Skocz do zawartości


- - - - -

Moja pierwsza fabryka


110 odpowiedzi w tym temacie

#11 marko22

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 140 postów

Napisano 15 styczeń 2010 - 12:15

Stawiając pierwszą fabrykę kierowałem się instrukcją. Postawiłem w sumie....5 :P Taki przypływ gotówki jest w sumie nieznaczny. Najwięcej się zarabia na początku wykonując misje. Szukałem każdej lepiej płatnej. W taki sposób można dość szybko zebrać sporą sumkę. A później to już standard....handlarz sektorowy/wszechświatowy, jeden, drugi, dziesiąty, setny B) I kasa leci.

#12 gchojna1

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 125 postów

Napisano 15 styczeń 2010 - 13:19

Fabryki w tej grze dają stosunkowo mały dochód w porównaniu z nakładami - długoletnie inwestycje. Fajnie się je jednak buduje i je potem dogląda.
Ja polecam dopiero wtedy gdy juz się człowiek troche dorobi. Tzn ma sie parędziesiąt handlarzy i misje trafiają sie takie po 5 mln a stawianie fabryk nawet po 10 mln.
Z legalnych na poczatku dobrze się sprawdzaja kompleksiki typu Cahoona Bakery L (hodowla bydła) i Cattle Ranch L (kotlety:))czy borońskie BoFu Chemical Lab L i Bio Gas Factory L umieszczane np po 2 (czyli w sumie 4 fabryki) w poblizu np 2 elektrowni słonecznych. Sa tanie - dość szybko zaczynaja przynosić dochód i maja zapewnione paliwo. Stanowią też dobrą bazę do dalszych inwestycji aczkolwiek jeśli sie o tym mysni to najlepiej zaczynać od kopalni aby takową potem dołączyc do kompleksu. Jeśli tak to polecam zacząć w Antigone Memorial gdzie mamy 2 astereoidy z dużą ilościa silikonu i 2 z ore.
Dobrze płacą za kryształy ale wtedy najlepiej kopalnia silikonu, jedzonko i fabryka kryształów.
Polecam również chyba najlepszy kompleks kalkulator - Xadrian.
O fabrykach trzeba wiedzieć jeszcze jedno. Kompleksy strasznie spowalniają grę. Można na to zaradzić tylko skryptami.
Przepraszam za angielski.
Aha - no i cenę trzeba przeważnie obniżyc jeden punkt poniżej średniej. Wtedy NPC go chętniej kupują.

#13 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 15 styczeń 2010 - 13:35

Najlepsze interesy robi się budując odpowiednie fabryki dostarczające surowców drugorzędnych dla fabryk danej rasy. Na przykład fabryki Boronów jako surowca drugorzędnego używają pszenicy. Warto więc poszukać sektorów z kilkoma takimi fabrykami i postawić w nim farmę pszenicy. Towar schodzi bardzo ładnie, ale musimy sami go dowozić lub obniżyć jego cenę. Statki NPC nie handlują surowcami drugorzędnymi zbyt chętnie, więc nie będziemy mieć konkurencji.

#14 Omicron

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 173 postów
  • LokalizacjaOmicron Lyrae
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 17 styczeń 2010 - 14:13

Stało się, mam fabryki :P Może nie te o których mi mówiliście ale...są!

Fabryka Krzemu M alfa w sektorze Omicron Lyrae
oraz
Smażalnia Steków L alfa w Argon Prime

Moje spostrzeżenia co do obu fabryk, może zacznę najpierw od Fabryki Krzemu. Jeśli chodzi o zaopatrzenie jej w jedyny surowiec który potrzebuje czyli ogniwa to nie jest z tym większy problem gdyż mój Kajman Tankowiec zaopatruje ją z Circle of Labour lub Heretics End. Jak na razie nie zauważyłem aby ktoś kupował płytki które można sprzedać do paru fabryk w Omicron (może cena jest za wysoka) natomiast na pewno jakieś tankowce sprzedały ogniwa (kupuje je po 17Kr). Ogólnie jest duże zainteresowanie nowo powstałą fabryką jeśli chodzi o dokowanie ale nic poza tym B) Tak więc sam staram się sprzedawać te płytki krzemowe nawet nieźle zarobić na nich można.

Jeśli chodzi o drugą fabrykę Smażalnię Steków to zaopatrywanie jej także nie jest problemem, gdyż wszystkie towary potrzebne do tworzenia produktu końcowego zaopatruję w The Wall. I tu widzę także zainteresowanie nowo powstałą fabryka, także widzę że handlarze sprzedają do niej wołowinę argnu, ale z ogniwami to już nie handlują. Jeśli chodzi o kupno także nie zauważyłem aby ktoś z NPC kupował dane produkty.

