Skocz do zawartości

Poradnik - Jak dodawać statki do gry X3TC


Blantas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oto poradnik opisujący w jaki sposób dodać do gry stworzony przez siebie model statku. Opis odnosi się do statku klasy M3 jednak sposób opisany w tym poradniku można zastosować na większe jednostki.

Poradnik ten NIE jest przeznaczony dla osób, które dopiero zaczynają uczyć się importowania statków, a bardziej dla osób, które miały już styczność z 3DSMax’em jak i innymi aplikacjami przeznaczonymi do tego celu.

I PRZYGOTOWANIA

1. zainstaluj wszystkie potrzebne biblioteki i aplikacje

2. rozpakuj wszystkie pliki CAT/DAT z katalogu głównego gry

3. stwórz w katalogu głównym gry katalogi: „t”- już powinien być, „types”, „dds” i „objects\(twój katalog)”

4. do katalogu „dds” wrzuć textury zrobione przez ciebie (pliki muszą być w formacie DDS)

5. z rozpakowanych plików skopiuj plik Tships.txt i wkej go do katalogu „types” w katalogu głównym gry

6. z rozpakowanych plików skopiuj plik 0001-L044.xml (wersja angielska) i wkej go do katalogu „t” w katalogu głównym gry

7. przekonwertuj pliki „argon_m3.bob” na plik BOD

II TWORZENIE PLIKU BODY

1. otwórz Max’a

2. otwórz plik maxa z twoim modelem (model musi mieć już gotową teksturę dopasowaną do modelu, najlepiej UVW Unwarp)

3. import „argon_m3.bod" jako BODY: High LOD – zaznaczone, Detach parts – odznaczone. Powinieneś mieć tylko model Novy jeśli jest tam coś jeszcze prócz twojego modelu i modelu Nowy usuń to.

4. obróć swój model (jesli to konieczne) i dopasuj go wielkością do rozmiarów Novy

5. otwórz w Max’sie Material Editor, a następnie skopiuj materiał z modelu Novy i przenieś go na twój model

6. usuń model Novy

7. zmień textury na te stworzone przez ciebie lub wybierz jakies inne z katalogu „dds”

8. usuń pozostałe niepotrzebne materiały, a następnie wyczyść multimateriały (clean multimaterials) w "Material Editor" w zakładce "Utilities"

9. zmień nazwę twojego modelu na „Bships\(twój folder)\(nazwa twojego statku) np: „Bships\blantas\darkan_m3”

10. ustaw Pivot Point na środek twojego modelu

11. ustaw swój model na środku sceny

12. zresetuj Xform

13. Callapse All

14. export po przez DBox jako BODY (High LOD – zaznaczone, Detach parts – odznaczone). Nazwa pliku musi być jednakowa z nazwą modelu bez scieżki. (czyli w moim wypadku było to "darkan_m3")

III TWORZENIE PLIKU SCENE

1. import "cameradummy.bod" z katalogu „objects\ships\props”

2. ustaw go powyżej kokpitu bardziej na przodzie

3. zmień jego nazwę na „Bships\props\cameradummy”

4. import „weapondummy.bod” z katalogu "objects\ships\props"

5. ustaw go w odpowiednim miejscu

6. zmień nazwę weapondummy na „Bships\props\weapondummy”

7. import "weapondummy.bod" jeszcze raz. Jego nazwa powinna wyglądać tak „weapondummy_1”

8. ustaw weapondummy_1 w odpowiednim miejscu

9. zmień jego nazwę na „Bships\props\weapondummy_1”

10. powtórz jeszcze 6 razy aż otrzymasz 8 obiektów weapondummy z czego ostatni powinien się nazywać „Bships\props\weapondummy_7”

11. zaznacz wszystko

12. export jako SCENE z nazwą: „(twoja nazwa)_scene.bod” np: „darkan_m3_scene.bod”

IV TWORZENIE PLIKÓW TSHIPS.TXT i 0001-L044.XML

1. otwórz plik „Tships.txt” po przez „X3 Editor 2” z katalogu „Types” w katalogu głównym gry.

