Skocz do zawartości

saradeus

Members
  • Postów

    95
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia saradeus

Kadet

Kadet (1/14)

0

Reputacja

  1. THE NEW FRONTIER !!!!!!!! TEMAT NA STRONIE EGASOFT DOWNLOAD THE NEW FRONTIER XR 4.30 (W komentarzach- commits możesz sprawdzić datę ostatniej aktualizacji) DODATKOWE MODY REKOMENDOWANE PRZEZ TWÓRCÓW : (Mody muszą być włączone przy tworzeniu nowej gry żeby zadziałały i dodały nowe sektory - napewno Lost Sektors musi mieć nowy start gry, pozostałe 2 nie sprawdzałem ale zapewne też .) 1.LOST SECTORS -Bezpośredni Link -Nexus 2.PROSPER DEVRIES 3.HERSHEL'S GIFT -Bezpośredni Link 4.Extinguished Hope (Nowy mod,nowy system z 3 sektorami bez autrostad , dużo miejsca na budowę zamieszkały przez Canterę i Xennów, Brama w Devriess/Bleak Peble/Sparse Warmth . Z tego co testowałem nie potrzeba zaczynać nowej gry.) -Bezspośredni link -Wersja z polskim tłumaczeniem dla XR 4.30 (zmiencie sobie widok siatki na dysku google - będzie widać pełne nazwy katakogów) OGÓLNIE O MODZIE -Jest to bardzo duża konwersja gry, zmieniono wiele aspektów . Zawiera jednocześnie sporo modów połączonych w jedną całość. Jest kontynuacją moda CWIR. W modzie można przejmować strefy, niszczyć i abordżować stacje, zakładac sojusze i sporo innych. WIKI Conquest and War in Rebirth CWIR 1.67 XR4.30 [PL] opis z linkiem do ściągnięcia - Od razu zauważyłem o wiele więcej statków niż w CWIR. Arawn MK2 robi wrażenie, Inny moloch za 200 mln w stoczni AG iście morderca z piekła rodem, olbrzym i w dodatku niesamowicie szybki .Zadbano o stocznie Cantary - Są tam też Fulmekrony oraz xenoński I do budowania . PMC ma 3 rodzaje taranisów plus olbrzymi statek który może rozbierać inne na części , bądz zaopatrywać liniowce lub naprawiać twoje statki . Riversi też mają swoją stocznie,. WYMAGANIA -Wymagane dwa oficjalne dodatki - HoL , TO -Wymagany nowy start , może być każdy poza kampanią. Jest też start dla graczy którzy skończyli kampanię i zarobili trochę kredytów - 100 mln + 3 taranisy + 2 statki konstrukcyjne ,większość frakcji neutralna. To według mnie najłatwiejszy start, Skunk nieźle wyposażony, wziąłem go bo nie chce mi się latać i uzbrajać go na nowo.Dla tych co lubią wyzwania to Heretic Vanquards polecam - dużo frakcji we wrogich stosunkach, u mnie główny shipyard wybudowali po jakiś 2 godzinach gry . Widziałem na forum Egasoft że dużo osób brało Canterę na start - tam też nie ma lekko Rieversi mają teraz własną stocznię i potężne statki Tyranisy - nie mylić z Taranisami) WYDAJNOŚĆ -Jeśli masz problemy z wydajnością stwórz nową grę na poziomie trudności normal lub niższym. Poziom trudności w tym modzie odpowiada to za ilość statków we wszechświecie - ustawia się przy tworzeniu gry . OPCJE MODA W GRZE (NF) (Mod w fazie rozwoju , nie wiem czy wszystko działa juz) U szefa policji (5)(8) - (nie w każdej strefie się respi ) są opcje konfiguracji moda, Pokrótce przedstawię -NF Mod Setings - konfiguracja moda NF 1.EWS - Ustawienia EWS (Early Warning System) System Wczesnego Ostrzegania 2.Global - Globalne ustawaienia 3.Player - Ustawienia dla gracza 4.Player Cheats - Oszustwa dla gracza EWS EWS level przy ilu wrogach mamy być powiadamiani - domyślnie przy 2 EWS cut off - wyłączenie systemu przy dużej ilości wrogów (jest domyślnie ta opcja wyłączona) EWS Delay opóźnienie w sekundach EWS map - czy po kliknięciu na komunikat ma otwierać mapę na zagrożony obszar (domyślnie wyłączone) Global NPC Build