dość ciekawym arsenałem, który może i sieje trwogę wśród innych ras. Przykładem może być wykonywanie fabuły Final Furry i tutaj eskorta była by jak najbardziej mile widziana jak nie wskazana 😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od sytuacji 😀 Jeśli chodzi o statek dla gracza to wiadomo, że M2 z dobrze dobranym uzbrojeniem poradzi sobie ze wszystkim, ba, przy odrobinie wprawy wystarczy nam M7 czy mocny M6 z ładownią pełną rakiet. Ale jeśli chcemy aby obsługiwało go AI albo gdy chcemy stworzyć patrole to w tym wypadku statki eskorty są jak najbardziej wskazane. Przy trudniejszych misjach dodatkowe statki też nie zaszkodzą, choćby po to żeby szybciej uporać się z przeciwnikiem. Myśliwce są ok, ale w ich wypadku możemy częściej liczyć się z pewnymi stratami, no i bez dodatkowych skryptów ciężko jest ogarnąć wszystkie procedury dokowania/tankowania itd. Z większymi statkami jest mniej zachodu, no i jest na co wydawać te zarobione kredyty 😀 Chyba nie powiecie, że od M2 lecącego majestatycznie przez sektor z obstawą dwóch M7 + kilka M6 bardziej 'prestiżowo' wygląda pojedynczy M6 z kluczem myśliwców do towarzystwa ? 😀

Cytat

Tak naprawdę wszystko zależy od strategii. Ja posiadając CODEA używam myśliwców i bombowców do rozstrzygania bitwy rzadko mój M1 lub mniejsza jednostka służąca za lotniskowiec bierze udział w starciu. Można by powiedzieć że stosuję taktykę ataku dystansowego, do takich jednostek możemy zaliczyć Pantera (32), Gryf (9), Daimos (6), Cerber (6). Są to dobrze uzbrojone jednostki, posiadające również dobrą osłonę ale tez i możliwość pomieszczenia myśliwców. Ale są też gracze którzy osobiście lubią brać bezpośredni udział w konflikcie i nie przepadają za strategia ataku dystansowego. Ziemski statków nie lubię, bo są przegięte, więc ich nie wymienię. Do takich jednostek śmiało możemy zaliczyć Agamemnona i Q. Natomiast Tygrys i Thresher pomimo małej ilości wieżyczek mogły by nadawaćb się do roli eskortowców ?

Coś pokręciłeś albo ja niezbyt dobrze zrozumiałem. Tygrys jest jak najbardziej ok, wieżyczek góra/dół/boki ma tyle samo co Pantera, poza hangarem różnią się tylko tą przednią baterią dział, która i tak prawie nigdy nie jest wykorzystywana w walce z myśliwcami. Problemem Threshera jest jak już pisałem jego wielkość, a Q mała ilość wieżyczek, oba nadają się bardziej do walki z dużymi statkami.

Agamemmnon jest jak najbardziej ok. Ma co prawda mniej wieżyczek od Deimosa, ale za to w tych które posiada może montować większą ilość dział, no i AI nie potrafi wykorzystywać martwych stref, więc wcześniej czy później myśliwce trafią na zaporę ognia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Wszystko zależy od sytuacji 😀 Jeśli chodzi o statek dla gracza to wiadomo, że M2 z dobrze dobranym uzbrojeniem poradzi sobie ze wszystkim, ba, przy odrobinie wprawy wystarczy nam M7 czy mocny M6 z ładownią pełną rakiet. Ale jeśli chcemy aby obsługiwało go AI albo gdy chcemy stworzyć patrole to w tym wypadku statki eskorty są jak najbardziej wskazane. Przy trudniejszych misjach dodatkowe statki też nie zaszkodzą, choćby po to żeby szybciej uporać się z przeciwnikiem. Myśliwce są ok, ale w ich wypadku możemy częściej liczyć się z pewnymi stratami, no i bez dodatkowych skryptów ciężko jest ogarnąć wszystkie procedury dokowania/tankowania itd. Z większymi statkami jest mniej zachodu, no i jest na co wydawać te zarobione kredyty 😀 Chyba nie powiecie, że od M2 lecącego majestatycznie przez sektor z obstawą dwóch M7 + kilka M6 bardziej 'prestiżowo' wygląda pojedynczy M6 z kluczem myśliwców do towarzystwa ? 😀.

