Skocz do zawartości

System uzbrojenia CODEA v3.1.13


Jagoda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmmm... ostatnie dwa dni (rany boskie całe 8 godzin 😮 ) spędziłem jedynie na obserwacji działania CODEA w walkach OOS. Siedziałem we własnym sektorze, przed otwartą mapą i patrzyłem co się dzieje. Po prostu coś pięknego 😁

Gram z modem Cadiusa. Wrzuciłem pełną grupę uderzeniową (chociaż sam lotniskowiec też sobie świetnie radził) do ksenońskiego sektora 347 (bo się w kółko respawnują). W składzie Zespołu był M1 Saitama (jako myśliwce pokładowe Fenriry i Excalibury), M2 Nagoya, po jednej fregacie M7 Sendai var. A i var. B, cztery korwety M6 Vidar, lotniskowiec towarzyszący na bazie TL Teppukei, 3 statki zaopatrzeniowe. Wszystko oczywiście na CODEA, z dowódcami okrętów w odpowiednich rangach, pełnymi załogami pokładowymi i obsadą wieżyczek (MEFOS się kłania). Lotniskowiec nie miał zadanej żadnej komendy, po prostu "skocz do sektora i leć na pozycję....." Efekt - pełen odjazd... przez te 8 godzin nie straciłem ani jednego myśliwca, pomimo czasem niezłego zamieszania w postaci paczek xenońskich M6 i M7 i całych watah M3, M4 i M5. Starty i lądowania patroli - płynne i bez zamieszania. Reakcja na kontakty bojowe - wzorcowa, żadnych uwag co do startów myśliwców uderzeniowych i składów skrzydeł. Reakcja na zagrożenie - myśliwce przechwytujące startowały przy pierwszym alarmie. Jeśli xenki stosowali rakiety (a szczególnie M3 lubią) uszkodzone myśliwce powracały natychmiast najkrótszą drogą na lotniskowiec, gdzie mechanicy brali się natychmiast za naprawy. Odzyskiwacze (CSV) start natychmiast po ustaniu zagrożenia (latały pozbierać drony bojowe). Eskorta - start do osłony CSV natychmiast po respawnie nowych wrogów.... i tak w koło Macieju. Wszystko płynnie i bez problemów. Naprawdę jestem pod duuużym wrażeniem.

Ale jest też i łyżka dziegciu.... nie udało mi się poprawnie skonfigurować (albo skrypt nie zadziałał) opcji wycofania się. Przy zadanej lotniskowcowi komendzie "leć do sektora..." oraz "skocz do sektora i leć na pozycję....." grupa zwijała się szybko i sprawnie, POZOSTAWIAJĄC JEDNAK myśliwce na polu walki :/ W sektorze pozostały statki CSV, wraz z ich eskortą, parę myśliwców uderzeniowych i patrole.... to znaczy rozpoczęły powrót do lotniskowca, ale nie doleciały - skoczył przed ich zadokowaniem :/ a później, tak jakby straciły cel misji - wisiały sobie w sektorze i nie wykonywały żadnych działań. I tak parę razy podczas testów.

Odwołanie myśliwców i skok po ich zadokowaniu - ta opcja działała bez zarzutu.

Innymi słowy - pomimo wszystko szczerze polecam CODEA. Obserwacja tegoż w działaniu daje sporo satysfakcji z dobrze przeprowadzonego szkolenia pilotów 😁

Dwie uwagi na koniec:

1. Gdzieś tu wcześniej były narzekania na brak możliwości zmiany nazw skrzydeł. Skrzydeł istotnie nie da się nazwać inaczej niż te "kolorki", ale po co się tak bawić, skoro całemu hangarowi można nadać swoją nazwę (czy też może statkom w nim) - moje uderzeniowe to były zatem ATF WildCards, Przechwytujące INT Lancers (ten trzyliterowy przedrostek można też ustalić własny) a bombowce BOM HellHounds 😁