station (czy NPC mogą budować stacje) - nie wiem po co wyłączać - to jedna z załóżeń moda że frakcje się rozwijają NPC start invasion - czy zaczynają inwazje - jak wyżej ADV. Jumps - zaawansowane skoki - (jak ma działać twój jumpdrive w skunku )ja przestawiłem na direct to zone - czyli bezpośrednio do strefy ale to podobno będzie działąć jak postać wyleweluje czyli dużo kasu na koncie ( może zbójstw -nie wiem ) to jedyna opcja jaką zmieniałem Hyperdirive - Skoki Hyperdrive za pomocą sond X4 i kryształów - domyślnie włąćzone - nie wiem po co by to wyłączać ( skoki poźniej opisze jak będzie czas) Player Notes - informacje jak jakakolwiek stacja powstała lub zniszczona Taxes - Zbieraj podatki od NPC na swoich stacjach Station Expenses - wydatki na utrzymanie stacji i statków -pensje Set Autorefuel -Autouzupełnianie paliwa dla wszytskich statków- nie trzeba pojedyńczo ustawiać dla każdego kapitana W opcjach zmieniłem tylko ustawienia dla Skunkowego JumpDrive SKOKI HYPERDRIVE (NF+CWIR) U handlarza co się zwie equipment vendor możemy zapopatrzeć się w sondy X4 (stosunkowo tanie) i kryształy HyperDrive Crystal (stosunkowo drogie). Jak już zakupiliśmy taki sprzęt będziemy mieli dodatkowe opcje na mapie . Zaznacz zone, wybierz 3 i pojawi ci się menu jeśli masz sprzęt już zakupiony. Możesz wysłać sondę do wybranej przed chwilą strefy albo swojej. Trochę trwa zanim sonda doleci , chociaż nie zadługo - to nowoczesna technologia z podręcznym jumpdrivem . Jak już masz sondę w strefie powtórz czynność i będziesz miał opję wysłania tam swojego składu- gdziekolwiek na mapie (musi być tam tylko sonda ) Koszt 1 kryształ na statek plus zwykłe paliwo do skoku. Dobry sposób na podróz zanim będziesz miał własny jumpdrive w skunku. (Zostawiasz 1 statek w składzie - dokujesz do niego i skaczesz ) Nie zdziw się jak po wystrzeleniu sondy dostaniesz paskiem po dupie (taki mały bug -wystarczy dopalacze odpalić na sekundę ) Dodam że statki wykonują też mikro-skoki w strefie żeby zbliżyć się do przeciwnika -zużywają troszkę paliwa do zwykłego skoku . STATKI TECHNICZNE (Ratunkowe) (NF, dla CWIR możemy użyć moda RepairService autorstwa MM , statki CV mają podobne opcje przywracania wraków) Do gry dodano statki techniczne : -Ayosana (koszt ok 60 mln) - stocznia PMC -Remakron (kosz ok 220 mln) - stocznia AG -Tyranis - stocznia Rieversów chyba też jest statkiem technicznym Statki techniczne mają ciekawe opcje (More - repair Service ) : -Repair Service at : - statek będzie naprawiał statki i stacje w danej strefie (wszytkie frakcje ). Nie wiem czy zarabiamy na tym - trzeba sprawdzić -Repair Service Ships and stations at : jak wyżej tylko że priorytet naprawy mają statki i stacje z twojej frakcji -Restore wrecked (najciekawsza opcja dostępna jeśli w strefie są jakieś wraki ) Dalej mamy 2 opcje ( obie mają szanse jak 1 do 3 że się uda - żeby zachować balans w grze ) -salvage - jeśli sie uda z danego wraku odzyskujemy statek, minimalny kadłub i wyposażenie , zostaje naszą własnością. Uratowany statek jest podczepiany pod statek techniczny. Można z nim wyskoczyć z wrogiego sektora . Technik ze statku technicznego będzie naprawiał ten uratowany, W każdej chwili uratowany statek można oddokować - trzeba mu przydzielić załogę - automatyczne oddokowanie gdy będą naprawione silniki. -just restore ship - ta opcja jak się uda odzyskuje statek z minimalnym kadłubem i wyposażeniem, bez załogi - frakcja neutralna . Wbrew pozorom bardzo dobra opcja - takie