Oczywiście że M2 sam sobie poradzi, ba ja nawet bym mógł rzec że gracz za sterami M8 a nawet M3 może rozgromić z kretesem M2, lub M1 wszystko zależy od doświadczenia jak i strategi gracza.

Co do Tygrysa to uważam że miał to być jakiś mały lotniskowiec, spójrzcie na jego rozmiary, a na domiar posiada jakby luki w kadłubie które wskazywałyby na to żę wcześniej tam mogły być być wloty do hangarów. Nie wątpię w zdolności jak i możliwości tygrysa ponieważ to jest jedyny Splicki statek który naprawdę mi się podoba. Serio.

Co do Pantery Vs Tygrys to powiem tak, że tak owszem, ale posegregowałem te dwa statki na eskortowce dystansowe jak i bezpośredniego kontaktu. Pantera może być zabójcza na odległość ze względu na myśliwce, a jest ich sporo bo aż 32sztuki. Tygrys natomiast ma sporo walorów tylko tak ilość slotów w wieżyczkach. Może jest wystarczająca, przyznam się że nie dane mi było walczyć z eskortą Tygrysa. Więc nie mogę za wiele w tej sprawie napisać dlatego wcześniejszym poście pisałem ze znakiem zapytania co do Tygrysa.

A Pantera w eskorcie dwóch Tygrysów bezapelacyjnie może zdominować wszechświat. Oczywiście o ile gracz będzie grał z rozwagą i odpowiednimi skryptami 😀

Thresher i Q dysponują sporą siłą i dlatego uważam jak Prowler że mogą eskortować i brać udział w starciach z większymi jednostkami.

Jedynie czego brakuje mi w tej grze to tworzenia szyków bojowych że nasze statki lecą w danym szyku. Dane mi było latać w eskorcie innych jednostek czysto myśliwców czy to większych statków od M6 zacząwszy a skończywszy na M1 lubM2. Mimo to czy dochodzi do starcia czy też nie, to cała ta flota lata chaotycznie, bez żadnego logicznego celu.

A ja posiadając obecnie M1 Tytan i 15 statków eksperymentalnych to często moje M3 SE wielokrotnie rozbijają się o mojego M1 Tytan ponieważ nie są w stanie w pełni kontrolować statku który lata z tak szybka prędkością co daje grze kolejnego niesmaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A coś ty tak tego klastera się uczepił? 😀