2. skopiuj i wkej „Argon_m3”=”SS_SH_A_M”

3. odnajdź swój nowy wpis powinien mieć nazwę „Pased_object”

4. w zakładce „general” zmień ID na cos w stylu „SS_SH_MY_SC”

5. w zakładce „model” zmień scieżkę dostępu do SCENE z „ships\argon\argon_m3_scene” na „ships\(twój katalog)\(nazwa twojego statku)_scene

6. w zakładce „turrets” usuń wierzyczkę (powinna być na drugim miejscu z nazwą „rear;SS_COCKPIT_B_REAR_M3;ships\props\cameradummy”

7. otwórz notatnikiem plik (nazwa twojego statku)_scene.bod

8. dopasuj numery XID w x3edito2 do tych z pliku SCENE (w x3editor2 XID jest to pod nazwą "Ordinal")

9. zmień nazwę kokpitu na "ships\props\cameradummy"

10. zmień nazwy wszystkich broni na "ships\props\weapondummy"

11. Zapisz

12. otwórz plik 0001-L044.xml z katalogu „t” w katalogu głównym gry

13. znajdź sekcję 300017 "Boardcamp objects"

14. na samym dole tej sekcji dodaj nową linię

15. w polu „ID” stwórz nowy numer np 8680 w polu tekstu wpisz nazwę swojego modelu jaka ma się pokazywać w grze.

16. dodaj kolejną nową linię. W polu „ID” wpisz ten sam numer dodając 1 (8680+1=8681), w polu tekstu wpisz opis swojego statku jaki ma widnieć w grze

17. zapisz i zamkni plik 0001-L044.xml

18. przywróć x3editor2

19. odnajdź swój wpis

20. w zakładce „general” zmień NAME ID z 4131 na twój wlasny dopiero co stworzony (8680)

21. możesz tu się jeszcze pobawić parametrami

22. zapisz i zamkni plki Tships.txt

23. zamkni x2editor2.

V DODANIE DO GRY

Model do gry bardzo łatwo dodać po przez: X3TC Cheat Package by Cycrow

Jednak jeśli chcemy rozpowszechnić go szerszemu gronu odbiorców powinniśmy stworzyć odpowiedni skrypt, który będzie dodawać nasz statek do danej stoczni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Suuuuper zmodrzalam nadwyraz , jeszcze troche i gieeenialna zostane .

superancko ze napisales poradnik , napewno komus sie przyda , bo dlamnie to jakis belkot i czarna magia , ja to bym potrzebowala kilka okretow klasy M0 lub TL no ewentualnie jakis sliczny M1 sztuk 1 na pokaz do kolekcji by stal w hangarze i pysznil sie swoja wielkoscia i potega . a nie do walki . z tym ze ja juz tego nie kumam ( bom nie zaba) i musialabym miec podane na tacy ( wziasc kiliknac i miec ).

czyli najprostrze rozwiazanie jakie sie da .

Ale temat swietny i nalezy ci sie medal brazowy za zaslugi bo na stebrny cza sie napracowac hihihihihi.

na serio to super ze zrobiles taki poradnik bo niebawem pokaze sie kolekcja statkow do dodania w stoczniach tak jak bylo w X3R

do koloru do wyboru jakie kto chcial i nie chcial wszystko bylo.

z powarzaniem Joanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam 😀 ale mi "szmieszno" 😀

Wydaje mi się że należy porządnie reanimować ten temat 😀

Więc zacznę od tego 😀 że że znalazłam na Ego mody dodające statki do gry więc sądziłam ze to jest chyba odpowiedni temat, bo w obecnej sytuacji już sama nie wiem co jest grane 😀

A więc pierwszy mod zawiera dwa statki pierwszy z nich to Boroński M7 Lusca drugi to Paranidiański M6 Thanatos.

