Skocz do zawartości

Lotniskowiec


-Hydra-
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siem wszystkim X-Maniakom 😛

Ostatnio eksperymentuje z wykorzystaniem lotniskowca w czasie walki, posiadam Kolosa + w pełni wyposażone 2 eskadry Zaćmień po 8 sztuk w każdej, ale trochę trudno nimi zarządzać. Może jest jakiś skrypt ułatwiający to oraz skrypt za pomocą którego mógłbym w bardzo prosty sposób uzupełniać zapasy rakiet w myśliwcach (skrzydłach) oraz w bombowcach (które planuje zakupić). Posiadam kompleks w którym mam po 2 fabryki rakiet -pożoga -jedwabnik -szerszeń -osa, wiec jest gdzie się zaopatrywać. Chciałbym nauczyć się perfekcyjnie wykorzystywać zalety lotniskowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A więc witamy kolejnego pilota na Xudb i mam nadzieję że długo zostaniesz na tym forum 😛)), i będziesz się wymieniał z nami swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Życzę sukcesywnych misji i dochodowych lotów w imieniu wszystkich forumowiczów Xudb.

Cytat

|Hydra| napisał:

Ostatnio eksperymentuje z wykorzystaniem lotniskowca w czasie walki, posiadam Kolosa + w pełni wyposażone 2 eskadry Zaćmień po 8 sztuk w każdej, ale trochę trudno nimi zarządzać. Może jest jakiś skrypt ułatwiający to

Tak owszem są skrypty które ułatwią ci zabawę z twoimi lotniskowcami jak i innymi jednostkami większej klasy, lub mogące transportować myśliwce. Są to następujące skrypty i do tego w pełni spolszczone:

Anarkis Defense System

System uzbrojenia CODEA

Cytat

|Hydra| napisał:

oraz skrypt za pomocą którego mógłbym w bardzo prosty sposób uzupełniać zapasy rakiet w myśliwcach (skrzydłach)

Tak owszem takie skrypty też są, na dodatek w wersji polskiej.

Military Transport

Personnel Transporter

A jeżeli chodzi o bombowce.... no cóż moim zdaniem jest to największe niedopracowanie ze strony producentów, ponieważ o ile się nie mylę, to chyba bombowce nie mogą dokować do statków klasy M1 czyli lotniskowców. 😎 Żenada.....

Cytat

|Hydra| napisał:

Chciałbym nauczyć się perfekcyjnie wykorzystywać zalety lotniskowca.

Zapomnij to nie jest symulator, możesz polatać statkami takowej klasy, ale nigdy przynajmniej w X3 TC nie wykorzystasz w stu procentach potencjału jakim dysponują statki klasy M1.

Mam nadzieję że o niczym nie zapomniałam 😎

Więc zachęcam do lektury i do wymiany swoich spostrzeżeń odnośnie tych jak i innych skryptów.

Chciałabym też przypomnieć że jeżeli chcesz pobrać spolszczenie do skryptów które ci przedstawiałam lub innych, musisz się zarejestrować na Mamucie. Link do tej strony znajdziesz w tematach które tobie przedstawiał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt brak możliwości dokowania M8 do M1 jest to spora niedogodność ale nie aż taka by rezygnować z korzystania z Bombowców. 😛 Wielkie dzięki za pomoc, również pozdrawiam.

Bardzo ciekawy jest skrypt Anarkis Defense System, ale czy on nie będzie czasami "kłócił się" z innymi skryptami które posiadam i czy przy większej liczbie skryptów nie zacznie się coś "kaszanić" z grą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Azakal napisał:

Widzę, że koleżanka wykorzystała screen ze "Space Above and Beyond" bardziej znanego w Polsce jako "Gwiezdna Eskadra".

Oglądałam parę odcinków i nawet był w miarę ciekawy, tylko to zakończenie było takie jakieś dziwne, takie na siłę. Sądziłam że inaczej skończy się ten serial.

