Barkas Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Kilka razy próbowałem ukończyć fabułę Aldrin, jednak ostatecznie dałem na razie spokój, podchodziłem na różne sposoby, za każdym razem jednak nie pojawia się stacja-cel w sektorze Neptun. Może coś z moją wersją, może potrzebna instalacja.Natomiast chciałem zapytać o coś innego. Otóż coś się porobiło w logu z wiadomościami. Większość z nich ma jedynie nagłówek "Message from: Unknown" i... tyle. Nic.Mam wersję angielską 2.5, do tego DDTC (EN) i skrypty:jako fake patch: Trooper's Performance , Bulleteffect, Adsign Remove, 500km Range, Complex Cleaner;Przez Plugin Manager:AP LibrariesWare ManagerCommunity Plugin ConfigurationAsteroid relocatorCapture StationCargo deliveryDock TSFindFreeShipsFree JumpClaim Unknown sectorMarine TrainingMarine RepairNPC BailPassengers to MarineRename ShipsSalvage ClaimSalvage InsuranceSatellite Early NetworkUniverse ExplorersStation ReplacerBez użycia PM:Remove rocksNoCivDDTC (wersja Yacka)NoFogDDTCNumeric RanksCODEDA+librariesMilitary TransportsEconomy and Supply TraderJestem praktycznie pewien, że pod owymi Unknown - nieznany kryją się wiadomości od CODEA i EST. (Trochę podejrzewam EST, nie próbowałem jeszcze go odinstalować, bo sporo kupców na nim lata.)Czy może ktoś się spotkał z czymś podobnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 1. Fabuła Aldrin - FAQ Fabuły Aldrin, przeczytaj, szukasz stacji, a powinieneś bramy.2. Ustawiałeś w którymś ze skryptów kolorowe nazwy statków? Jeśli tak, to niestety taki jest efekt. Nie działo to w grze tak jak powinno. Miało być naprawione w patchu 2.6, ale podobno będzie dopiero w 2.7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barkas Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 ad 1. Yacek, sięgnąłem do twoich poradników (na marginesie, bardzo dobre), ale to nie to, o czym piszesz. Wiem, co ma się pojawić. Jednak ja otrzymuję komunikat (za każdym razem):Fly to: (unknown), <!-- e -->object.sector.name@L2M011.Neptune<!-- e --> Facility.Znalazłem wzmianki o tym problemie na stronie egosoft, jednak nic na to nie poradzono. Ten, kto miał podobny problem, napisał, ze dopiero po reinstalacji mu się zmieniło.ad 2. Czyli odinstalowanie "Rename ships with expression" powinno pomóc? Czy muszę zmienić na domyślny kolor wszystkie nazwy moich statków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 1. Ja miałem podobny problem kilka misji wcześniej, wczytanie poprzedniego save i zrobienie misji ponownie zawsze pomagało, a fabułę Aldrin robiłem kilka razy. Jeśli to nie pomoże to reinstal. Ale też nie ma 100% gwarancji.2. Zawsze możesz spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barkas Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 ad 2. Pomogło. Zmieniłem nazwy statków na standardowe i wiadomości są poprawne. Dziękuję za pomoc. Swoją drogą to musiałem przeoczyć - na stronie "Rename ships..." jest o tym informacja. Ponieważ korzystałem z tego skryptu w X3R, sądziłem, że nic się tu nie zmieniło i nie czytałem wszystkiego z opisu ad 1. Niestety, w moim przypadku nie zadziałało powtórne wczytywanie misji... Wczytywałem jedną, dwie, nawet trzy wstecz i nic. Zostawiłem to na razie i kontynuowałem z miejsca, w którym otrzymałem misję holowania. I na razie misja czeka sobie. Na reinstalkę na razie się nie porywam - sporo kłopotu z tym. Dochodzi jeszcze problem następny - na obecnym etapie strasznie spadła mi wydajność gry. Zastosowałem praktycznie wszystkie opisane sposoby jej poprawienia i początkowo byłem pełen nadziei - początek rozgrywki - po usunięciu drobnych asteroid, nebuli i ruchu