Napisałem ten temat zdziwiony sytuacją kiedy mój M2 rozrywa na strzępy większe okręty ale musiałem go wycofać bo prawie padł w walce z maleńkimi M5 krzaczków (w sumie była to jakaś inwazja a krzaczków było chyba koło setki) Deimos z eskorty gdzieś się zgubił a wielkie działa M2 kompletnie nie radziły sobie z szybkimi myśliwcami. (Przypomniały mi się zaraz Amerykańskie TF z czasów wielkiej wojny 😀 i ich CL przeciwlotnicze, uzbrojone w szybkostrzelne działka). Zauważyłem że większe okręty słabiej sobie dają radę w eskorcie niż mniejsze np Skiron-y (bardzo lubie statki OTAS) które jeszcze jakoś trzymają szyk. Jak to jest z tym wystrzeliwaniem rakiet przez AI mimo ustawienia na 70% bardzo rzadko ich używają (moje myśliwce mają po 20 huraganów ale po walce okazuje się że 5 myśliwców ledwo użyło 3 rakiet ??? warto uzbrajać frachtowce w rakiety ??? wolał bym żeby uciekały niż zabierały sie za walkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, przykładowo roboty bojowe MK I i MK II w fabule Poszukiwacz skarbów potrafią zajść skórę. Przyznam się szczerze że cudem uszedłem z życiem. Większość rakiet użyłem w walce z Xenami w tym sektorze. Gdy udałem się do współrzędnych z kontenerem z którego wyskoczyła gromada robotów MK I i MK II sądziłem że mój M6 skopie im dupy aż miło. Jak że się myliłem 😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuje teraz ciężkiego nemezisa uzbrojonego w 4x Emiter promienia pulsacyjnego 2x miotacz wysokoen. plazmy i 8x jonowe działo szynowe, zwłaszcza ciekawi mnie "działanie" wieżyczek z emiterkiem szybkość pocisków (7000 m/s) i szybkostrzelność (1100 p/min) robią z niego coś na kształt "getlinga" 😀 😀 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Testuje teraz ciężkiego nemezisa uzbrojonego w 4x Emiter promienia pulsacyjnego 2x miotacz wysokoen. plazmy i 8x jonowe działo szynowe, zwłaszcza ciekawi mnie "działanie" wieżyczek z emiterkiem szybkość pocisków (7000 m/s) i szybkostrzelność (1100 p/min) robią z niego coś na kształt "getlinga" 😀 😀 😀

Te działka pulsacyjne nadają się świetnie do zdejmowania osłon i jako obrona antyrakietowa. Minusem jest mały zasięg, może się odbić na skuteczności wieżyczek. Kiedyś bawiłem się tą bronią przy myśliwcach, klucz M4+/M3 w nie wyposażony było dosłownie zabójczy 😀

Do wieżyczek w M6 zwykle wrzucam PAC'i albo PRG, wydają się być optymalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście w chwili obecnej dowodzę małą flotą TM - Lofin w liczbie 4 sztuk.

* Black Widow

* Angles of Death

* Blood Diamonds

* Space knights

Każdy z nich ma na pokładzie 6 myśliwców (24x M3 SE) M3 Statek Eksperymentalny który służy w danej eskadrze. Dzięki CODEA w opcjach mogę przypisać kilka eskadr. W grze gracz ma zaledwie tylko kilka a raczej nazywane są "skrzydłami: Czerwone, Białe, blablabla. Ale dzięki CODEA gracz może przydzielić wszystkie statki jakie znajduują się w hangarach naszego statku i nadać im własną nazwę dla eskadry jak i pojedynczego statku. Z tej racji że TM - Lofin ma możliwość pomieszczenia tylko 6 sztuk to każdy statek ma swoją eskadrę. Czyli przykładowo TM - Lofin "Black Widow" ma na swoim pokładzie Black Widow - Squadron składający się z 6 sztuk. Fajna sprawa niby nic ale gracz może wymyślać dowolne nazwy dla skrzydła a raczej eskadry. Ułatwia to też w uzupełnianiu strat. Pomimo tego że moje TM Lofin posiadają słabe uzbrojenie bo tylko 6x EMDP i 3x 200MJ i Rakiety Widmo to nawet nie biorą już udziału w walkach, przy osłonie moich myśliwców wróg nie jest w stanie nawet zbliżyć się na odpowiednią odległość. W chwili obecnej Lizard Corporation 😀 produkuje statki M3 SE pełna parą. W chwili obecnej rzadko kiedy odnoszę jakieś straty, bo im więcej mam myśliwców i doświadczonych pilotów tym coraz silniejsza jest moja flota.