odzyskane statki to wyśmienity poligon dla naszych marines . (nieważne ile statek ma boarding resistance - abordaż zawsze się uda bez start bo nikt nie stawia oporu - nie ma załogi) BUDOWANIE STACJI I BLUEPRINTY (NF , CWIR tylko kontrahent do budowy stacji) -W NF dodano pewnien rodzaj stacji - w nazwie ma Ship Parts w nawiasie . Stacja produkuje Ship Parts i Wepaon Parts wykorzystywane przez stocznie . Wersje stacji AL i OL korzystają z różnych półproduktów - dostępnych w danej technologii. Stacje wprowadzono aby zapewnić zgodność technologii ze stoczniami. Możesz teraz mieć wybudowane staje w technologii Albionu a będą kompatybilne ze stocznią Omicron Lyrae i na odwrót . -Stacje w NF budować można w tradycyjny sposób - CV z danego regionu będzie miał listę dostępnych stacji podczas startu budowy. Frakcje jednak nie chcą się dzielić bardziej prestiżową technologią jak np. stocznie i nie będzie ich na liście u architekta w twoim CV. Trzeba zdobyć blueprint (schemat ) danej stacji . -Aby zdobyć blueprint musimy mieć architekta na pokładzie skunka a następnie zadokować do stacji której schemat nas interesuje . -Po zadokowaniu nawiązujemy łączność z architektem(7)(1) -W zależności jakie mamy relacje z właścicielm stacji są cztery możliwe sposoby pozyskania schematu (wyświetli nam się opcja zależna od realcji) -Relacje <10 - możemy ukraść schemat - (zostaniemy przyłapani i stacja będzie wroga przez 24 h / lub nie zostaniemy wykryci ale się nie uda / lub buchniemy schemat) -Relacje <25 - możemy kupić schemat ale cena kosmiczna około 500 mln -Relacje >25- dostaniemy za darmo (jeśli mamy soujusz z frakcją właściciela) -Relacje >28 - dostaniemy za darmo -Oddokowujemy - rozmawiamy z architektem - ma teraż opcje rozesłania kopii schematu na twoje statki CV -Same budowanie jest ułatwione - za pomocą architEkta w CV - pokaża nam się opcje do wynajęcia kontraktora który wybuduje stacje dla nas (przyleci i wybuduje gdziś w strefie w której mu wskazaliśmy) Oczywiście nie musimy korzystać z usług kontraktora i możemy budować tradycyjnie jak w podstawce. LOTNISKOWCE (NF, dla CWIR możemy użyć modów Carriers oraz More Carriers) -Staki liniowe mają opcje dla lotniskowców (More-Carriers), Dokowanie, oddokowanie myśliwców , opcje walki dla myśliwców -W modzie lotniskowce nie zostawiają myśliwców podczas skoków - wytwarzany jest bąbel podprzestrzenny i myśliwce skaczą razem z lotniskowcem -Inżynier na lotniskowcu naprawia myśliwce należące do lotniskowca EKSPLORACJA (NF+CWIR) -Statki mają opcję eksploracji galaktyki (More-Voyager) -Podczas eksploracji automatycznie skanują stacje i wynajmują agentów handlowych (nie za darmo) PRZEJMOWANIE STREF (ZONES) (NF+CWIR) Mechanika opisana 2 posty niżej więć nie będę się powtarzał. Dodam że przejąłem abordażem stację graniczną PMC i strefa jest moja - czyli przejęcie strefy abordażem działa. DYPLOMACJA (NF+CWIR) Menu dyplomacji dostępne u szefa policji w strefie lub u oficera obrony (na stacji frakcji z którą chcemy pertraktować). Opcje : 1.Cease Fire - Porozumienie o wstrzymanie ognia - frakcja z którą prowadzimy wojnę przestanie do nas strzelać i my do niej ale dalej zostanie wrogo nastawiona 2.Peace Treaty - Zawarcie pokoju 3.Aliance - Sojusz . Po zawarciu sojuszu wrogowie sprzymierzonej frakcji stają się też twoimi wrogami. (Nie wiem ile relacji trzeba żeby opcja była dostępna - miałem dostępną przy relacji 14 - podniosła sie do 22 ) 4.Asset Swap - Handlowanie z frakcja - Sektor, strefa