cywilnego - wyglądał zachęcająco. Wszystko śmigało, nawet w sektorach o dużym ruchu. Po jakimś czasie zaczęło się pogarszać. Obecnie nie jestem już praktycznie w stanie stoczyć walki w przeciętnym sektorze z kilkunastoma przeciwnikami - celownik porusza się "skokowo". Wszechświat chyba przerósł mego PC (Inna sprawa że jego parametry w zupełności odpowiadały poprzednikowi, Reunion, TC ma wieksze wymagania) Aczkolwiek moje imperium nie jest wcale takie wielkie... Statków tak sobie, większość "stoi bezczynnie", około 25 latających kupieckich, kilka kompleksów, z czego jeden tylko naprawdę duży - obejmujący wszystkie asteroidy z Savage Spur, ale "spakowany" Comlex Cleanerem. Czy możliwe, że świat NPCów aż tak się rozrósł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Masz skrypt Marine Repair. Ilu Marines masz na statkach? Ja zauważyłem używając tego skryptu że im więcej miałem Marines, tym wydajność spadała, właśnie do opisanych przez ciebie efektów. Usunąłem skrypt, zamiast niego używam SLAM, problemów z wydajnością nie mam, a gram z DDTC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 CytatDochodzi jeszcze problem następny - na obecnym etapie strasznie spadła mi wydajność gry. Zastosowałem praktycznie wszystkie opisane sposoby jej poprawienia i początkowo byłem pełen nadziei - początek rozgrywki - po usunięciu drobnych asteroid, nebuli i ruchu cywilnego - wyglądał zachęcająco. Wszystko śmigało, nawet w sektorach o dużym ruchu. Po jakimś czasie zaczęło się pogarszać. Obecnie nie jestem już praktycznie w stanie stoczyć walki w przeciętnym sektorze z kilkunastoma przeciwnikami - celownik porusza się "skokowo". Wszechświat chyba przerósł mego PC (Inna sprawa że jego parametry w zupełności odpowiadały poprzednikowi, Reunion, TC ma wieksze wymagania) Aczkolwiek moje imperium nie jest wcale takie wielkie... Statków tak sobie, większość "stoi bezczynnie", około 25 latających kupieckich, kilka kompleksów, z czego jeden tylko naprawdę duży - obejmujący wszystkie asteroidy z Savage Spur, ale "spakowany" Comlex Cleanerem. Czy możliwe, że świat NPCów aż tak się rozrósł?Spróbuj powyłącząć niektóre ze skryptów. Praktycznie każdy z nich ma pewien wpływ na wydajność i zbierając to wszystko do kupy potrafi się zrobić niezły bałagan. Yacek kiedyś pisał, że marine repair przy większej ilości statków z wojakami na pokładzie zwalnia grę, EST przy 20+ handlarzach podobno też trochę obniżało wydajność. U mnie satelite early warning wyraźnie zmniejszało ilość FPS. Codea przy dużej ilości statków też pewnie swoje robi. Pokombinuj z tym trochę, a gdyby to nie do końca pomogło to użyj skryptu kill all ships, usuwa wszystkie statki NPC we wszechświecie. Po paru chwilach zaczną się stopniowo respawnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barkas Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Dzięki za pomoc i podpowiedzi. Spróbowałem wprowadzić je w życie.W punkcie wyjścia wartość FPS wynosiła 5 Usunąłem skrypt Marine Repair - nic się nie zmieniło.Zredukowałem liczbę marines niemal do zera - nic cię nie zmieniło.Zrobiłem wielką wyprzedaż, pozbyłem się 2/3 floty - FPS bez zmian.Uruchomiłem skrypt "kill all ships" - wyczyściłem wszechświat, ilość FPS podniosła się o 1. Słownie: o jedną klatkę Znaczy się coś mam gdzieś skopane. Albo i nie.Jeśli wczytuję save z początku rozgrywki - wszystko jest OK, mam 15-30 FPS (w zależności od miejsca, natężenia ruch - i taka ilość FPS mnie w sumie satysfakcjonuje, da się grać, ostatecznie obraz filmowy ma 25 i nikt nie narzeka, ze za wolno ). Coś się z czasem "zapchało" i wszystko "ugrzęzło".Jeszcze spróbuję