Właśnie moja flota w sektorze Ziemskim Nieznanym 3 pokonała Q w dosłownie kilka sekund bez jakichkolwiek strat. Błędem Q było to że ciągle strzelał do różnych celów ponieważ moje M3 SE są dla niego za szybkie 321km/353km a osłona 1x 200MJ czyni z nich szybkimi i trudnymi skurczybykami. Q wyskoczywszy z wschodniej bramy nawet nie zdążył się dobrze rozpędzić, a jego szczątki latały po całym uniwersum 😀 Nie wspomnę o tym że w chwili obecnej, bo nie wiem jak to będzie z J i jego eskortą myśliwców, ale żadne myśliwce nie są teraz w stanie przebić się przez moje eskadry 😀

Dlatego moim zdaniem przynajmniej mówię to ze swojego doświadczenia, to warto jest kupować statki eskortujące które mogące transportować myśliwce ( mini lotniskowce ) bardzo dobrze się sprawdzają w boju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko po krótkich testach mogę powiedzieć że emiter to świetne działko niestety jego ogromną wadą jak wspominał już Prowler jest zasięg 900m to zdecydowanie za mało, ale potestuje go teraz na M3 😀 😀 (ile ich pakowałeś do myśliwca ?? mam problem bo w całym wszechświecie znalazłem 4 działka)

Cytat

Każdy z nich ma na pokładzie 6 myśliwców (24x M3 SE) M3 Statek Eksperymentalny

Gdzie można tego M3 kupić ???? nie widzę go w podstawowej grze ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Każdy z nich ma na pokładzie 6 myśliwców (24x M3 SE) M3 Statek Eksperymentalny

Gdzie można tego M3 kupić ???? nie widzę go w podstawowej grze ????

M3 Statek Eksperymentalny który nazywam M3SE otrzymujemy w nagrode za wykonanie fabułt Poszukiwacz skarbów. Gdy posiadasz włąsne HQ lub skrypt Cadiusa po zakupieniu Orbitalnej Stoczni możesz rozebracz swój zdobyczny statek na części pierwsze i przeanalizować go. Oczywiście statek srtracisz, ale dzięki temu zastanie tobie udostępniona możliwośc produkowania tego myśliwca.

Niżej zamieszczam ilość surowców wymaganych do produkcji myśliwca M3 Statek Eskperymentalny w Stoczni Orbitalnej zakupionej od Teladian.

Ogniwa Energetyczne - 1643

Teladianium - 51

Płótno Przemysłowe- 16

Olej Rastarowy - 33

Ruda - 68

Płytki Krzemowe - 51

Kryształy - 16

Tuby Kwantowe - 16

Mikrochipy - 33

Części Komputerowe - 16

Kredyty - 484.764

Czas Produkcji 01.05.37

W chwili obecnej co trzeci lub czwarty wyprodukowany myśliwiec muszę sprzedać ponieważ Lizard Corporation jest troszku spłukana. Musiałem postawić około 52 fabryki i 45 TS i 1 M6 do przewozu uzbrojenia jak osłony, rakiety i EMDP dla moich M3 SE 😀

Czysty M3SE bez uzbrojenia i tarcz sprzedaję za ~ 1.677.166 oczywiście cena sprzedaży zależy tez od naszej rangi u danej rasy. Natomiast mój M3SE wyposażony w osłony 1x200MJ i 6x EMDP które sam produkuje mogę sprzedać za nie pamiętam dokładnie ale na pewno jest to więcej niż ~ 3.500.000

Statek może osiągnąć prędkość 321m/s ale dzięki CODEA po przydzieleniu pilota który awansuje na Porucznika ten statek może latać z prędkością 535m/s. Co dziwniejsze większość moich M3SE ginie z powodu SETA. Nie wiem czemu ale AI źle oblicza trajektorie lotu i często pilot w M3SE w coś przyfasoli, na szczęście często też katapultują się w porę 😀 I tutaj wkracza do akcji skrypt Security and Rescue Service, ale to już zupełnie inna bajka;)

Generalnie bardzo polecam ten myśłiwiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Statek Eksperymentalny otrzymany w nagrodę za wykonanie fabuły ma blokadę na analizowanie go w HQ, było już o tym pisane.