lub stacja. (Staja musi być naprawiona aby sprzedać, za stacje graniczna zdobytą od PMC dostałem 100 mln. Strefa po przejęciu stacji była moja - za strefę dostałem 200 mln. - Sprzedałem to HoA) 5.Donate Ship - możemy podarować statek frakcji za reputację. Warto wspomagać dobrymi statkami frakcję jeśli mamy z nią sojusz. ABORDAŻ (NF , w CWIR abordaż składem jest obecnie lepszy - można pokolei wybierać opcje ostrzału pierw silniki, potem uzbrojenie) Możemy przesłać komandosów na okręty liniowe aby zwiększyć naszą siłę abordażu . Opcja transferu na pokładzie Skunka u oficera abordażowego. Oficer ma też przechowalnie jeśli nie chemy przerzucić najlepszych komandosów na inny okręt . Przerzucamy do przechowalni, wynajmujemy nowicjuszy i ich transferujemy na okręty. Na okręt około 150 -200 komandosów. Inicjiacja abordażu - wybieramy okręt z komandosami na pokładzie - atak - abordaż (możemy wtedy też stacje abordażować ). Jeśli statek liniowy straci hangar z dronami podczas walki straci też komandosów - tam są zakwaterowani. BŁĘDY Obecnie zgłaszane są błędy znalezione przez graczy na forum . Jeden z błędów raczej powstrzymuje mnie przed dalszą grą .NPC (poza Xenkami )są bardzo pasywi . Nawet nie ma floty odwetowej po ataku na stacje czy strefę nieprzyjaciela, słabo też podbijają nowe regiony. Zakładam że celowo to jest ustawione bo były sytuacje gdzie Rieversi bardzo szybko podbili Canterę spamując Tyranisy. Myślę że autorzy szukają dobrago rozwiązania zanim włączą agresję NPC..(Sytuacja na dzień 10-05-2018) Ja lubie powalczyć i mnie taka sytuacja nie urządza gdzie za pomocą 4 okrętów liniowych podbije całe terytorium wroga ( w moim wypadku PMC). Dla graczy którzy chcą sie spokojnie pobudowac jest ok , mogą czakać na update. Poczekam aż naprawią agresję NPC, zostawie sobie save . Przesiadam się na moda CWIR 1.67 XR 4.3. Znalazłem i naprawiłem błąd w relase 1.66 . (Był brak opcji - More , lub Więcej z polskim tłumaczeniem w komunikacji ze statkami) Potestuję kilka godzin 1.67 . Zapowiada sie obiecująco - mody Carriers i Repair Service autorstwa Marvina Martiana też wykorzystują opcję More i razem z CWIR 1.66 powodowały CTD - jak narazie brak CTD ale dopiero 30 min grania. Jeśli ktoś będzie chętny dam linka do wersji CWIR 1.67 XR4.30 i spis modów - lista jest większa niż do NF. Jak ktoś zainteresowany pograniem w CWIR na XR 4.30 to link w tym temacie. MODY KTÓRYCH NIE INSTALUJ !!!! : The New Frontier zawiera sporo innych modów w sobie więc nie należy ich instalować jako dodatkową paczkę , naprzykład mody Marvina Martiana. 1.Carries - mamy obsługę lotniskowców już we Frontierze (trochę inna wersja jest niż dla vanilli) 2.Repair Service - zawarty we Frontierze (trochę inna wersja jest niż dla vanilli) 3.Xenon Hunt 3 - we Frontierze można przejmować wszystkie statki 4.Auto Crew - nie działa - więc odinstalowałem żeby czegoś nie popsuć w orginalnym modzie 5.No Fuel Jump - mod niekompatybilny, podczas miniskoków w strefie (statki takie wykonują żeby zbliżyć się do nieprzyjaciela ) i tak będzie zużywane paliwo oraz troszkę przy skokach z kryształami . Pozatym tankowanie statków jest wskazane dodatkowo na inny mod - AutoResupply ( o nim niżej w modach ) . Jeśli koniecznie nie chcesz używać paliwa do skoków można je wyłczyć w konfiguracji - Szef policji w strefie ma opcje konfiguracji moda 6.Autotrain , na początku używałem tego moda razem z NPC gain XP ale z czasem zaczął sprawiać problemy. Wynika że nie jest kompatybilny z Frontier . 