zredukować liczbę EST, chociaż jakoś nie wierzę, by pomogło, skoro zniszczenie statków we wszechświecie nie przyniosło żadnych rezultatów...W każdym razie dziękuję za pomoc.Aha, na forum ego znalazłem podobne opisy problemów, kiedy ludziom FPS spadało do minimum prawie i też nie pomagało niszczenie statków, wyłączanie skryptów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Sprawdź też czy nie masz w którymś ze skryptów włączonej opcji tworzenia loga. Czasami po jakimś czasie potrafi urosnąć do wielkości paru MB i da się to odczuć w grze.Satelite Early Warning masz włączone ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barkas Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Wyłączyłem SEW, zresztą żadna satelita nie była przypisana do systemu ostrzegania, usunąłem UT Profit, zatrzymałem i wyłączyłem EST, niestety nic nie pomogło, z logów były tylko niewielki pliki od Scorpa, EST, UTProfit.Mimo to nie pomogło. Coś, gdzieś się zatkało, trudno zgadnąć. Może jednak nazbierałem czegoś za dużo? Może zapasy gwiezdnej wódki przekroczyły dozwolone limity? Obecnie "monitoruję" rozwój wydarzeń na starym save. Póki co, tak jak pisałem, 15-30 FPS. To jest ciekawe - save ze stanem zaawansowanym: 4-6 FPS, wgrywam stary: do 30 FPS.Dzięki za wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Pewne zmiany (usunięcie repairs Marines) będą niestety widoczne dopiero w nowe grze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barkas Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Jeszcze trzy grosze. Otóż w starym save zacząłem obserwować spadek FPS, z 20 do 10. Marines mam bodaj 5. Natomiast pojawiło się to po tym, jak wysłano za mną pościg po ostrzelaniu pirackiego transportowca (DDTC) i po Marauders Invasion. Jedno i drugi olałem i po ok. 15 min. zaczęło zwalniać. Ciekaw jestem, czy to ma coś wspólnego. Póki co wczytałem wcześniejszy stan, wyłączyłem owe dodatki w ustawieniach AI i obserwuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Ma. Jak każdy dodatkowy kod MD, wszystkie zdarzenia jakie można spotkać w DDTC (misje w stoczniach, Łowcy Głów, Obrona Cywilna i Inwazje Marauder) sporo obciążają grę, w trakcie ich występowania. Po wykonaniu misji, zniszczeniu wrogów itp, czyli po zakończeniu działań kodu MD, ilość FPS wraca do normy. Im bardziej skomplikowany, powiązany z różnymi opcjami kod MD tym większe obciążenie i większy spadek FPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barkas Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Poddaję się Tym razem zablokowała się, chyba, misja terrańskia. Po dostarczeniu teladianium do Argon M 148, zabraniu astronautów-uciekinierów, dostarczeniu ich do HE, misja się kończy, nie ma jednak nigdzie Jacksona Dłuższe (naprawdę dłuuuugie) czekanie też nie pomaga. Wczytywać save sprzed kilku godzin (zanim się ta misja rozpoczęła) też nie mam chwilowo ochoty. Trochę ogarnęły mnie wątpliwości w sprawie umiejętności robienia zadań przez ego... No nic. Może innym razem.Chyba wreszcie sięgnę do X2, które przeskoczyłem. I przyjrzę się początkom modowania Xsów przez DaedlyDa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Jeśli tak bardzo wkurzają Cię fabuły to odpuść. I tak nic wielkiego sobą nie wnoszą, a cała esencja gry to budowa własnego imperium od podstaw na różne sposoby, jako handlarz/pirat/.... Większość z nas zrobiło te misje raz i więcej do nich nie wraca. Ba, niektórzy grają w TC od ponad roku, a fabułami nie zajmują się wcale (np. autor tego posta ). Zagraj na innym profilu, ustal sobie własne zasady i cele do osiągnięcia, a gra może wyglądać