Cytat

|Hydra| napisał:

Bardzo ciekawy jest skrypt Anarkis Defense System, ale czy on nie będzie czasami "kłócił się" z innymi skryptami które posiadam i czy przy większej liczbie skryptów nie zacznie się coś "kaszanić" z grą ?

Tutaj masz temat Nasze skrypty i mody, w którym zamieszczamy spis naszych skryptów i modów. Dołącz się do nas, podziel się z nami swoja listą używanych przez ciebie skryptów i modów. Możesz też porównać kto jakich skryptów używa i w tedy zobaczysz czy będzie się gryzło czy też nie.

Skoro podoba ci się Anarkis Defense System to i tak chyba musisz zainstalować skrypty dodające personel do twoich statków, w końcu chciałeś by mechanicy reperowali tobie myśliwce i je uzbrajali.

Jeżeli chodzi o statki klasy M8 Bombowce to o ile jeszcze nie czytałeś tego tematu, to zapraszam Bombowce Jakże niedoceniane ale w połączeniu z....

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Cytat

Widzę, że koleżanka wykorzystała screen ze "Space Above and Beyond" bardziej znanego w Polsce jako "Gwiezdna Eskadra".

Zacny serial. A Hammerheady (tak się chyba te myśliwce nazywały) wygladały jak na tamte lata wspaniale. Z tego co kiedyś czytałem serial miał mieć dwie albo trzy serię, ale został zakończony po pierwszej i stąd taka, a nie inna końcówka. Szkoda.

Wracając do tematu, też chce przeznaczyć część moich skromnych środków na wyposażenie lotniskowca. Ze względu na dostępne środki będzie to raczej CVL, a nie CV (użyję statku klasy TM jako bazy). Statek ten ma służyć jako mobilne wsparcie w przypadku spotkań ze statkami klasy M1/M2 przeciwnika. Obecnie latam Springblossomem i nie radzę sobię w walce z takimi olbrzymami. Być może to kwestia umiejętności pilota 🤪 i konfiguracji sprzętowej (trochę tnie jak M2 rozpoczyna kanonadę). Jaką eskadrę najlepiej zaokrętować na TM, by efektywnie mi pomagała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jaką eskadrę najlepiej zaokrętować na TM, by efektywnie mi pomagała?

Mialem z tym duzy dylemat, a juz od jakiegos czasu sprawe rozwiazalem. Na TM daje Sokoly Tragarz. Dobra predkosc jak na M3 + mega oslony. Jako uzbrojenie daje im EBC (dzieki duzej ladowni zabieraja tez duzo amunicji oraz rakiet czy droidow!) oraz (to juz wymaga zmiany recznej) miotacze PBG. Spisuja sie swietnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Fakt brak możliwości dokowania M8 do M1 jest to spora niedogodność ale nie aż taka by rezygnować z korzystania z Bombowców. 🤪 Wielkie dzięki za pomoc, również pozdrawiam.

CODEA umożliwia dokowanie bombowców na lotniskowcach. Wystarczy , że dzięki skryptowi Military Transport i

Personnel Transporter wrzucisz na bombowca 1 - mechanika i 1 - technika. Wtedy bombowce bez problemu zadokują do lotniskowca.

Polecam też wybrać w opcjach CODEA formację "Młot" a nie "Kleszcze" .. dla tych bombowców 😉 Kleszcze są fajne, bo utrudniają zastrzelenie Twoich rakiet, ale bombowce długo lecą na pozycje 😀 Młot, jest jednak sporo efektywniejszy.

Fajne w bombowcach jest to , że 4 ( tyle CODEA wysyła na jeden raz w eskadrze ) takie cacuszka posyłają jedną brygantynę na tamten świat .. w pierwszej salwie 😀)

Moim zdaniem CODEA jest sporo lepszym skryptem od Anarkis, ale najlepiej sprawdź oba. Możesz je bez problemu razem zainstalować, oby tylko nie używać w tym samym czasie na danym lotniskowcu. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę nawet nie wiedziałam że dzięki CODEA bombowce mogą dokować na lotniskowcach ..... Dzięki K3NZO 😉. Może lotniskowce w takim razie wrócą w moje łaski 🤪 W sumie jak tak używasz CODEA to może zamieścisz jakiś opis w temacie skryptu CODEA? Byłabym niewymownie wdzięczna, ponieważ ja tego skryptu nie używam. Ale z tego co widzę w twoich opisach chyba odinstaluje Anarkis i zainstaluje CODEA.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie lotniskowców to ja mam jeszcze takie jedno pytanie.