7,TAF !!! - Szef policji w strefie ma dostępne opcje dyplomatyczne oraz opcje moda - konfiguracja , TAF niestety nadpisuje menu dyplomacji, Jeśli miałeś TAF - odinstaluj, opcje dyplomacji pojwią się u szefa policji. (Pozatym TAF nie jest potrzeby - statki same wynajmują agentów podczas eksploracji - opcja Voyager ) 8.Boarding Target Protector - Świetny mod , podczas abrodażu wszystkie inne statki przestają strzelać do abordażowanego statku. Niestety nie jest kompatybilny z Frontier , niby działa ale generuje duże ilości błędów .We frontirze statki powinny przestać strzelac do abordażowanego statku jeśli pancerz jest poniżej 70% (w teori powinno to działać, w CWIR działalo , nie wiem jak jest teraz, mod jest ciągle w fazie rozwoju) 9.CES - Combat Enhacement Script - mod możesz zainstalować i będzie działał ale New Frontier ma bardzo podobny juz zaimplementowany więc nie ma potrzeby. Statki celuja najpierw w uzbrojenie i silniki , potem w kadłub . (Jeśli miałeś zainstalowany możesz bezpiecznie odinstalować, usunąć katalog z modem) 10.Station Destroy or Recycle - mod niekompatypilny po zniszczeniu stacji granicznej nie mogłem wrócić do skunka -być może dlatego że to nowy rodzaj staji dodany w modzie. MODY KTÓRE UŻYWAM RAZEM Z FRONTIER (XR 4.30) : UWAGA Autorzy narazie nic nie wspominają o dodatkowych modach poza trzema z dodatkowymi strefami LS , Deviries i Gift Inne mody instaluj na własną odpowidzialność . (Gra po jakimś czasie zaczęła zgłaszać mi sporo błędów - nie wiem czy to winna dodatkowcyh modów czy Frontiera - jest cięgle rozwijany. Zacząłem nową grę a mody będę dodawał stopniowo i po jakimś czasie . Jeśli w Oknie debuga nie będzie żadnych błędów przez dłuższy czas zaznaczę moda +) CZTERY MODY ZNACZNIE POPRAWIACJACE INTERFEJS UZYTKOWNIKA +1.Improved Object Menu +2.Xsalvation +3.Upgrade All Button +4.Tactical Map + Vanilia commands Set for Tactical Map INNE MODY KTÓRE UŻYWAM(listę będę uzupełniał) : +1.More Crew - na Skunku możemy przewozić o wiele więcej załogi dla innych staków, stacji +2.Fly-by InfoScan - znacznie ułatwi skanowanie stacji - wystarczy przeleceć blisko stacji w trybie skanownia stacji (1)(1) 3.Fly-by Claiming - przejmowanie myśliwców to była gra niewarta świeczki , pierw po pilota , potem odesłać myśliwca do stoczni żeby naprawić . Z tym modem wystaczy blisko podlecieć do opuszczonego myśliwca żeby go przejąć . 4.Fly-by Repair - twój inżynier będzie naprawiał też myśliwce w twoim składzie +5.Ship Recycle - można rozbierać na części statki w stoczni - kasa za części identyczna jak za sprzedanie statku ale stocznia ma części na budowę nowego statku. +6.NPC gain XP - NPC powoli awansują we szystkich dzieninach, max 4 gwiazdki . +8.AutoResupply świetny mod , automatycznie uzpełniane drony i rakiety w naszych statkach podczas tankowania . (Oczywiście nie za darmo) .Zaawansowani użytkownicy mogą zedytować plik i ustawić ilości do własnych potrzeb . +9.Show Skills - Możemy zobaczyć umiejętności NPC zanim ich wynajmniemy. +9.Player Engeener -Inżynier na Skuku o wiele szybciej naprawia kadłub i broń +10.Yet Another Trader Twoje statki handlowe mogą same handlować dla Ciebie po systemie lub galaktyce- do wyboru . Komunikacja - Assign New Superior - Trade menager , Potem możemy w opcjach zmienic zeby miał zasięg naprzykład na całą galaktykę. Jeśli chcemy żeby handlowł w konkretnym systemie to musimy ustawić mu też dom -strefę z tego systemu w którym ma handlować.