zupełnie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 CytatJeśli tak bardzo wkurzają Cię fabuły to odpuść. I tak nic wielkiego sobą nie wnoszą...Widać że nie robiłeś.Dostęp do nowych sektorów. W tym do nowego sektora Xenków, dającego spore zamieszanie.Dostęp do HUB-a, który stanowi niezłą bazę handlową, do tego daje możliwość łączenia sektorów.UJD - napęd, dzięki któremu zawsze można skoczyć i komuś skórę złoić.No i na koniec własny, nowy sektor.Mało?Barkas, masz jakiegoś wyjątkowego pecha, albo zaśmieciłeś grę jakimiś skryptami.Czy czekając, przy tym ostatnim problemie, wyskoczyłeś z sektora, czy czekasz ciągle w jednym sektorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promet22 Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 CytatPoddaję się Tym razem zablokowała się, chyba, misja terrańskia. Po dostarczeniu teladianium do Argon M 148, zabraniu astronautów-uciekinierów, dostarczeniu ich do HE, misja się kończy, nie ma jednak nigdzie Jacksona Dłuższe (naprawdę dłuuuugie) czekanie też nie pomaga. Wczytywać save sprzed kilku godzin (zanim się ta misja rozpoczęła) też nie mam chwilowo ochoty. Trochę ogarnęły mnie wątpliwości w sprawie umiejętności robienia zadań przez ego... No nic. Może innym razem.Chyba wreszcie sięgnę do X2, które przeskoczyłem. I przyjrzę się początkom modowania Xsów przez DaedlyDa Odnotowałem ten problem u siebie, save zrobiony był dawno i trochę się już irytowałem. Zrobiłem kolejny save, po czym go wczytałem (ten nowo zrobiony).... i Jakson się zgłosił niemal natychmiast. Na misjach głównych zdarza się często przytkanie, dla spokoju ducha używaj często save w trakcie ich robienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 CytatCytatJeśli tak bardzo wkurzają Cię fabuły to odpuść. I tak nic wielkiego sobą nie wnoszą...Widać że nie robiłeś.Dostęp do nowych sektorów. W tym do nowego sektora Xenków, dającego spore zamieszanie.Dostęp do HUB-a, który stanowi niezłą bazę handlową, do tego daje możliwość łączenia sektorów.UJD - napęd, dzięki któremu zawsze można skoczyć i komuś skórę złoić.No i na koniec własny, nowy sektor.Wow, to jest coś takiego jak HUB i UJD ? CytatMało?Jak widać wystarczająco żeby odrobinę zirytować Nie pisz proszę jakbym pierwszy raz grę na oczy widział. Chodziło mi o to, że w porównaniu do innych gier które nastawione są na tryb kampanii fabuły w TC nie są specjalnie wybitne i niewiele frajdy z ich wykonywania traci odpuszczając je sobie. Są bardziej przerywnikiem i dodatkiem niż głównym sensem gry, a jak widać Barkas właśnie bardzo poważnie je traktuje. 'Nagrody' to druga strona medalu ale w skrajnych wypadkach zawsze są profile typu spadkobierca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Źle mnie zrozumiałeś, nie pisałem że warto robić fabuła dla nich samych, tylko dla właśnie nagród. A że fabuły są denne to prawda, dlatego właśnie zrobiłem Spadkobiercę, aby nie trzeba było po raz kolejny się z nimi męczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barkas Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Oj, spokojnie, nie jest tak źle. Oczywiście , że można nieźle bawić się bez owych fabuł/questów. Ja je po prostu staram się odebrać jako takie rozwinięcie historii świata, opowiedzenie czegoś o nim, próba wyjaśnienia, dlaczego tak, a nie inaczej. Inna rzecz, że dają nie najgorsze bonusy. To z tych dwóch powodów chciałbym je przynajmniej raz ukończyć. Z drugiej strony, jeśli czytam na różnych forach, że daną misję trzeba np. przeprowadzić "jednym ciągiem", bez przerw, nagrywania/wgrywania, to wówczas zaczynam się niepokoić o wykonanie. Jeśli widzę w opisie: time: no limit, nigdzie