Misje ze stoczni DDTC. Są to standardowe misje spotykane w czystej grze TC, więc ten poradnik może też przydać się w normalnej grze, jednak w DDTC są one o wiele trudniejsze ze względu na ilość i jakość wrogich statków.
Co do rodzaju misji jakie będziemy otrzymywać to wydaje mi się, że wpływ na to ma nasza reputacja bojowa i handlowa. Jeśli mamy większą (wyższy poziom) reputacji bojowej to będą przeważały misje bojowe, jeśli natomiast reputacja handlowa jest większa od reputacji bojowej to będziemy mieć przewagę misji typu dostarcz wymagane towary.
Ale nie jestem tego do końca pewny, mnie trafiają się same misje bojowe, transportowe i Taxi. Rzadko kiedy skanowanie. Ale ja zawsze mam większą reputacje bojową niż handlową, dlatego takie wnioski. Mogę się mylić.
Pierwsze misje stoczni są misjami sprawdzającymi i zawsze są takie same. Na przykład w stoczni Terran zawsze pierwszą misją będzie transport pasażera statkiem TP, a w stoczni Argonów misja eskorty konwoju handlowego.
Misja eskorty konwoju handlowego
Spoiler
Już pisałem o tym na forum. Po akceptacji misji udajemy się w przeciwnym kierunku niż wskazuje to naprowadzanie. Atak na konwój nastąpi tylko wtedy, gdy będziemy osobiście w tym samym sektorze co konwój. Jeśli unikniemy spotkania z konwojem, bezpiecznie on dotrze do stacji docelowej i misja zostanie zakończona poprawnie.
Misja transportu pasażera statkiem TP
Spoiler
Wrogie statki pojawiają się kiedy my z pasażerem wlecimy do sektora, w którym znajduje się docelowa stacja. Ominąć to można w prosty sposób: dokujemy dwoma statkami do stacji z której mamy zabrać pasażera. Jeden statek to musi być TP z Systemem Podtrzymywania Życia w ładowni, drugi to obojętne jakiego będzie rodzaju. Przesiadamy się do statku TP, pasażer wchodzi na pokład i możemy lecieć do stacji docelowej. Tylko że my zmieniamy statek na nasz drugi, TP wysyłamy zaś do stacji docelowej. Odbijamy od stacji i na SETA czekamy, aż TP bezpiecznie zadokuje do stacji docelowej, wtedy dopiero sami się tam udajemy i po zadokowaniu przesiadamy się do TP. Misja zostaje zaliczona, wrogów nie spotkaliśmy.
Skanowanie statków w poszukiwaniu nielegalnych, cennych towarów
Spoiler
Mnie w tych misjach jak do tej pory nigdy nie udało się znaleźć statku przewożącego nielegalny towar. Ale dla misji nie ma to znaczenie, ważne że wykonaliśmy odpowiednie skany statków. Do zaliczenia misji wystarczy przeskanować tylko jeden statek. Aby nie narazić się na kłopoty dobrze jest posiadać Licencje Policyjną rasy, w której sektorach mamy wykonać skanowanie statków. Ważne jest, aby w odprawie sprawdzić czy skany mamy wykonać w granicznych sektorach, czyli takich bez stoczni i Doków zaopatrzeniowych, czy w sektorach głównych, czyli z tymi stacjami. Jeśli nie ma podanej informacji o rodzaju sektorów, nie ma to znaczenie dla misji i można skanować statki w dowolnym sektorze rasy, która zleca nam skan. Oczywiście im więcej statków przeskanujemy tym więcej zarobimy, również jeśli uda nam się znaleźć statek z nielegalnym towarem więcej kredytów otrzymamy i większą reputację zdobędziemy za tę misję.