Czy jak wysyłamy bombowce w eskorcie myśliwców lub bez do ataku na przykładowo Brygantine lub Galeon a nawet J lub K jakie są straty? Pytam ponieważ M3+ lub M8 kosztuje sporo kredytów wliczając w to uzbrojenie i dodatki takie jak Oprogramowanie Patrol lub Polecenia Bojowe MK 1 lub Mk 2. Czy przekłada się to na zysk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował, taniej wyjdzie wysłać M2. Ja korzystam jedynie z myśliwców gdy czyszczę sektor z mniejszych statków < M6 i stacji (+ 2x 4x Vali - uzbrojone w M M/A - w grupie skutecznie czyszczą wszystko do M6 (i szybko kasują stacje) a nawet są w stanie bez strat zniszczyć Q (zwykle)). W momencie pojawienia się jakiegoś M1/2/7 zbieram zabawki i wysyłam je do swoich baz . Następnie zajmuje się takim delikwentem posyłając M2, lub sam w Vidarze. Myśliwce ponoszą za duże straty w walce z czymś większym (3 - 4 myśliwce i 20mln w plecy).

M8 były by w stanie zniszczyć dowolny większy statek (ok 10 rakiet załatwia sprawę), ale musiały by je wypuszczać ok 10 - 15 km od celu by odbyło się bez strat (nie wiem czy AI to potrafi). Może spróbuj kupić 2-3 i posłać je na jakiś M2 bez obstawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Odnośnie lotniskowców to ja mam jeszcze takie jedno pytanie.

Czy jak wysyłamy bombowce w eskorcie myśliwców lub bez do ataku na przykładowo Brygantine lub Galeon a nawet J lub K jakie są straty? Pytam ponieważ M3+ lub M8 kosztuje sporo kredytów wliczając w to uzbrojenie i dodatki takie jak Oprogramowanie Patrol lub Polecenia Bojowe MK 1 lub Mk 2. Czy przekłada się to na zysk ?

Ja wysyłam bez eskorty i strat jeszcze nie miałem... ale sam w spitfire "przygryzam" taka brygantynę, dając jej zajęcie. Oczywiście jeśli jest drobnica w postaci myśliwców wroga, to puszczam moje myśliwce na nie, niech się piloci pobawią 🤪 W takim tłoku, bombowce robią co do nich należy 😉

Postaram się napisać o swoich doświadczeniach z CODEA w temcie, który zaproponowałaś.

Pozdrawiam

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaklo że K3NZO przekonał mnie co do statków klasy M1 wykorzystujących System Uzbrojenia CODEA postanowiłam wydać wszystkie swoje oszczędności na zakup statku klasy M1 Woden. Jest to ziemski lotniskowiec, co prawda "wchodzi" do niego tylko 30 myśliwców, to może pełnić rolę jako mały M2 silne starcze 2 GJ x 6 i 34 wieżyczki.

W chwili obecnej mój M1 znajduje się w sektorze Omicron Lyrae, w którym właśnie zakupiłam moje pierwsze 10 myśliwców klasy M3+ Zaćmienie i 1 M8 Claymore.

W ustawieniach CODEA ( jest tego troszku 🤪 ) I co dalej ? ile przypisać myśliwców do skrzydła, jakie ustawienia, generalnie przydały by mi się wszelkie cenne informacje, które pozwoliły by mi niepodzielnie rządzić w galaktyce. 😉

Mam zamiar wyposażyć mój M1 w 20 myśliwców i 10 bombowców. Szkoda tylko że jest tak mało szyków bojowych 😀 A jak dorobię się więcej kasiurki to dokupię 3x ATF Aegir do osłony mojego Gwiezdnego lotniskowca.

