Skocz do zawartości

System uzbrojenia CODEA v3.1.13


Jagoda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja powiem to tak w ten sposób że gdy zamieszczasz opis na temat jakiegoś skryptu to twoim obowiązkiem jest zamieścić w miarę dobry opis a nie SMS (Short Message Service ). A to czy każdy umie angielski to wielce wątpię, dlaczego ? A to dlatego że w szkołach nie nauczają tylko wyłącznie angielskiego ale niemieckiego i francuskiego też. Więc nie każdy może wejść sobie na stronę Ego i poczytać w języku angielskim.

A tak szczerze mówiąc czytałam cały temat odnośnie CODEA ale nie wyraziłam swego zdania, bo moim zdaniem będzie lepiej jak każdy przetestuje go sam i wyrazi swoje osobiste zdanie na temat skryptu.

Nie rozumiem tylko czemu się czepiasz Yacka, bo się czepiasz, boli cię coś ? Ja uważam że tak,tylko starasz się zachować twarz.

Mi generalnie rozchodzi się o to że XUDB jest dla nas, tutaj wymieniamy się spostrzeżeniami i doświadczeniami, jak to też że wzajemnie opisujemy sobie skrypty jak i je spolszczamy. I nie powinno być tak że nowo otwarty temat ma jedno zdanie i link na stronę ego bo nie oto chodzi. Bo równie dobrze możemy wchodzić bezpośrednio na Ego i tam sobie rozmawiać. Na stronie Ego anie jeden skrypt nie ma jednego zdania są ładnie przedstawione opisane.

Mam takie pytanie skoro tak dobrze znasz angielski czemu nie spolszczyłeś tego skryptu? Ja zerwałam nockę i weekend ale zrobiłam to by każdy mógł pograć w polską wersję. I nie robiłam łaski po prostu chciałam, nie czekałam aż ktoś to zrobi.

Tak owszem przyznaję się że to był mój błąd powinnam była wcześniej wyszukać czy faktycznie jest już taki temat który ty założyłeś. I przyznam się szczerze że jak byś zamieści tam obszerniejszy opis to sama bym zaproponowała Yackowi by mój temat zamieścił w twoim, bo ty byłeś pierwszy, no ale to był SMS z linkiem nie opis.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A ja powiem to tak w ten sposób że gdy zamieszczasz opis na temat jakiegoś skryptu to twoim obowiązkiem jest zamieścić w miarę dobry opis a nie SMS (Short Message Service ).

SMS powiadasz? mógłbym podać "n" linków do tematów na tym forum z takimi SMS'ami gdzie autorzy tematów później dopisywali swoje "przeżycia" ze skryptem i odpowiadali na zapytania.

Cytat

A to czy każdy umie angielski to wielce wątpię, dlaczego ? A to dlatego że w szkołach nie nauczają tylko wyłącznie angielskiego ale niemieckiego i francuskiego też. Więc nie każdy może wejść sobie na stronę Ego i poczytać w języku angielskim.

Uwierz jak ludziom zależy to naprawdę sobie poradzą... zwłaszcza że angielski jest tak banalnym językiem w porównaniu do reszty... Może i ludzie są leniwi ale są też wyjątkowo zaradni gdy im na czymś zależy. Co oczywiście nie wyklucza możliwości przetłumaczenia czegoś....

Cytat

Nie rozumiem tylko czemu się czepiasz Yacka, bo się czepiasz, boli cię coś ?

Nic mnie nie boli teoretycznie czuje się nieźle, czepiam się Yacka bo sę trochę zasłużył.

Cytat

Ja uważam że tak,tylko starasz się zachować twarz.

Nie obchodzi mnie co o mnie ludzie myślą więc tutaj zachowanie twarzy jest zbyteczne.... Zresztą z tego co powiedziałaś to wywnioskowałem że czepiam się Yacka żeby zachować twarz? haha padłem ze śmiechu. 😀 Aż tak nisko upadliśmy?

Cytat

Mi generalnie rozchodzi się o to że XUDB jest dla nas, tutaj wymieniamy się spostrzeżeniami i doświadczeniami

Nie chce za specjalnie tego ruszać, ale gdzie Twoje doświadczenia opisane z tym skryptem?

Cytat

, jak to też że wzajemnie opisujemy sobie skrypty jak i je spolszczamy

No to bardzo fajnie... tak powinno być i tak trzymać dalej...

Cytat

I nie powinno być tak że nowo otwarty temat ma jedno zdanie i link na stronę ego bo nie oto chodzi. Bo równie dobrze możemy wchodzić bezpośrednio na Ego i tam sobie rozmawiać. Na stronie Ego anie jeden skrypt nie ma jednego zdania są ładnie przedstawione opisane.

Gratuluje piękne opisane tylko że 30% z nich jest zbugowane lub nie działa tak jakby się tego chciało. Ale jest piknie opisane grunt to frunt.

Cytat

Mam takie pytanie skoro tak dobrze znasz angielski czemu nie spolszczyłeś tego skryptu?

Yyy uuu a co ja pisałem wcześniej? że nie znam "dobrze" angielskiego.

Cytat

Ja zerwałam nockę i weekend ale zrobiłam to by każdy mógł pograć w polską wersję. I nie robiłam łaski po prostu chciałam, nie czekałam aż ktoś to zrobi.

No to gratuluje widać było Ci to potrzebne. Naprawdę gratuje włożenie ciężkiej pracy w skrypt który hmm nie działa? przynajmniej nie działa tak jak powinien.

Pomijając tę uszczypliwość wyżej... Bardzo fajnie że przetłumaczyłaś ten skrypt i w ogóle, jesteśmy wdzięczni, ale ja poszedłem trochę inną drogą najpierw go chciałem przetestować.... nie działał "poprawnie" (to mało powiedziane) i se dałem spokój.

Cytat

Tak owszem przyznaję się że to był mój błąd powinnam była wcześniej wyszukać czy faktycznie jest już taki temat który ty założyłeś. I przyznam się szczerze że jak byś zamieści tam obszerniejszy opis to sama bym zaproponowała Yackowi by mój temat zamieścił w twoim, bo ty byłeś pierwszy, no ale to był SMS z linkiem nie opis.

Pozdrawiam

A czy ja już pisałem że nie było moim celem opisywać co ten skrypt w sobie ma... nie było moim celem zamieszczenia tłumaczenia, nie było moim celem przełożenia jego angielskiego opisu... rany chciałem go tylko przetestować, a później mieć gdzie zamieścić jak ten skrypt działa i w ogóle.

Chyba nie byłoby w ogóle tematu jakby mój "topic" zaczynał się tak:

"Skrypt jest do bani..."

Bo wtedy nie byłoby pomysłów że "mogłeś poświęcić czas i przetłumaczyć cała opiskę z forum ego. Zamieściłem krótkiego wstępniaka żeby to się od czegoś zaczynało i miało to ręce i nogi.

Ty nie napisałaś swoich doświadczeń - nie przetestowałaś skryptu.... a dla większości ludzi to jest najważniejsze... po kit mi suchy opis możliwości skryptu? połowa z nich może być nieużyteczna a druga połowa zbugowana... Ale skrypt ma opis na 20 stron A4.... z obrazkami filmami i czegokolwiek sobie dusza za marzy... ale nie ma opinii nie ma

PS znowu w sumie wychodzi że pisze to samo co parę postów wyżej. Czy Wy w ogóle nie czytacie wcześniejszych postów? tylko od razu odpowiadacie na te które są na ostatniej stronie? Strona 2 post ostatni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może w takim razie skasujemy dział ze skryptami i zamieścimy nowy dział Ego w którym automatycznie przekieruje nas na stronę ze skryptami i modami na stronie ego ? A mimo to z jakiś powodów ktoś zamieścił tam dział na XUDB o skryptach i są tam one opisywane. Nie rozumiem tylko czemu aż tak bardzo upierasz się że należy nie opisywać tematów tylko je czytać na stronie ego. Za czasochłonne ? A może to ty tak dobrze nie rozumiesz angielskiego?

A wątpię by Yacek zasłuży sobie czymkolwiek na to byś się ko czepiał, przez sam szacunek nawet nie powinieneś był tego pisać.

A czy angielski jest banalnym językiem hmm wątpię. Tym bardziej że jak ktoś uczy się niemieckiego to nie nauczy się nawet w rok tego by zrozumiał wszystko to co jest napisane w opisie skryptu na stronie ego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Chyba nie robisz tu za czyjegoś adwokata? Vide Yacka?

Nie, aczkolwiek czytając niektóre posty to ja bym już dawno strzeliła sobie w łeb 😀

A ty jesteś zły na niego za to że pisze tobie prawdę 😀 A z niewyjaśnionych powodów strzelasz fochy 😀

PS. A ja myślałam że już coś się tam doczytam 😀 a tam ..... nic szczególnego 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

No to może w takim razie skasujemy dział ze skryptami i zamieścimy nowy dział Ego w którym automatycznie przekieruje nas na stronę ze skryptami i modami na stronie ego ?

Czy ja coś pisałem o tym że to jest nie potrzebne? Nie przeginaj.

Cytat

Nie, aczkolwiek czytając niektóre posty to ja bym już dawno strzeliła sobie w łeb

myślę że czytając takie teksty jak ten na początku tego postu można se strzelić w łeb z tym sie zgadzam.

Cytat

A mimo to z jakiś powodów ktoś zamieścił tam dział na XUDB o skryptach i są tam one opisywane. Nie rozumiem tylko czemu aż tak bardzo upierasz się że należy nie opisywać tematów tylko je czytać na stronie ego.

A kiedy tak napisałem? krótki opis powinen być ale w tematach o skryptach powinny być przedewszystkim doświadczenia graczy ze skryptem. Jak już pisałem napisze i 5 raz... nie potrzebna mi jest opisówka na 5 stron A4 jeśli ten skrypt jest zabugowany/nie działa.

Cytat

A wątpię by Yacek zasłuży sobie czymkolwiek na to byś się ko czepiał, przez sam szacunek nawet nie powinieneś był tego pisać.

Nie zapychaj mnie tu szacunkiem do Yacka... bo go szanuje a to że czasem coś przeskrobie to nie można już zwrócić mu na to uwagi "bo nie masz szacunku"?

Cytat

A czy angielski jest banalnym językiem hmm wątpię. Tym bardziej że jak ktoś uczy się niemieckiego to nie nauczy się nawet w rok tego by zrozumiał wszystko to co jest napisane w opisie skryptu na stronie ego.

Angielski nigdy nie polegał na rozumieniu całości tylko ogółu. Znam ludzi którzy całe życzie uczyli się Rosyjskiego/Niemieckiego a angielski "sam do nich przyszedł" z otaczającego ich świata - umieją go gówniano bo nie przywiązują do tego wagi ale rozumieją co się do nich pisze i mówi.

Jedna rzecz jest bardzo ciekawa Ty nie czytasz całości postów tylko wybrane fragmenty bo tak nie pisałabyś o takich rzeczy:

Cytat

No to może w takim razie skasujemy dział ze skryptami i zamieścimy nowy dział Ego w którym automatycznie przekieruje nas na stronę ze skryptami i modami na stronie ego ?

Bo to że ja napisałem to przede wszystkim ważne są "doświadczenia" ze skryptem napisane przez graczy, tego już nie zauważyłaś i od razu draka że trzeba skasować.

Proponuje otrzeźwieć i nie pisać takich rzeczy jak:

Cytat

ale zapewniam że nie zobaczycie jakiegokolwiek wysiłku z mojej strony odnośnie skryptów jak i tematów.

Cytat

Nie, aczkolwiek czytając niektóre posty to ja bym już dawno strzeliła sobie w łeb 😀

Naprawdę nie pomagają wizerunku. Bo można po nich wywnioskować żę masz z 10 lat... walnie focha i ze skrajności w skrajności skoro nie może być tak jak ja chce to skasować całość:

Cytat

No to może w takim razie skasujemy dział ze skryptami i zamieścimy nowy dział Ego w którym automatycznie przekieruje nas na stronę ze skryptami i modami na stronie ego ?

PS w całej tej dyskusji przekonuje Cię w sumie tymi samymi argumentami że ważny jak nie najważniejszy jest OPIS doświadczeń graczy z tym skryptem jak działa itd. Natomiast Ty próbujesz mi wpoić że powinien być przetłumaczony obszerny opis skryptu, ale argumenty proszę? (tylko błagam nie na zasadzie że jak bez opis to skasujmy dział skrypty)

Bo ja proszę bardzo podwórze jeszcze raz po co komu opis skryptu na pare stron A4 z rysunkami i filmami, jak nie będzie doświadczeń ze skryptem opisanych czy on w ogóle działa czy się przydaje czy zbugowany czy może zastąpić innym lepszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A kiedy tak napisałem? krótki opis powinen być ale w tematach o skryptach powinny być przedewszystkim doświadczenia graczy ze skryptem. Jak już pisałem napisze i 5 raz... nie potrzebna mi jest opisówka na 5 stron A4 jeśli ten skrypt jest zabugowany/nie działa.

Może nie jest tak zabugowany, może to właśnie z powodu jego nieznajomości nie wiesz jak go poprawnie i efektywnie używać. Ten skrypt np. do poprawnego działania wymaga instalacji dodatkowej biblioteki skryptów. Mam nadzieję że nie popełniłeś błędu i zainstalowałeś tę bibliotekę gdy sprawdzałeś skrypt. Dlatego właśnie opisy procesu instalacji, konfiguracji i wykorzystania są tak ważne.

Cytat

Nie zapychaj mnie tu szacunkiem do Yacka... bo go szanuje a to że czasem coś przeskrobie to nie można już zwrócić mu na to uwagi "bo nie masz szacunku"?

Uwagę, szczególnie konstruktywną, można jak najbardziej zwrócić. Uznam argumenty za słuszne, dostosuję (się też), nie przekonają mnie, będę polemizował. Tylko proszę nigdy nie traktować tego za kłótnię. A to że czasem podpuszczam innych do wymiany poglądów, nie traktujcie obraźliwie lub jako mojego wywyższania, bo wpędzacie mnie w kompleksy niższości 😀

Proponuję zakończyć na tym dalszą dyskusję.

Konrad, napisz może listę swoich skryptów w temacie Nasze skrypty. Będę miał czas i będę szukał skryptu do spolszczenia to zaglądnę do Twojej listy i procenty ci urosną 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Może nie jest tak zabugowany, może to właśnie z powodu jego nieznajomości nie wiesz jak go poprawnie i efektywnie używać. Ten skrypt np. do poprawnego działania wymaga instalacji dodatkowej biblioteki skryptów. Mam nadzieję że nie popełniłeś błędu i zainstalowałeś tę bibliotekę gdy sprawdzałeś skrypt. Dlatego właśnie opisy procesu instalacji, konfiguracji i wykorzystania są tak ważne.

Nie popełniłem tego błędu, instrukcje instalacji przeczytałem i wszystkie potrzebne rzeczy zostały zainstalowane. Bugi jak sam możesz przeczytać w tym skrypcie nie polegały na tym w sumie że coś totalnie nie działa....

Cytat

Uwagę, szczególnie konstruktywną, można jak najbardziej zwrócić. Uznam argumenty za słuszne, dostosuję (się też), nie przekonają mnie, będę polemizował. Tylko proszę nigdy nie traktować tego za kłótnię. A to że czasem podpuszczam innych do wymiany poglądów, nie traktujcie obraźliwie lub jako mojego wywyższania, bo wpędzacie mnie w kompleksy niższości 😀

O i to jest podejście! 😀

Cytat

Konrad, napisz może listę swoich skryptów w temacie Nasze skrypty. Będę miał czas i będę szukał skryptu do spolszczenia to zaglądnę do Twojej listy i procenty ci urosną 😀

OK zaraz tak zrobię, z drugiej strony możesz wysyłać na pm czy email... pliki tekstowe do tłumaczenia lub nazwę skryptu, w wolnej chwili przetłumaczę (na razie i tak nie gram w X na studiach za dużo roboty). Na tłumaczenie znajdzie się czas...

(z moich skryptów duża większość ma swoje tłumaczenie na mamucie - z lenistwa i tak używam wersji angielskich)

//edit

Lista już zrobiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem listę, większość skryptów przetłumaczona. Te kilka bez tłumaczenia w wolnej chwili spróbuję przetłumaczyć. Jak chcesz tłumaczyć to wiesz gdzie szukać informacji o przetłumaczonych skryptach. Jak coś przetłumaczysz to też wiesz jak się ze mną skontaktować, abym wystawił plik tekstowy na Mamuta.

Więc cóż dodać? Powodzenia w tłumaczeniu?! 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... Coraz bardziej widzę zamykanie się w kokon niektórych członków forum...

Napiszę swoje zdanie na ten temat... Bo trochę mnie już irytuje postawa niektórych z Was w prowadzeniu dyskusji.

Zgadzam się z Konradem w kwestii opisu skryptów. Dla mnie najważniejsza jest esencja. Jeżeli zabraknie jej w opisie, to chętnie poczytam doświadczenia graczy używającego danego skryptu. Jeden napisze, że fajny, wyjaśni dlaczego, innemu się nie spodoba. I Yacku od kiedy jak komuś się nie podoba jakiś skrypt, to od razu ten człowiek jest be? (daruje sobie niskolotne porównania, które zapewne wielu uzytkowników mogłoby w dalszej części tego akapitu dodać...).

Duo. Konrad pisze w swoim stylu. Nie podoba się komuś? Niech stworzy własny opis, doda swoje ekscesje ze skryptem, a nie od razu torpeduje... Tak Jagodo, Ty lubisz urozmaicać opisy, mi na przykład niekoniecznie chce się zawsze je czytać. Wolałbym skondensowaną dawkę konkretów. Taki mam styl, Ty masz inny. To że jesteśmy inni, dodaje "smaku" do forum, tak, że ludzie chcą tu przebywać.

Tertio. Tak. Yacku i Jagodo, czepiacie się ostatnio dosyć mocno i to o wręcz banalne kwestie. Rozumiem, czasem dla żartów, ale, gdy w tym samym momencie atakuje się kogoś, jest to już niefair. Szczególnie, gdy narusza się czyjąś godność i prawo do posiadania swojego zdania.

Taka tam mała refleksja po przeczytaniu postów z ostatniego tygodnia. Proponuję więcej chilloutu, spokoju, a w szczególności braku uprzedzeń do tego, że jak ktoś coś piszę (z czym niekoniecznie się zgadzamy), to nie odbierajmy tego od razu, jako atak w naszą stronę...

Peace!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Mani ja nie czepiałam się Konrad162 a już na pewno nie Yacek.

Tylko uważałam że należy troszku włożyć wysiłku w napisanie tematu danego skryptu. Konrad162 uważał że lepiej jest napisać zdanie i zamieścić link.

No cóż ty może Mani znasz angielski a inni ? Znam ludzi którzy uczyli się w szkołach niemieckiego lub francuskiego a angielski znają z tv czyli generalnie rzecz ujmując jak ktoś wejdzie na stronę Ego nie do końca zrozumie treść opisu skryptu.

Do Konrad162 w ogóle nic nie mam żadnych pretensji. Owszem mogłam mieć argumenty z Konrad162 ale tylko dlatego że osobiście uważam że nie należy czepiać się Yacka. Bo Yacek jest jaki Yest a od taki z niego typ 😀 trzeba się do niego przyzwyczaić ale tak pisać bym mogła i mogła ale prawda jest taka że po prostu Yacek zawsze we wszystkim pomoże doradzi i wie już co nie co. Dlatego byłam zła na Konrad162 że się czepiał Yacka bo jak ktoś się czepia Yacka to mnie też😀 ]😀 A CO 😀

Mam tylko nadzieję że Konrad162 nie jest na mnie zły i że jeszcze z tego wszystkiego będziemy się kiedyś śmiali.

A mówisz że nie lubisz czytać moich opisów, a co z nimi jest nie tak, jest prawie to samo co na EGO tylko że w wersji polskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mani, powiem jedno. Zobacz do opisów moich skryptów, masz podane wszystko na tacy. Sposób instalacji, konfiguracji itp. Wydawałoby się że tematy wyczerpane na wszystkie sposoby. A mimo to dostaję PM-y z pytaniami jak zainstalować, jak skonfigurować itp.

Jeśli ktoś chce wrzucać tylko linki do skryptów i spolszczeń, jego sprawa, ale niech liczy się potem że może będzie zasypywany dodatkowymi pytaniami. Oczywiście może je ignorować, ale czy właśnie nie jest lepiej opisać wszystko na początku?

PS. Przypominam powód powstania FAQ. Dziesiątki pytań typu co to jest mapa Scorpa, jak zainstalować skrypt itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno zdanie w opisie też może być, ale autor tematu niech będzie przygotowany na masę pytań. Nie sztuką jest wrzucić plik, gdzie jedyną zmianą jest zmiana 44 na 48. Takie tłumaczenia można sobie darować i osobiście wywalę taki temat w przyszłości. Poza tym można się konsultować na forum co do samej jakości tłumaczenia. Tu mogę pomóc zakładając osobny dział dla tłumaczeń. Czy chcecie?

pozdrawiam

LeWaR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ok, to napiszę trochę o moich doświadczeniach z CODEA tutaj, najwyżej przeniesiecie to do innego tematu.

1. Jak zacząć ?

Na początek najlepiej kupić sobie jakiegoś TM z 4 dokami dla myśliwców. Taki TM , żeby był widziany przez CODEA jako lotniskowiec, powinien posiadać.

CODEA Lotniskowiec

* Bojowe polecenia MK1

* Bojowe polecenia MK2

* System podtrzymywania życia

* Nawigacyjne polecenia MK1

* Teleporter (to jest opcjonalne, ale polecam zdecydowanie, statki są wtedy wystrzeliwane z lotniskowca. Towarzyszy temu fajny efekt dźwiękowy ... i szybciej startują )

Do tak przygotowanego TM dokujemy nasze myśliwce.

1 a) Jakie myśliwce się sprawdzają ?

Kilka słów o tym, które myśliwce wybrać .. a jakich unikać. Zdecydowanie Argońskie Zaćmienie jest bardzo dobrym wyborem. Oczywiście mówię o tej wersji z 1x200MJ tarczą. Generalnie przy wyborze myśliwców najlepiej kierować się właśnie wytrzymałością tarcz. Nic poniżej 4x25MJ lepiej dla lotniskowca nie kupować. Wyjątkiem może być Zaawansowana Mamba, która ma co prawda 3x25MJ, ale nadrabia świetną szybkością (276 ms jeśli dobrze pamiętam).

Poza zaćmieniem całkiem dobrze mi się sprawdzają Zaawansowane Perseusz .. i BlastClaw Prototyp.

Aby Lotniskowiec CODEA, rozpoznawał zadokowane statki jako myśliwce, muszą posiadać.

CODEA Myśliwiec

* Statek klasy M3, M4 lub M5

* Bojowe polecenia MK1

* Bojowe polecenia MK2

* Nawigacyjne polecenia MK1

* Przynajmniej jedną zainstalowaną broń

* Automat dokujący (opcjonalnie, ale też polecam 🤪))

Ważne!!! Aby statek był rozpoznany przez CODEA, nie może posiadać:
- SETA
- Dopalacz
- Wzmacniacz obrazu

1 😉 Jakie uzbrojenie dla myśliwców ?

Najlepsze efekty daje DZIAŁKO ENERGETYCZNE... jeśli grasz z CMOD3. Polecam sobie postawić fabrykę takich działek i przy okazji z 3x Amunicji do nich .. w kompleksie. Generalnie bawienie się w CODEA jest fajne właśnie z CMOD3, bo mod ten znacząco obniża siłę generatora plazmowego, którego kochają piraci ... i w czystym X3TC plus CODEA .. będziesz darła sobie włosy z głowy, jak kilku piratów z generatorami pazmowymi w Novie.. pośle Twoją eskadrę drogich Zaćmien na tamten świat. Oczywiście można też uzbroić swoje myśliwce w generator .. i nie używać CMOD3'a .. no ale jak kto lubi, ja tej broni nie cierpię.

Zestaw, który mi się sprawdza, ... na przykładzie Zaawansowanego Perseusza.

Front: 8x Działko Energetyczne

Ładownia : 100x Amunicja do Energetycznego Działka

5x Rakieta Moskit ( dla obrony przeciwrakietowej moskito )

3x Rakieta Jedwabnik

2x Drony Bojowe ( te zwykłe ) 😀

Uzbrajanie myśliwców można ustawić w opcjach CODEA, ale o tym potem 😀

2. Mam TM i 4 myśliwce .. co dalej ?

Naszym TM dokujemy sobie do stacji i wrzucamy do ładowni ... z 500x Amunicji do działka .. trochę ogniw na skoki .. rakiet, w które chcemy uzbrajać nasze myśliwce i drony ( jeśli chcemy używać ) .. wszystkiego wedle uznania i pojemności ładowni 😀)

Kolejnym etapem jest zadokowanie do dowolnej Palcówki Wojskowej i zwerbowanie personelu. Czyli z Menu poleceń wybieramy CODEA .. następne Zarządzanie załogą i z kolejnego menu Wynajem pilotów.

Pojawi nam się tablica ogłoszeń z pilotami, których możemy wynająć. Piloci będą mieć rangi .. zwykle od rekruta do porucznika. Oczywiście najlepiej wynajmować tych z najwyższą rangą, dzięki czemu oszczędzimy czas na ich szkoleniu ... które jest bardzo, bardzo , bardzo ważne 😀

Powiedzmy , że zwerbowaliśmy 4 pilotów o randze Rekrut.

Podsumowując mamy:

- 4x myśliwce uzbrojone i zadokowane na naszym TM

- 4x pilotów o randze Rekrut zwerbowanych na naszego TM w placówce wojskowej.

Kolejnym krokiem, jest transfer naszych zwerbowanych Rekrutów do kabiny myśliwców zadokowanych na TM. Aby to zrobić z opcji CODEA wybieramy ... Zarządzanie załogą potem Transfer pilotów i Transfer do kabiny pilota. Tam wybieramy pilota i statek, do którego chcemy go przydzielić... jeśli prawidłowo uzbroiliśmy nasze myśliwce zadokowane na TM, będą one widniały tam na liście wyboru.

Oczywiście zadokowane myśliwce muszą mieć ustawioną jako bazę lotniskowiec, do którego chcemy je przypisać ... w tym wypadku nasz TM.

3. Mam TM z 4 myśliwcami, wynajęci piloci grzeją fotele w myśliwcach .. co dalej ?

Na tym etapie z menu głównego CODEA, wybieramy Hangar i grupa bojowa, następnie Hangar Patroli i Główny Hangar. Tam wybieramy statki, które chcemy dodać do naszej Eskadry Patrolowej. Polecam wybranie wszystkich 4 statków... bo w naszym przykładzie mamy pilotów o randze Rekrut.

Tips: Statek przypisany do Hangaru Patroli, będzie miał przedrostek PAT przy nazwie statku ... CODEA robi to sama 😀

3 a) Piloci w myśliwcach, hangar i grupa bojowa ustawiona .. ale nic się nie dzieje ?

Teraz wypada dostosować sobie parametry Kod Postępowania. Na razie skupimy się na Kodzie Lotniskowca.

Jest tam opcja, która pozwala ustawić ilość myśliwców w jednej eskadrze patrolowej. Standardowo jest to ustawione na 2 .. ja dla takiego TM zmieniam to na 4. Bo na tym etapie, patrole są nam głównie potrzebne .. aby szkolić pilotów.

Po dostosowaniu wielkości eskadry według naszego uznania, z menu głównego CODEA wybieramy Inne rozkazy operacyjne i klikamy na opcje PATROL. W tym momencie uraczy nas fajny dźwięk wystrzeliwanych myśliwców, które polecą sobie odbywać misję patrolową w danym sektorze.

Ważne!! Szkolimy pilotów na patrolach tylko w bezpiecznych sektorach. Pilot o randze Rekrut to typowy żółtodziób prosto z akademii, który Khak oglądał na zdjęciach w podręczniku. Nawet jeśli wsadzimy go do wypasionego M3+ .. to zginie w starciu z piracką pustułką 😀)

4 a) Piloci co jakiś czas wysyłają wiadomości o awansach .. kiedy mogą ruszyć do prawdziwej walki ?

Rangi pilotów myśliwców skalują się następująco:

- Rekrut ( nie daj mu walczyć z kimkolwiek )

- Podoficer ( trochę lepszy od rekruta, przelatał 2 stazury .. ale dalej to mięso armatnie )

- Oficer ( to już całkiem sprawny pilot, przelatał 4 stazury i poradzi sobie z wrogimi statkami klasy M5 i M4 )

- Podporucznik ( przelatał 6 stazury, można zacząć myśleć o posadzeniu go za sterami dobrego M3 i wysłaniu przeciwko M3 wroga )

- Porucznik ( najwyższa ranga jaką może zdobyć pilot myśliwca, docelowo to właśnie poruczników chcesz )

Tips : Pilot o randze Podporucznik, a tym bardziej Porucznik zacznie wyczyniać cuda z myśliwcem, w którego go wsadzisz. Porucznik

podciągnie prędkość maksymalną ( o około 10ms ) i sterowność myśliwca. Zwyczajnie Ty, pilotując taki sam statek co Twój Porucznik .. nie będziesz go w stanie dogonić 😀

4 😀 Mam 4 Poruczników wytrenowanych na Patrolu .. jak ich posłać do boju ?

Najpierw musimy usunąć grupę bojową patroli. Robimy to tam samo jak dodawaliśmy myśliwce do tej grupy. Z menu głównego CODEA wybieramy Hangar i grupa bojowa następnie Hangar Patroli i usuwamy nasze statki.

Kolejny krok jest podobny do tworzenia hangaru patroli. Wybieramy Hangar i grupa bojowa i tym razem Hangar Myśliwców Uderzeniowych. Tam dodajemy nasze 4 statki, z porucznikami na pokładach.

Następnie znowu warto dostosować sobie opcje w Kod Postępowania .. Kod Myśliwców. Polecam ustawić Myśliwce bronią się same podczas powrotu na lotniskowiec na NIE. Dzięki temu, jeśli będziemy chcieli szybko odwołać nasze myśliwce na lotniskowiec poprzez użycie rozkazu ( główne menu CODEA ) Odwołać myśliwce ... przerwą walkę i szybko wrócą na lotniskowiec. Jeśli zostawimy opcje na TAK. Myśliwce przed powrotem będą atakować wszystko co atakuje też je.

W kodzie postępowania dla myśliwców mamy jeszcze opcje .. co mają atakować ( Fregaty, Myśliwce, Okręty flagowe ) ..ustawiamy wedle uznania. Podobnie z obroną rakietową moskito .. i dronami.

4 c) Kiedy myśliwce startują z lotniskowca .. aby powalczyć ?

Bojowe pole operacyjne lotniskowca to okrąg o promieniu 30km ( dla skanera triplexowego ). Każdy wróg, który pojawi się w tym okręgu , spowoduje wystrzelenie myśliwców uderzeniowych z lotniskowca. Można to pole powiększyć do 60km używając statków rekonesansu, ale o tym napiszę innym razem.

Myśliwce uderzeniowe od przechwytujących różnią się tym, że przechwytujące są wystrzeliwane jeśli coś wrogiego znajdzie się w promieniu 8km od lotniskowca.

5. Uzbrajanie i dozbrajanie na lotniskowcu.

W menu głównym CODEA wybieramy Uzbrojenie i sprzęt a następne typ statków grupy bojowej, który nas interesuje. Powiedzmy , że chcemy ustalić uzbrojenie naszego myśliwca uderzeniowego.

Wybieramy broń przednią 8x Działko Energetyczne

Wieżyczka tylna .. co nam pasuje ( jeśli nasze myśliwce mają taka wieżyczkę ).

Rakiety .. podobnie, wybieramy te... które nasz lotniskowiec ma na składzie.

Amunicja .. wpisujemy ilość.

Następnie klikamy na Uzbrojenie Myśliwców .. i wszystkie zadokowane myśliwce zostają uzbrojone tak jak chcemy.

Tips : Jeśli nasz lotniskowiec ma na składzie .. powiedzmy 32x Działko energetyczne .. i 24x Miotacz plazmy to jest możliwość automatycznego uzbrajania według potrzeb. Wystarczy w opcjach ogólnych, pozwolić na rozbrajanie statków w hangarze ... a do uzbrojenia naszego myśliwca uderzeniowego ... dodać po 6x Miotacz Plazmy. System CODEA wtedy sam będzie decydował, w co uzbroić nasze myśliwce przed ich wystrzeleniem. Na ciężkiego wroga, wybierze broń wolniejszą .. ale mocniejszą np Miotacze Plazmy . Na szybkie M5.. uzbroi nasze myśliwce w coś czym łatwiej będzie je trafić.. czyli działka energetyczne 😀

6. Uwagi ogólne.

- System CODEA sam wie, ile ma myśliwców uderzeniowych ma na pokładzie i ile wypuścić na danego wroga.

Przykładowo .. jeśli w pole bojowe wleci wrogi M4 .. codea wystrzeli przeciwko niemu 1xM3 😀 Jeśli wleci M3 .. codea wystrzeli 2xM3 przeciwko... i tak dalej.

- Jeśli skonfigurujesz opcje Uzbrojenie i Sprzęt .. dla danej grupy bojowej, lotniskowiec sam uzupełni amunicje, rakiety czy drony .. w myśliwcach ... które wrócą z akcji. ( uzupełni, jeśli będzie miał towar na stanie w ładowni 😀)

- W opcji Zarządzanie Załogą jest coś takiego jak Przegląd Kadr ( Najlepsi z Najlepszych ) .. fajna rzecz 😀 Pozwali śledzić poczynania naszych asów, a konkretnie ich liczbę zestrzeleń 😀 Piloci będą dostawać gwiazdki. Najlepsi z nich ( minimum 20 potwierdzonych zestrzeleń ) .. po przetransferowaniu ich na korwetę .. awansują do rangi Komandor automatycznie.

To by było na tyle o myśliwcach .. w kolejnej części napiszę o bombowcach, korwetach .. i statkach zaopatrzenia 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Yackiem ciekawy opis skryptu, godny uwagi.

Tylko mam pytanie czy coś mi to da jak moje myśliwce będą miały skaner tripleksowy ? albo napęd skokowy ? Zastanawiam się tez jakie rakiety dawać do naszych myśliwców ? no ja zakupiłam Argońskie zaćmienie, te które posiada 1x 200 MJ.

Grę rozpoczęłam od nowa, mam zamiar najpierw kupić Argońskiego M7 Gryfa. Chyba całkiem ciekawy jest ten statek 25 statków, osłony 3x 1GJ i uzbrojenie tez całkiem całkiem.

Mam jeszcze jedno pytanie, czy wiadomo wam gdzie można rekrutować członków piechoty morskiej rasy ziemianie ? Może to wyda wam się dziwne, ale ja lubię obsadzać swój statek załogą pochodzenia tylko ziemskiego.

Pisałeś tez że broń w CMod3 została zmieniona, w sumie miedzy innymi zainstalowałam ten "mod". Pisałeś że parametry działa PG zostały zmienione, to w takim razie jak korzystam z programu X Models 3D Viewer to dane uzbrojenia są z Cmod3 czy z czystej gry TC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zgadzam się z Yackiem ciekawy opis skryptu, godny uwagi.

Tylko mam pytanie czy coś mi to da jak moje myśliwce będą miały skaner tripleksowy ? albo napęd skokowy ? Zastanawiam się tez jakie rakiety dawać do naszych myśliwców ?

Grę rozpoczęłam od nowa, mam zamiar najpierw kupić Argońskiego M7 Gryfa. Chyba całkiem ciekawy jest ten statek 25 statków, osłony 3x 1GJ i uzbrojenie tez całkiem całkiem.

Tripleksowy myślę im nie zaszkodzi 🤪 ... cena nie zabija, więc nie oszczędzaj aż tak 😉 Napęd skokowy akurat myśliwcom nic nie daje 😀

Co do Gryfa to bym się wstrzymał. Z tego co pamiętam z X3:R .. on mógł tylko produkować i przewozić drony bojowe mkII. Nie wiem czy będą dokować do niego myśliwce.

Cytat

Mam jeszcze jedno pytanie, czy wiadomo wam gdzie można rekrutować członków piechoty morskiej rasy ziemianie ? Może to wyda wam się dziwne, ale ja lubię obsadzać swój statek załogą pochodzenia tylko ziemskiego.

Pewnie na ziemskich placówkach bojowych. Aż takie dziwne to nie jest, ja np. nie latam nigdy niczym większym niż M6 😀 Bo jakieś takie to głupie pilotować solo statek klasy niszczyciel .. imho takiej wielkości statki obsługują setki ludzi a nie jeden pilot za sterami 😀)

Cytat

Pisałeś tez że broń w CMod3 została zmieniona, w sumie miedzy innymi zainstalowałam ten "mod". Pisałeś że parametry działa PG zostały zmienione, to w takim razie jak korzystam z programu X Models 3D Viewer to dane uzbrojenia są z Cmod3 czy z czystej gry TC ?

Tak, została zmieniona .. i to bardzo pozytywnie zmieniona. Oczywiście zawsze znajdzie się coś .. co bardziej odpowiada Ci w czystej wersji. Jednak ogólnie ten mod bardzo dobrze robi frajdzie z rozgrywki. Koniec z fikcją .. akcjami typu .. ja w M3 kontra M2/M1 i daje radę 😀 PG nie został mocno osłabiony .. tylko drastycznie podniesiono w nim fire rate. Teraz możesz walnąć brustem plazmy co 2 sekundy ... wychodzi to grze tylko na dobre. Koniec z instant "killami" 😀

Nie używam programu X Models 3D Viewer więc Ci nie pomogę. Ale statystyki broni po zmianach CMOD3 są w temacie o nim ... link do arkuszu excela, znajdziesz bez problemu. W razie czego pisz na priv .. to Ci podeślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam No wczoraj zakupiłam tego M7 Gryf generalnie wszystko ładnie cacy, ale jest jedno ale 😉(( Moje myśliwce mogą dokować w nim ale nie mogę na nim obsługiwać Systemu uzbrojenia MEFOS 😀 co za tym idzie nie mogę przypisać pilotów do moich myśliwców 😀 ponieważ nie mam opcji Zarządzanie załogą

I qupa. To sobie polatałam gryfem nie wspominając o władowanej kasie w niego i moich świeżo zakupionych 5 myśliwcach 😀 I nie wiem co teraz robić na statek klasy M1 mnie nie stać 🤪. Głupie to troszku jest że CODEA nie może być używana przez M7 skoro mogą dokować do niego myśliwce ]😀

Pisałeś że nie lubisz latać czymś większym niż M6 ponieważ taki statek obsługuje setka ludzi.... Hmmm ja powiem to tak ja używam MEFOS, Transporter Personel i Military Transporter właśnie po to by móc werbować Mechaników, Maszynistów, Kanonierów, Sterników, Nawigatorów. Więc nie jestem sama. A gdzieś tam w swojej szarej główce wyobrażam że taki Mechanik, Technik czy Navigator ma swoją załogę która jest odpowiedzialna za pełnioną funkcję przykładowego Nawigatora lub Kanoniera 😀

Ok wpadłam na pomysł zakupienia statku klasy TM na którym dokonam przekwaterowania Wojaków i myśliwców a następnie na pokładzie takiego TM pilotom przydzielę moje myśliwce po wykonaniu tej czynności wydam im rozkaz zadokowania na moim M7 Gryf 😀 Mam tylko nadzieje ze to się uda.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, jeżeli posiadamy jakikolwiek statek który ma możliwość przewożenia statków może operować Systemem Uzbrojenia CODEA. Czyli będzie mógł pełnić rolę lotniskowca. Jak tego dokonać ?

Otóż gdy stałam się szczęśliwą posiadaczką statku klasy M7 Gryf którego nazwałam ATF Independens, mając na pokładzie piechotę morską nie mogłam zmienić im profesji, czyli mianować ich na pilotów myśliwców i przypisać ich do stacjonujących w moich hangarach myśliwców, nawet gdy miałam zakupiony System uzbrojenia MEFOS ( zalecane by móc zmienić profesję naszym wojakom ). Aby móc przypisać Pilotów myśliwców musimy najpierw zakupić statek klasy TP. Następnie przekwaterować Piechotę morską z naszych jednostek ( innych statków ) z których chcielibyśmy uczynić Pilotów, lub zadokować naszym TP do Placówki wojskowej i zakupić tam wojaków.

Gdy już posiadamy statek klasy TP i Piechotę morską musimy wykonać następujące czynności.

Z posiadane dobra (domyślny klawisz R ) aktywujemy jednostkę klasy TP w której znajdują się nasi wojacy, aktywujemy nazwę naszego TP lewym przyciskiem myszy, a następnie wybieramy Rozkazy/Konsola poleceń wykonując czynność ukaże się nam nowe okno w dolnej części konsoli jest opcja dla Dowolne polecenia statku aktywujemy Slot 1: i wybieramy Tool: Transfer Personel ( o ile dobrze pamiętam by mieć dostęp do tego polecenia musimy mieć zainstalowany System uzbrojenia MEFOS, Specjalne polecenia, Nawigacyjne polecenia i temu podobne nie pamiętam wszystkich 🤪 ). Gdy aktywujemy Tool: Transfer Personel ukaże się nam nowe okno w jego dolnej części jest lista naszych wojaków Piechota Morska w pokoju operacyjnym aktywujemy dane personalne jednego z nich, w tej samej chwili jego dane personalne przeskoczą okienko wyżej, do Personel w przedziale pasażerskim. W tym właśnie oknie będziemy mogli dokonać zmiany jego profesji. Aktywując jego dane personalne ukaże się nam kolejne nowe okno w którym aktywujemy Zmiana Profesji i z listy wybieramy Pilot myśliwca. Możemy zwykłych wojaków zrobić Mechaników lub Nawigatorów ale to już jest opisane w temacie Personel Transporter. Gdy dokonamy zmiany profesji naszego wojak ana Pilota myśliwca w prawym górnym oknie klikamy <<<< by powrócić do poprzedniego okna byśmy mogli kolejnemu wojakowi zmienili profesję z Piechoty morskiej na pilota myśliwca. Można zauważyć że po dokonaniu zmiany profesji przed danymi personalnymi wojaka została zmieniona jego profesja, przed zmianą profesji było napisane Piechota morska a po zmianie profesji jest napisane Rekrut. Oznacza to że pomyślnie wykonaliśmy czynność.

Następnie musimy już tylko zadokować naszym statkiem ( w tym przypadku jest mój M7 Gryf ) do stacji w której jest zadokowany nasz TP a wybrać opcję Zaawansowane/Wymień ładunek z... i z listy zadokowanych statków wybieramy statek na pokładzie którego są myśliwce. Po przekwaterowaniu Personelu ( pasażerów ) przesiadamy się na nasz statek który będzie pełnił role lotniskowca. Aktywujemy konsolę CODEA z domyślnie przypisanych klawiszy i wybieramy Hangar i Grupa bojowa a następnie Hangar patroli i teraz możemy posyłać naszą eskadrę w przestrzeń, niech nabywa doświadczenia które potem wykorzysta w ogniu walki. Dalsze poczynania opisał bardzo dobrze K3NZO w poprzednim poście.

Tak więc od teraz nawet na pokład Hyperiona możemy przydzielić pilota który będzie walczył razem z nami i zdobywał doświadczenia, bowiem Hypcio ma hangar w którym pomieści 1 myśliwiec, ale zawsze to coś. A jest tak jak kolega K3NZO ładnie opisał że z czasem nabywania doświadczenia nasz pilot walczy coraz bardziej efektywniej. Wszechogarniającej bezkresnej i ciemnej przestrzeni raźniej walczyć w dwójkę niż w pojedynkę.

Szkoda tylko że w przypadku mojej sytuacji gdy mam zadokowanych 5 myśliwców, a może być ich 35 nie można nazwać osobiście skrzydła. W grze jest to skrzydło złote, niebieskie, czerwone itd. A ja chciałabym nazwać Wild Cards ( gwiezdna eskadra ) albo Black Widow ( czarne wdowy ).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozpoczęłam fabułę Final Fury w moim M7 Gryf ( ATF Independens ) z czekających w pełnej gotowości bojowej i w pełni uzbrojonych 10x M3+ Fenrir.

Po rozmowie z pilotem w statku Exterminator udałam się do Black hole sun. Tam w odległości 9.74 km od północnej bramy czekałam...czekałam.... gdy rozpoczęła się inwazja Xenów, z mojego ATF Independens wystartowały dwie eskadry myśliwców. Trwało to chwilkę, rzeź niesamowita 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...