Skocz do zawartości


- - - - -

Lotniskowiec


28 odpowiedzi w tym temacie

#11 Jagoda

    As

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaAvarice

Napisano 30 marzec 2010 - 12:10

Odnośnie lotniskowców to ja mam jeszcze takie jedno pytanie.
Czy jak wysyłamy bombowce w eskorcie myśliwców lub bez do ataku na przykładowo Brygantine lub Galeon a nawet J lub K jakie są straty? Pytam ponieważ M3+ lub M8 kosztuje sporo kredytów wliczając w to uzbrojenie i dodatki takie jak Oprogramowanie Patrol lub Polecenia Bojowe MK 1 lub Mk 2. Czy przekłada się to na zysk ?

#12 Eradorius

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 116 postów

Napisano 30 marzec 2010 - 19:34

Ja bym nie ryzykował, taniej wyjdzie wysłać M2. Ja korzystam jedynie z myśliwców gdy czyszczę sektor z mniejszych statków < M6 i stacji (+ 2x 4x Vali - uzbrojone w M M/A - w grupie skutecznie czyszczą wszystko do M6 (i szybko kasują stacje) a nawet są w stanie bez strat zniszczyć Q (zwykle)). W momencie pojawienia się jakiegoś M1/2/7 zbieram zabawki i wysyłam je do swoich baz . Następnie zajmuje się takim delikwentem posyłając M2, lub sam w Vidarze. Myśliwce ponoszą za duże straty w walce z czymś większym (3 - 4 myśliwce i 20mln w plecy).

M8 były by w stanie zniszczyć dowolny większy statek (ok 10 rakiet załatwia sprawę), ale musiały by je wypuszczać ok 10 - 15 km od celu by odbyło się bez strat (nie wiem czy AI to potrafi). Może spróbuj kupić 2-3 i posłać je na jakiś M2 bez obstawy.

#13 K3NZO

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 30 marzec 2010 - 21:10

Jagoda napisał:

Odnośnie lotniskowców to ja mam jeszcze takie jedno pytanie.
Czy jak wysyłamy bombowce w eskorcie myśliwców lub bez do ataku na przykładowo Brygantine lub Galeon a nawet J lub K jakie są straty? Pytam ponieważ M3+ lub M8 kosztuje sporo kredytów wliczając w to uzbrojenie i dodatki takie jak Oprogramowanie Patrol lub Polecenia Bojowe MK 1 lub Mk 2. Czy przekłada się to na zysk ?


Ja wysyłam bez eskorty i strat jeszcze nie miałem... ale sam w spitfire "przygryzam" taka brygantynę, dając jej zajęcie. Oczywiście jeśli jest drobnica w postaci myśliwców wroga, to puszczam moje myśliwce na nie, niech się piloci pobawią :wacko: W takim tłoku, bombowce robią co do nich należy ;)

Postaram się napisać o swoich doświadczeniach z CODEA w temcie, który zaproponowałaś.

Pozdrawiam
K.

#14 Jagoda

    As

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaAvarice

Napisano 01 kwiecień 2010 - 13:10

Jaklo że K3NZO przekonał mnie co do statków klasy M1 wykorzystujących System Uzbrojenia CODEA postanowiłam wydać wszystkie swoje oszczędności na zakup statku klasy M1 Woden. Jest to ziemski lotniskowiec, co prawda "wchodzi" do niego tylko 30 myśliwców, to może pełnić rolę jako mały M2 silne starcze 2 GJ x 6 i 34 wieżyczki.
W chwili obecnej mój M1 znajduje się w sektorze Omicron Lyrae, w którym właśnie zakupiłam moje pierwsze 10 myśliwców klasy M3+ Zaćmienie i 1 M8 Claymore.
W ustawieniach CODEA ( jest tego troszku :wacko: ) I co dalej ? ile przypisać myśliwców do skrzydła, jakie ustawienia, generalnie przydały by mi się wszelkie cenne informacje, które pozwoliły by mi niepodzielnie rządzić w galaktyce. ;)
Mam zamiar wyposażyć mój M1 w 20 myśliwców i 10 bombowców. Szkoda tylko że jest tak mało szyków bojowych :) A jak dorobię się więcej kasiurki to dokupię 3x ATF Aegir do osłony mojego Gwiezdnego lotniskowca.
Zapomniałam jak przypisuje się piechotę morską do naszych myśliwców kiedyś to robiłam ale zapomniałam. Na swoim M1 mam 10 piechoty morskiej ale ni w ząb nie wiem jak z nich zrobić pilotów. Czy muszą się oni znajdować na moim TP lub TM i dopiero potem przekwaterować ich na lotniskowiec ?