Zapomniałam jak przypisuje się piechotę morską do naszych myśliwców kiedyś to robiłam ale zapomniałam. Na swoim M1 mam 10 piechoty morskiej ale ni w ząb nie wiem jak z nich zrobić pilotów. Czy muszą się oni znajdować na moim TP lub TM i dopiero potem przekwaterować ich na lotniskowiec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w ogole opcja by lotniskowiec sam nie uzbrajal statkow? Chce by np mysliwce lataly uzbrojone tylko np. w Miotacze Materii, a lotniskowiec by im uzupelnial amunicje ktorej jest pelno w jego ladowni. Da sie tak ? Czy mozna tez wylaczyc te automatyczne ataki z jego strony, moze to fajne, ale ja nie mam sakwy bez dna by kupowac za kazdym razem po 20 M3 by zastapic te zniszczone :/

I co jest w tym przypadku lotniskowiec. Tylko M1? Czy da sie uzyc do tego celu rozniez panterki czy slonia, mimo ze nie sa to lotniskowce ale maja spore hangary ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jest w ogole opcja by lotniskowiec sam nie uzbrajal statkow? Chce by np mysliwce lataly uzbrojone tylko np. w Miotacze Materii, a lotniskowiec by im uzupelnial amunicje ktorej jest pelno w jego ladowni. Da sie tak ?

Oczywiście, że się da. Poczytaj dokładnie mój pierwszy opis .. sam do tego dojdziesz. 🤪

Cytat

Czy mozna tez wylaczyc te automatyczne ataki z jego strony, moze to fajne, ale ja nie mam sakwy bez dna by kupowac za kazdym razem po 20 M3 by zastapic te zniszczone :/

Nie doceniasz trochę tych M3 😉 Oczywiście jak je wyślesz na M2 ... to straty będą 😀 Ale dobre M3+ ... rozmontują myśliwce i korwety wroga w mgnieniu oka 😀 Ale tak, też da się ustawić abyś sam wysyłał. Służy do tego opcja Główna Ofensywa .. i przypisanie odpowiedniego zachowania myśliwców w Kodzie postępowania.

Cytat

I co jest w tym przypadku lotniskowiec. Tylko M1? Czy da sie uzyc do tego celu rozniez panterki czy slonia, mimo ze nie sa to lotniskowce ale maja spore hangary ?

Każdy statek z hangarami traktowany jest przez CODEA jako lotniskowiec. Opis skryptu robiłem na przykładzie TM .. jest tani, ma hangar na 3-4 statki .. pobaw się .. wiele kasy nie stracisz w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

I co jest w tym przypadku lotniskowiec. Tylko M1? Czy da sie uzyc do tego celu rozniez panterki czy slonia, mimo ze nie sa to lotniskowce ale maja spore hangary ?

To może być nawet Hyperion który ma hangar na jeden myśliwiec 🤪

Dodatkowo za pomocą Jump Becon twoje lotniskowce będą skakały do odpowiednich boi, nie musisz używać bram. Poczytaj o tym w Prospector - Poszukiwacz.

MEFOS dzięki temu skryptowi mając Kanonierów na pokładzie swojego lotniskowca załoga sama będzie zmieniała broń. Jeżeli zobaczą myśliwiec to zaczną go niszczyć bronią dla myśliwców jak w pobliżu pojawi się M7 lub M2 załoga użyje broni przeciw tej klasie 😉 Piękna sprawa. Generalnie dzięki skryptom Luckie twój lotniskowiec może zamienić się w Mobilna bazę, tak jak to ma w rzeczywistości. Na dzień dzisiejszy lotniskowce to potęga, siła i niepodzielnie panowanie. Dzięki CODEA, MEFOS, Military i Personel Transport walory bojowe lotniskowca zdecydowanie ulegną poprawie. Należy też pamiętać o innych skryptach które wspomagają nasze lotniskowce ze strony ekonomicznej, jak i też mobilnej pomagając w przemieszczaniu się. Dzięki Maszynistom z Military i Personel transport statki będą latały szybciej o 10 % dzięki Nawigatorowi zwrotność statku również wzrośnie o 10 %.

Jest jeszcze jedno ale z tego co zauważyłam to M1, TP, TM w Dodatkowe Polecenia ma opcję Zarządzanie Personelem 4 opcja nazywa się TOOL: coś tam, nie pamiętam pisze z głowy 😀 Za pomocą jedną z paru opcji za jednym zamachem możemy dokupić towary jak broń, tarcze jak i ulepszenia (Automat dokujący, napęd skokowy, Skanery, Polecenia Bojowe MK 1, MK2) dla myśliwców czy bombowców jest to bardzo przydatna opcja, która pozwoli nam zaoszczędzić sporo czasu przy kupowaniu i wyposażaniu statków.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałam też dodać że Luckie wydał ostatnio nowy kolejny skrypt który również jest ściśle powiązany ze wszystkimi skryptami jakie dotychczas stworzył a mianowicie Security and Rescue Service. Za pomocą tego skryptu po rozmieszczeniu satelit lub wyznaczonych patrolach ( myśliwce lub inne awionetki przypisane do patrolowania nawet kilku sektorów ) w strategicznych dla nas sektorach każda wykryta aktywność wroga może spowodować iż stacjonujące myśliwce na naszym lotniskowcu mogą zostać wysłane jako siły przechwytujące. Zlokalizują i zniszczą cel (Seek and Destroy). Dodatkowo ten skrypt posiada służby ratownicze za pomocą których nasz M6 może udać się w wir walki i ocalić naszych cennych pilotów którzy w porę zdążyli się katapultować z naszych Bombowców, Myśliwców nawet Eskortowców jak i jednostek handlowych czyli TS, TP,TL.

Jak sami widzicie po zainstalowaniu skryptów tego autora M2 zdecydowanie przegrywa z M1. Lotniskowiec nawet mały M7 posiadający 25-35 myśliwców może stanowić naprawdę wielkie zagrożenie. Nie wspomnę o M1 który może pomieścić nawet do 60 myśliwców, to już będzie mobilna basa kosmiczna z której będziemy mogli zarządzać całą nasza flotą poprzez szereg poleceń różnych skryptów. Największą zaletą jest to że autor robi tak swoje krypty że wszystkie działają razem jako jeden ogromny skrypt, ale to już nie raz pisałam 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

K3NZO zapomniał wspomnieć o bardzo istotnej sprawie dotyczącej Bombowców jak i Myśliwców. K3NZO napisał że bombowiec wymaga 1x Technika i Mechanika, nasz lotniskowiec też wymaga takiego personelu do... a no tak do naprawy naszych myśliwców im więcej mamy techników i Mechaników na pokładzie naszego Gwiezdnego Lotniskowca tym szybciej uzbroją i naprawią nasz uszkodzony myśliwiec lub bombowiec. Jest to bardzo przydatne ponieważ nie musimy po każdej bitwie odsyłać naszych awionetek do stoczni by zostały tam naprawione. Technicy jak i Mechanicy zrobią to na pokładzie naszego lotniskowca, ale jak już wspomniałam proces naprawy naszych maszynek stacjonujących na naszym lotniskowcu będzie zależał od ilości personelu.

Personel lotniskowca to jest MEFOS 🤪 .. nie CODEA 😉 Oczywiście MEFOS też jest genialnym skryptem .. i wieżyczki obsługuje równie dobrze jak M.A.R.S .. ale to oddzielny skrypt. Co do personelu naprawiającego myśliwce .. tego akurat nie polecam. Uważam, że to jest niedopracowane w CODEA. Mechanicy aby naprawić 1% uszkodzonego kadłuba myśliwca .. potrzebują 2x Rudy 1xMikroczipy ... wychodzi cholernie drogo i zajmuje masę miejsca w ładowni. Wolę używać do tego Marine Repairs.

