Skocz do zawartości

Poradnik - Jak dodawać statki do gry X3TC


Blantas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba tak. Chyba że ja mam takiego pecha do dodatkowych-pojedynczych statków. Jakiś czas temu próbowałem dodać jakiś statek (nie pamiętam już który), statek pojawił się w stoczni, kupiłem, uzbroiłem i polatałem. Do póki latałem po jednym sektorze było OK, ale jak wyskoczyłem do innego sektora, gra wyszła do pulpitu. Backup i po statku. Więcej się nie bawię. Mam 90 nowych z moda DDTC i wystarcza mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, długi czas używałam Normandii i nigdy mi nie wywaliło gry tak samo jest z M7 Lusca i M6 Thanosem. Białej gwiazdy jeszcze nie miałam przyjemności testować 😀

Ale prawda jest tez to że instalowanie i odinstalowanie robi "czarne dziury" nie w X3 TC ale na naszym twardzielu, gra się sypie, potem system.

A może tak raz w tygodniu Scandisk i defragmentator dysku? Może to głupie ale ja hasam na tym systemie już długooo i Null problemów (odpukać) 😁

I <!-- s:wub: --><!-- s:wub: --> Mozille a IE mogłabym :ph34: 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zazwyczaj reinstalowalem system po zwaleniu przez wira (1 raz), przejsciu na na nowy komp (1 raz) i przejsciu na nowy system (1 raz), wiec poki co ujdzie.

Wracajac do statkow. Ja mam w grze 4 zrobione wlasnorecznie poprzez modyfikacje istniejacych modeli (w tym jeden mysliwiec z 2 razy wiekszy od Eclipse i bez problemu wszedzie dokuje), gdyz jeszcze modelowanie od podstaw jest dla mnie za trudne, dodalem wlasne skrypty i polaczylem je z innym modem i gra dziala bez problemu, tylko troche zwalnia podczas pojawiania sie statku, gdyz modele maja bardzo duza liczbe polygonow (na razie nie wiem, jak zmniejszyc ich liczbe) i przez to maja w .bod rozmiary: 10,7MB, 14,3MB, 42,2MB, 64,8MB.

Mimo ze jestem niedoswiadczony w tej kwestii, to statki dzialaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dziwne, że gra Wam się wyłożyła po dodaniu statków. W TC dodaje się jako mody, więc ogranicza to w pewnym stopniu niestabilność gry. Ja nie miałem jak na razie żadnych problemów z dodatkowymi statkami.

Masz rację, dlatego właśnie zmieniono sposób dodawania statków TC. Jednak jak pisałem, testy nowego statku robiłem dawno temu, zaraz jak się pojawił mod z tym statkiem, więc wina była pewnie po stronie niedopracowania moda. Teraz po kilku kolejnych wersjach nie powinno być z nim problemu. Mnie jednak nie bawi dodawanie pojedynczych statków. Po pierwsze dla tego że nie spotkałem jeszcze takiego, którego "musiałbym" mieć. Po drugie, uważam że dodanie sobie statku, bez możliwości używania go przez NPC (a tak jest w przypadku dodawania jednego statku), narusza równowagę gry na stronę gracza.

Pamiętacie Mantisa w XTM-ie? Kto pamięta ten we o czym piszę.

A co do systemu, dzięki Bogu wszyscy zdrowi.

System reinstaluję tylko w przypadku wymiany wszystkich bebechów w kompie, tak raz na 3-4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak panowie ogólnie to porażka.

Ale chyba będzie lepiej jak opisze co zrobiłam, a może czego jeszcze nie zrobiłam 😁

A więc tak od Azakala mam już gotowy Tship w którym znajdują się dwa statki połączone ze sobą, jest to Paradiański M6 Thanos i Terrańska M6 Normandia.

Więc wypożyczyłam sobie w ramach testów ten jego Tship i za pomocą opcji wytnij/wklej przepisałam Tship M7 Lusca i M7 Withe star dopisując do Thanosa i Normandii.

Następnie ten Tship otworzyłam za pomocą X3 Editor 2 i stworzyłam 2 nowe statki Withe Star i Lusca przepisując ich parametry.

Po zakończeniu z mojego pliki 13.cat wywaliłam stary Tship i dodałam ten od Azakala z dopisanymi statkami przeze mnie co w rezultacie powinno dodać mi 4 statki Terrańską Normandię Borońską Lusce i Withe Star i Paradianskiego Thanosa.

Po uruchomieniu gry wszystkie statki z gry dosłownie mi wyparowały :/ pozostał tylko Argośki statek klasy TL Mamut. U innych ras jest tak samo nawet mam tego Mamuta w Paradiańskiej stoczni.

Czy jest coś czego nie zrobiłam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie no, właśnie pojedyńczo. Znaczy masz Jeden bazowy plik Tships i do niego wklepywać ręcznie tylko i wyłącznie te nowe stateczki z innych modów, tak to miało iść jeśli dobrze zrozumiałem co generalnie rzadko mi się zdarza.

Edit.

No proszę, złapałaś mnie na gorącym uczynku. Jaką dostanę karę? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W pozostalych szukasz statkow, ktore chcesz przeniesc. Klikasz PPM na nim, dajesz Copy, wracasz do bazowego i PPM (najlepiej w obszarze rasy, do ktorej ma nalezec statek) i wybierasz Paste.

Jak napisalem: tylko te, ktore chcesz miec w bazowym TShips, przy czym nie kasujesz z niego statkow oryginalnych z gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałabym jeszcze jedną rzecz sprawdzić, jak tym razem też nie będzie dobrze to w tedy będę zmuszona prosić was o pomoc, aczkolwiek o ile dobrze mi się wydaje to wiem gdzie jest przyczyna tego problemu. Ale o tym czy udało mi się to naprawić, czy też nie poinformuję was dopiero jutro.

Ale jestem dobrej myśli 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam was 😁((

Nie wiem totalna załamka 😀

Więc tak zacznę od tego że zrobiłam postępy, ale jest tez gorzej 😁

Więc tak po przekopiowaniu statków z Tship do macierzystego katalogu Tship, odpaliłam swojego X3 Editor 2 I tam powprowadzałam dane techniczne dwóch statków Withe star i Lusca ponieważ Azakal zmontował Tship Thaniosa i Normandię więc miałam o połowę mniej roboty. Do katalogów Tship przekopiowałam tez tylko dwa statki

Withe star i Lusca.

Musiałam też do katalogu Bodies dopisać statki jak w przypadku katalogu Tship.

Następnie rozpakowałam wszystkie mody i wszystkie pliki z katalogów które znajdowały się w modach dodałam do głównego katalogu. Po czym wrzuciłam tam byle jaki plik.cat i go opróżniłam. Po czym dodałam do tego pliku .cat wszystkie pliki przypisując im nawet ścieżki takie jak przykładowo objects\ships\tenk\ statek Normandia.

Po połączeniu tych plików z .cat nadałam mu najwyższą liczbę czyli 16.cat

Nawet po ponownym odpaleniu X3 Editor 2 w końcu uzyskałam prawdziwe nazwy moich statków w końcu pierwszy raz 😀 czyli nie jakieś tam SG_SH_AXEFACE tylko Lusca, Thanos, Normandia i Withe Star.

NO i na chłopski rozum powinno wszystko ładnie cacy działać...... oczywiście przy dodawaniu plików do pliku .cat nie zapomniałam zmienić tam formatu na X3 TC 😀 żeby nie było 😀

W każdym razie dołączyłam pliki 16.cat i 16.dat do gry odpalam plik X3TC.exe i crash od razu wywala mnie do windy 😀

Więc panowie 😀

jutro spróbuję jeszcze jednej opcji ale moja wiara jest na wyczerpaniu 😀

Idę spać może jutro przyjdzie lepsza myśl :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jest takie powiedzenie:

Nie porywaj się z motyka na słońce 😁

No i ja to chyba zrobiłam moja wiedza odnośnie scalania modów z dnia na dzień jest większa dzięki wam oczywiście. I teraz tak doszłam do wniosku że skoro ciągle jest coś nie tak to hmmmm może tak zamiast łączenia czterech statków w jeden mod zrobię to powoli. Najpierw scalę jeden statek z grą jak będzie działał to dodam drugi, a następnie trzeci tak będzie chyba najrozsądniej.

No nic mi innego nie pozostało jak próbować, próbować i jeszcze raz próbować 😁 W końcu musi mi się udać 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrob to w pliku TShips z twojej gry, bez uzywania jako bazowego innej osoby.

Ja mialem tez wywalki podczas uruchamiania gry (gdy wiezyczek nie mialem prawidlowo ustawionyc w pliku) oraz podczas ladowania zapisu, gdy wlasnie uzylem pliku TShips z tego moda na kolorowe gazy wylotowe. Po prostu nie zgadzaly sie chyba jakies statki. Wiec uzylem swojego TShips, a z kolei z TShips z tego moda "przepisalem" do swojego wszystkie engine emittery dla statkow, ktore mialy inny emitter. Z pozostalymi plikami juz nie mialem problemow.

Wiec zrob jako swoj bazowy TShips twoj oryginalny plik z jak najwyzszego oryginalnego cat. Przy czym, jak Yacek zauwazyl, lepiej statki dac jako mod, w mods i potem w launcherze wybrac tego moda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...