Skocz do zawartości


Prowler

Rejestracja: 23 lis 2008
Poza forum Ostatnio: mar 12 2019 08:09

Moje posty

W temacie: X4 - pierwsze wrażenia

06 styczeń 2019 - 19:51

Wyświetl postUżytkownik housik dnia 06 styczeń 2019 - 11:10 napisał

Chciałem sobie zakupić fregatę. Niestety w przystani brak "części kadłuba" do jej produkcji. Czy jest szansa że podzespoły się uzupełnią same ?. Nie mam na razie ochoty na kupno transportowca i zabawę w handel.


Jeśli to stocznia HOP to bez pomocy twoich handlarzy może się nie obejść.

W temacie: X4 - pierwsze wrażenia

28 grudzień 2018 - 20:14

Wyświetl postUżytkownik Darkman dnia 28 grudzień 2018 - 10:55 napisał

Dzień dobry.
Tak może trochę nie na temat, ale może ktoś z Was się orientuje, jest szansa na "pudełko"?
Mam na półce X3, obok postawiłbym X4.


Cześć

Z tego co się orientuję to na razie nie ma potwierdzonych planów odnośnie wydania pudełkowego.

Temat na forum Egosoftu: https://forum.egosof...?f=146&t=400487

W temacie: X4 - pierwsze wrażenia

27 grudzień 2018 - 17:35

Wyświetl postUżytkownik _ivo dnia 27 grudzień 2018 - 15:05 napisał

Mam ze 20 statków typu handel/wydobycie na zasadzie wolny handel plus ze 4 nieźle rozwinięte stacje, nie licząc tych postawionych na zlecenie. Nie wiem jak bardziej mógłbym wspomóc gospodarkę ? Jeszcze 10 stacji, 50 statków handlowych żeby zaczęło się coś dziać ?
Jak na razie z większych działań wojennych to widziałem zniszczoną stocznie Xenon (nie całkiem, chyba jest niezniszczalna, 1% się ostał).


A czym handlują? Zerkałeś na stocznie czy im czegoś nie brakuje? Jeśli tak to ogranicz towary jakie mają przewozić do tej grupy żeby mogły powstawać nowe statki. U mnie stoją wszystkie stocznie HOP i część teladiańskich i paranidiańskich. Bez moich dostaw engine parts te pierwsze nie pracowały w ogóle.


Co do samych działań wojennych- nie wiem czego się spodziewacie. X3 bez modów było nudne jak flaki z olejem i dopiero LU i XRM dodawały jakąś akcję. Tutaj dzieje się więcej, ale jeśli ktoś liczy na totalną rozwałkę to powinien się zainteresować modami (war mod).

W temacie: X4 - pierwsze wrażenia

27 grudzień 2018 - 14:25

Wyświetl postUżytkownik glouver dnia 26 grudzień 2018 - 09:51 napisał

Widać, że grasz na save z wcześniejszych wersji i nie zadziałały u Ciebie trigery..

Ja gram od nowa na wersji 1.50.

Gra jest znacznie trudniejsza bo doszła funkcja wojen na pograniczach i z tego co zauważyłem to ekonomia przez to leci bardzo i frakcje maja problemy z konwojami handlowymi i jest wysyp misji obronnych..
Jedyną alternatywą jest się podpiąć pod jakąć frakcję ze stocznią i ją wspomagać by ona budowała nam statki i moduły...

To z kim będziemy mieć sojusz ta frakcja zdobędzie ulgę przed najazdami... bo teraz jest ciężko.. z surowcami bo co chwila jakieś najazdy xenon i khak..

Byłem w sektorze xenków i widzę że się nieźle wyposażyli. multum stacji.. widać ego w tej wersji podkręciło trochę i ai-xen co do ekonomi by mieli siłę na najazdy..


Odnoszę wrażenie, że gra bazuje na poczynaniach gracza.
Xen zniszczą najpierw konkurencję, a na końcu przyjdą po nas :)
I to my musimy wesprzeć konkurencję by ich odepchnąć lub opóźnić najazd :)


Co do wpływu gracza na wszechświat- Egosoft trąbił o tym już w zapowiedziach :) Im bardziej jest się aktywnym tym szybciej frakcje się rozwijają.

Żeby zobaczyć więcej walk i wojen nie ma potrzeby rozpoczynania nowej gry tylko trzeba trochę poczekać, a najlepiej wspomóc ekonomię NPC- sprawdzić stocznie i zacząć transportować lub produkować brakujące surowce. W zależności od aktywności gracza nadrobienie "zaległości" może potrwać kilku do kilkudziesięciu godzin.

W temacie: X4 - pierwsze wrażenia

21 grudzień 2018 - 20:17

Z tego co czytałem to ta opcja nie miała się tam w ogóle znaleźć i dlatego usunęli. Na razie rzeczywiście ciężko zacząć z handlem, ale pewnie niedługo poprawią cały system załóg (wynajmowanie, seminaria, trening). Na razie trzeba pokombinować i zacząć od wysyłania kapitanów do eksploracji/obsługi stacji, a dopiero potem puszczać jako galaktycznych, albo się posiłkować modem do treningu załóg.