Ale generalnie da się to ominąć jak komuś na nim bardzo zależy. A mianowicie jest skrypt Cheat package i można to zrobić na dwa sposoby:

I - Dodac Blueprints do HQ.

II - Za pomocą opcji we Cheat pckage Stwórz statek i z listy wybieramy nazwę statku następnie dokujemy nim do HQ i vuala, można rozpocząć analizę statku a następnie jego produkcję.

Nie zachęcam do korzystania ze skryptu Cheat Package, ale do zrobienia czegoś co jest generalnie niemożliwe lub czasochłonne bo o ile się nie mylę to można ten statek tez dodać za pomocą edytora skryptu, ale to trzeba wiedzieć co i jak a tutaj podałem prostą i szybka opcje udostępnienia tego statku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem może i jestem infantylny i permanentny ale uważam że jest to wielce niesprawiedliwe iż Argonski M7 Gryfin został pozbawiony tylu myśliwców. W początkowej fazie przechowywał w swoich hangarach aż do 25 myśliwców co czyniło z niego dobrego małego lotniskowca, teraz ta liczba zmalała do 9 na dodatek ten statek nie otrzymał nic w zamian. Uważam to troszku za niesprawiedliwe, mogli przynajmniej zwiększyć mu uzbrojenie albo tuning. Obecnie bardzo de klasyfikuje ten statek względem M7 Pantera który de facto nadal ma aż 32 myśliwce. Ogólne podsumowanie Grifin obecnie nie może się mierzyć z Panterą która de facto ma nawet lepsze uzbrojenie nie wspominając już o większej ilości myśliwców. Moim zdaniem jest to proszku przesadne że tylko jedna z ras ma jakiś super statek a jest nim właśnie Pantera. Ja jej osobiście nie lubię bo nie lubię splitów bo są Be i mają brzydkie statki. No może tygrys jest cacy 😀

No cóż to fakt narzekam troszku, a no nie mam za wiele kasy i chciałbym moje TM Lofin zamienić na statek który posiada jakaś dużą ilość myśliwców, oczywiście posiadam tez skrypt Cadiusa.

Macie jakiś pomysł co można ciekawego zakupić co mógłbym wykorzystać przy mojej CODEA ? Obecnie mam 800 tyś kr. Ale generalnie to żaden problem jestem cierpliwy i mam też SETA, a wyprodukowane M3 SE mogę sprzedawać. Więc jakiś M7 mogę tam "wystrugać".

Więc co poradzicie ? No chyba że pozostaje mi tylko Pantera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstaluj Ship Rebalance Mod. Zawiera on paczkę Cadiusa i kilka innych modów zmieniających statystyki statków. Ogólnie w modzie tym wiele rzeczy jest lepiej zbalansowanych (np.: kiepskie osłony - duża szybkość i na odwrót) i dodanych (m.in. dokowanie do dużych statków M6 i TS). To co w podstawce jest tylko ideą w SRM jest faktem. No i Gryf w SRM ma hangar na 25 statków 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A ja zrobiłem okręt przeciwlotniczy z Tyra. Postał trochę na kanale, umorusałem się przy tym fest ale mój Tyr może teraz obsługiwać emitery kyonowe. Dostał ich pełną obsadę (kyony beta) czyli 56 i jest git. Samymi emiterami kasuje wszystko do M6 włącznie. Nawet spore stada. Z M7 radzi sobie do 2 szt. jednocześnie. A jak jest kłopot, to zawsze pozostają rakiety Cień 😀

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, czegoś nie rozumiem, przecież Tyr uzbrojony w mieszankę trzech broni ziemskich (Projektory Punktu Osobliwości, Wyrzutnie M/Am i EMP) poradzi sobie w walce OOS ze wszystkim, można dodać mu jeszcze kilka Dział Fali Uderzeniowej i będzie jeszcze lepiej. Po co więc pakować mu cudzą broń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...