Skocz do zawartości


saradeus

Rejestracja: 27 cze 2009
Poza forum Ostatnio: wrz 18 2018 14:51

Moje posty

W temacie: Spolszczenie X-Rebirth

09 maj 2018 - 11:54

 Użytkownik Moskit dnia 09 październik 2017 - 20:21 napisał

Jak ktoś chciałby przetestować jak gra wygląda ze spolszczeniem skończonym w 10%, to zachęcam do pobrania pliczku z Nexusa.

I tak, jeszcze daaaleka droga przed tym tłumaczeniem i podsyłam link do pobrania tylko i wyłącznie dlatego, iż chciałbym poznać Wasze zdanie dotyczące nazewnictwa itp.

O ile ktokolwiek będzie chciał to pobrać. :P

Moskit dzięki za spolszczenie, widze że ciągle rozwijane. Taka inicjatywa przyczyni się do tego że gra nie pójdzie w zapomnienie. Gra po nieudanym debiucie okryła się złą sławą i chociaż teraz po licznych poprawkach jest naprawdę dobra trudno już przyciągnąć graczy . Cytat żeby link łatwiej było znaleść.

Edit. Ostatni relase spolszczenia Moskita i jego ekipy w lutym, pozwoliłem sobie dokonać małych korekt. Dużo ich nie było - kilkanaście bo spolszczenie jest dość dobre. Lista zmian w pliku tekstowym . Spolszczenie X Rebirth 4.30. @Moskit jeśli Ci się zmiany spodobają wrzuć na Nexusa.

Korektę aktualizuje od czasu do czasu gdy podczas gry coś mi się rzuci w oczy. Numercja korekt a,b ,c itd. Aktualnie jest oznaczona literką g

W temacie: MOD The New Frontier - totalna konwersja dla X:Rebirth

05 maj 2018 - 22:48

Wyświetl postUżytkownik glouver dnia 05 maj 2018 - 20:34 napisał

Interesujące wskazówki:

-przejmowanie sektorów (czy można zdobyć na własność jakiś sektor?)
-jak włączyć powiadomienia o stracie okrętu
-z kim na początku wejść w sojusz
-gdzie się budować

Moim zdaniem dobrze by było zrobić osobny temat z nazwą moda w tytule tak jak jest np w dziale " Albion Prelude" o modzie XRM.
Bo NF to duży i dobry mod.., a sam jestem go ciekaw.


1.Całego sektora nie można odrazu przejąć - kupić tak albo przejąć pojedyńczo wszystkie strefy w nim - mając większość stref sektor stanie się twój (u mnie po jakimś czasie to sie stało).
W NF jeszcze nie przejmowałem strefy (w CWIR kilkanaście)ale mechanika jest prawie idenczyczna jak w CWIR (mam nadzieje że nic nie nakłamię )
A.Metoda pierwsza : jeśli strefa należy do innej frakcji , przejęcie jej wszystkich stacji abordażem zapewni Ci przejęcie strefy.
B.Metoda druga : Jeśli strefa należy do innej frakcji lub nie należy do nikogo ,
-Należy zniszczyć stacje właściciela
-W przejmowanej strefie musi być przynajmniej twój jeden okręt liniowy .
-W przejmowanej strefie nie może być statków właściciela
-Należy wybudować outpust (CWIR) tutaj to chyba stacja graniczna . Wywal ze statku boję nawigacyjną - będziesz miał opje budowy - kontraktor przyleci i wybuduje- za kase oczywiście .Jeśli jest opcja budowy Outpust to będzie to, jak nie ma to na czuja znajdziesz która to stacja .
(kontraktora można przywłoć też po staremu jak w CWIR - z menu sond i Hyperjumpu )
2.Ustawienia powiadomien o stracie statku są domyślnie już w CWIR, powinno tu działąć tez - w logach zostanie wiadomość ( sa poiadomienia odnośnie stacji do włączenia w opcjach moda.) Jest w X rebirth domyślnie wołanie o pomoc jeśli ci statek zatakują - klikam na ekran albo sprawdzam logi czy nie zniszczono mi statku po takiej akcji.(2)(4)
3. Z kim wejść w sojusz ? W większości startów masz już sojusz , ale są też bez - np Ambitious Entrepeneur. W takije sytuacji masz pole do popisu , możesz sam sobie wybrać sojusznika. Jest opcja aliance w menu dyplomacji. No i teraz odpowiem ci na pytanie , zawierjąc sojusz z frakcją jej wrogowie staja się twoimi wrogami . Z kim chcesz walczyć - z jego przeciwnikiem zawrzyj sojusz . Ja osobiście narazie będę zbierał flote na Xenkach a jak będę miał z 5- 10 okrętów liniowych przymierze z HoA . Zawsze chciałem dokopać PMC (za kampanię). Nie będę miał łatwo bo PMC mają diużo zasobów, stacji i statków.
4.Buduj się tam gdzie nie ma wrogów, chociaż ja zamierzam odwrotnie, mało się budować - na terenach wrogich i dużo zdobywać - abordażować stacje.
A jeśli ci chodzi o teren na budowę ze względu na surowce (samowystarczalne stacje) to z praktyki z podstawki dwa tereny mam obeznane - Ascendency, - Puste strefy "Empty Spaces" na południu sektora wokół "The Third Duke" i na pólnoc od tej zony - Sektor zdominowny przez PMC . Drugi obszar to w Devries sektor Bleak Pebble. Tam o domonacje walki będą toczyć Cantera i Reiversi . W obydwu przypadkach jako bazę polecam technologię Albionu ze względu na wodę - Ich stacje H20 nie potrzebją górnikow - moduły budujesz 4x produkcja lodu na 2 x produkcja wody. W obu miejscach na kompleksy nie było lodu - może teraz jest w Devries (mod Prosper Devries ale nie sprawdzałem) Dodam żeby stocznia całkowicie była smowystarczalna to kompleks około 15-20 stacji. (Produkcja non stop idzie ) W sumie z całego kompleksu najważnejsze sa 3 stacje stacje. "Civ Ship parts" - robi części do statków, następnie stacje produkujące półprodukty dla tej "Construction Shop" i "Ship Tech Fab", Dodam że są to stajcje najpardziej dochodowe.(Pisałem o stacjach w technoligii AL, Mają swoje odpowiedzniki w technologii OL))