Do tego właśnie są tak zwane Tendery floty ( w opcjach lotniskowca ) czyli zaopatrzeniowce TL lub TS, ale ja polecam Tl ze względu na to że ma hangary dla myśliwców. Jeżeli myśliwce przypiszemy do grupy Przechwytującej to myśliwce z TL będą startowały gdy wróg zbliży się na odległość 8km.

To mnie właśnie troszku śmieszy w grze nasz myśliwiec ma 10% kadłuba a mimo to możemy go w kosmosie odrestaurować tylko za pomocą lasera do 100% żenada. Naprawa myśliwców przez nasze służby pokładowe bardzo urealnia system naprawy myśliwców. Moim zdaniem powinien być jeszcze produkt który występuje w bazach wojskowych a mianowicie Opancerzenie kadłuba

No ale każdy gra jak lubi 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie podoba idea naprawiania statkow na pokladzie, ale tylko przy pomocy zasobow. Ruda ? Bez sensu. Predzej bym teldianium tu dal z ktorego sa budowane poszycia statkow. Mikroczipy ? Jakies zarty chyba. czyli 10% kadluba kosztuje mnie 130 tys ? I ten paten z czipem tyczy sie kazdego naprawiane statku zatem np. Mp5 ? Przeciez to przerosnie koszty statku i lepiej wyslac takiego do stoczni na remont niz robic u siebie.

Jeszcze jedno. Czy jest opcja 'rozbiorki' statku na surowce ? W reunionie uzywlem taki skrypt ktorym mozna bylo wraki i inny zlom niszczyc w hangarze w zamian za surowce. Znacie odpowednik tego w tC ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie myśliwce i Bombowce sprawdzają się na lotniskowcach ?

mam dwa typy myśliwców :

M3+ Fenrir

Zaleta:

- spora ilośc działek bo aż 12 Elektromagnetyczne działko

- szybki 202 przy awansie pilota na wyższe rangi może osiągnąć 212

- spora ładownia 500

Wada

- osłony 6x 25MJ

- słaby wybór rakiet

M3+ Argońskie Zaćmienie

Zaleta:

- spora ilośc działek bo aż 10 różny rodzaj uzbrojenia

- spory wybór rakiet

- osłony 1x 200 MJ

Wada

- powolny 130km prędkość może wzrosnąć do 140km gdy pilot awansuje.

- lepsze uzbrojenie wymaga amunicji co przekłada się na zawalanie cennego miejsca w ładowniach naszego lotniskowca lub konwojowanych Tenderów w flocie.

Bombowce które idealnie się spisują zwłaszcza w zakończonej wczoraj Kampanii Final Fury 🤪 Spektakularne ataki bombowców i bardzoooooo skuteczne 😉 K3NZO się nie mylił Bombowce na lotniskowcu to ŚMIERTELNA broń.

Bombowce

M8 Claymore

Zaleta:

- osłony 7x 25MJ

- Dzieki CODEA może dokować na lotniskowcu

Wada

- nie stwierdzono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mnie sie podoba idea naprawiania statkow na pokladzie, ale tylko przy pomocy zasobow. Ruda ? Bez sensu. Predzej bym teldianium tu dal z ktorego sa budowane poszycia statkow. Mikroczipy ? Jakies zarty chyba. czyli 10% kadluba kosztuje mnie 130 tys ? I ten paten z czipem tyczy sie kazdego naprawiane statku zatem np. Mp5 ? Przeciez to przerosnie koszty statku i lepiej wyslac takiego do stoczni na remont niz robic u siebie.

Jeszcze jedno. Czy jest opcja 'rozbiorki' statku na surowce ? W reunionie uzywlem taki skrypt ktorym mozna bylo wraki i inny zlom niszczyc w hangarze w zamian za surowce. Znacie odpowednik tego w tC ??

Można by pogrzebać w skrypcie i zmienić surowce 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...