  2. Trochę czasu już spędziłem z TOTT , skrypty które u mnie chodzą z tym modem bezproblemo : 1. 500_comm_rangeTOTT przeróbka Yacka 2. NoFloatingIconTOTT przeróbka Yacka 3. NPCBailAddon ( z małą uwagą, statki klasy M1 i M2 które się spawnowały do obrony sektora przed inwazją Xenków znikną z chwilą zakończenia inwazji -czyli jak ostatni xenoński statek zostanie zniszczony. Znikną zarówno te z pilotami , te bez pilotów jak i te które przejeliśmy. Naprawianie przejętego statku lub zadokowanie nim w bazie nic nie da. Można jedynie szybko sprzęt poprzenosić i statek sprzedać - kredyty nie znikną ) 4.Grax.remove.rocks -trochę ciężkawo z wydajnością gry z TOTTem, ten skrypt nieznacznie pomaga 5.hackstation 6.MarineRepeir 7.marine.training.manager.v3 8.Salvage Command Suite V3.38 9.Wars (Argon,Boron vs Split,Paranid) 10.PSCO1 ver.1.30 - kokpity , (specjalna instalacja dla TOTT) - ten mod posiada sporo kokpitów ale z TOTT chodzą po tylko jednym dla danej klasy statków ( 1 dla wszystkich M3 itd.) Może doczekam się kiedyś wersji chodzącej z TOTT. Te dwa skrypty u mnie nie chodziły z TOTT: 1.ExplorerCommandExtension-V1.2.2-11.07.2009 (po zrobieniu mapy sektora statek nie eksploruje dalej) 2.Corp's Passive Marine Trainer - licznik czasu zakończenia szkolenia stoi w miejscu Post się tyczy TC patch 3.0, TOTT ver 1.0
  3. Post ten jest dla osób które mają frajdę zdobywając statek abordażem. Poza tym bardziej realne zdobycie większego statku jest abordażem (Manual XTC str.71 ).Czy tak jest faktycznie? 1.SZKOLENIE NIE RÓŻNI SIĘ OD TEGO W PODSTAWOWEJ WERSJI GRY. 2.W WERSJI 1.1 NIESTETY NIE MOŻEMY KUPIĆ MARINES I NAJEMNIKÓW W PLACÓWKACH WOJSKOWYCH A CO ZA TYM IDZIE BRAKUJE OPCJI SZKOLENIA W NICH NASZYCH ŻOŁNIERZY . Czy było to zamierzone , nie wiem . Szkolić możemy tylko w 3.XTC OFERUJE NAM RÓWNIEŻ MOŻLIWOŚĆ ZAKUPU PRZESZKOLONEGO ŻOŁNIERZA Z KOSZAR. Aby byli dostępni przeszkoleni żołnierze w koszarach należy włączyć opcje "szkolenie marines" w "ustawieniach sztuczniej inteligencji" ( patrz post "Jak zainstalować i skonfigurować XTC") . Od momentu włączenia tej opcji (u mnie była domyślnie wyłączona) w koszarach będą się szkolili marines i z biegiem czasu będą dostępni coraz lepiej wytrenowani. Czyli im prędzej się włączy tym lepiej . Oczywiście tacy marines będą też mieli odpowiednią cenę . Manual XTC podaje że raczej nie kupimy pięciogwiazdkowych marines - będą się szkolić do pewnego momentu . Ja zmieniłem ustawienia i może będą - czas pokaże . ( XTC Menu Konfiguracji / Zmiana poziomu trudności / Własny / Wartości szkolenia Marines NPC -100 % ) 4. OPRÓCZ KAPSUŁ ABORDAŻOWYCH XTC OFERUJE NAM JESZCZE JEDNĄ ZABAWKĘ WSPOMAGAJĄCĄ ABORDAŻ . Jeszcze jej nie testowałem .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...