Wyświetl postUżytkownik Peroox dnia 05 maj 2018 - 22:46 napisał

Jak wrażenia?
W jakim stopniu udało im się zrealizować pełny realizm finansowy frakcji ?

Odczuwa się upływ gotówki z konta na wypłaty ale jestem na wczesnym etapie gry żeby się wypowiedzieć, można powiedzieć że w końcu wystartowałem,

W temacie: [MODY] Lista modów do X Rebirth według kategorii

05 maj 2018 - 21:44

Wyświetl postUżytkownik glouver dnia 05 maj 2018 - 20:34 napisał

Interesujące wskazówki:

-przejmowanie sektorów (czy można zdobyć na własność jakiś sektor?)
-jak włączyć powiadomienia o stracie okrętu
-z kim na początku wejść w sojusz
-gdzie się budować

Moim zdaniem dobrze by było zrobić osobny temat z nazwą moda w tytule tak jak jest np w dziale " Albion Prelude" o modzie XRM.
Bo NF to duży i dobry mod.., a sam jestem go ciekaw.

Dobra założe nowy temat, skopiuję posta a ty pod nim wkleisz swojego posta jescze raz co cię interesuję. Ja w pierwszym poscie tutaj zostawię linka do nowego tematu.

W temacie: [MODY] Lista modów do X Rebirth według kategorii

05 maj 2018 - 18:53

Wyświetl postUżytkownik glouver dnia 05 maj 2018 - 16:51 napisał

Niezły ten New Frontier.
Czy mógłbyś opisać mały wstęp do tego moda i dać kilka wskazówek jak go skonfigurować po starcie gry?