#15 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1387 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 07 kwiecień 2010 - 08:18

Jest w ogole opcja by lotniskowiec sam nie uzbrajal statkow? Chce by np mysliwce lataly uzbrojone tylko np. w Miotacze Materii, a lotniskowiec by im uzupelnial amunicje ktorej jest pelno w jego ladowni. Da sie tak ? Czy mozna tez wylaczyc te automatyczne ataki z jego strony, moze to fajne, ale ja nie mam sakwy bez dna by kupowac za kazdym razem po 20 M3 by zastapic te zniszczone :/

I co jest w tym przypadku lotniskowiec. Tylko M1? Czy da sie uzyc do tego celu rozniez panterki czy slonia, mimo ze nie sa to lotniskowce ale maja spore hangary ?

#16 K3NZO

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 08:44

Sorkvild napisał:

Jest w ogole opcja by lotniskowiec sam nie uzbrajal statkow? Chce by np mysliwce lataly uzbrojone tylko np. w Miotacze Materii, a lotniskowiec by im uzupelnial amunicje ktorej jest pelno w jego ladowni. Da sie tak ?


Oczywiście, że się da. Poczytaj dokładnie mój pierwszy opis .. sam do tego dojdziesz. :wacko:


Cytat

Czy mozna tez wylaczyc te automatyczne ataki z jego strony, moze to fajne, ale ja nie mam sakwy bez dna by kupowac za kazdym razem po 20 M3 by zastapic te zniszczone :/


Nie doceniasz trochę tych M3 ;) Oczywiście jak je wyślesz na M2 ... to straty będą :) Ale dobre M3+ ... rozmontują myśliwce i korwety wroga w mgnieniu oka :) Ale tak, też da się ustawić abyś sam wysyłał. Służy do tego opcja Główna Ofensywa .. i przypisanie odpowiedniego zachowania myśliwców w Kodzie postępowania.

Cytat

I co jest w tym przypadku lotniskowiec. Tylko M1? Czy da sie uzyc do tego celu rozniez panterki czy slonia, mimo ze nie sa to lotniskowce ale maja spore hangary ?


Każdy statek z hangarami traktowany jest przez CODEA jako lotniskowiec. Opis skryptu robiłem na przykładzie TM .. jest tani, ma hangar na 3-4 statki .. pobaw się .. wiele kasy nie stracisz w razie czego.

#17 Sorkvild

    Kapitan

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1387 postów
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude

Napisano 07 kwiecień 2010 - 08:53

Dzieki za odpowiedzi. Na dniach poeksperymentuje z tym skryptem. Cos do tego polecane jest oprocz ww skryptow military transport, Personnel Transporter ?

#18 K3NZO

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 09:22

Sorkvild napisał:

Dzieki za odpowiedzi. Na dniach poeksperymentuje z tym skryptem. Cos do tego polecane jest oprocz ww skryptow military transport, Personnel Transporter ?


MEFOS i CMOD3 :wacko:

#19 Jagoda

    As

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaAvarice

Napisano 07 kwiecień 2010 - 11:21

Sorkvild napisał:

I co jest w tym przypadku lotniskowiec. Tylko M1? Czy da sie uzyc do tego celu rozniez panterki czy slonia, mimo ze nie sa to lotniskowce ale maja spore hangary ?