Misje szybkiej taksówki
Spoiler
Do transportu pasażera nie potrzeba statku TP, wystarczy statek klasy M4 z Systemem Podtrzymywania Życia na pokładzie. Ważne, aby był on szybki, bo w tych misjach liczy się czas dotarcia z pasażerem do stacji docelowej. Ponieważ wrogie statki pojawiają się w pobliżu stacji, która zleca nam zadanie i do której mamy dostarczyć pasażera, dobrze by było posiadać trzy statki do wykonania tej misji. Pierwszy to szybki statek z Systemem Podtrzymywania Życia w ładowni - S1. Drugi, bez znaczenia jakiej klasy, dobrze by miał w ładowni Napęd Skokowy i zapas ogniw - S2. Trzeci (nie jest wymagany, ale może się przydać) to mocny statek klasy M3 lub większy - S3. Wykonanie misji: przesiadamy się do statki S1 i odlatujemy od stacji zlecającej misje na odległość zasięgu komunikacji (jeśli mamy mod 500km comm, to jeszcze lepiej bo możemy znajdować się w dowolnym miejscu sektora i skomunikować się ze stacją). Statek S2 ustawiamy w pewnej, bezpiecznej odległości od stacji. Statek S3 zostawiamy w stacji zlecającej misję. Jeśli jesteśmy pewni że poradzi on sobie z wrogimi statkami można go zostawić blisko stacji z poleceniem "Zniszcz wszystkich wrogów". Teraz przyjmujemy misję. Wrogie statki jak tylko się pojawią, albo zostaną zniszczone przez statek S3, albo jeśli on będzie w stacji to polecą za statkiem S2. My w tym czasie udajemy się po pasażera. Musimy tylko pilnować, aby wrogie statki nie zniszczyły nam statku S2, jeśli zbliżą się za bardzo do niego, ewakuujemy go przy pomocy Napędu Skokowego. Wracamy z pasażerem i jak najszybciej lecimy do stacji docelowej. Lot na SETA i posianie Automatu Dokującego ułatwi nam to zadanie, musimy tylko po wyłączeniu SETA po każdym komunikacie o wrogich rakietach włączać ponownie. Po zadokowaniu misja zostaje zaliczona. Wrogie statki, albo zniszczył nasz statek S3, wtedy zarobimy więcej kredytów, albo pozostały pod stacją. Jeśli pozostały, to możemy przesiąść się do naszego statku S3 i zniszczyć je osobiście. Oczywiście wtedy zarobimy tylko tyle ile płaci rasa za zniszczenie wrogich statków. Jeśli nie posiadamy statku S3 możemy albo czekać aż siły obronne rasy zniszczą naszych wrogów, albo spróbować uciec ze stacji. Zamiast statku S2 można też uzyć satelity.
Misje Obrony stacji
Spoiler
Raczej dość proste. Statki atakujące są najczęściej zajęte atakiem, ogniem odpowiadają tylko te, które atakujemy. Jeśli nie posiadamy statku, którym możemy atakować wrogie M6 (to znaczy możemy, ale szanse mamy nikłe) polecam zakup rakiet Tajfun. Natomiast jeśli nie ma ich nigdzie dostępnych lub nasz statek nie może używać Tajfunów można użyć innych równie skutecznych rakiet lub Robotów Bojowych MkII. 5-6 takich robotów z poleceniem "Zniszcz mój cel" z powodzeniem poradzi sobie z najsilniejszym M6, a nawet z M7 typu Q. My w tym czasie możemy poczekać w bezpiecznej odległości, a po zniszczeniu wszystkich M6 zająć się drobnicą.
Misje patrolu sektorowego
Spoiler
Chyba najtrudniejsze misje. Wszystkie wrogie statki polują na nas. Pod warunkiem że nie ma innych statków w okolicy. Na drobnicę polecałbym statek z możliwością zamontowania Generatorów Plazmowych, ta broń jest bardzo skuteczna i energooszczędna. Na duże statki podobnie jak w misjach obrony stacji dobrze jest mieć w ładowni rakiety Tajfun lub podobne, albo kilka Robotów Bojowych MkII, jeśli skończą się nam zapasy rakiet i robotów, a w sektorze jest flota bojowa jakiejś rasy, mamy szanse wykorzystać ją do zniszczenia naszych wrogów. Podlatujemy do najsilniejszego statku floty i czekamy kiedy nasi wrogowie w pogoni za nami również się zbliżą. Potem pozostaje nam czekać, aż zostaną zniszczeni przez statki floty.
\\EDIT: byłbym zapomniał, jeśli nie uda się wykonać misji, nie ma problemu, za chwilę pojawi się następna, może tym razem się uda.
Może macie inne, lepsze sposoby wykonania misji, pochwalcie się.
Do wykonywania tych szybkich misji przewozu pasażerów najlepszy jest teladiański Kestrel. Ma ładownię na tyle dużą by przetransportować nawet parę osób, a dzięki prędkości ponad 600 m/s przy odrobinie wprawy w manewrowaniu można zwiać praktycznie przed każdym wrogim statkiem czy rakietą.
No ja używałam w poprzednich grach tego teladiańskiego Kestrela do przewozu niewolników do mojego Obiektu Rehabilitacyjnego. Tam z niewolników szkoliłam Piechotę morską. Przydatna, bo za pomocą Persolnet pransporter mogłam obsadzać mechaników, nawigatorów i innych członków mojej załogi o zróżnicowanych profesjach. Ci natomiast dawali bonusy do prędkości, zwrotności lub obrony statku. Ale co było najciekawsze nigdy mi nie przeskanowali mojego tatku może dlatego właśnie że był szybki
A ja jak zwykle z problemami....
Sytuacja wygląda następująco, robie misje w Stoczni Prezydenckiej idzie mi niezle ... w międzyczasie zacząlem robić misje w Stoczni Zysku TerranX ale tam mam misje szybkiej taksówki do sektora MARS do ktorego niestety nie mam narazie dostępu , wiec zacząlem kombinowac z piraratami... dostałem misje eskortowania konwoju (1 misja) i lecę sobie do wyznaczonego układu ale zanim dolecą do konwoju on sie rozwala sam , postanowiłem wysłac tam eskorte posłałem kilka Apachy, Eagla , Achilles Gunboata i wydełem rozkaz ochrony danych jednostek , niestety konwój dopóki ja sie tam nie pojawie stoi jak wryty i czeka... wiec ruszyłem tam swoja Naginatą z rozkazem skocz do pozycji , pojawiłem sie tuż obok jednego statku z konwoju ... i po kilku chwilach po kolei zaczeły wybuchac... trzy wybuchy i po misji... nikt ich nie atakował , po prostu buum i pustka... czy to jakis błąd czy nie moge miec kilku misji w stoczniach ... Dodam jeszcze ze stoczi jako takiej nie widze w sektorze pirackim jest jedynie Siedziba Bractwa .. ale to chyba bardziej dok zaopatrzeniowy ... i druga ciekawostka.. mam tam do wyboru misje od niejakiego Komandora Kallana Doss, DTS oraz od Komandora Kallana Doss, MMRS misje MMRS wykonuje bez zarzutu ale mija 1 od DTS sie sypie
Jak ktoś zna rozwiązanie prosze o pomoc...
Pozdrawiam Dee
1. Stocznia Terran to Nigatta, Źródło Zysku to stocznia Taledian, zdecyduj się o jakiej piszesz.
2. Może czas misji się skończył, dlatego statki wykonały skok, a nie wybuchły. Skok jest podobny do wybuchu, błysk i statku nie ma.
3. Nie ma stoczni, jest siedziba Bractwa, to DOK, zajawka była pisana dawno temu, musze ją poprawić.
4. Pierwsza misja DTS, wykonana, zresztą nie tylko ja ją wykonałem. Jest trudna, ale możliwa. Powiedź dokładnie co znaczy "sypie się" mnie to nic nie mówi. Mój samochód nie jeździ, możesz mi powiedzieć dlaczego?
1. Stocznia Terran to Nigatta, Źródło Zysku to stocznia Taledian, zdecyduj się o jakiej piszesz.
2. Może czas misji się skończył, dlatego statki wykonały skok, a nie wybuchły. Skok jest podobny do wybuchu, błysk i statku nie ma.
3. Nie ma stoczni, jest siedziba Bractwa, to DOK, zajawka była pisana dawno temu, musze ją poprawić.
4. Pierwsza misja DTS, wykonana, zresztą nie tylko ja ją wykonałem. Jest trudna, ale możliwa. Powiedź dokładnie co znaczy "sypie się" mnie to nic nie mówi. Mój samochód nie jeździ, możesz mi powiedzieć dlaczego?
Spoiler
Nie mam samochodu
1. Zgadza sie ... stocznia terran to NIigatta... ale to po prostu pomyłka mało istotna w moim pytaniu.
2. W tej misji nie ma czasu, zreszta wykonuje ja od razu po dostaniu zlecenia...., statki równiesz nie wykonały skoku gdyż jest dzwiek eksplozji.. a nie błysk wejscia w nadprzestrzeń
3. Popraw bo laicy tacy jak ja mogą sie gubić
4. Sprecyzuje... misja DTS to własnie ta misja konwoju , misja sprawdzająca moją przydatność do pomocy bractwu....a "sypie się" było po prostu nazwaniem problemu opisanego wyżej
Pierwsza misja DTS składa się z kilku etapów:
1. Obrona Bractwa przed piratami - proste.
2. Zadanie odszukania statków lub asteroid w sektorze gdzie znajduje się Bractwo. Gdy je znajdziesz musisz je zniszczyć. Tu już mały problem, statki lub asteroidy są bronione przez siły wroga, do tego w środku sektora pojawiają się kolejne wrogie statki, które lecą atakować Ciebie. Będą Cię goniły po wszystkich sektorach. Trzeba jak najszybciej zniszczyć wskazane statki lub asteroidy, potem dopiero wrogie statki broniące ich.
3. Dostajemy polecenie zniszczenia konwoju składającego się z 6 statków klasy M6. Konwój pojawia się w sektorze ziemskim. Należy jak najszybciej dolecieć do niego (skok do punktu polecany) i zniszczyć statki konwoju, jak i pozostałe statki broniące konwoju (dla misji wymagane jest zniszczenie tylko 6 M6 konwoju).
Problem w tym że w siedzibie Trybunału dostępne są także misje zlecane przez:
Komandora Kallana Doss, DTS - eskorta konwoju,oraz
Komandora Kallana Doss, MMRS - zlecenie zabójstwa.
Mam wrażenie że wykonanie jednej z nich także inicjuje cały ciąg zdarzeń taki jak przy misji obrony stacji dla przedstawiciela Trybunału Bractwa. O ile wcześniej właśnie nie wykonamy tej obrony stacji a następnie niszczenia konwoju. U mnie konwój M6 do zniszczenia pojawiał się w różnych sektorach, raz było to w sektorach borońskich niedaleko Nieznanego Sektora,kiedy indziej daleko za Black Hole Sun w sektorach splickich.
Problem misji ochrony konwoju.
Zalecasz Yacku w takich misjach by po ich rozpoczęciu lecieć w przeciwnym kierunku niż sektor startu konwoju. Jednak tylko raz taki konwój u mnie dotarł do celu w pozostałych przypadkach konwój wcale nie ruszył zaś po pewnym czasie dostaję komunikat o niepowodzeniu misji.
Przepraszam, w poprzednim poście nastąpiła pomyłka w nazwie misji, teraz poprawnie:
Misja Roid Base PHQ - jednorazowa misja:
1. Obrona Bractwa przed piratami - proste.
2. Zadanie odszukania statków lub asteroid w sektorze gdzie znajduje się Bractwo. Gdy je znajdziesz musisz je zniszczyć. Tu już mały problem, statki lub asteroidy są bronione przez siły wroga, do tego w środku sektora pojawiają się kolejne wrogie statki, które lecą atakować Ciebie. Będą Cię goniły po wszystkich sektorach. Trzeba jak najszybciej zniszczyć wskazane statki lub asteroidy, potem dopiero wrogie statki broniące ich.
3. Dostajemy polecenie zniszczenia konwoju składającego się z 6 statków klasy M6. Konwój pojawia się w sektorze ziemskim. Należy jak najszybciej dolecieć do niego (skok do punktu polecany) i zniszczyć statki konwoju, jak i pozostałe statki broniące konwoju (dla misji wymagane jest zniszczenie tylko 6 M6 konwoju).
Misje DTS
Misje wszelkiego typu, podobnie jak w Stoczniach DDTC. Nagrodami za misje są przekazywane nam za darmo, lekko uszkodzone statki lub namiary na kontenery zawierające np. unikatową, nigdzie nie produkowaną broń.
Misje MMRS
Misje wszelkiego typu, podobnie jak w Stoczniach DDTC. Nagrodami za misje są przekazywane nam za darmo, lekko uszkodzone statki lub namiary na kontenery zawierające np. unikatową, nigdzie nie produkowaną broń.
Odstęp pomiędzy kolejnymi misjami DTS i MMRS jest nieco większy niż między misjami w Stoczniach.
Można je brać równocześnie, lub naprzemiennie. Najgorsze pod względem wykonania są misje dostarczenie kogoś lub czegoś do Bazy Bractwa. Czas misji jest absurdalnie krótki, nawet ze skryptem Gateles Jumpdrive miałem czasem problem. Właśnie ze względu na te problemy z misjami nowa wersja DDTC jeszcze jest w fazie Beta.
Co do misji konwojów TS-ów. Zawsze mi się ta sztuczka udawała. Nie ważne czy brałem misję ze stoczni DDTC, Bractwa czy np. z Terracorp (pierwsza misja). Może na trasie przelotu konwoju była jakaś Twoja fabryka lub inny statek (TS) i to wystarczyło by piraci się pojawili.
Wieć jak pisałem ... mam problem z 1 misja DTS ... co dostane zlecenie, natychmiast udaje sie do wyznaczonego sektora i kiedy tam juz jestem konwój zostaje zniszczony przez statek(i) widma... nic nie widac tylko eksplozje , po czym dostaje komunikat z bazy piratow co bym sie wynosił.... misje obrony dzialaja poprawnie...
Ale i tak juz pomoc Wasza sie nie przyda bo sie wsiciekłem i odinstalowłem gre... jak odpoczne to zainstaluje od nowa...
Pozdrawiam Dee