Grę rozpoczynałem kilka razy ( test modów ) , Na początku zawsze startowałem na hardzie ale po jakimś czasie miałem spadki fps 10 mniej niż powinno być w danym miejscu. Moja karta graficzna jest słaba, procesor mocno ją wspomaga - czyli doszedłem do wniosku że procesor zbyt obciążony . Dokopałem się że poziom trudności przy tworzeniu gry odpowiada za ilość statków we wszechświecie, Jak grę zrobiłem na normalu narazie nie mam tych problemów. Sama zmiana poziomu trudności już po starcie chyba nic nie zmienia - wydaje mi sie że przeciwnicy są tak samo twardzi na wsyztkich poziomach trudność -ale to do testu. Mod można jeszcze skonfigurować u szefa policji w strefie (zone) jeśli taki się zrespił - nie ma tam dużo opcji i można zostawić domyślne.
1.Ja grę odpalam z kopi X rebirth poza steam (plik no steam . exe - "XRebirth_n.exe" ) .
2. Dla poprawienia wydajności odpalam z wysokim priorytetem :
2a. Tworzysz plik tekstowy w katalogu z grą , nazwa np "X High Start.txt"
2b.Zmienisz rozszerzenie pliku na cmd: "X High Start.cmd" (cmd to to samo co bat w starym DOSie)
2c.edytujesz plik i wpisujesz na wersji nosteam: start /High XRebirth_n.exe lub dla wersji steam : start /High XRebirth.exe
2d.Wyciągasz skrót na pulpit od tego pliku .
3.Ja jeszcze kopiuje katalog Xrebirth na dysk RAM i stamtąd wyciągnięty mam skrót
Katalog x rebirth może być umiesczony gdziekolwiek, możesz mieć ich kilka kopi dla różnych modów o ile odpalasz z pliku no steam. Pamiętać należy że różne kopie no steam będą używały tych samych slotów na save.
Najlepiej skopiwować sobie grę na najszybszy dysk jak masz to na SSD a jescze lepiej jak masz dużo ramu na Ram Dysk (jest program do tego )
Jeśli będzie potrzeba dam instrukcje jak łatwo i szybko odpalać Xrebirth z Ram dysku .

PS. Jak grę odpaliłem na normalu NPC szybciej budują stację, na Hardzie u Heretików główna stocznia była po około 2 godzinach a na normalu po 20 min. Więc to ma znaczenie.
Dodam tylko że inwazje zaczną sie po około 40 godzinach gry, długo ale masz czas na przygotowanie się .

Jak chcesz to dam tipa też do szybkiego zdobycia Remakrona - statek techniczny za 200 mln. Statki techniczne robią w tym modzie niesamowite rzeczy a ten w dodatku ma zajefajne uzbrojenie i tarcze. Można powiedzieć że xenona I to wciąga nosem .

Poprzedni post zedytkuje coś wspomne o statkach technicznych oraz opcjach dyplomatychnych, blueprintach do budowqania stacji .ale to z czasem.

W temacie: [MODY] Lista modów do X Rebirth według kategorii

25 kwiecień 2018 - 02:14

Witam.
Co do modów na XR 4.3 temat na egasoft (link w pierwszym poście) jest aktualny (aktualny prawie - brakuje odnośnika od CWIR ).

Na pierwszej stronie moda CWIR jest link do wersji 1.65 XR 4,1 - nie jest on kompatybilny z wersją 4.3 (testowałem - np brakuje u kupców sond i kryształów do skoków)
Pisze o linku z nexusa - to dla wersji XR 4.1 . Link do wersji 4.3 niżej .

WIKI
Conquest and War in Rebirth

DOWNLOAD CWIR 1.66 XR 4.3
Link usunąlem , relase 1.66 nie jest do końca poprawny, brakuje opcji More w komunikacji ze statkami - przez co mamy zablokowany Voyager. A mody MM Carriers i Repair Service wykorzystują też opcję More - powodują CTD razem z CWIR 1.66.
Błąd znalazłem i naprawiłem (chyba - narazie wszytko działa - jest opcja More i nie ma CTD z modami MM). Jeśli będzie ktoś chciał dam linka do wersji poprawionej CWIR 1.67 XR 4.30

DOWNLOAD CWIR 1.67 XR 4.30 Nieoficjalny relase - poprawiłem błąd z wersji 1.66 , kilka godzin grania i wszystko bez zarzutu
(Przetłumaczone wszystko poza nazwami statków i stacji)

Długo i namiętnie grałem w XR od bety 4.0 . Czas spędzony w grze można policzyć już w dniach , nie godzinach. Wybudowany kompleks pod shipyard w Ascendency, drugi prawie skończony w Bleak Pebble, ponad 1 bilon Cr. na koncie. Gra zaczęła przynudzać więc zacząłem szukać jakiego wyzwania i znalazłem CWIR.
Ostatecznie zacząłem grę od nowa ze względu na innny mod który użwam razem - Lost Sectors a on niestety wamaga nowej gry. Czy warto było zrobić nową grę na LS -zdecydowanie warto.

