Skocz do zawartości

Handlarz wszechświatory jak się uruchamiało?


Konrad162
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam pomocy bo mam zainstalowany skrypt który dodaje opcje "Zatrudnij handlowca wszechświatowego" i teraz jakie warunki musi spełnić statek handlowy żeby móc to odpalić? (czy musi mieć baze jak w przypadku ekonomicznego handlowca jakie polecenia handlowe itd)

Bo chodzi o to że dałem na statek polecenia handlowe Mk1 Mk2 Mk3 nawigacje Mk1 naped skokowy i jest tylko opcja o sektorowym handlarzu a ta o wszechświatowym jest nieaktywna :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, najpierw uruchamiasz go jako handlarza sektorowego, w miarę wzrostu jego wyszkolenia możesz uruchamiać go do handlu w kilku sektorach. Należy sprawdzać co jakiś czas rozkaz "Uruchom handlarza sektorowego" czy nie pojawia się możliwość podania ilości sektorów, zdaje się że od 4 poziomu może już handlować w dwóch sektorach. Jak osiągnie poziom 8, opcja handlu wszechświatowego stanie się aktywna.

Ale takie rzeczy to w instrukcji są proszę pana.

PS. Prowler ma rację co do Handlarza Ekonomicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie, najpierw uruchamiasz go jako handlarza sektorowego, w miarę wzrostu jego wyszkolenia możesz uruchamiać go do handlu w kilku sektorach. Należy sprawdzać co jakiś czas rozkaz "Uruchom handlarza sektorowego" czy nie pojawia się możliwość podania ilości sektorów, zdaje się że od 4 poziomu może już handlować w dwóch sektorach. Jak osiągnie poziom 8, opcja handlu wszechświatowego stanie się aktywna.

ok zgadzam się, ale ja mówię o tym że do handlarza ekonomicznego też potrzebny jest odpowiedni level handlu przed chwilą mi wskoczył 7 lv handlu i uaktywniła się opcja handlarza ekonomicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka opcja? Handlarza Ekonomicznego? Nie zauważyłem takiego ograniczenia, a uruchamiam tych handlarzy prawie od samego startu gry. Jedynie co zauważyłem, to jak ustawi mu się automatyczny skok i ilość zapasu paliwa, to musi mieć w ładowni ten zapas Ogniw inaczej opcja jest nieaktywna. Zakupię mu ogniwa, mogę uruchamiać Handlarza Ekonomicznego i jazda w trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy EST pilot nie musi mieć żadnej rangi, wymogiem do uruchomienia skryptu są:

- odpowiednia ranga handlowa gracza (nie pamiętam dokładnie jaka ale na pewno nie była ona wysoka, w granicach siódmej-ósmej od dołu)

- statek musi zadokowany do jakiejkolwiek stacji

Nie wiem czy marko pisał o tym w temacie o EST.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ogniw na starcie nie potrzebuje, sam kupi w miarę potrzeb.

Potrzebuje, o ile ma jak pisałem ustawiony autoskok i ilość potrzebnego zapasu paliwa. Jeśli w Chokaro mam ustawiony zapas na 30 skoków, to potrzebuje 300 Ogniw, jeśli w ładowni mam mniej niż 300 nie uruchomię Handlarza Ekonomicznego. Gdy zakupię mu w Elektrowni wymaganą ilość paliwa opcja HE staje się aktywna. Ale dopiero po zakupie, nie po zadokowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Ogniw na starcie nie potrzebuje, sam kupi w miarę potrzeb.

Potrzebuje, o ile ma jak pisałem ustawiony autoskok i ilość potrzebnego zapasu paliwa. Jeśli w Chokaro mam ustawiony zapas na 30 skoków, to potrzebuje 300 Ogniw, jeśli w ładowni mam mniej niż 300 nie uruchomię Handlarza Ekonomicznego. Gdy zakupię mu w Elektrowni wymaganą ilość paliwa opcja HE staje się aktywna. Ale dopiero po zakupie, nie po zadokowaniu.

Pisząc o autoskoku masz na myśli tą standardową opcję w rozkazach statku ? Nie ustawiałem jej nigdy w przypadku tego skryptu, ma własne, wewnętrzne ustawienia i właśnie z nich korzystałem. Być może dlatego u Ciebie jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pisząc o autoskoku masz na myśli tą standardową opcję w rozkazach statku ? Nie ustawiałem jej nigdy w przypadku tego skryptu, ma własne, wewnętrzne ustawienia i właśnie z nich korzystałem. Być może dlatego u Ciebie jest inaczej.

Tak o tej opcji. Ja kupuję Chokaro hurtowo, każdy statek po dotarciu do mojej Placówki Wojskowej w tym samym sektorze co stocznia Yaki, dostaje standardowe ustawienia, bo nigdy nie wiem czy trafi jako HE, czy do obsługi, którejś z moich fabryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podsumuję żeby było jasne- tak jak pisałem, Handlarz Ekonomiczny jako taki do uruchomienia nie wymaga ogniw.

Potrzebne są one jedynie w przypadku gdy w rozkazach statku mamy dodatkowo ustawione standardowe polecenia autoskoku, które są w tym wypadku zupełnie zbędne, bo EST ma własne opcje i skrypty dotyczące skoków i zapasu ogniw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, muszę to sprawdzić, ale wydaje mi się że wewnętrzne opcje skoku skryptu bazują właśnie na standardowych. Czyli włączasz w ustawieniach skryptu, a on włącza standardowe. I odwrotnie, włączysz autoskok i skrypt już wie że statek ma używać Napędu Skokowego.

Mogę się mylić, tak mi się teraz wydaje, muszę to sprawdzić w grze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem rację. W rozkazach statku ustawiłem autoskok na NIE. W rozkazach Ekonomicznego Handlowca w Ustawieniach Napędu skokowego, opcja Użyj Napędu Skokowego zmieniła się na NIE.

Nie zmieniłem nic w EH.

W rozkazach statku ustawiłem autoskok na TAK. W rozkazach Ekonomicznego Handlowca w Ustawieniach Napędu skokowego, opcja Użyj Napędu Skokowego zmieniła się na TAK.

W odwrotnej kolejności działa to tak samo, tak więc jak pisałem, te opcje (standardowa z TC i ta z EH) są ze sobą powiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widać u mnie znowu jest na odwyrtkę, bo skrypt zawsze ruszał bez żadnych ogniw, mimo wewnętrznych ustawień skoków. Na autoskok uwagi szczerze mówiąc nie zwróciłem, wiem tylko, że ręcznie tego nigdy nie ustawiałem. Jeśli się zmienia razem z ustawieniami skryptu- ok, ale jak już pisałem, ogniw moje statki prawie nigdy nie miały, a skrypt startował.

Jak uruchamiam skrypt:

1. Wyposażam statek we wszystko co trzeba, wysyłam do sektora w którym ma pracować i każę mu zadokować na obojętnie jakiej stacji.

2. Uruchamiam skrypt z odpowiednim zestawem opcji, pilot zaczyna pracę. Pierwszą rzeczą jaką robi jest zawsze automatyczny zakup odpowiedniej ilości ogniw, które tylko wozi w ładowni, bo przez kilka pierwszych poziomów z napędu skokowego nie korzysta.

3. Pilot pracuje, zdobywa doświadczenie, dokupuje stopniowo pierdoły typu rakiety moskit i drony. Po jakimś czasie sam zaczyna wykonywać skoki do coraz to dalszych sektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...