A niżej zamieszczony obrazki są z kolei drugim mdem który zawiera w sobie M6 Normandia

Wszystkie wymienione statki mają już spolszczone pliki przeze mnie. Jedynie czekają bym wysłała je do Yacka. On natomiast zamieścił by je na Mamucie.

Aczkolwiek napotkałam na mały problem, ponieważ każdy z tych modów zawiera w sobie plik Tship a jak nam powszechnie wiadomo może znajdować się tylko jeden plik Tship więc w grze statek Normandia nie występuje, a zastępuje go statek klasy M6 Thanatos.

Autor dwóch powyższych statków Boroński M7 Lusca i Paradiański M6 Thanatos wypuścił mody osobno po pewnym czasie doczekaliśmy się moda z 2 statkami Boroński M7 Lusca i Paradiański M6 Thanatos.

Moje pytanie jest następujące.

Czy ktokolwiek "bawił" się w takie klocki jak łączenie dwóch modów w jeden i czy wie jak to zrobić? Pytam ponieważ chciałabym połączyć te trzy wyżej wymienione statki w jeden mod. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego że uprzednio muszę zapytać autorów moda czy zgodzili by się na taki mały mix 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ilość statków w DDTC (90) zadowala. Ale dlaczego by nie zrobić moda z dodatkowymi statkami? Dodałbym jeszcze jeden statek do listy AngelWing się nazywa, link do niego jest w moim temacie o dodatkowych statkach i latadłach. Jest tylko jeden mały problem. Zanim zabierzesz się do zmian plików, zapytaj się autorów tych modów, czy pozwolą na takie ich wykorzystanie ich pracy. Taka jest zasada na forum angielskim Ego, że pliki są udostępniane tylko i wyłącznie do wykorzystania we własnej grze. Bez zgody autorów, nie wolno ich nigdzie udostępniać, ani modyfikować. Pamiętasz mój mod łączący Pirate Patrols z modami Xtreme, Hard i NoCiv. Jak myślisz dlaczego tak długo nie był dostępny publicznie? Bo czekałem na zgodę jednego z autorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Yacek napisał:

Zanim zabierzesz się do zmian plików, zapytaj się autorów tych modów, czy pozwolą na takie ich wykorzystanie ich pracy.

Tak wiem Yacku, wiem o tym.

Cytat

Jagoda napisała:

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego że uprzednio muszę zapytać autorów moda czy zgodzili by się na taki mały mix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
Cytat

Yacek napisał:

Zanim zabierzesz się do zmian plików, zapytaj się autorów tych modów, czy pozwolą na takie ich wykorzystanie ich pracy.

Tak wiem Yacku, wiem o tym.

Cytat

Jagoda napisała:

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego że uprzednio muszę zapytać autorów moda czy zgodzili by się na taki mały mix

Przepraszam, moja wina, nie doczytałem do końca.

Więc działaj. I pamiętaj o tym stateczku, o którym pisałem (AngelWing) chciałbym nim polatać 😁

Trzymam kciuki.

\\EDIT, ależ jestem dziś nie tego, chodzi mi o ten statek: WhiteStar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Więc działaj. I pamiętaj o tym stateczku, o którym pisałem (AngelWing) chciałbym nim polatać

Yacku ty tez odegrasz w tym role, jak panowie się zgodzą, a nie widzę żeby nie mieli się nie zgodzić to prostu walne im taka reklamę że się zgodzą, a ty potem zapytasz panów DDTC i te statki zostaną dołączone do DDTC 😁 taki mój mały szatański plan 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa. Mod DDTC jest modem autorskim, mają własną koncepcje statków. Gdyby chcieli je dodać, sami by się zwrócili do autorów o możliwość ich dodania.

Po drugie, uważam że dodanie tych wymienionych wcześniej statków mija się z celem. Są one nieco przegięte. Może dobre są jako unikatowe statki gracza, ale no do masowego użycia. Statki DDTC są w miarę dobrze wyważone, a te statki zachwiałyby równowagę.

Czyżby jednak mod DDTC był za trudny dla ciebie, że szukasz pomocy w tak wypasionych statkach? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Yacek napisał:

Czyżby jednak mod DDTC był za trudny dla ciebie, że szukasz pomocy w tak wypasionych statkach?

Nie Yacku mam zainstalowane dwie wersie X3 TC jedna zwykła z modami i skryptami a druga ze skryptami i DDTC.

Początkowo chciałam użyć tych statków do mojej pierwszej instalki czyli same mody i skrypty, ale potem pomyślałam że można by było dodać do DDTC. Tak czy siak zawsze można je wykorzystać czy do DDTC czy do czystej gry. Taki jest mój punkt widzenia a co mi tam zaszkodzi. Może lubię komplikować i szukać sobie zajęcia nie wiem po prostu polubiłam świat X i chyba to jest najważniejsze że daje mi satysfakcję że coś tam gdzieś w cieniu robię i chyba to jest dla mnie najważniejsze 😁

Nic nie stracę próbując.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Jagoda chce sobie pokombinować... Wiem też, że na razie nie ma (jeszcze) bitwy-sprzeczki, ale, starajcie się pamiętać, że każdy gra, jak lubi. Jagoda chce pobawić się tymi stateczkami, super, niech uda jej się załatwić zgodę. Zapytała Ciebie, czy mógłbyś popytać twórców DDTC o wkompilowanie statków w moda, odmówiłeś, ok, Twoje prawo. Jednakże nie można zniechęcać kogoś do próbowania. Może komuś uda się, czy to tu,czy na innym forum, sprawić, by te statki działały razem w 1 grze i Jagoda, a może i więcej innych ludzi, będą szczęśliwi.

A kolega Gienkov akurat ostatni może pisać, że ktoś tu:

Cytat

ma naprawdę dziwne pomysły

Peace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ale Jagoda chce sobie pokombinować... Wiem też, że na razie nie ma (jeszcze) bitwy-sprzeczki, ale, starajcie się pamiętać, że każdy gra, jak lubi. Jagoda chce pobawić się tymi stateczkami, super, niech uda jej się załatwić zgodę. Zapytała Ciebie, czy mógłbyś popytać twórców DDTC o wkompilowanie statków w moda, odmówiłeś, ok, Twoje prawo.

1. Nie odmówiłem, stwierdziłem tylko że wątpię by się zgodzili, ale zapytać się zapytam, jeśli będzie zgoda autorów statków. Czytaj Mani ze zrozumieniem i nie wkładaj w usta innych wypowiedzi, których nie było.

2. To że kombinuje, jak może, to jej sprawa. Ja staram się ją tylko namówić na początek na poznanie dobrze tego, co chce przekombinować. To tak jakby ktoś chciał od razu tuningować samochód, nie wiedząc jakie naprawdę osiągi ma jego silnik. A kombinowanie na siłę, może czasem przynieść odwrotny skutek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie odpisałeś, że zapytasz się. Jeżeli nie ma odpowiedzi potwierdzającej na zadane pytanie, to, jak to inaczej można interpretować? Ja niestety nie jestem kobietą, więc nie mogę czytać w Twoich myślach. Jestem facetem. Tak więc, Twój brak potwierdzenia, dla mnie oznaczał, brak chęci zapytania się.

2. A np. chęć zamiany reflektorów w aucie lub powieszenie bombki na lusterku ma być zła? Ktoś tego nie robi, ktoś inny tak. Rozumiem, że chcesz pokazać, doradzić Jagodzie, żeby spróbowała odkryć tajniki samego moda. Ale, Jagoda chce coś więcej. Jakiś ficzer. Bajer. I tu tylko o to chodzi... Jeżeli samo doradzanie lepszego odkrycia moda DDTC w tamtym temacie, było ok, to w tym temacie, mija się to kompletnie z celem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...