No to trochę o modzie CWIR.
Mod do działania potrzebuje obydwu oficjalnych dodatków .TO i HoL
Wady
Wadą jest że nie jest kompatybilny z kampanią , można go włączyć po ukończeniu kampani lub z na początku z jakimś innym startem gry. Mod niby nie jest zalecany dla nowych graczy ale nie zgodzę się. Jeśli masz dobra relacje z HoA i PMC spokojnie możesz zacząć sie budować w Ascendency na południu sectora lub w Devries w Bleak Pebble - tam Diversi niedługo przestaną zagrażać - RoC całkowicie ich zmiecie .
Nie zalecam budować sie w Mealestorm tam gdzie teraz mieszkają Heretic V. Widziałem tam flotę inwazyjną xenownow 15x K , 4x I w jednej strefie oraz jednoczesnie dwie malutkie floty w innych strefach . Biedni Heretic Vanquards ale kto mieczem wojuje od miecza ginie .
Zalety
Zaletą jest że mamy więcej walk,
-Frakcie walczą ze soba, niszczą wrogie stacje (tak stacje moża niszczyć i abordażować) , przejmują strefy (zones) .
-Możemy zwiekszyć liczbę marines do abordażu poprzez odesłanie ich na oręty liniowe (transfer marines na twoim statku za pomocą Officera od abordażu ). Zalecam żeby okręty liniowe w twoim składzie miały przynajmiej 1 marines na pokładzie - wtedy takie statki też bedą brały w operacji abordażu - np niszczyły uzbrojenie wrogiego statku. Opercaje abordażu dla całego składu inicjuje się inaczej - wybiera się jeden okręt liniowy ze składu z marines na pokładzie - komenda atak - potem jest dodatkowa komenda - abordaż
-Heretic Vanguards jest pełnowartościową frakcją - ma swój shipyard (Frakcja postgonerska, antyterrańska , lubią Argonów ale walczą prawie ze wszystkimi pozostałymi. Walczą też rządem Argonów bo sprzymierzył sie z Cantarą -terranami)
-Frakcje mają swoje unikatowe shipyardy - HoA buduje Arany, PMC - Taranisy , Heretc V. - Behemoty , RoC -Sucellusy , AG -Fulmekrony
-Gracz w zależności gdzie kupił statek konstrukcjny - taką stocznie bedzie mógł postawić. Nie bedzie jednak ograniczony do tych staków - jest dodatkowa opcja w stoczni gracza - klonuj statek. Co to onacza - jeśli w stoczni z liniowców możemy budować tyko Fulmekrony to jeśli przejeliśmy wrogi liniowiec Behemota albo xenoński I możemy go teraz kopiować w swojej stoczni.
-Jeśli frakcja straci shipyard przestaje uzupełniać statki .
-Statki xenońskie też możemy abordażować bez innych dodatkowych modów. (Jeśli grasz na starym save i używałeś Xenon Hunt 3 - nie odinstalowuj moda - dla zachowania zgodności statków )
-Można oddokować stakiem konstrukcyjnym od bazy i podpiąć się do innej . (Bardzo zalecany mod na recycling stacji Station Recycle or Destroy )
-Sondy szpiegowckie X4- probe dostępne u handlarzy złomu
-kryształy do Hypeskoku dla całego twojego składu - gdziekolwiek na mapie - jesli jest tam już sonda X4 .(kryształy są bardzo drogie - na początku zapewne nie bdziesz ich używał.) Sprzedaje je equipment vendor .
-statki posiadają opcje automatycznej eksploracji i skanowania stacji - komunikacjia - 5,More - Voyager (równerz automatycznie wynajmuja agentów podczas eksploracji )
-Staki Xenońskie posiadaja pilotów. Widzieliście SG1 i replikatory , też przyjęły ludzką formę , mechaniczne ciała ale na pierwszy rzut oka nie do odróżnienia od ludzi. Jeszcze lepiej Cyloni w Battlestar Galactica , te tostery zaczęły klonować ludzkie ciała i przenosić do nich swoją świadomość. Byli nie do odróżnienia od ludzi . No i stało się, Xenoni też ewoluowali.
MODY Z KTÓRYMI GRAM
Nowe Sektory i usprawnienia sektora Devries - wymagany nowy start
1.LOST SECTORS
-Bezpośredni Link
-Nexus
2.PROSPER DEVRIES
3.HERSHEL'S GIFT
-Bezpośredni Link
4.Extinguished Hope
CZTERY MODY ZNACZNIE POPRAWIACJACE INTERFEJS UZYTKOWNIKA
1.Improved Object Menu
2.Xsalvation
3.Upgrade All Button
4.Tactical Map + Vanilia commands Set for Tactical Map
POZOSTAŁE MODY - gameplay
1.More Crew - na Skunku możemy przewozić o wiele więcej załogi dla innych staków, stacji
2.Fly-by InfoScan - znacznie ułatwi skanowanie stacji - wystarczy przeleceć blisko stacji w trybie skanownia stacji (1)(1)
3.Fly-by Claiming - przejmowanie myśliwców to była gra niewarta świeczki , pierw po pilota , potem odesłać myśliwca do stoczni żeby naprawić . Z tym modem wystaczy blisko podlecieć do opuszczonego myśliwca żeby go przejąć .
4.Fly-by Repair - twój inżynier będzie naprawiał też myśliwce w twoim składzie
5.Ship Recycle - można rozbierać na części statki w stoczni - kasa za części identyczna jak za sprzedanie statku ale stocznia ma części na budowę nowego statku.
6.NPC gain XP - NPC powoli awansują we wszystkich dzieninach, max 4 gwiazdki .
8.AutoResupply świetny mod , automatycznie uzpełniane drony i rakiety w naszych statkach podczas tankowania . (Oczywiście nie za darmo) .Zaawansowani użytkownicy mogą zedytować plik i ustawić ilości do własnych potrzeb .
9.Show Skills - Możemy zobaczyć umiejętności NPC zanim ich wynajmniemy.
9.Player Engineer -Inżynier na Skuku o wiele szybciej naprawia kadłub i broń
10.Yet Another Trader Twoje statki handlowe mogą same handlować dla Ciebie po systemie lub galaktyce- do wyboru . Komunikacja - Assign New Superior - Trade menager , Potem możemy w opcjach zmienic zeby miał zasięg naprzykład na całą galaktykę. Jeśli chcemy żeby handlował w konkretnym systemie to musimy ustawić mu też dom -strefę z tego systemu w którym ma handlować.
11. Autocrew - nie w każdej sytuacji działa z modem - jak wybudujemy nowy statek w stoczni - nie dzała , jak zdobędziemy abordażem w tradycyjny sposób - działa, jak zdobędziemy abordaqżem- całym składem - nie działa, jak wybudujemy stacje - chyba działa , nie pamietam,
12. Carries - mod MM - obsługa lotniskowców (Arawn)
13. More Carriers - obsługa lotniskowców ( Sul, Heavy Sul, jest tez splicki Gangrene Cheser)
14. RepairService lub inaczej TechService - mod MM
15. Station Recycle or Destroy - możemy zeskrapować stacje na części lub zniszczyć. Opcja dostępna w CV podczepionym pod stacje
16.Station Engineer - Po przejęciu xenońskiej stacji CV nie może zadokować do niej w celu naprawy. Teraz możesz przydzielic inzyniera do stacji i naprawi ją.

Mody których nie polecam
1.Autorain, w NF powoduje konflikt , tu zapewne też
2.CES - Combat Enhacement Script - CWIR ma zaimplementowany już bardzo podobny
3.Boarding Targer protector, CWIR ma własny skrypt ochrony abordażowanego statku , statki przestają strzelać do celu jak pancerz poniżej 70 %
4.Xenon Hunt 3 - w CWIR możesz przejmować wszystkie statki

Ostrzeżenie
Autorzy moda zaczeli pracować nad nowym modem- Frontier ale pewnie im trochhę zejdzie przed pierwszą publikacją. Nie wiem czy CWIR będzie później aktualizoawny , ostatnia wersja jest dla XR 4.3 a i z tym był problem. Jeśl boisz się że wyjdzie nowa wersja XR a mod CWIR nie będzie zaktualizowany jest na to sposób .
-Ściągnij plik " Xrebirth no steam . exe " dla XR 4.3 ze strony egasoft. XRebirts NO STEAM.EXE
-wrzuć plik do katalogu Xrebirth
- Skopij cały katalog Xrebirth poza katalogi Steam - naprzykład na inną partycję dysku
-z nowej kopii wyciągnij skót na pulpit od pliku no steam . (Nowa kopia X rebirth nie będzie podatna na aktualizajce bo jest poza katalogami steam - zostanie 4.3 i będziesz mogł grać w CWIR do końca świata)

PS. Jeśli masz ponad 20 GB RAMU (teoretycznie przy 16 GB można spróbować - zostanie 8 GB dla Windowsa ) mogę dorzucić instukję jak uruchamiam XRebirth z Ram dysku - znacznie przyspiesza loading.

Temat przeniesiony : THE NEW FRONTIER !!!!!!!!