2. W momencie okrętowania załóg pozostałych okrętów grupy uderzeniowej (czyli mniej więcej od fregat, lotniskowiec i korwety nie stanowiły jeszcze problemu) zauważyłem coraz większe "mulenie się" gry.... Po prostu spowolniła znacznie, zaczęłą się przycinać i to odczuwalnie. Nie wiem czy było to spowodowane dużą liczbą pilotów i załogi (jakby nie było 90 myśliwców na obu lotniskowcach, plus pełne załogi pokładowe 12 okrętów), którym trzeba było wyliczać czas służby, płace, rankig zestrzeleń, awanse i co tam jeszcze - czy też może CODEA i paczka Lucike pogryzła się z innymi skryptami. (Mam ADAMS, ADS - chociaż nie był aktywny na okrętach grupy uderzeniowej, Marine Repairs - a one wykonują podobne zadania co CODEA i MEFOS).

No nic - i tak zaczynam od nowa, więc sobie powoli sprawdzę co się mogło ewentualnie gryźć... w sumie to mogła być też wina sprzętu (nowiutki lapek zabrał syn na studia "bo przecież muszę mieć na czym pisać na stancji, no i internet....", stacjonarny okupuje dorastająca córa "taaato, to jest MÓJ POKÓJ!!"), więc został mi tylko lapek służbowy, a ten ma już swoje lata i pewnie procek nie wyrabia.... albo pamięć 😮

Pozdrawiam... lecę przeinstalować X3TC i zaczynam od nowa 😁

Jak zapewne niektórzy zauważyli, wrzuciłem ostatnio przekład manuala CODEA, wraz z miniporadnikiem. Ponieważ ostatnio testuję CODEA dość intensywnie, zarówno w TC jak i AP, zapewne pojawi się wydanie drugie powyższego, rozszerzone o kolejne uwagi i porady. Niemniej jednak wszelkie pytania, uwagi, wasze spostrzeżenia itp byłyby mile widziane. Wątek o CODEA tutaj oraz na Mamucie

Edytowane przez Kane_Edain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecam? Nie jestem znawcą TC/AP, ani nie znam się kompletnie na kodowaniu i w związku z tym nie potrafię ocenić jak poszczególne skrypty wpływają na mechanikę gry, wydajność czy inne opcje. Jednakże z punktu widzenia GRACZA polecam zasadniczo te skrypty, które uzupełniają działanie samego CODEA, czyli: Skrypt MARS v.5.08 lub nowszy (plus plik danych dla XRM czyli MARS Data File for XRM v1.27) lub System uzbrojenia MEFOS (obsługa wieżyczek, wymaga Military Transport lub Personnel Transporter), Missile Defense Mosquito, Military Transport, Personnel Transporter, Basic Salary i ewentualnie Security and Rescue Service. Oczywiście wszystkie wymagają Biblioteki. Wszystko wedle uznania. Wczytaj się w manual CODEA (wydanie pierwsze dostępne na Mamucie) i sam zobacz, co ci będzie potrzebne w Twojej rozgrywce.

Skrótowo:

CODEA - zaawansowana obsługa Lotniskowca i jego myśliwców pokładowych, plus jeśli się dochrapiesz obsługa również jego Grupy Bojowej (Floty);

MARS - kontrola ognia, zarówno wieżyczek jak i np. wystrzeliwania dronów.... lol..

MEFOS - również Kontrola ognia wieżyczek, wymaga jednak obsady kanonierów, naukowców i techników (dostępni za pomocą Military Transport i Personnel Transporter);

Missile Defence Mosquito (MDM) - nie wymaga chyba objaśnień?

Military Transport - transportowce wojskowe buszujące po wszechświecie, jeśli złapiesz taki (zadokujesz do stacji tuż przed nim) możesz kupić/wynająć przewożonych w Transportowcu specjalistów (załoga pokładowa okrętu, od Nawigatorów zaczynając na Kucharzu kończąc);

Personnel Transporter - pozwala przenosić załogi pokładowe pomiędzy statkami, oraz szkolić/zmieniać im profesję (zrób z Marines odlotowego Kucharza... lolz).

Basic Salary - nic za darmo, piloci oraz załoga pokładowa nie pracuje za free....

Security and Rescue Service - Wynajęta firma zadba o zbieranie kontenerów, pilotów, patrolowanie sektorów w poszukiwaniu podobnego dobra itp. Jeśli chcesz zbierać tylko własnych zestrzelonych pilotów oraz drony/kontenery z ładunkiem w rejonie/sektorze działania twojej floty - samo CODEA ma opcję wyznaczenia Odzyskiwaczy Ładunku (cargo salvager) którzy zrobią to i tak, samodzielnie....

Biblioteka - nie wymaga objaśnień.

Reasumując: CODEA plus Biblioteka i Basic Salary powinny spokojnie wystarczyć do sprawnego zarządzania Lotniskowcem i jego Grupą Bojową. Missile Defence Mosquito to raczej "must have"..... zresztą jest chyba zaimplementowany w grze, a przynajmniej Bonus Packu. Jeśli chcesz aby Twoje statki były szybsze, zwrotniejsze i skuteczniejsze niż identyczne i tak samo wyposażone statki wroga - musisz dodać załogę typu sternik, nawigator, maszynista itp, którzy podnoszą o parę procent ich sprawność. Te zawody daje zarówno Military Transport, jak i Personnel Transporter (pierwszy - kupujesz, drugi - szkolisz sam... trwa dłużej). No i wieżyczki: MARS spokojnie wystarcza, ale jeśli dodasz załogę pokładową to zamiast MARS możesz dać MEFOS - załogi kupuje się/szkoli za pomocą tych samych skryptów co nawigatorów itp. (zaznaczam jednak że u mnie, przynajmniej po pełnym obsadzeniu okrętów w załogi pokładowe, kanonierów, pilotów myśliwców itp gra zaczęła "przycinać".... uczciwie też zaznaczę że nie jestem pewien przyczyny). No i na koniec Security and Rescue Service - napiszę tak: ja nie używam. Cargo Salvagers z CODEA robią to samo, automatycznie.

Cytat

I czy będą one wymagały startu gry od nowa?

O ile wiem to nie.... ja nie musiałem, ani w TC, ani w AP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 15.03.2014 o 10:53, Kane_Edain napisał:

(....)Ale jest też i łyżka dziegciu.... nie udało mi się poprawnie skonfigurować (albo skrypt nie zadziałał) opcji wycofania się. Przy zadanej lotniskowcowi komendzie "leć do sektora..." oraz "skocz do sektora i leć na pozycję....." grupa zwijała się szybko i sprawnie, POZOSTAWIAJĄC JEDNAK myśliwce na polu walki :/ W sektorze pozostały statki CSV, wraz z ich eskortą, parę myśliwców uderzeniowych i patrole.... to znaczy rozpoczęły powrót do lotniskowca, ale nie doleciały - skoczył przed ich zadokowaniem :/ a później, tak jakby straciły cel misji - wisiały sobie w sektorze i nie wykonywały żadnych działań. I tak parę razy podczas testów.

Odwołanie myśliwców i skok po ich zadokowaniu - ta opcja działała bez zarzutu.

TO [komenda "leć do sektora..."] wg. ciebie w warunkach bojowych jest opcja wycofania się ?!

To się nazywa ucieczka z pola walki, 😠 pozostawienie rannych etc. a za to jest sąd polowy i kula między oczy , Admirale !

Dowódca nie przygląda się bitwie tylko wydaje rozkazy w tym 'odwołać myśliwce, bombowce itd. Wysyłasz ich do boju to nad nimi panuj. "Odwołanie ..... ta opcja działała bez zarzutu" nooooo, widzisz. I tak ma być a łyżka dziegciu należy się Commodorowi. Samo życie.

Cytat

(...)plus jeśli się dochrapiesz obsługa również jego Grupy Bojowej (Floty);

Z tym , że jednak 'Grupa Bojowa' to jednak nie to samo co 'Flota'.

To 1-sze, to formacja [ i przypisane do niej skryptem ..naście poleceń/rozkazów ] nazwana i pochodząca z CODEA

Tworzona w czasie gdy nie było AP ........a zatem i Floty. 😀 I tu pytanie , czy polecenia dla obu wzajemnie się nie wykluczają?

Cytat

Missile Defence Mosquito (MDM)

Występujące w 2 wersjach, każde z innymi zadaniami.

Cytat

(...)paczka Lucike pogryzła się z innymi skryptami. (Mam ADAMS, ADS - chociaż nie był aktywny na okrętach grupy uderzeniowej, Marine Repairs - a one wykonują podobne zadania co CODEA i MEFOS).

No właśnie tak mi się coś wydaje, że ładowanie np. 5-ciu skryptów z systemami rakietowymi/sterowaniem wież to prawdziwe wyzwanie dla procka i ...samego AI. Skrypty dublujące polecenia, zadania to raczej przekleństwo niż bogactwo.

Nie można zjeść ciastka i mieć ciastko. Nie pora się zdecydować ? ? lepiej chyba mieć jedną 2zł w kieszeni niż 10 ....20gr. / choć to niby to samo 😉 /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że zapis, cytuję: ".... podczas TESTOWANIA skryptów..." ma konkretne, w miarę zrozumiałe znaczenie?

W dniu 26.05.2014 o 22:43, sunairam napisał:

TO [komenda "leć do sektora..."] wg. ciebie w warunkach bojowych jest opcja wycofania się ?!

To się nazywa ucieczka z pola walki, 😠 pozostawienie rannych etc. a za to jest sąd polowy i kula między oczy , Admirale !

Dowódca nie przygląda się bitwie tylko wydaje rozkazy w tym 'odwołać myśliwce, bombowce itd. Wysyłasz ich do boju to nad nimi panuj. "Odwołanie ..... ta opcja działała bez zarzutu" nooooo, widzisz. I tak ma być a łyżka dziegciu należy się Commodorowi. Samo życie./

Test moim znaniem oznacza sprawdzenie działania w różnych warunkach, pod różnym obciążeniem, wraz z wydawaniem najgłupszych komend w celu określenia możliwości skryptu bądź wykrycia błędów / niesprawności. Oraz oczywiście sprawdzenie współdziałania z innymi skryptami (również o podobnym działaniu).

W swojej grze (a nie w testach) używam samego CODEA wraz z opisaną paczką Lucike, bez dodatkowych, dublujących się skryptów... no i jak napisałem DLA MNIE BOMBA.

Hmmm... zdaje się że poza uwagami z TESTOWANIA skryptów nigdzie nie opisałem własnej gry i postępów w niej, zatem uwagi co do mojego rozkazodawstwa oraz taktyki działania są raczej nie na miejscu.

Niemniej jednak dziękuję za uwagi i uzupełnienia.... pozostałym graczom z pewnością się przydadzą, a być może również rozjaśnią wątpliwości nie wyjaśnione przeze mnie. W końcu od tego jest to forum 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spooookoooo, kolego nie bądź taki śmiertelnie poważny. Zwymyślałem dowódcę nie testera, łapiesz? 😉 więcej luzu. To nie była z mojej strony wycieczka osobista.

Ale w zasadzie pisząc wczoraj, niestety spodziewałem się reakcji j/w.

Piszesz ".... podczas TESTOWANIA skryptów..." ale jednocześnie wcześniej rzucasz zdanie :

Cytat

Innymi słowy - pomimo wszystko...szczerze polecam CODEA.

co potwierdza , że twoim zdaniem znalazłeś wadę skryptu w opisanej sytuacji. Mylę się ?

Cały pakiet skryptów Lucike to kilkanaście powiązanych z sobą skryptów, [naprawdę wielki szacun dla twórcy.]

WYKAZ skryptów :

Command-Slots for Lucikes Script-Collection (Terran Conflict)

Language file and ID

8000 ......... Commercial Agent

8001 ......... Commodity Logistics Software

8002 ......... Missile Defense Mosquito

8003 ......... Automatic Target Acquisition

8004 ......... Dockware Manager

8005 ......... Economy and Supply Trader

8006 ......... Prospector

8007 ......... Travel Drive

8008 ......... Ship Hotkeys

8009 ......... Ship Tools

8010 ......... Military Transport

8011 ......... Hangar Manager

8012 ......... Security and Rescue Service

8013 ......... Pilot Union

8014 ......... CODEA Weapon System

8015 ......... Personnel Transporter

8016 ......... Blue Print Manager

8017 ......... MEFOS Weapon System

8018 ......... Jump Beacon

8019 ......... Brennans Triumph Tortuga

8021 ......... Minotaur Luxury Cruiser

8022 ......... Minotaur Luxury Cruiser (Mod-File check)

8023 ......... CODEA Weapon Base

8024 ......... CODEA Weapon Base (Mod-File check)

8025 ......... Aran Operation System Update

8026 ......... Satellite and Lasertower Service

8027 ......... Emergency Jump Module

8028 ......... Lasertower Extended Fight

8029 ......... Orbital Weapons Platform

8030 ......... Equipment Manager

8031 ......... Basic Salary

8032 ......... Passenger Transport and Travel Business

8033 ......... Global Administration

8034 ......... Complex Planner

8035 ......... Kol Battleship

8036 ......... Kol Battleship (Mod-File check)

8037 ......... DOBAG Weapon System

8038 ......... OTAS Outpost

8039 ......... OTAS Outpost (Mod-File check)

8040 ......... Orbital Weapons Platform (Modification)

8041 ......... Orbital Weapons Platform (Modification) (Mod-File check)

8042 ......... Aran Arming (Modification) (Mod-File check)

CODEA to także TO :

http://www.xuniversum.info/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=33&Itemid=92 ale czy ktoś tego używa ? Wątpię.

PS

W kwestii 'Grupa Bojowa' -------- 'Flota'. nie odniosłeś się wcale. A szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2014 o 20:41, sunairam napisał:

Nie także to, ale właśnie to. Link, który podałeś prowadzi do strony domowej autora wszystkich tych skryptów, w tym skryptu CODEA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2014 o 03:02, Yacek napisał:

Nie także to, ale właśnie to. Link, który podałeś prowadzi do strony domowej autora wszystkich tych skryptów, w tym skryptu CODEA.

Yacek, czepiasz się. Strona domowa to wwwkropkaxuniversumkropkainfo . Kropka.

Bez całej tej /index................92

Powszechnie używany, przytaczany, opisywany :

http://www.xuniversum.info/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=9&Itemid=62

czyli CODEA Waffensystem (Carrier Orbit Defense of Enemy Attack) [ 8014 ......... CODEA Weapon System ] V. 3.3.11

Podałem w poście wyżej :

http://www.xuniversum.info/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=33&Itemid=92

czyli CODEA Waffenstützpunkt [ 8023 ......... CODEA Weapon Base ] V. 3.2.06 (X³ AP V. 3.0 compatibile)

Może twoja przeglądarka przenosi cię na stronę główną, moja rozróżnia owe końcówki ( 62 -- 92 ) 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2014 o 22:39, sunairam napisał:

Może twoja przeglądarka przenosi cię na stronę główną, moja rozróżnia owe końcówki ( 62 -- 92 ) 😉

Moje przeglądarki działają poprawnie, to moje oczy źle zadziałały 😀

Oczywiście masz rację, to dwa różne skrypty.

CODEA Waffensystem - to skrypt dodający zestaw komend do zarządzania nasza flotą itp.

CODEA Waffenstützpunkt - mod dodający trzy nowe statki, dwa wzmocnione transportowce stworzone na bazie M8 i jednego TL zbudowanego z przerobionego Minotaura (M7m).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2014 o 17:20, Yacek napisał:

Moje przeglądarki działają poprawnie, to moje oczy źle zadziałały 😀

Oczywiście masz rację, to dwa różne skrypty.

CODEA Waffensystem - to skrypt dodający zestaw komend do zarządzania nasza flotą itp.

CODEA Waffenstützpunkt - mod dodający trzy nowe statki, dwa wzmocnione transportowce stworzone na bazie M8 i jednego TL zbudowanego z przerobionego Minotaura (M7m).

No właśnie nie tylko . Głównie chodzi o dodanie CODEA Weapon Base / jak wskazuje nazwa Waffenstützpunkt --- Force Base /

Bazy są dostępne [ do kupienia ] u Argonów, Boronów i Teladi a wspomniane przez ciebie przerobione M8, M7 odpowiadają za zaopatrzenie, wsparcie tych baz.

Konkretnie :

Typ Gladiator Frachtowiec

Rasa Argon

Klasa M3

Ładownia 1.250

NIEUZBROJONY

Typ Jastrząb Frachtowiec

Rasa Teladi

Klasa M3

Ładownia 1.300

NIEUZBROJONY

Typ Minotaurus GT

Rasa Argon

Klasa TL

Ładownia 25.000

Uzbrojony 😆 po zęby ! plus hangar na 14szt ------- M3, M4, M5,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

witam

Ja nie wiem jak wy to robicie że CODEA działa wam tak dobrze, wysłałem Tokio na Xenońskie L i M padały mi jak muchy Podlatywały po 1 do celu ostrzeliwały się po chwili padały, walczyły z 3 jednostkami wroga zabierając jednemu ok 70% osłon.

Mój Tokio wywalił 6 Zaćmień i wszystkie padły dopiero sam musiałem je zniszczyć.

Ciekawy skrypt jeżeli cjhodzi o konfiguracjęspore możliwosci ułatwiające rozgrywkę, wsparcie logistyczne to jest naprawdę super ale jeżeli chodzi o walkę to jest to totalne nieporozumienie. Okręty wsparcia tj. kowety, Fregaty działają w miarę dobrze ale mysliwce są kompletnie bezuzyteczne.

możliwe że problem tktwi w ustawieniach tego skryptu, ale wydaje mi się żę usatwiłem wszystko ok posługując się waszymi poradami.

używam Zaćmień z tarczami 200MJ a jeżeli chodzi o uzbrojenie to Działka automatyczne lub miotacze wysokoenergetycznej plazmy.

Edit

Jednak się myliłem, brakło amunicji w mysliwcach i prze z to był problem.

Wszysko działa tak jak powinno, Zwracam Honor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Czy spotkał się ktoś z problemem w wyświetlaniu statystyk pilotów?

Chodzi o to iż mam przydzielonych pilotów do lotniskowca, wszystko działa pięknie ładnie za wyjątkiem wyświetlania statystyk zestrzeleń, tzn. nie ma nic w tabeli ani oddanych strzałów czy zestrzeleń, każdy pilot ma 0 każdej pozycji.

Dotyczy to również pilotów eskorty M1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ja również mam problem z CODEA. Ostatnio zainstalowałem na AP + XRM, wyszkoliłem ok. 10 pilotów do rangi "Porucznik". Teraz chciałbym załatwić sobie transportowce do uzupełniania rakiet dla bombowców itd. Tu pojawia się problem, mam okręt Merkury Superfrachtowiec XL z pilotem o randze "Porucznik" na pokładzie, ale za cholerę nie mam pojęcia jak przypisać go do grupy transportowców, mam wszystkie te dodatkowe skrypty (tj. MEFOS, Military Transport itd) poinstalowane, na jego pokładzie znajduje się wymagane wyposażenie (polecenia bojowe, nawigacyjne, handlowe, oprogramowanie do dostawy, teleporter itd), a gdy próbuję go przypisać do "Grupy uderzeniowej Transportowców", nieważne czy statek jest w tym samym czasie co M1 na stacji, czy w przestrzeni czy też dokuje na pokładzie M1 - wyświetla mi, że nie ma żadnych odpowiednich statków. Nie wiem co robię źle, mam go najpierw w jakiś sposób (tego pilota) wyszkolić do rangi "Komandor", przypisać do TL i dopiero "Porucznika" do Merkurego i przypisać TS do TL? Jak w ogóle przypisać TL do M1? Manual mgliście wyjaśnia co jest potrzebne żeby zbudować flotę transportową przy użyciu CODEA, ale niestety chyba potrzebuję, żeby ktoś to wytłumaczył krok po kroku. Prosiłbym o pomoc w związku z tym problemem.

@Edit: Pogubiłem się całkowicie, nie wiem już jak szkolić pilotów z rangi "Porucznik" wzwyż, kupiłem Ciężkiego Centaura, przypisałem całe uzbrojenie, pilota, oprogramowanie i wszystko co wg manuala potrzebne jest do "CODEA Korweta" i nie mogę przypisać Centaura do "Grupy Uderzeniowej Korwet". Nie mam już zielonego pojęcia co dalej robić. Oczywiście okręty nie mają takich dodatków jak SETA, dopalacz czy wzmacniacz obrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie- masz na nim zamontowany napęd skokowy ? Jest on wymagany dla statków klasy TS/TL.

Kiedyś się trochę bawiłem tym modem i nie kojarzę żeby były z tym jakieś problemy. Odpowiednie wyposażenie statków -> przypisanie do lotniskowca -> dodanie do odpowiedniej grupy -> skonfigurowanie listy produktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super. Jak już będziesz miał wypaśną flotę to podziel się doświadczeniami z jej użycia 😀 Osobiście nigdy nie miałem na tyle cierpliwości żeby ciągnąć rozgrywkę dalej niż kilkaset milionów kredytów lub kilka M1/M2 i nie było okazji w pełni pobawić się tego typu modami, ale może w końcu mi się uda przełamać i nie zaczynać ciągle nowych gier 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wgranym XRM + IR 2.0 trochę zajmie zebranie odpowiedniej floty żeby przejąć xenoński sektor 😉 Mam już 3 Atlasy, Dedala, kilka korwet i fregat i jestem dopiero w trakcie uzbrajania myśliwców, a bombowce będę dopiero kupował także trochę to zajmie, znając życie na noc na SETA będę musiał zostawić 😁 Natomiast póki co z działania skryptu CODEA jestem bardzo zadowolony, zająłem dla siebie sektor Eta Psi, mam tam placówkę wojskową i stację handlową, jedyny minus do tej pory to były najazdy Xenonów co kilka godzin, teraz najazd trwa maksymalnie dwie minuty, bo 20 Zaćmień i 5 Ciężkich Centaurów bardzo szybko sobie z nim radzi.

Zastanawia mnie tylko jeszcze jedna rzecz, jeżeli chcę rozpocząć atak i lotniskowcem głównym (tym, który ja prowadzę) wykonam powiedzmy skok do sektora xenońskiego to cała flota wykona skok za mną? I jeszcze jedna rzecz mnie denerwuje, w momencie gdy wyłączę CODEA, korwety wracają do placówki wojskowej, która jest ich bazą, problem polega na tym, że gdy po powrocie do sektora ponownie włączam skrypt to przy odbijaniu od stacji przynajmniej jeden Centaur się o stację rozbija... Statek potem zwyczajnie klonuję cheatem, żeby naprawić ten bug, ale pilota tracę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie skoki czy oddokowanie większą flotą najlepiej wykonywać OOS, ale na początek przetestuj skrypt Bounce. U mnie zminimalizował straty wśród statków sterowanych przez AI związane z głupotą autopilota. Jeśli nie pomoże to pozostaje Ci chyba tylko opcja wykonywania takich operacji OOS z pokładu statku, który nie wchodzi w skład floty.

Do samego procesu oddokowania jest skrypt Safe Undocking/Jumping, ale działa tylko na statek gracza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Czy lotniskowiec ze swoimi myśliwcami oraz z innymi swoimi okrętami towarzyszącymi może podszkolić swojego pilota w randze REKRUT do odpowiednio wysokiej rangi gdy wykonuje polecenie bojowe PATROLUJ SEKTOR? Oczywiście w tym samym czasie myśliwce szkolą się wykonując polecenie PATROL. I jeszcze jedno, czy piloci korwet będących w grupie tego lotniskowca z poleceniem PODĄŻAJ ZA... tymże lotniskowcem, również będą szkolić swoich pilotów w randze porucznika do wyższej czy też należy wydać im inne polecenie? Wybaczcie za sformułowania, według których to okręty bojowe szkoklą swoich pilotów - ot taki skrót myślowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolega Sztamka w swoim bardzo dokładnym poście napisał m.in.

"... Na początek najlepiej kupić sobie jakiegoś TSa lub TLa a najlepiej od razu dwa... "

Pragnę dodać, że nie udało mi się zastosować większej ilości transportowców zaopatrujących i magazynujących zaopatrzenie niż dokładnie tylko JEDEN TS i JEDEN TL. Pozostałym przydzielonym do grupy bojowej lotniskowca nie mogłem wydać poleceń transportowych. Zanim zainwestujecie zróbcie save 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...