w instrukcji nie jest wspomniane, że po jej zaczęciu należy "zapomnieć o Bożym świecie do momentu jej skończenia" - to chciałbym, aby tak było.Może faktycznie mam trochę pecha, może coś ze skryptami W moim pierwszym podejściu (tym, gdzie jak pisałem coś się zapchało i nastąpiło "nieakceptowalne" spowolnienie, akurat z misjami nie miałem kłopotu. Zrobiłem ziemską, final fury, gonerską, zacząłem borońską , nie przełknęło końcówki misji Aldrin...W tym drugim podejściu - miałem bardzo świeżego save'a - zaledwie Buster, trochę sektorów odkrytych wokół Argon Prime - spodziewałem się, że będzie podobnie. Bo w sumie skrypty były te same (bez marine repair, wywalony Prospektor, asteroid relocator, claim unknown system). I ponieważ - zgodnie z tym, co pisze Prowler - nie są one jakoś porywające, by im się poświęcać - chciałem je zrobić na samym początku, ile się da, a potem zająć się tym, co lubię, tworzeniem swego "imperium". Ale to mało istotne, zrobię sobie przerwę od TC. Potem spróbuję na czystej instalacji, z samym DDTC, jakimiś podstawowymi skryptami i zobaczymy. I, mam nadzieję, będzie dobrze Tymczasem popatrzę na X2 - fabryki tam jeszcze przypominają te z pierwszego x-sa Tu inne pytanie - jeśli dobrze zrozumiałem odpowiedni punkt z FAQ - trzeba, wg zawartego tam opisu, w skryptach "dorabiać" odpowiednie wersje językowe (bo dwójka jest po polsku, bez równoległej wersji językowej), prawda?EDITTo określenie "denne", to mi Yacek wyjął z ust, chociaż sam, przez kurtuazję go nie użyłem w swoim poście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prowler Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 CytatŹle mnie zrozumiałeś, nie pisałem że warto robić fabuła dla nich samych, tylko dla właśnie nagród. A że fabuły są denne to prawda, dlatego właśnie zrobiłem Spadkobiercę, aby nie trzeba było po raz kolejny się z nimi męczyć.To Ty mnie nie zrozumiałeś. Wyjaśniłem tylko o co mi chodziło w poprzednim poście, nie nawiązywałem do tego co napisałeś. A troszkę zirytował mnie ton Twojej wypowiedzi, zwłaszcza sam początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacek Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 CytatTo Ty mnie nie zrozumiałeś. Wyjaśniłem tylko o co mi chodziło w poprzednim poście, nie nawiązywałem do tego co napisałeś. A troszkę zirytował mnie ton Twojej wypowiedzi, zwłaszcza sam początek.No to teraz kompletnie nic nie rozumiem. Ale za to że Cie zirytowałem przepraszam, nie miałem takiego zamiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balduran Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 CytatCytatPoddaję się Tym razem zablokowała się, chyba, misja terrańskia. Po dostarczeniu teladianium do Argon M 148, zabraniu astronautów-uciekinierów, dostarczeniu ich do HE, misja się kończy, nie ma jednak nigdzie Jacksona Dłuższe (naprawdę dłuuuugie) czekanie też nie pomaga. Wczytywać save sprzed kilku godzin (zanim się ta misja rozpoczęła) też nie mam chwilowo ochoty. Trochę ogarnęły mnie wątpliwości w sprawie umiejętności robienia zadań przez ego... No nic. Może innym razem.Chyba wreszcie sięgnę do X2, które przeskoczyłem. I przyjrzę się początkom modowania Xsów przez DaedlyDa Odnotowałem ten problem u siebie, save zrobiony był dawno i trochę się już irytowałem. Zrobiłem kolejny save, po czym go wczytałem (ten nowo zrobiony).... i Jakson się zgłosił niemal natychmiast. Na misjach głównych zdarza się często przytkanie, dla spokoju ducha używaj często save w trakcie ich robienia.]No ja tez mam taki problem ale wczytywanie i zapisywanie nic nie daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.