To może być nawet Hyperion który ma hangar na jeden myśliwiec :wacko:

Dodatkowo za pomocą Jump Becon twoje lotniskowce będą skakały do odpowiednich boi, nie musisz używać bram. Poczytaj o tym w Prospector - Poszukiwacz.
MEFOS dzięki temu skryptowi mając Kanonierów na pokładzie swojego lotniskowca załoga sama będzie zmieniała broń. Jeżeli zobaczą myśliwiec to zaczną go niszczyć bronią dla myśliwców jak w pobliżu pojawi się M7 lub M2 załoga użyje broni przeciw tej klasie ;) Piękna sprawa. Generalnie dzięki skryptom Luckie twój lotniskowiec może zamienić się w Mobilna bazę, tak jak to ma w rzeczywistości. Na dzień dzisiejszy lotniskowce to potęga, siła i niepodzielnie panowanie. Dzięki CODEA, MEFOS, Military i Personel Transport walory bojowe lotniskowca zdecydowanie ulegną poprawie. Należy też pamiętać o innych skryptach które wspomagają nasze lotniskowce ze strony ekonomicznej, jak i też mobilnej pomagając w przemieszczaniu się. Dzięki Maszynistom z Military i Personel transport statki będą latały szybciej o 10 % dzięki Nawigatorowi zwrotność statku również wzrośnie o 10 %.

Jest jeszcze jedno ale z tego co zauważyłam to M1, TP, TM w Dodatkowe Polecenia ma opcję Zarządzanie Personelem 4 opcja nazywa się TOOL: coś tam, nie pamiętam pisze z głowy :) Za pomocą jedną z paru opcji za jednym zamachem możemy dokupić towary jak broń, tarcze jak i ulepszenia (Automat dokujący, napęd skokowy, Skanery, Polecenia Bojowe MK 1, MK2) dla myśliwców czy bombowców jest to bardzo przydatna opcja, która pozwoli nam zaoszczędzić sporo czasu przy kupowaniu i wyposażaniu statków.

Pozdrawiam.

#20 Jagoda

    As

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 960 postów
  • LokalizacjaAvarice

Napisano 07 kwiecień 2010 - 12:17

Zapomniałam też dodać że Luckie wydał ostatnio nowy kolejny skrypt który również jest ściśle powiązany ze wszystkimi skryptami jakie dotychczas stworzył a mianowicie Security and Rescue Service. Za pomocą tego skryptu po rozmieszczeniu satelit lub wyznaczonych patrolach ( myśliwce lub inne awionetki przypisane do patrolowania nawet kilku sektorów ) w strategicznych dla nas sektorach każda wykryta aktywność wroga może spowodować iż stacjonujące myśliwce na naszym lotniskowcu mogą zostać wysłane jako siły przechwytujące. Zlokalizują i zniszczą cel (Seek and Destroy). Dodatkowo ten skrypt posiada służby ratownicze za pomocą których nasz M6 może udać się w wir walki i ocalić naszych cennych pilotów którzy w porę zdążyli się katapultować z naszych Bombowców, Myśliwców nawet Eskortowców jak i jednostek handlowych czyli TS, TP,TL.

Jak sami widzicie po zainstalowaniu skryptów tego autora M2 zdecydowanie przegrywa z M1. Lotniskowiec nawet mały M7 posiadający 25-35 myśliwców może stanowić naprawdę wielkie zagrożenie. Nie wspomnę o M1 który może pomieścić nawet do 60 myśliwców, to już będzie mobilna basa kosmiczna z której będziemy mogli zarządzać całą nasza flotą poprzez szereg poleceń różnych skryptów. Największą zaletą jest to że autor robi tak swoje krypty że wszystkie działają razem jako jeden ogromny skrypt, ale to już nie raz pisałam :wacko:





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych