Skocz do zawartości

Skrypt do dodawania wyposażenia


Eradorius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to skrypt będący alternatywą dla sztuczki z klonowaniem. Tworzy podaną ilość wyposażenia na wskazanym statku, następnie odejmuje nam za konta średnią wartość tych towarów (czyli identycznie jak w jakimś doku zaopatrzeniowym).

UWAGA: Radzę go używać dopiero wtedy gdy moglibyśmy normalnie uzyskać identyczny efekt za pomocą klonowania (reputacja itp. itd.), by nie psuć sobie za bardzo zabawy.

Jednak okazało się, że nikomu się ten skrypt w edytorze nie pojawił (wygląda to na jakieś zabezpieczenie edytora), poniżej podaję jak go napisać samemu.

1. Tworzymy nowy skrypt w edytorze.

2. W polu argumenty dodajemy po kolei poniższe argumenty (enter na nowy argument).

Ale wpierw trochę teorii.

Argumenty (odpowiednik zmiennych w programowaniu, po uruchomieniu wprowadzamy do nich informacje) składają się z trzech rzeczy (odpowiednik zmiennych w programowaniu), są one podawane przy uruchomieniu skryptu. Wpisując je podajemy:

a) nazwę (jest to nazwa pod którą będzie występował w składni skryptu).

🤪 wprowadzenie skryptu (po prostu jaki typ danych będziemy mu podawać (np. var/ship - docelowy statek, number - liczba, var/shiptype - tyb statku (np. w skrypcie dodającym statek, będziemy podawać jaki chcemy))).

c) łańcuch (nazwa skryptu dla użytkownika pojawia się w okienku wprowadzania).

Więc deklarujemy takie argumenty

a) cel, będzie nam wybierał docelowy statek

- n (nazwa): cel

- ws (wprowadzenie skryptu): var/ship

- ł (łańcuch): cel (po prostu wpisujemy)

😁 ile, ile chcemy danego dobra

- n: ile

- ws: number

- ł: ile

c) co, będziemy dzięki niemu wybierać co chcemy kupić

- n: co

- ws: var/ware

- ł: co

Powinniśmy uzyskać coś takiego:

3. Teraz musimy wpisać funkcje, dzielą się one ogólnie na 8 typów, najważniejsze dla nas to:

- General Commands (znajdują się tam wszelkiego operatory (min. logiczne, np if).

- Trade Commands (związanie z handlem (dodawanie/odejmowanie przedmiotów z statków, wyszukiwanie cen towarów (min/śr/max) itp.)

Funkcję wybieramy wchodząc do odpowiedniej grupy i klikając enter. MUSIMY zapełnić wszystkie pola <?>.

Funkcję można wprowadzić na kilka rodzajów, ale najważniejsze to zmienna i wybrana zmienna z gotowych. Edytor przypisze podanej zmiennej wynik danej funkcji.

4. Czas napisać kod skryptu.

Wybieramy następujące funkcje.

a) -trade commands\add units of ware (funkcja doda x jednostek wyposażenia do y)

- wprowadzamy go jako zmienną (np. a, obojetnie jaką bo nie będziemy w skrypcie potrzebowali jego wartości, dla nas jest ważny tylko skutek jego działania)

- teraz musimy uzupełnić znaki <?>, są to odwołania do zmiennych.

<?> add <?> units of ware <?> - tu jest potrzebna nam lekka znajomość angielskiego, możemy to przetłumaczyć na

Do x dodaj y jednostek wyposażenia z więc pod pierwszy <?> podstawiamy cel, pod drugą ile pod trzecią co, uzyskamy:

Do cel dodaj ile jednostek wyposażenia co

Więc jak to podstawimy to wyjdzie nam

$a= $cel add $ile units of ware $co

Tak oto udało się nam napisać swoją pierwszą linię skryptu

😀 trade commands\get average price of ware (funkcja pobierze z gry średnią cenę towaru i go zapisze)

- wprowadzamy ją jako zmienna, kosztekw i uzupełniamy ją jak poniżej (ponieważ będziemy się do niej odwoływać by obliczyć ile wisimy kasy cudownemu utworzeniu ekwipunku)

c) general commands\"operatory""operatory" (występuje jako puste pole), jest to funkcja dzięki której możemy wykonać obliczenia i zapisać je do zmiennej podanej w czasie jej stworzenia)

- wprowadzamy ją jako zmienna, pieniadze

-następnie po = klikamy na <?> enterem (potem <?> zniknie, więc pod kolejne operatory wybieramy i klikamy na ...) i kolejno wybieramy operatory:

- operacje "-" (musimy nadać wartość ujemną całości, bo istnieje tylko funkcja dodająca kasę, więc by ją odjąć musimy dodać wartość ujemną)

- zmienna "kosztekw"

- operator "*" (mnożymy średni koszt razy ilość zakupionych rzeczy)

- zmienna "ile"

Powinno nam wyjść:

C) trade commands\add money to player

- wprowadzamy potem zmienną pieniądze (dodajemy do naszego konta dług, w efekcie odejmujemy to co mamy zapłacić)

Koniec, napisaliśmy skrypt 😀

Teraz esc, zapisz i możemy go uruchomić.

P.S. Po ponownym otwarciu pojawi się na dole skrypty linia return = 0, ma tam być, jeśli macie tą linię gdzieś indziej to usuńcie ją klawiszem del.

P.S. 2 Poniżej jest stary post, można z niego pobrać skrypt. Jeśli chcemy zobaczyć jak wyglądałby w konsoli należy go wrzucić do folderu scripts (tam znajduje się szablon) i otworzyć go za pomocą przeglądarki.

Spoiler

Jest to skrypt będący alternatywą dla sztuczki z klonowaniem. Tworzy podaną ilość wyposażenia na wskazanym statku, następnie odejmuje nam za konta średnią wartość tych towarów (czyli identycznie jak w jakimś doku zaopatrzeniowym).

UWAGA: Radzę go używać dopiero wtedy gdy moglibyśmy normalnie uzyskać identyczny efekt za pomocą klonowania (reputacja itp. itd.), by nie psuć sobie za bardzo zabawy.

Skrypt przeze mnie napisany, w razie czego krótka instrukcja.

1. Wrzucamy do go do folderu scripts (można zmienić nazwę na np. 1coś wtedy powinien być jednym z pierwszych)

2. Wchodzimy do konsoli skryptów

3. Uruchamiamy skrypt

4. Wybieramy docelowy statek

5. Ile nam potrzebne sztuk danego dobra

6. To czego nam potrzeba

Skrypt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może robię coś źle;[ (nie śmiejcie się bo jestem zielony ;d)

1.Wklejam pliczek do folderu scripts

2. Zmieniam imię pilota

3. Odpalam edytor skryptów

I co dalej??? Bo może coś nie tak robię??? szukam na wszystkich możliwych listach, klikam "l"(wczytanie skryptu) wpisuje uzupelnienie(zgodnie z radą tak nazwałem) ale nadal nie mogę sobie poradzić ;[. Mógł by ktoś tak łopatologicznie napisać co robić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu. Skrypt pisałem na 2.1 teraz gram na 2.5 i nadal działa. Co ciekawe próbowałem:

- stworzyć nowy skrypt (pusty np. qwertyuiop)

- zapisać grę

- wyjść

- wrzucić tylko kod i zmienne (bez zmiany nagłówka) do skryptu (usunięta stara zawartość)

- po uruchomieniu gry ten nowy skrypt znika

Edytor ma chyba jakieś zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty mówisz że nie ma misji - są misje może bojowych nie tyle co u innych ale są misje transportu pasażerów transportu towarów luksusowych misji odzyskania mienia jedynie czego brak u terran to misji budowlanych tych nie napotkałem ja dorobiłem się kasy może nie takiej wielkiej ale staty poszły na maksa 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie ma nigdzie u ziemian misji bojowych, nie ma piratów. Nie będę się dalej rozpisywać bo był by to offtop ;]

Prosiłem abyś założył nowy temat z pytaniem o sposoby podniesienia reputacji u ziemian. Dostałbyś tam w miarę wyczerpująca odpowiedź. Ale widocznie Ci na niej nie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...