Nie wiem co jest powodem tego że nikt nie kupuje ich może powód jest taki że fabryki są nowe. Ogólnie zbytnio się tym nie przejmuję bo moje statki mogą sprzedać produkt końcowy.

#15 Yacek

    Komandor

  • Gwardia
  • 9433 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X: Rebirth

Napisano 17 styczeń 2010 - 14:17

Może pobaw się cenami: O co chodzi z tymi cenami?

#16 gchojna1

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 125 postów

Napisano 18 styczeń 2010 - 07:35

Żeby kupowali ci produkty przewaznie trzeba obniżyć cenę jeden punkt ponizej średniej (przynajmniej na początku). I żeby był zysk trzeba kupować ogniwa po 12 góra 13.

#17 Omicron

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 173 postów
  • LokalizacjaOmicron Lyrae
  • Rasa: Argon
  • Gram w: X3: Terran Conflict

Napisano 18 styczeń 2010 - 10:37

Tak właśnie robię :P

#18 gchojna1

    Pilot

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 125 postów

Napisano 18 styczeń 2010 - 11:48

Do fabryk trzeba troche cierpliwości. Trzeba zapewnić fabryce surowce, ustawić ceny jak podałem a potem zająć się innymi rzeczami. Za jakiś czas produkty powinny zacząć schodzić. To zależy od umiejscowienia (choć gwiezdna wóda schodzi nawet na zadupiu). Przy takich poślednich produktach na NPC przeważnie nie ma co tak bardzo liczyć. Trzeba zadbać tez samemu o sprzedaż. Czasem trzeba bardzo długo czekać aż jakić ktoś przyleci i coś kupi. kiedyś przy kompleksie produkującym kryształy nikt mi długo nic nie kupował a potem przyleciał jeden stateczek i mi kupił kryształów za pare mln.
Wiem że nie bardzo jesteś za skryptami ale Comercial Reprezentation jest fajny. Statek kupuje surowce a potem od pewnego poziomu jesli jest dużo sprzedaje produkty.
Fabryki zaczynają przynosić jakiś tam rozsądniejszy dochód jak jest ich bardzo wiele w kompleksie. (Niestety gra wtedy sie marnie bo są wielkie spowolnienia. :P - i na to jest skrypcik.

Edit: Ups.. sory, jasne że miał być Commercial Agent. Start Commercial Representation - to komenda. Tak często włączałem ze mi sie w mózgu wypaliła.

#19 LeWaR

    Admirał

  • Admiralicja
  • 1920 postów
  • Rasa: Teladi
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude, X: Rebirth

Napisano 18 styczeń 2010 - 19:51

gchojna1 napisał:

Wiem że nie bardzo jesteś za skryptami ale Comercial Reprezentation jest fajny. Statek kupuje surowce a potem od pewnego poziomu jesli jest dużo sprzedaje produkty.


A nie Commercial Agent przypadkiem?

#20 Prowler

    Porucznik

  • Przyjaciele
  • PipPipPipPipPip
  • 1477 postów
  • Rasa: Nieznana
  • Gram w: X2: The Threat, X3: Reunion, X3: Terran Conflict, X3: Albion Prelude, X: Rebirth

Napisano 01 luty 2010 - 18:55

Ostatnio zaczynam eksperymentować z różnymi fabrykami. W Spring of Belief postawiłem prawie samowystarczalny kompleks produkujący rakiety Hornet i Aurora (po 4 fabryki na każdy produkt). Jeden TS dostarcza mu ogniwa z mojej elektrowni słonecznej, a dwa TMy sprzedają końcowe produkty w dokach zaopatrzeniowych Paranidian i bazach pirackich. Dochód jest całkiem ładny, a zawsze to jakaś odmiana B) Myślę o zrobieniu czegoś podobnego z innymi typami rakiet, w okolicach doków zaopatrzeniowych pozostałych ras.

Żeby tradycji stało się zadość :) wczoraj w Desecrated Skies postawiłem pierwszą część kolejnego samowystarczalnego megakompleksu produkującego nielegalne towary. Na razie zawiera 30 fabryk produkujących teladihuanę wraz z elektrowniami słonecznymi XL i pozostałym zapleczem, zobaczymy przy ilu uda mi się całkowicie nasycić rynek B) To samo planuję z gwiezdną wódzią w Gunne's Crusade. Ciekawe tylko czy mój komp to wytrzyma :)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych