Skocz do zawartości

Salvage Command Suite (dawne Salvage Claim Software Mk1)


Yacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj przydarzyła mi się naprawdę dziwna rzecz. Zasuwając swoim Magnetarem z zadokowaną Novą przez galaktykę, bawiłem się menu SCS'a. Przypadkowo kliknąłem naprawę zadokowanych statków (czyli mojej Novy). Statek natychmiast opuścił hangar, a po chwili pojawił się Statek Naprawczy. Mając go jako cel kliknąłem na niego 2 razy przyciskiem wywołania SCS'a próbując go odwołać. Dopiero po chwili odkryłem, że odwołuje go się z menu SCS'a, które się odpaliło, dopiero za 3 razem, gdy Statek Naprawczy nie był zaznaczony jako cel. Nakazałem Novie powrót do Magnetara. Bałem się, że zabuliłem, za to wezwanie naprawy, więc sprawdziłem stan konta. Ku mojemu zdziwieniu odkryłem, że stan mojego konta wzrósł z 5 milionów do... 335! Musiałem pozbyć się tych pieniędzy, bo taka kasa psuje zabawę, więc kupowałem i sprzedawałem cały czas statki, aż stan mojego konta spadł do właściwego poziomu. Ale sytuacja jaka mi się przydarzyła jest co najmniej dziwna. Błąd skryptu? Gry? A może tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 30.12.2012 o 13:48, Yacek napisał:

Każdy Aran naprawia zadokowane w nim statki.

Mylisz się ponieważ Aran naprawia również okręty w jego pobliżu nie muszą być na nim zadokowane.

W dniu 30.12.2012 o 13:48, Yacek napisał:

Tylko że ten cheat z podnoszeniem prędkości statków, jest efektem ubocznym SCS-a, nie wiem nawet czy autor o tym wie, chyba nikt mu nie zgłosił tego jako błędu.

Wie ale nie do końca chce to usunąć jak wynika z cytatu:

If you use the SCS 'collect wares' commands they will not pick-up and install engine/rudder/cargo upgrades above the maximum allowed. Once the maximum has been reached, any additional upgrades will be stored on-board the ship in its inventory (which can then be deployed onto another ship or to a carrier) at a later time.

I think I wrote in that you can also use the 'equip from inventory' command to remove overtuned wares.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przez przypadek zauważyłem ciekawą sprawę (zwłaszcza z bugiem SCSa - przegięcie prędkości statków) która nie jest sprzeczna z prawami fizyki (dziwna rzecz w grach) a mianowicie prędkość statku dolicza się do prędkości pocisków broni. Zauważyłem to przez przypadek odpalając salwę do odlatującego pirata który zasuwał ponad 500 a ja strzelałem z broni o prędkości 430 i lecąc za nim z prędkością około 300. Bardzo się zdziwiłem jak po chwili pirat się rozleciał. Moje spostrzeżenie można w bardzo prosty sposób sprawdzić wystarczy namierzyć kogoś przelatującego obok na celownik i zacząć przyspieszać, zwalniać co będzie skutkować zmianą położenia automatycznego celownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Używam tego skryptu od ładnych paru lat i nigdy nie miałem z nim żadnych problemów, od wczoraj skrypt ten ma do czynienia z AP + XRM (SCS wersja 3.38) i chyba przestałem ogarniać co ten program robi.

1. Czemu gdy mam jako cel zaznaczoną bramę/stację i kliknę menu SCS (Wcześniej wyskakiwało te właśnie menu, można było skanować itp itd) obok owej stacji/bramy pojawia się satelita, z znikąd pojawia sie hyperion (hyperion-duch warto zaznaczyć, nie da rady ani strzelić w niego ani uderzyć statkiem - przelatujemy na wylot 😛) który zaczyna nawalać w tą stację z jakieś śmiesznej broni ? Jak to wyłączyć? Bawiłem się opcjami i nic nie wykombinowałem.

2. Nagle nie wiem czemu w jednym sektorze zaczęły zbierać się masowo puste statki z całej galaktyki, restart SCS nie pomógł żeby to odkręcić

W dniu 3.02.2013 o 13:08, heimdall napisał:

Przez przypadek zauważyłem ciekawą sprawę (zwłaszcza z bugiem SCSa - przegięcie prędkości statków) która nie jest sprzeczna z prawami fizyki (dziwna rzecz w grach) a mianowicie prędkość statku dolicza się do prędkości pocisków broni. Zauważyłem to przez przypadek odpalając salwę do odlatującego pirata który zasuwał ponad 500 a ja strzelałem z broni o prędkości 430 i lecąc za nim z prędkością około 300. Bardzo się zdziwiłem jak po chwili pirat się rozleciał. Moje spostrzeżenie można w bardzo prosty sposób sprawdzić wystarczy namierzyć kogoś przelatującego obok na celownik i zacząć przyspieszać, zwalniać co będzie skutkować zmianą położenia automatycznego celownika.

Jest to jak najbardziej prawidłowe zachowanie, w końcu gramy w symulator. Jeżeli wektory prędkości mają zwroty w tą samą stronę i są równoległe, dodają się, jak są równoległe ale zwroty mają przeciwlegle do siebie - odejmuje (Działania na wektorach). Autobus jedzie 50km/h, Ty idziesz w przód 5km/h, względem autobusu co prawda poruszasz się 5km/h, jednak dla obserwatora spoza autobusu Twoje położenie względem nieruchomego punktu na ziemi zmienia się o 55km/h. Teraz pomyśl tylko jakie katusze musi przechodzić procesor obliczając jak będą zmieniać się trajektorie lotu pocisków przy obrotach statków, skrętach itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bo teraz masz domyślna akcję dla SCS - utylizację wraków lub naprawę stacji. Ona powoduje pojawienie się Hyperiona z Laserem Naprawczym w slotach. Używasz jak piszesz od dawna SCS-a , a wraków nigdy nie utylizowałeś? Zobacz do konfiguracji SCS i sprawdź przełącznik "Wyłącz 'inteligentne' skróty Poleceń".

Jaką masz wersję SCS-a? Najnowsza to 4.11 link do niej jest gdzieś w ostatnich postach w temacie SCS na forum Egosoftu. W pierwszym poście tamtego tematu dostępna jest wersja 4.07.

Nie ważne jakiej wersji używasz, to dostępne w niej jest aktualne spolszczenie skryptu, nie używaj innego (starego) pliku tłumaczenia skryptu, bo może właśnie dojść do problemów z rozkazami (inny będzie opisany, a inny wykonywany po wybraniu rozkazu), To niestety wina ciągłych zmian w kolejności ID w pliku tekstowym.

2. Dziwne. Nigdy nie spotkałem się z czymś takim. SCS generuje losowe opuszczone statki (można o nich przeczytać w dzienniku wiadomości) ale nie masowo i nie w jednym sektorze. Może działa ci Mobilny Złomiarz (statek M2 z nazwą Pole Widzenia (dostępny). Normalnie to my po komunikacji z nim wydajemy mu polecenie zbierania opuszczonych statków w jakimś sektorze, dla nas, za odpowiednią opłatą. Może przez problem z pomieszanymi rozkazami uruchomiłeś go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Od jakiegoś roku, może dłużej używam tej samej instalki SCS scs.338.spk, która ma spolszczenie wbudowane w sobie. Nigdy nie utylizowałem wraków SCS'em, zawsze służył mi tylko do przejmowania pożądanych statków lub ew skanowania. Zawsze, nawet przedwczoraj jak grałem w czystego AP (wersja 2.0), to mając na celowniku stacje/bramę, po wciśnięciu klawisza SCS wyskakiwało jego menu, jednak przedwczoraj chcąc zagrać w XTM'a upgradowałem AP do najnowszej wersji (w sterylny sposób - dezinstalacja skryptów, samej gry, czyszczenie rejestru, nowe AP, update, XTM) wyskakuje mu właśnie coś takiego. Z tym skrótem inteligentnych poleceń ogarnę jutro jak będę miał dostęp do komputera z AP. Mam nadzieje że wyłączając tą opcję dalej będzie działało przejmowanie statków/astronautów/kontenerów na klawiszu SCS'a.

2. Nie uruchamiałem złomiarza. Wygląda to tak że przez bramy skokowe lecą wszędzie pouszkadzane puste statki (Nazwy bez ras, po prostu Bułat, J, Smok, Ciężka nemesis) które da się przejąć normalnie. Jutro zrobię wam screeny to zobaczycie o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zassałem wersję 4.11, wpierw odinstalowałem w grze a potem przez ukochanego PM'a, wrzuciłem wersję najnowszą, brak jakichkolwiek problemów, hyperion nie wyskakuje przy każdym naduszeniu na klawisz uruchomienia SCS'a, jednak puste statki dalej zbierały sie w środku sektora Avarice. Próbowałem w nie strzelać z broni, niszczyć rakietami o dużym promieniu wybuchu, rozwalać "ciałem" M7, nawet ustawienie w NPC Bailing Addon samodestrukcji na 1 minute oraz w nowym SCS'ie złomiarzy NPC na 0 godzin nic nie dały, byłem zmuszony zacząć zabawę od nowa (Na szczęście na liczniku nie było wiele - jakieś 5 godzin). Wielkie dzięki za pomoc 😉

Załączam kilka screenów obrazujących pogrom mojego procesora.

http://img194.imageshack.us/img194/1381/37631978.jpg

http://img825.imageshack.us/img825/5940/49036315.jpg

http://img39.imageshack.us/img39/4300/10626526.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/3528/92042241.jpg

Przy okazji instalacji najnowszej wersji SCSa zapoznałem się z plikiem readme, w którym wyczytałem co było źródłem problemu z latającymi opuszczonymi statkami. Bawiąc się modem musiałem przypadkowo uruchomić opcję cheat zatytułowaną "Universle Salvager" która nakazuje wszystkim opuszczonym obiektom z całego wszechświata lecieć do sektora Avarice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 11.08.2012 o 21:24, Yacek napisał:

Skrypt dodaje statek latający po sektorze LooMancksStrats Legacy. Statek jest klasy M2, nazywa się "Pole Widzenia", po skomunikowaniu się z nim można zlecić mu zbieranie opuszczonych statków w wybranym sektorze, oczywiście za skromna opłatą.

Natomiast na starcie nowej gry ze skryptem lub po zainstalowaniu, skrypt generuje w losowych sektorach kilka opuszczonych statków, w tym statek TL. Zobacz do dziennika wiadomości, będzie tam lista wygenerowanych statków.

Tobie akurat wygenerował takiego TL, ale jego nazwa nic nie określa, to tylko zwykły opuszczony TL.

ups

Zanim przeczytałem ten post to namierzyłem Xenon K w sektorze pirackim niedaleko od LooMancksStrats Legacy. Miał właśnie dziwną nazwę i nie był czerwony (jak reszta Xenonów). Wezwałem swojego Tygrysa, trochę go osłabiłem i przejąłem za pomocą skryptu Bailling addon i właśnie SCS 😀

Później przetestowałem go czyszcząc sektor Xenonów i wszystko grało.

Raz tylko jak mu wrzucałem ogniwa (już po tym testowym wyczyszczeniu sektora) to pojawiły się jakieś opcje i zmienił nazwę na tę starą. Ale później znowu zmieniłem mu na swoją nazwę i do teraz jest ok.

Ciekawe co będzie dalej i czy ktoś miał podobny temat.

Gram w X3TC patch 3.2 bez modów, z kilkoma skryptami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam jeszcze ciekawostkę z dzisiaj. Zasadziłem się Tygrysem na Tyra i udało mi się go przejąć dzięki SCS i Baling add on. Wyglądało to tak, że po wyskoczeniu pilotów z Tyra 3 Skirniry M7M i 20 M3 Thor z obstawy Tyra ruszyły na mnie. Połączyłem się z Kapitanem jednego ze Skirnirów i przeprosiłem za otwarcie ognia. Ok zrobili się na niebiesko. Więc podleciałem do Tyra żeby go przejąć SCSem i tu duża niespodzianka bo oprócz Tyra przejąłem cały zespół uderzeniowy i to 1 klawiszem bez uszkadzania tych statków. Także z jednej wyprawy na Tyra zrobiło mi się 3 Skirniry i 20 Thorów dodatkowo. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zutylizowałem jeden wrak za pomocą Hyperiona w SCS 4.07 (co ciekawe był w sektorze z HUBem). Dużo bogatych kontenerów wyszło w tym poszukiwane procesory do fabuły HUB.

I tu małe spostrzeżenie, kontenery są bardzo ciasno obok siebie, zajeły mi ładownie 2 statków klasy TL (razem 110000 cargo).

Żeby je załadować to musiałem się nieźle napocić lekkimi ruchami klawiaturą bo jak wlatywałem 1 TLem w te kontenery to powyżej ładowności TLa reszta kontenerów się rozbijała (a szkoda towarów).

I taka ciekawostka, Hyperion zgarnia bez ruchu kontener z odległości 1 km, a TL musi w niego wlecieć. Tylko że niektóre kontenery przekraczały ładowność Hyperiona.

Stąd moja zabawa TLami. Co dziwne dużo w tym frajdy.

Także polecam zabawę tym poleceniem SCSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Ktoś był na tyle zawzięty aby znaleźć porwany statek, z "misji" SCS-a, jaką dostaje się na samym starcie gry?

W Merchant Haven uratowałem astronautkę, która wołała o pomoc (wiadomość do dziennika), a po wysadzeniu jej na dowolnej stacji powiedziała mi, w którym sektorze znajduje się ten porwany okręt. Chcąc dowiedzieć się czegoś o tym tajemniczym prototypie i przy okazji choć raz skończyć tą "misję" wpadłem z całą eskadrą do Guiding Star i.... nic.

Rapiery Odkrywcze(skanery tripleksowe/wojskowe) nie znalazły niczego, mimo, że latały po 100km od środka mapy. Co prawda nie zdążyłem jeszcze przygotować takich lotów w pionie i ukosie, ale najpewniej będę musiał sam odlecieć wyżej i kazać robić zwiedzanie sektora od mojej pozycji(mam nadzieję, że zadziała).

Czy ktoś znalazł kiedyś ten prototyp? Jedynie moje pytanie to czy był okropnie daleko? Czy jest możliwe, że Bailing Addon usunął ten opuszczony statek?

P.S Mapa Scorpa i SCS milczą na temat opuszczonych statków w sektorze, obserwacje wzrokowe nawet przy użyciu kamer z Rapierów nic nie dały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz, przez przypadek.

Statek jest niewykrywalny przez mapę Scorpoa i SCS (bo by było za łatwo).

Jego lokalizacja w sektorze to losowa sprawa, wiec kwestias szczęścia czy się go wypatrzy od razu, czy po kilku latach błądzenia.

A co do samego statku, to jest normalny experimental shutle. Nie pamiętam, czy miał podrasowane osiągi. W sumie nic specjalnego, raczej więcej satysfakcji niż korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, pytanie ultra-amatora do tego skryptu.

Jak się nim przejmuje statki?

Tak, dobrze widzicie. Pare dni temu zarzuciłem ten skrypt po to by po 48h go odinstalować z prostej przyczyny - nie mogłem znaleźć tam prostego, zwykłego klawisza/komendy do przejęcia statku, który miałem przed sobą w odległości 150m. Tak, oprogramowanie miałem. Wszystko miałem. Całe to stado opcji różnych przejrzałem wzdłuż i wszerz. Powyłączałem mase pierdół, które w tym skrypcie były cholera wie po co. To jakaś kobyła a ja szukałem czegoś do przejmowania i chciałem zainstalować to zamiast Salvage Claim Software.

Ale wychrzaniłem bo w tym całym stadzie kolorków, opcji cheatowych, dziwnych ustawień itp po prostu nie byłem w stanie znaleźć zwykłego przejmowania statków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przypisać skrót do polecenia przejęcia. Wtedy wybieramy statek do przejęcia na cel i naciskany przypisany wcześniej klawisz skrótu.

Można też w rozkazach SCS wydać polecenie przejmij statek - musi on być wybrany jako nasz cel, lub przejmie wszystkie statki w sektorze, wtedy statek któremu wydany to polecenie będzie latał po sektorze i przejmował wszystkie opuszczone statki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie szukałem gdzie ustawić skrót do przejęcia - nie znalazłem. Jedyny skrót jaki posiadałem i ustawiłem to do odpalenia całego menu z ustawieniami SCSa. W komendach też nic nie znalazłem.

Edit.

Zresztą - i tak w sumie nie będę go używał. Potrzebuję czegoś prostego z jedną komendą a nie kobyły z kilkudziesięcioma dziwnymi opcjami, zwłaszcza, że Baila mam zamiar uzywać jak do tej pory do sporadycznego złowienia maks M3 a do tego to w sumie wystarczy podlecieć do myśliwca poniżej 100m i przejąć statek zwykłą komendą spod prawego klawisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kobyła jest konfigurowalny, możesz mieć dostęp tylko do tych opcji, których chcesz używać. Zresztą, nigdy nie wiadomo, kiedy jakieś polecenie dostępne dzięki temu skryptów i nie okaże się przydatne. Sam uzywalem około 20% potencjału skryptu, ale nie zamienionym go na żaden inny. Możliwości zmian rozgrywki jakie daje ten skrypt są spore. Raz np. grałem używając opcji utylizacji wraków stacji. Całą swoja gospodarkę podporzadkowalem pod osiąganie zysków tylko z towarów z utylizacji stacji. Fajnie się grało.

Co do braku skrótu do przypisania, to zacznij nową gre i zobacz. Jeśli będzie to znaczy ze instalacja skryptu w czasie gry nie dopisała nowego skkrotu. Ale na to tez byłaby rada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że coś nie pykło bo pojawiły mi się też readtexty momentami, pomimo parukrotnego sprawdzenia wrzuconych polonizacji. Może tam gdzieś się właśnie coś kryło. Whatever, na razie i tak mój model w obecnej rozgrywce takiej kobyły nie potrzebuje. Może jak się dosiądę do AP, ale na razie - no thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2015 o 22:17, pshemozz napisał:

Możliwe, że coś nie pykło bo pojawiły mi się też readtexty momentami, pomimo parukrotnego sprawdzenia wrzuconych polonizacji.

Jakich polonizacji? Na Mamucie jest tłumaczenie dla wersji 3.34 obecnie dostępna wersja to 4.11 i posiada ona juz aktualne tłumaczenie. Aktualne tłumaczenie skryptu jest w nim dostępne od kilku juz wersji. Pisałem o tym przy okazji informacji o każdej aktualizacji. Gdybyś tak laskawie zechciał przeglądać choć pobieżnie posty w tym temacie, uniknalbys readtextów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...